Ik weet niet welke kant jij het nu weer op wilt draaien, maar ik lees in zeer vele reacties dat zaterdagverenigingen maar op zondag moeten gaan voetballen.
Neeeeeeeeeeeeeeeheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Waar een aantal mensen (ik ook) voorstander van is, is dat de thuisclub de speeldag bepaalt en dat dit alleen geldt voor het hogere competitieniveau. Misschien alleen t/m 3e Divisie, eventueel Hoofdklasse ook nog. In de praktijk betekent dat dat voor alle lagere zaterdagclubs niets verandert en de scheiding za/zo gewoon in stand zou kunnen blijven. Op de hoogste niveaus (waar doorgaans grof betaald wordt dus in feite sprake is van semi-profs) zou dat betekenen dat:
een zaterdagclub die 30 wedstrijden per seizoen speelt in een klasse met 50% za en 50% zo clubs:
A) alle 15 thuiswedstrijden op zaterdag speelt
B) 7-8 uitwedstrijden sowieso ook op zaterdag speelt
C) van de andere 7-8 uitwedstrijden mogelijk een aantal ook op zaterdag speelt (om 18:00 bijvoorbeeld)
D) en er nog enkele uitwedstrijden op zondag overblijven.
Dus van de 30 wedstrijden misschien 3-4, dat is 10%, op zondag.
En voor een club die op zondag speelt is het precies hetzelfde maar dan andersom, behalve dat er vermoedelijk geen wedstrijden bijzitten tegen zaterdagclubs die toch op zondag worden gespeeld (C)