De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De FIFA heeft Schotland en Nederland verplicht om alles open te gooien. Schotland maakt er nog altijd een bende van, maar het is iig open. Die hebben onder de League Two twee regionale divisies, de winnaars spelen tegen elkaar voor de p/d finale tegen de nummer laatst van de League Two. Daar zijn een stel dino's die twee degradatie/twee promotieplekken krampachtig volhoudt.

Er is zeker nog verbetering nodig hier inderdaad, maar een pyramide begint het toch langzaam te worden. Overigens is ook op last van de FIFA er doorstroming binnen de amateurs gekomen hier. Tot voor kort was dat nog een hele bende niet aan elkaar gekoppelde competities. Die koppeling moet nog wel wat aan verbeterd worden overigens. Vorig seizoen won een club in de Schotse FA Cup een uitwedstrijd bij een club die een divisie hoger speelde met 0-14. Een club bij mij uit de buurt werd vorig seizoen de eerste promovendus naar het landelijke amateurvoetbal (officieel heet dat hier semi-prof, maar dat is een wel erg positieve benaming!). Na 12 wedstrijden hebben ze 36 punten en een doelsaldo van +80. Er is dus nog heel wat bij te schaven, maar het gaat in ieder gevan de goede kant op en nu kan je in theorie bij de lagere amateurs beginnen en in de Schotse Premier League eindigen.
 
N

Niels5596

Guest
Prima, maar wat als de zaterdagclub wint? Verplichte promotie?

Daarin heb ik een mooie variant bedacht, namelijk de algeheel amateurkampioen speelt een play-off met de nummer 20 van de JL. Dan is de piramide er volkomen, want elke club kan vanuit de vijfde klasse standaard naar de Eredivisie en je zadelt amateurclubs niet op met verplichte promotie.

Je kunt het zelfs zo doen dat de beide kampioenen van de Topklassen play-offs spelen tegen de nummers 19 en 20 van de JL en los daarvan nog spelen om het algeheel amateurkampioenschap. Dan is de piramide iets ruimer.

Maar goed die variant had ik al een heel eind terug gepost, maar dat werd toen weggehoond. Ik ben niet tegen de piramide, ik ben tegen de mix van zaterdag en zondag. Ik speel nog duizend keer liever Jupiler League op vrijdagavond met mijn cluppie dan op zondag tegen een HBS.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Ik denk het wel ja. Geloof, daarmee inkomsten en denk ook gewoon ambiance. Niet qua soort voetbal ofzo. Die zondagclubs kunnen ook gewoon goed ballen. Daar gaat het ze niet om.

Dat in de lagere klassen het zondagvoetbal beter is, is gewoon een feit.

Het blijft me verbazen ( of toch eigenlijk helemaal niet ) dat als er gevraagd wordt naar de achterliggende gedachte van de piramide ik tot nu toe alleen emotie hoor zonder dat er iemand mij tot de kern van de oorsprong brengt.
 

gevegt

Well-known member
Daarin heb ik een mooie variant bedacht, namelijk de algeheel amateurkampioen speelt een play-off met de nummer 20 van de JL. Dan is de piramide er volkomen, want elke club kan vanuit de vijfde klasse standaard naar de Eredivisie en je zadelt amateurclubs niet op met verplichte promotie.

Je kunt het zelfs zo doen dat de beide kampioenen van de Topklassen play-offs spelen tegen de nummers 19 en 20 van de JL en los daarvan nog spelen om het algeheel amateurkampioenschap. Dan is de piramide iets ruimer.

Maar goed die variant had ik al een heel eind terug gepost, maar dat werd toen weggehoond. Ik ben niet tegen de piramide, ik ben tegen de mix van zaterdag en zondag. Ik speel nog duizend keer liever Jupiler League op vrijdagavond met mijn cluppie dan op zondag tegen een HBS.

Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?
 
N

Niels5596

Guest
Dat in de lagere klassen het zondagvoetbal beter is, is gewoon een feit.

Het blijft me verbazen ( of toch eigenlijk helemaal niet ) dat als er gevraagd wordt naar de achterliggende gedachte van de piramide ik tot nu toe alleen emotie hoor zonder dat er iemand mij tot de kern van de oorsprong brengt.

Emotie zit diep, hoor. Heel diep. Zoveel houden zaterdagfans van hun cluppie op zaterdag. En ook tegen een oude vertrouwde zaterdagploeg met bergen toeschouwers.
 
N

Niels5596

Guest
Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?

Verplichte promotie, daar is nog geen sprake van, dus daar ga ik niet op in. Dat is een als-dan-scenario. Als het er verplichte promotie zou komen, dan promoveert de zaterdagploeg uiteindelijk, ja. De KNVB zou mooi naar mijn verhaal kunnen luisteren, dan is iedereen tevreden. Behalve jij, want jij wil blijkbaar verplichte promotie. Toch weer ongelofelijk. Dat wil je niet overkomen als Quick Boys zijnde.

En jij kunt ook gewoon aangeven dat je eigenlijk mijn voorstel goed vindt. Wordt het nog spannend ook.
 

gevegt

Well-known member
Emotie zit diep, hoor. Heel diep. Zoveel houden zaterdagfans van hun cluppie op zaterdag. En ook tegen een oude vertrouwde zaterdagploeg met bergen toeschouwers.

Alsof emotie een alleenrecht voor de zaterdag is. Wat een onzin.
Je slaat een beetje door.
 

gevegt

Well-known member
Verplichte promotie, daar is nog geen sprake van, dus daar ga ik niet op in. De KNVB zou mooi naar mijn verhaal kunnen luisteren, dan is iedereen tevreden. Behalve jij, want jij wil blijkbaar verplichte promotie. Toch weer ongelofelijk. Dat wil je niet overkomen als Quick Boys zijnde.

Ik wil helemaal niets.
Ik begrijp er alleen niet zo veel van en daarom stel ik serieuze vragen. Zo ben ik helemaal niet voor verplichte promotie. Je moet me geen woorden in de mond leggen.

Wat mij opvalt is dat werkelijk niemand feitelijk weet ( kom er maar in Satyr ) waarom er een piramide moet komen en wat het voordeel er van is.
 
N

Niels5596

Guest
Alsof emotie een alleenrecht voor de zaterdag is. Wat een onzin.
Je slaat een beetje door.

Jij ontwijkt mijn voorstellen. Geef nou eens toe dat mijn voorstel gewoon alleszins redelijk is en er voor iedereen voordeel te behalen valt. Voor zowel de zaterdag als de zondag en ook voor amateurclubs die wel of niet naar het profvoetbal willen. En je hebt ook eens geen gezeik over te veel zondag- of zaterdagclubs in een bepaalde piramide, want Magreb '90 was dit jaar al geen sinecure. Gaat de KNVB een hoop geld kosten om zaterdag- of zondagploegen naar een andere competitie te krijgen...
 
N

Niels5596

Guest
Wat mij opvalt is dat werkelijk niemand feitelijk weet ( kom er maar in Satyr ) waarom er een piramide moet komen en wat het voordeel er van is.

Weet jij het wel dan?

Volgens mij gewoon om De Dijk naar de Eredivisie te kunnen laten promoveren, of een FC Axel uit Zeeuws-Vlaanderen de kans te geven om als profclub te gaan fungeren als ze een geldschieter krijgen uit Aardenburg...
 

gevegt

Well-known member
Weet jij het wel dan?

Volgens mij gewoon om De Dijk naar de Eredivisie te kunnen laten promoveren, of een FC Axel uit Zeeuws-Vlaanderen de kans te geven om als profclub te gaan fungeren als ze een geldschieter krijgen uit Aardenburg...
Als ik het wist had ik de vraag niet gesteld, maar met een definitieve oplossing zijn gekomen.
 

gevegt

Well-known member
Jij ontwijkt mijn voorstellen.
Deze truc is zo belegen dat zelfs ik hem ken.
Degene die ontwijkt ben jij omdat je geen rechtstreeks antwoord wenst te geven op mijn tamelijk gesloten vraag over jou voorstel om zaterdag en zondag te laten strijden om het algehele kampioenschap.
 

JMD

Well-known member
Wat mij opvalt is dat werkelijk niemand feitelijk weet ( kom er maar in Satyr ) waarom er een piramide moet komen en wat het voordeel er van is.
Je kan de vraag ook omdraaien: waarom is het een goede zaak dat de NL competitie als enige ter wereld een 'gesloten' competitie is? En waarom dat dat bij geen andere sport (met een serieus aantal beoefenaars) zo is?
 

gevegt

Well-known member
Je kan de vraag ook omdraaien: waarom is het een goede zaak dat de NL competitie als enige ter wereld een 'gesloten' competitie is? En waarom dat dat bij geen andere sport (met een serieus aantal beoefenaars) zo is?

Dat kan, maar ook die discussietruc ken ik. Dat was niet mijn vraag, dus niet relevant.
 

Maasveld

Well-known member
Daarin heb ik een mooie variant bedacht, namelijk de algeheel amateurkampioen speelt een play-off met de nummer 20 van de JL. Dan is de piramide er volkomen, want elke club kan vanuit de vijfde klasse standaard naar de Eredivisie en je zadelt amateurclubs niet op met verplichte promotie.

Je kunt het zelfs zo doen dat de beide kampioenen van de Topklassen play-offs spelen tegen de nummers 19 en 20 van de JL en los daarvan nog spelen om het algeheel amateurkampioenschap. Dan is de piramide iets ruimer.

Maar goed die variant had ik al een heel eind terug gepost, maar dat werd toen weggehoond. Ik ben niet tegen de piramide, ik ben tegen de mix van zaterdag en zondag. Ik speel nog duizend keer liever Jupiler League op vrijdagavond met mijn cluppie dan op zondag tegen een HBS.
Als daarmee gepaard gaat dat clubs die de play-off wedstrijd niet serieus nemen een flinke schorsing aan de broek krijgen, is het een prima optie.

Maar even wat anders. Stel een zaterdagclub schuift wel door naar de Jupiler League en pak 'm beet Volendam degradeert naar de zaterdagtopklasse. En stel Volendam wil hun thuiswedstrijden op zondag spelen, wat dan?
 
Bovenaan