De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Maasveld

Well-known member
Je kan de vraag ook omdraaien: waarom is het een goede zaak dat de NL competitie als enige ter wereld een 'gesloten' competitie is? En waarom dat dat bij geen andere sport (met een serieus aantal beoefenaars) zo is?
Dat heeft alles te maken met de hoge licentie-eisen, dat weet zelfs een meisje.
 
N

Niels5596

Guest
Als daarmee gepaard gaat dat clubs die de play-off wedstrijd niet serieus nemen een flinke schorsing aan de broek krijgen, is het een prima optie.

Maar even wat anders. Stel een zaterdagclub schuift wel door naar de Jupiler League en pak 'm beet Volendam degradeert naar de zaterdagtopklasse. En stel Volendam wil hun thuiswedstrijden op zondag spelen, wat dan?

Mijn ouders vragen waarom ik lach achter m'n iPad. En wie gaat dat beoordelen dat een ploeg een wedstrijd niet serieus neemt. Dat is subjectief en niet meetbaar. Kan dus nooit.

Nee, als Volendam degradeert, omdat ze play-offs verliezen tegen de zaterdagkampioen, dan speelt Volendam de thuiswedstrijden op zaterdag in de Zaterdagtopklasse, het liefst 's middags. Lekker duidelijk en star. Ook goed voor mensen met autisme, die weten waar ze aan toe zijn.

Ik vind mijn voorstel zelf helemaal geweldig, hihi. Je hebt ?n een piramide (waar ik op zich voor ben) ?n je scheidt zondag en zaterdag. Aan het einde dan ?n het algeheel amateurkampioenschap en play-offs voor promotie. Heerlijk!
 

JMD

Well-known member
Mijn ouders vragen waarom ik lach achter m'n iPad. En wie gaat dat beoordelen dat een ploeg een wedstrijd niet serieus neemt. Dat is subjectief en niet meetbaar. Kan dus nooit.

Nee, als Volendam degradeert, omdat ze play-offs verliezen tegen de zaterdagkampioen, dan speelt Volendam de thuiswedstrijden op zaterdag in de Zaterdagtopklasse, het liefst 's middags. Lekker duidelijk en star. Ook goed voor mensen met autisme, die weten waar ze aan toe zijn.

Ik vind mijn voorstel zelf helemaal geweldig, hihi. Je hebt ?n een piramide (waar ik op zich voor ben) ?n je scheidt zondag en zaterdag. Aan het einde dan ?n het algeheel amateurkampioenschap en play-offs voor promotie. Heerlijk!

En als Volendam dan op vrijdagavond wil spelen?
 
N

Niels5596

Guest
Je ziet dus zelf in dat een scheiding niet gaat werken. Bedankt voor de opheldering.

Waaruit concludeer jij dat? Lees jij van rechts naar links soms? Dit werkt prima, behalve in jouw ogen. Jij wilt als zondagfan die mooie zaterdagclubs erbij. Dat zou ik ook willen als ik zondagfan was. Willen we niet!!!
 
N

Niels5596

Guest
Dat bepaald de KNVB.
Je bent vanavond niet erg opdreef.

*bepaalt.

En ja, de KNVB bepaalt dan dat Volendam op zaterdag gaat spelen, omdat ze dan spelen in de ZATERDAGTopklasse. Anders richten ze maar een eigen bond op met niet-op-zaterdag-willen-spelenclubs
 
N

Niels5596

Guest
Ik voel beweging in het zondagkamp voor mijn voorstel.

Echt niets, maar dan ook niets, spreekt v??r een mix van zaterdag en zondag.
 

Maasveld

Well-known member
Waaruit concludeer jij dat? Lees jij van rechts naar links soms? Dit werkt prima, behalve in jouw ogen. Jij wilt als zondagfan die mooie zaterdagclubs erbij. Dat zou ik ook willen als ik zondagfan was. Willen we niet!!!
Ik was aan het twijfelen of je reactie over Volendam serieus was. Zo niet, heb je er geen oplossing voor. Zo wel, dan ben je gewoon een hypocriete lul. Hoe je het ook wendt of keert, je hebt er geen fatsoenlijk antwoord op.

Verder, waar zeg ik dat ik die lelijke zaterdagclubs erbij wil?
 

JMD

Well-known member
En ja, de KNVB bepaalt dan dat Volendam op zaterdag gaat spelen, omdat ze dan spelen in de ZATERDAGTopklasse. Anders richten ze maar een eigen bond op met niet-op-zaterdag-willen-spelenclubs
De enige clubs die niet willen veranderen zijn de zaterdagclubs, dus laat die maar een eigen competitie oprichten.
 
N

Niels5596

Guest
Ik was aan het twijfelen of je reactie over Volendam serieus was. Zo niet, heb je er geen oplossing voor. Zo wel, dan ben je gewoon een hypocriete lul. Hoe je het ook wendt of keert, je hebt er geen fatsoenlijk antwoord op.

Verder, waar zeg ik dat ik die lelijke zaterdagclubs erbij wil?

Oke, verklaar je nader dat ik een hypocriete lul ben. Jij bent zeker ook wiskundedocent met die logica? Als je zaterdagtopklasse speelt, speel je op zaterdag, sukkel.

Ja, sorry hoor. Maar logischer dan dit kan gewoon niet. Gaat nu een beetje op doordrammerij (wat een mooi zelfbedacht woord) van seculiere, extreem progressieve lui lijken. Niet meer serieus te nemen.

Word ondertussen weer blij van het feit dat er capabele mensen bij de KNVB zitten aan die tekentafel en niet jij.

Dacht dat ik eens een goede discussie kon voeren hier, het ging de goede kant op. Heeft vast met Kerst te maken, dan heeft iedereen weer goede voornemens.
 
Laatst bewerkt:
N

Niels5596

Guest
Omdat het momenteel nou niet echt lekker loopt met de voetbalpiramide.

Ja, en hoe zou dat nu komen? Alles is veranderd vanaf 2011 en met alleen maar ellende tot gevolg. Al vond ik de Topklasse persoonlijk heel mooi, maar daar was niet iedere zaterdagfan het mee eens.

Al die ellende omdat er mensen zijn die willen mixen en per se een verplichte promotie willen.

Onrustzaaiers. Ga dat lekker in Iran doen ofzo. Daar is men dat gewend.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Mijn ouders vragen waarom ik lach achter m'n iPad. En wie gaat dat beoordelen dat een ploeg een wedstrijd niet serieus neemt. Dat is subjectief en niet meetbaar. Kan dus nooit.

Nee, als Volendam degradeert, omdat ze play-offs verliezen tegen de zaterdagkampioen, dan speelt Volendam de thuiswedstrijden op zaterdag in de Zaterdagtopklasse, het liefst 's middags. Lekker duidelijk en star. Ook goed voor mensen met autisme, die weten waar ze aan toe zijn.

Ik vind mijn voorstel zelf helemaal geweldig, hihi. Je hebt ?n een piramide (waar ik op zich voor ben) ?n je scheidt zondag en zaterdag. Aan het einde dan ?n het algeheel amateurkampioenschap en play-offs voor promotie. Heerlijk!

Spakenburg wordt kampioen, promoveren. Club X degradeert uit de Jupiler League en nemen de zaterdagplek in. Jaar later degradeert Spakenburg en de zondagafdeling levert de amateurkampioen die promoveert. Gaat Spakenburg dan wel ineens op zondag spelen?
 
Bovenaan