De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17
N

Niels5596

Guest
Die randzaken brengen het Nederlandse voetbal alleen geen steek verder. Om de kwaliteit omhoog te brengen zijn er nu eenmaal concessies nodig. Dat die concessies voor de zaterdagtak groter zijn dan voor de zondagtak, ligt enkel en alleen aan de houding van de zaterdagtak.

Wat betreft de daling van kantine-inkomsten: hoeveel minder uitsupporters gaan er denk je komen en hoeveel minder gaan die zuipen?

Verder heb ik nog altijd geen fatsoenlijke oplossing gelezen voor het promotieprobleem, maar dat heb ik al 3 keer gezegd.

Dat probleem is er niet. Dat heb ik al gezegd. Mocht het toch gebeuren, dan schuift een zaterdagvereniging die degradeert vanuit de Jupiler League naar de Zondagtopklasse en wordt dan gecompenseerd door de wedstrijden op zaterdag 18:00 te spelen, bijvoorbeeld. Kan de zondag dan weer vervelend vinden, maar als er een zondagclub uit de JL degradeert en bijvoorbeeld naar de zaterdag zou moeten, dan wordt er tegen die club ook om 18:00 gespeeld. Als het een beetje meezit, is dit dan een situatie voor slechts een seizoen.

Als dan, ik heb geen glazen bol, maar ik zou het dan zo oplossen.

N

Niels5596

Guest
Samengevat: Iedereen is v??r vooruitgang, behalve twee. En die twee menen 'zaterdag' te representeren en ??k nog gelijk hebben.

Hosternokke zeg

Hahaha, wie heeft jou moderator gemaakt?

Waarom is een mix vooruitgang? Zie mijn mooie verhaaltje over SGP-, CU- en PVV-stemmers...

DROGREDENEN. VERDER KOM JE NIET, SATYR. GA WAT NUTTIGS DOEN DAN. SCHAAM JE ALS MODERATOR.

-- Wel trouwens leuk dat jij mijn Zeeuwse woordenschat overneemt. Trots op Zeeuws-Vlaanderen! --

Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Dat probleem is er niet. Dat heb ik al gezegd. Mocht het toch gebeuren, dan schuift een zaterdagvereniging die degradeert vanuit de Jupiler League naar de Zondagtopklasse en wordt dan gecompenseerd door de wedstrijden op zaterdag 18:00 te spelen, bijvoorbeeld. Kan de zondag dan weer vervelend vinden, maar als er een zondagclub uit de JL degradeert en bijvoorbeeld naar de zaterdag zou moeten, dan wordt er tegen die club ook om 18:00 gespeeld. Als het een beetje meezit, is dit dan een situatie voor slechts een seizoen.

Als dan, ik heb geen glazen bol, maar ik zou het dan zo oplossen.

En vanwaar dat meten met 2 maten?

N

Niels5596

Guest
En vanwaar dat meten met 2 maten?

Is de zondag zo principieel dan dat zij op zaterdagavond niet willen voetballen tegen een zaterdagclub? Zaterdagclubs willen om principi?le redenen niet en houden vast. Zondag schijnt niet zo star te zijn met zaterdagtijdstippen getuige de Tweede Divisie nu. Voor een seizoen en voor een wedstrijd per speelronde is dat te overzien.

Tja, zaterdagvoetbal is toch verheven boven het zondagvoetbal wat mij betreft.

Kan me trouwens nog goed herinneren die tijd dat ik als klein kind ging voetballen bij vv Schoondijke. Lekker alles op de zaterdag en het eerste op de zondag. En wij gingen niet kijken. Voor een leuke wedstrijd gingen wij bij Hoek kijken, want die speelde altijd op zaterdag. Mooie wedstrijden gezien tegen Kloetinge, Quick Boys en Spakenburg. Maar toen verhuisden we vanwege mijn vaders werk, gelijk alle ellende opgelost en nu zit ik in het voetbalwalhalla van Nederland! :) In dat opzicht zou ik niet meer terug willen naar mijn geliefde Zeeuws-Vlaanderen.

Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Is de zondag zo principieel dan dat zij op zaterdagavond niet willen voetballen tegen een zaterdagclub? Zaterdagclubs willen om principi?le redenen niet en houden vast. Zondag schijnt niet zo star te zijn met zaterdagtijdstippen getuige de Tweede Divisie nu. Voor een seizoen en voor een wedstrijd per speelronde is dat te overzien.

Tja, zaterdagvoetbal is toch verheven boven het zondagvoetbal wat mij betreft.
Mocht dat werkelijk de insteek zijn van de zaterdagclubs dan mogen ze wat mij betreft allemaal een koortslip krijgen. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

N

Niels5596

Guest
En ik heb al enkele malen gezegd, dat je die problemen vooral hebt door verplichte promotie naar de JL, door gemengde competities en door de beloftenteams.
Oplossing geen verplichte promotie naar de JL, geen gemengde competities en geen beloftenteams.
Zoals tot midden 2016. Voor die tijd had je die promotieproblemen ook niet.

Kunnen de zondagfans weer gaan haten op noord-ooster dat hij weer met hetzelfde komt en dat hij dat al 30 keer heeft gezegd, maar hij heeft toch echt wel gelijk. Dit gaat ondertussen op dollen lijken.

Maasveld

Well-known member
En ik heb al enkele malen gezegd, dat je die problemen vooral hebt door verplichte promotie naar de JL, door gemengde competities en door de beloftenteams.
Oplossing geen verplichte promotie naar de JL, geen gemengde competities en geen beloftenteams.
Zoals tot midden 2016. Voor die tijd had je die promotieproblemen ook niet.
Een gesloten piramide dus. Prima wat mij betreft, maar dan wel helemaal losgekoppeld van de rest van het Nederlandse voetbal.

N

Niels5596

Guest
Een gesloten piramide dus. Prima wat mij betreft, maar dan wel helemaal losgekoppeld van de rest van het Nederlandse voetbal.

Gebeurt niet. Je kunt je eigen visie hebben, maar dat gebeurt niet.

Ik heb echt zin in maart volgend jaar. Ik denk dat Jan-Dirk van der Zee met een prachtig plan komt en gewoon weer zegt: We gaan terug naar de oude situatie van 2011, scheiding terug. En nooit meer iets veranderen. Dan spring ik een gat in de lucht. :) Houd er alvast maar rekening mee, want hij heeft het al ergens laten doorschemeren...

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik ben voor mixen zaterdag en zondag, maar ik zie niet in waarom je nou per se verplichte promotie moet hebben. In veel landen om Nederland heen is promotie ook niet verplicht. Maak bijvoorbeeld een regel dat 1 uit de tweede divisie promoveert en dat de beste club is die wil promoveren, mits die (bijvoorbeeld) bij de beste 4 eindigt. En die strenge licentie eisen moet ook meer naar gekeken worden, tenminste d.m.v. een betere overgangsregeling. Het zal mij niet verbazen dat er clubs zijn die in principe wel willen promoveren, maar het niet aandurven omdat ze vrezen dat ze bij een directe degradatie in financiele problemen gaan komen.

N

Niels5596

Guest
Ik ben voor mixen zaterdag en zondag, maar ik zie niet in waarom je nou per se verplichte promotie moet hebben. In veel landen om Nederland heen is promotie ook niet verplicht. Maak bijvoorbeeld een regel dat 1 uit de tweede divisie promoveert en dat de beste club is die wil promoveren, mits die (bijvoorbeeld) bij de beste 4 eindigt. En die strenge licentie eisen moet ook meer naar gekeken worden, tenminste d.m.v. een betere overgangsregeling. Het zal mij niet verbazen dat er clubs zijn die in principe wel willen promoveren, maar het niet aandurven omdat ze vrezen dat ze bij een directe degradatie in financiele problemen gaan komen.

Kijk, qua promotie gaan we ook al de goede kant op. Goed idee, Kralinger.

Over het mixen ben ik het niet eens, maar dat is duidelijk.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hahaha, wie heeft jou moderator gemaakt?

-- Wel trouwens leuk dat jij mijn Zeeuwse woordenschat overneemt. Trots op Zeeuws-Vlaanderen! --

Ik ben Beheerder, ik heb jou binnen gelaten :rumcolaa:

En ik kan me, zelfs als koppige Fries, prima aanpassen naar-, en openstaan voor andere mensen en meningen. Moet je ook eens doen :duim:

N

Niels5596

Guest
Ik ben Beheerder, ik heb jou binnen gelaten :rumcolaa:

En ik kan me, zelfs als koppige Fries, prima aanpassen naar-, en openstaan voor andere mensen en meningen. Moet je ook eens doen :duim:

Nou, dat kun je niet, getuige je verwoordingen een aantal weken terug over zaterdagclubs en hun achterban. Daar lusten de honden geen brood van. Maar die berichten zijn verwijderd.

Had altijd al zo'n hekel aan Harkemase Boys en nu kom jij er ook weer lekker bij. Word even onafhankelijk, zijn we gelijk van je af.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Verwijderd? Niet door mij, ik haal nooit wat weg, vind dat altijd zonde.

Harkemase Boys hoort bij Cambuur, weg ermee.

TukkerVoetbal

New member
Harkemase Boys, mooi voorbeeld hoe het geld de verkeerde kant op rolt. Jeugdafdeling op dramatisch niveau, O19-1 zelfs 2e klasse. Voegt helemaal niets toe aan het voetbal behalve een boel geld in de knip van de spelers.

SanMark.

Well-known member
Overdreven.
Maar veelal als reactie op de 100-en bijdragen van de 80 ontkenners en zaterdaghaters op deze site voor wie het een doorn in het oog is dat het zondagamateurvoetbal in een neerwaartse spiraal zit.
En die daarom van alles uit de kast willen halen die neerwaartse spiraal te stoppen, het liefst ten koste van het zaterdagvoetbal. :rumcolaa:

Tsja, toen een aantal jaren geleden het zondagvoetbal nog dominant was t.o.v. het zaterdagvoetbal, toen er op zondag nog publiek kwam, toen clubs en individuele spelers nog nauwelijks overliepen naar de zaterdag en toen zondagverenigingen nog representatieve tweede elftallen konden samenstellen, hoorde ik niemand over gemengde competities.

Conclusie: Als ik zondagfan was geweest, dan had ik ook een mix gewild. Puur voor de sfeer en beleving. Niets anders. Dit is een logische 'als x, dan y'.

Jullie maken er een za/zo discussie van , ik ben een voetballiefhebber en ik zie graag de sterkste teams bij elkaar in, en vind het leuk bv dat een Genemuiden , Staphorst en HZVV bij een Hoogeveen , MSC en Alcides in de competitie kan komen.

En ik denk dat de gemiddelde supporter uit Genemuiden Staphorst en van HZVV maar wat graag een 15 tot 30 minuten in de auto zit op de zaterdagavond om daar hun club in een uitwedstrijd te kunnen aanschouwen.

SanMark.

Well-known member
Leg uit, waarom beter voor een gezonde piramide? Is dit weer zondaglogica? Met twee Topklasses (za-zo) heb je ook een piramide met verplichte dan wel vrijwillige promotie.

Flauwekul dus. Wat is je volgende argument, groene kikker?

Je valt niet in herhaling, want ik heb de afgelopen tientallen pagina's nog geen enkel steekhoudend argument gehoord van je. Je loopt vast en gaat daarom op de man spelen. En jij zegt dat ik verdraai. Daaaaaag :eek:mg:

Niets vrijwillige promotie. Promotie verplicht. Als je zo graag de grote jongen uit wil hangen met een begrotingen van meer dan een miljoen moet je ook willen promoveren. Anders optieven.

Bovenaan