De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Joost

Well-known member
Als je dat rapport er weer bij wilt halen, prima.

Neem even figuur 27. Over de zaterdag/zondag scheiding in de tweede divisie. Een meerderheid van de clubs vond dat die niet terug moest komen.

Grootste probleempunten die uit het onderzoek kwamen waren de aanvangstijdtipppen laat in de middag en het gebrek aan competitiespanning.

Die aanvangstijdstippen zijn opgelost, de zaterdagclubs beginnen hun thuisduels gewoon op de gewenste tijden.
Competitiespanning is er extra door de invoering van periodetitels. Al is het eigenlijk een kolderiek argument aangezien dat vroeger nooit een probleem was.

de Kok

Member
Mensen: NO is tegen mixen!
Ik ook en heb daarom al vaker voorgesteld met de hele zondag afdeling en dus gescheiden van de zaterdag op de zaterdag te gaan spelen. Wordt het verloop denk ik beduidend minder van en zijn we niet gemixt.

noordooster

Well-known member
Mensen: NO is tegen mixen!
Ik ook en heb daarom al vaker voorgesteld met de hele zondag afdeling en dus gescheiden van de zaterdag op de zaterdag te gaan spelen. Wordt het verloop denk ik beduidend minder van en zijn we niet gemixt.

En niet vergeten, dat jij ook alle tweede elftallen van hoofdklassers, de derde en de tweede divisie, de eerste divisie en de eredivisie, dus totaal zo'n grofweg 150 reserveteams ertussen wilt planten in de piramide.
Want, "alles moet op sterkte". Tsja het is ook een mening.

Hankie

Well-known member
En niet vergeten, dat jij ook alle tweede elftallen van hoofdklassers, de derde en de tweede divisie, de eerste divisie en de eredivisie, dus totaal zo'n grofweg 150 reserveteams ertussen wilt planten in de piramide.
Want, "alles moet op sterkte". Tsja het is ook een mening.

Feyenoord wil niet dus dat is een topper!

noordooster

Well-known member
Als je dat rapport er weer bij wilt halen, prima.
.

In de enquete bleek 67 % van de zaterdagclubs en 0% van de zondagclubs negatief over de za-zo mix in de Tweede Divisie terwijl 0% van de zaterdagclubs en 60 % van de zondagclubs hier positief over was.
Het bevestigt het beeld, dat de zondagclubs belang hebben bij een mix omdat het zondagvoetbal op zijn gat ligt.
Toen het zondagvoetbal nog leidend was, hoorde je in die hoek niemand over een mix. Integendeel.
Het zaterdagvoetbal is veel beter af zonder een mix.

noordooster

Well-known member
Verdorie; doe je het weer.

In de enquete bleek 67 % van de zaterdagclubs en 0% van de zondagclubs negatief over de za-zo mix in de Tweede Divisie terwijl 0% van de zaterdagclubs en 60 % van de zondagclubs hier positief over was.
Het zaterdagvoetbal is beter af zonder mix, zeggen de zaterdagclubs die daar ervaring mee hebben.

de Kok

Member
NO, als er een discussie is over de opzet van de voetbalpiramide is het heel wel mogelijk dat er verschillende gedachten worden geventileerd.
Ik heb al verschillende opties geventileerd. Niet alleen die met alle reserve elftallen. Het gaat trouwens over het idee van een volledige piramide in de a categorie.
Ik kan je mede delen dat die optie zelfs op de burelen in Zeist is bestudeerd, maar door andere ontwikkelingen (o.a reorganisatie KNVB) op de achtergrond is verdwenen.
Indelen van alle voetballers op hun niveau dus.
Het is een idee en daar mag jij en een ander het niet mee eens zijn.
Maar jij komt niet verder dan 1 standpunt. Vooral niet mixen en met verwijdering van de belofte teams.

Als je dan alles hier op het forum na leest is er verder weinig nieuws onder de zon.

Of is het allemaal ouwehoeren om te ouwehoeren?
Is het misschien een idee om zelf eens verantwoordelijkheid te nemen in een bestuurders rol?

En dan de stap naar de KNVB of coop 2e en 3e divisie of coh?

Joost

Well-known member

noordooster

Well-known member
Is het misschien een idee om zelf eens verantwoordelijkheid te nemen in een bestuurders rol?

Ik ken de verschillende gremia, de Kok.
En ik heb geen zin om hier aan de grote klok te hangen op welk lokaal en bovenlokaal niveau ik als bestuurder actief ben ( geweest) en welke overwegingen daarbij een rol spelen en speelden.

noordooster

Well-known member

Citaat uit een rapport begin vorig seizoen:
Over het gemengd uitkomen in de 2e divisie :

"In de 2e divisie zelf is 27% positief en 36% negatief. 36% staat hier neutraal in. Wordt gekeken naar zaterdag- en zondagclubs dan geeft dat extreme verschillen. 0% van de zaterdagclubs zijn positief tegen 60% van de zondagclubs. Van de zaterdagclubs is 67% negatief tegen 0% van de zondagclubs."

Bovenaan