Je maakt er een heel warrig verhaal van met allerlei mitsen en maren terwijl het plan dat op tafel lag toch echt heel erg duidelijk is.
Mixen.
Voetballen op zaterdag.
Aftrap 14:30/15:00.
Of een meerderheid dan 90 of 75 procent is maakt weinig uit, het is in ieder geval een heel erg ruime meerderheid. En onder de tegenstanders zijn een paar notoire dwarsliggers.
Wat jij mitsen en maren noemt, zijn de bezwaren en voorbehouden die clubs zoal maken.
Verder ging MSC voorstellen, dat men zondagclubs wil toestaan thuis tegen zaterdag te voetballen aan het eind van de middag.
En verder wil men mogelijk bij onderling goedvinden af te wijken naar bv zondagmiddag .
In hoeverre dat dan ook bv de maandag mag zijn weet ik niet.
Zoals het nu lijkt, is het binnen 1 competitie mogelijk, dat er op allerlei tijdstippen in het weekend een wedstrijd wordt gespeeld.
Overigens zou ik clubs die om hen moverende redenen, bijvoorbeeld omdat ze extra financi?le of sportieve problemen verwachten, een mening hieromtrent hebben niet " dwarsliggers " noemen.
Net zo min als ik bv pro of contra brexit engelsen , of de regeringspartijen inzake het pensioenoverleg "dwarsliggers" zou willen noemen.
We moeten 22 januari maar afwachten en ik vind dat zo'n voorgestelde ingrijpende verandering niet moet worden doorgedrukt met de helft plus 1.
Zeker niet nadat van der Zee aangaf dat er voor dergelijke veranderingen een groot draagvlak moet zijn.