Eef de Kip
Well-known member
Oftewel, er is geen enkel valide argument om niet te mixen.
Daarbij, mixen zal leiden tot een financieel en sportief nadeel voor de zaterdagverenigingen.
.
Daarbij, mixen zal leiden tot een financieel en sportief nadeel voor de zaterdagverenigingen.
Maar dat kan ook in een mixcompetitie nog steeds gebeuren. Als club A om 14.30 wil thuisspelen omdat ze dan een goede recette hebben en/of een goed aantal toeschouwers dan staat ze dat helemaal vrij. Als club B om dezelfde redenen om 18.00 wil thuisspelen kan dat ook, want eerder vandaag is in dit topic al aangetoond dat dat qua aantal uitsupporters nou niet heel veel zal uitmaken.-In de huidige zaterdagcompetities worden er geen of nauwelijks wedstrijden gespeeld op de late zaterdagmiddag. Als dat qua recette en kantine-opzet voordelig was, zou dat veel vaker gebeuren.
Zondaghoofdklassers als MSC en Be Quick Groningen hebben enkele malen later op de zaterdag gevoetbald tegen competitiegenoten uit de noordelijke 3 provincies. Dat leverde bedroevend weinig toeschouwers op, nog minder dan die clubs normaal op zondagmiddag trekken.
- Na een wedstrijd om 14.30 uur thuis en uit blijven er nog behoorlijk veel toeschouwers in de kantine hangen, wat omzet betekent. Dat is bij latere wedstrijden veel minder het geval. Ook al omdat zo'n kantine vaak eerder dicht moet.
Dat jij geen vertrouwen hebt in het rapport waaruit ik citeer moet jij weten.
https://www.voetbal247.nl/rapport-enquete-over-tweede-divisie-derde-divisie-en-hoofdklasse/
Verder doe je mijn beargumenteerde meningen dusdanig onrecht aan, dat ik afzie van een verdere reactie.
Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gelezen waarom men zou moeten mixen.
Hooguit wat wenschdenken en argumenten om te proberen benarde positie van het zondagvoetbal uit het slop te halen ten koste van het zaterdagvoetbal.
en dat zullen de diverse commissies ook vinden.
Dat is inderdaad wel een probleem.
Ondanks dat het zondagvoetbal aardig in verval geraakt is, zijn hun representanten nog overmatig rijkelijk vertegenwoordigd in de KNVB, de commissies, de belangenorganisaties, de media ( zowel gedrukte als radio, tv en sites ) en het lobby-circuit.
Er zijn nog steeds 2x zoveel zondag clubs als zaterdagclubs
de Kok, komend seizoen zijn er 1022 standaardteams op zaterdag en 1443 op zondag.
Waarbij er ook nog zo'n 325 uit district Zuid II waar er geen voetbal op zaterdag wordt aangeboden.
In 2013 waren er trouwens 969 op zaterdag en 1698 op zondag.
Er is al jarenlang sprake van een duidelijke tendens.
Hoe weet jij dat zo precies NO
De top managers komen bijna allemaal uit het zaterdag voetbal.
Vd Zee uit de zondagtak.
Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gelezen van jou om de huidige situatie zo te laten.Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gelezen waarom men zou moeten mixen.
Zeker, maar dat ontkent ook niemand.de Kok, komend seizoen zijn er 1022 standaardteams op zaterdag en 1443 op zondag.
Waarbij er ook nog zo'n 325 uit district Zuid II waar er geen standaardvoetbal op zaterdag wordt aangeboden.
dat laatste ontkent ook niemand maar hoeveel van die standaardteams op zat zijn onderdeel van een zondagclub?
Over wat je dan een zondagclub of een zaterdagclub of een zondag- en zaterdagclub moet noemen wil ik mijn kop niet breken.
de Kok, komend seizoen zijn er 1022 standaardteams op zaterdag en 1443 op zondag.
Waarbij er ook nog zo'n 325 uit district Zuid II waar er geen standaardvoetbal op zaterdag wordt aangeboden.