noordooster
Well-known member
WIskundig is al aan te tonen dat de 2e divisie sterker is dan de hoofd/topklassen toen. Simpelweg omdat je de beste ploegen uit de beide topklassen nu hebt.
Als ik uit 2 schoolklassen de beste 10 leerlingen haal, is die klas met uitverkorenen sterker dan de 2 klassen die ik ervoor had.
Ik wil hierover geen hoogdravende discussie houden. Maar het lijkt mij een probleem voor wiskundigen om waterdicht aan te tonen, dat de hoofdklassen van 2010 minder sterk waren dan de tweede divisie van 2018.
Ook al omdat je dan eerst een waterdichte omschrijving van "sterker" moet hebben.
Belangrijker is ook dat je natuurlijk nooit zult kunnen meten of weten hoe de hoofdklassen zich in die 8 jaren zouden hebben ontwikkeld zonder topklassen en een tweede divisie erboven, maar met alle amateurtoppers erin blijvend.
Ik denk dat zonder een tweede divisie de topklasse zaterdag zich zou hebben ontwikkeld tot een competitie die minstens even sterk is als de tweede divisie maar vooral ook aantrekkelijker en met betere aanvangstijden.
Vervang bv de zondagteams door clubs als Noordwijk, Quick Boys , Harkemase Boys en DVS '33 en je gaat er op bovengenoemde aspecten niet op achteruit.