De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
WIskundig is al aan te tonen dat de 2e divisie sterker is dan de hoofd/topklassen toen. Simpelweg omdat je de beste ploegen uit de beide topklassen nu hebt.

Als ik uit 2 schoolklassen de beste 10 leerlingen haal, is die klas met uitverkorenen sterker dan de 2 klassen die ik ervoor had.

Ik wil hierover geen hoogdravende discussie houden. Maar het lijkt mij een probleem voor wiskundigen om waterdicht aan te tonen, dat de hoofdklassen van 2010 minder sterk waren dan de tweede divisie van 2018.
Ook al omdat je dan eerst een waterdichte omschrijving van "sterker" moet hebben.

Belangrijker is ook dat je natuurlijk nooit zult kunnen meten of weten hoe de hoofdklassen zich in die 8 jaren zouden hebben ontwikkeld zonder topklassen en een tweede divisie erboven, maar met alle amateurtoppers erin blijvend.

Ik denk dat zonder een tweede divisie de topklasse zaterdag zich zou hebben ontwikkeld tot een competitie die minstens even sterk is als de tweede divisie maar vooral ook aantrekkelijker en met betere aanvangstijden.
Vervang bv de zondagteams door clubs als Noordwijk, Quick Boys , Harkemase Boys en DVS '33 en je gaat er op bovengenoemde aspecten niet op achteruit.

Hankie

Well-known member
Ik wil hierover geen hoogdravende discussie houden. Maar het lijkt mij een probleem voor wiskundigen om waterdicht aan te tonen, dat de hoofdklassen van 2010 minder sterk waren dan de tweede divisie van 2018.
Ook al omdat je dan eerst een waterdichte omschrijving van "sterker" moet hebben.

Belangrijker is ook dat je natuurlijk nooit zult kunnen meten of weten hoe de hoofdklassen zich in die 8 jaren zouden hebben ontwikkeld zonder topklassen en een tweede divisie erboven, maar met alle amateurtoppers erin blijvend.

Ik denk dat zonder een tweede divisie de topklasse zaterdag zich zou hebben ontwikkeld tot een competitie die minstens even sterk is als de tweede divisie maar vooral ook aantrekkelijker en met betere aanvangstijden.
Vervang bv de zondagteams door clubs als Noordwijk, Quick Boys , Harkemase Boys en DVS '33 en je gaat er op bovengenoemde aspecten niet op achteruit.

Gast ff serieus..... Je mag best op bepaalde vlakken wat anders vinden hoor dan enkel maar te miepen over aantrekkelijkheid (definitie?) en de beter aanvangstijden (dat komt ook door verschuiven van de maatschappij).

noordooster

Well-known member
Om nog even op het voorgaande aan te sluiten.
Ik wil best meegaan in de gedachte, dat de Tweede Divisie een hoger niveau heeft dan in 2010 de hoofdklassen, hoewel dat moeilijk te meten is.
Maar dat betekent, niet altijd, dat een hoger niveau aantrekkelijker is. Er spelen veel meer factoren een rol om te bepalen of een competitie wel of niet aantrekkelijker is.
Jong Feyenoord en jong Heracles zouden de TD wellicht naar een hoger niveau brengen, maar dat moet je niet willen.
Veel clubs zouden wellicht door meer risico's te nemen en meer geld uit te geven een hoger niveau kunnen halen, maar doen dat niet.
Voor de clubs uit de TD zou de eerste divisie een hoger niveau zijn, maar nu daarin spelen vindt men veelal niet aantrekkelijk.
Een Beneleague maakt waarschijnlijk het niveau hoger, maar gaat toch niet door.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vroeg dit, omdat jij, Noord Ooster, vaak aangeeft dat de Tweede Divisie sportief gezien nadelig is voor zaterdagamateurs. Misschien hebben wij dan andere gedachte over wat dat sportief gezien is, maar bovenstaande reacties hebben toch wel duidelijk gemaakt dat het niveau gestegen is, clubs elkaar naar grotere hoogte stuwen en het verschil tussen 1e divisie en daaronder kleiner is geworden.

Ik zie dat als een sportieve vooruitgang ipv achteruitgang.

Daarnaast geeft iedereen keurig antwoord, maar begin jij weer over aanvangstijden etc. Dat was mijn vraag niet. Geen enkele noodzaak om daar dus over te beginnen. We hadden het over sportief opzicht. De zaken op het veld dus.

noordooster

Well-known member
Ik vroeg dit, omdat jij, Noord Ooster, vaak aangeeft dat de Tweede Divisie sportief gezien nadelig is voor zaterdagamateurs.

Ik kan me niet herinneren, dat ik dat over de Tweede Divisie gezegd hebt, maar omdat je zegt dat je dat vaak tegenkomt van mij, kun je mij daar vast enkele voorbeelden van laten zien. Wil je dat doen ?

Wel heb ik dat enkele malen gezegd over een eventuele mix in de hoofdklassen ( en eventueel de derde divisies)
Daarbij blijven de clubs ( itt de Tweede Divisie wat een nieuw extra niveau werd )op hetzelfde niveau spelen, maar dan anders gemengd ingedeeld.
Daarbij heb ik wel aangegeven en ook enkele malen uitgelegd, dat daaraan voor zaterdagclubs sportieve nadelen zitten.
( zoek maar terug )
Overigens heb ik het daarbij nog niet eens gehad over eventuele verschillen in sterkte tussen de zaterdag en de zondag hoofdklassen.

JMD

Well-known member
Maar dat betekent, niet altijd, dat een hoger niveau aantrekkelijker is. Er spelen veel meer factoren een rol om te bepalen of een competitie wel of niet aantrekkelijker is.
Haha, dus nu je de discussie verliest (over of de 2e divisie sterker is dan voormalige HK) is niveau voor jou ineens niet belangrijk...

Maar goed, dat hadden we kunnen weten. De enige factor die voor jou telt is of het zaterdagploegen zijn of niet. Misschien moet je met je Nashvillebroeders dan maar een eigen competitie oprichten, de onskentonscompetitie. Weet je tenminste zeker dat je geen nieuwe mensen met verachtelijke idee?n tegenkomt. Dan kunnen jullie ook lekker zonder contracten werken, op papier spelen voor een rookworst van de slager, maar onder tafel lekker duizendjes schuiven. Zoals het vroeger altijd ging.

Kan de rest van voetballend Nederland tenminste een piramide optuigen waarbij men gewoon met contracten werkt waar nodig, waar men gewoon tegen elkaar wil uitkomen (of het nou een zaterdag- of zondagclub is), en waar de supporters ook open staan voor de ploegen 'van de andere dag'.

noordooster

Well-known member
Haha, dus nu je de discussie verliest is niveau voor jou ineens niet belangrijk...
Misschien moet je met je Nashvillebroeders

Ik heb gezegd wat ik heb gezegd en daarbij geen enkele discussie verloren.
Maar kennelijk heb jij bovenstaande insinuaties en kwaadsprekerij nodig om t.o.v. je dvk vrienden te laten lijken dat je overeind blijft.
Adviesje : lees nog eens over wat ik zei over niveau en andere zaken die belangrijk zijn voor een interessante competitie.

NB: ik zal me niet verlagen tot jouw niveau door mijn gedachten over omissies in jouw geestelijke gesteldheid hier op te schrijven.

Eef de Kip

Well-known member
Je discussieert dan ook niet, je herhaalt alles tot vervelens toe, dat is toch echt wat anders. Kijken of je er weer een jij bak tegenaan gooit.

Bonehead

Well-known member
Haha, dus nu je de discussie verliest (over of de 2e divisie sterker is dan voormalige HK) is niveau voor jou ineens niet belangrijk...

Maar goed, dat hadden we kunnen weten. De enige factor die voor jou telt is of het zaterdagploegen zijn of niet. Misschien moet je met je Nashvillebroeders dan maar een eigen competitie oprichten, de onskentonscompetitie. Weet je tenminste zeker dat je geen nieuwe mensen met verachtelijke idee?n tegenkomt. Dan kunnen jullie ook lekker zonder contracten werken, op papier spelen voor een rookworst van de slager, maar onder tafel lekker duizendjes schuiven. Zoals het vroeger altijd ging.

Kan de rest van voetballend Nederland tenminste een piramide optuigen waarbij men gewoon met contracten werkt waar nodig, waar men gewoon tegen elkaar wil uitkomen (of het nou een zaterdag- of zondagclub is), en waar de supporters ook open staan voor de ploegen 'van de andere dag'.

Je haalt weer eens zaken aan die geen alleenrecht van het zaterdagvoetbal zijn. Wat dat betreft lijkt je veel meer op noord-ooster dan je zou willen.

Daarbij is noord-ooster geen maatstaaf voor het gehele zaterdagvoetbal.

noordooster

Well-known member
JWat dat betreft lijkt je veel meer op noord-ooster dan je zou willen.

Zo de gebruikelijke reageerders hebben weer gereageerd op een opmerking van mij, met veelal hetzelfde wat ze al vele vele malen hebben gezegd ( Kip ). Ook woorden verdraaien en insinuaties (JMD) en niks toevoegen ( erka ) zien we weer.

Even een reactie op bonehead :
JMD lijkt helemaal niet op mij en ik niet op hem en daar ben ik blij om.
Uiteraard wordt er ook in het zaterdagvoetbal wel verschillend gedacht over bepaalde zaken.
En zijn er die anders denken over bepaalde voetbalzaken als jij en ik.
Maar het weerhoudt me niet om te zeggen hoe ik erover denk.

JMD

Well-known member
Je haalt weer eens zaken aan die geen alleenrecht van het zaterdagvoetbal zijn.
Dat zal best. Jij kent het zondagvoetbal beter dan ik (de Bollenstreek is meer een zaterdagregio), misschien ben ik er ten onrechte inderdaad vanuit gegaan dat zondag wel graag wil mixen. (dat is immers iets wat NO continu aangeeft, dat zondag dat wilt 'want zij worden er beter van)

Ik ben noch zaterdag noch zondag, ik ben voor een mooie voetbalpiramide. En als dat dan betekent dat er clubs omwille van hun geloof niet op zondag willen voetballen dan vind ik dat we daar rekening mee moeten houden door duels met die clubs niet op zondag te plannen. Voor de rest verbaas ik me over de starheid waarmee aan bepaalde dingen wordt vastgehouden, en dat zal ongetwijfeld niet alleen bij zaterdag zijn.

Dat is zeker zo ja. Heb ik al eens eerder gepost.

noordooster

Well-known member
Dat zal best. Jij kent het zondagvoetbal beter dan ik (de Bollenstreek is meer een zaterdagregio), misschien ben ik er ten onrechte inderdaad vanuit gegaan dat zondag wel graag wil mixen.
.

Bonehead is al jarenlang lid van en betrokken bij een zaterdagvoetbalvereniging, SVVN in Nijverdal

Bovenaan