De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
Die lui speelden jaren geleden op zondag op Gran Canaria tegen Rijnsburgse Boys en meldden in het verslag dat het op zaterdag was. Rijnsburg had geen leugen nodig en meldde gewoon op de site dat er zondag was gespeeld.
Dus nog liegen ook! Dat was toen niet best voor het bestuur c.a.
Misschien nu weer op zondag gespeeld? Goede afspraak met Noordwijk over de berichtgeving?
't Wat met die vrienden van van Staaij................

Klopt, was toen een relletje. Dit jaar wel echt vandaag gespeeld denk ik of het live verslag van beide clubs op Twitter was ook onderdeel van de afspraak.

Unregistere

Well-known member
Kom niet veel tegen, maar volg op dit moment ook geen spelers van die clubs. Zou wel een goed verhaal zijn inderdaad, maar ik denk dat het toch wel echt gewoon gisteren was.

noordooster

Well-known member
Deze opmerkingen hebben allemaal tot doel om aan te geven, dat zaterdagverenigingen als Spakenburg in een gemengde competitie ook wel op zondag wedstrijden kunnen gaan spelen.
Wensdenken.
Maar dat zal Spakenburg niet gaan doen en dat geldt voor de meeste zaterdagverenigingen.
Daarbij heeft de KNVB bij monde van directeur van der Zee onlangs nog gezegd , dat zaterdagverenigingen daar ook niet toe worden verplicht.
Bovendien: gemengde competities zijn voor zaterdagclubs alleen maar nadelig en voetballen op zondag is voor hen in meerdere opzichten schadelijk.

JMD

Well-known member
Deze opmerkingen hebben allemaal tot doel om aan te geven, dat zaterdagverenigingen als Spakenburg in een gemengde competitie ook wel op zondag wedstrijden kunnen gaan spelen.
Wensdenken.
Maar dat zal Spakenburg niet gaan doen en dat geldt voor de meeste zaterdagverenigingen.
Daarbij heeft de KNVB bij monde van directeur van der Zee onlangs nog gezegd , dat zaterdagverenigingen daar ook niet toe worden verplicht.
Bovendien: gemengde competities zijn voor zaterdagclubs alleen maar nadelig en voetballen op zondag is voor hen in meerdere opzichten schadelijk.

1025

noordooster

Well-known member
In zijn nieuwjaarstoespraak heeft MSC-voorzitter Jonkers zich eindelijk ook uitgelaten over de door hem zozeer gewenste mix van hoofdklassen.
Volgens De Meppeler Courant is Jonkers vooral trots op de kans dat MSC de boeken in gaat als initiatienemer voor een mix in de hoofdklassen. Na de vorig jaar vaak genoemde 90 % voorstanders en de onlangs kennelijk op de radio genoemde 75 % komt Jonkers in zijn toespraak kennelijk niet meer met cijfers.
Ik wacht dus 22 januari maar af.
En hoop en verwacht, dat de clubs de onomkeerbare negatieve gevolgen van een mix inzien.

noordooster

Well-known member
Oeps...
Maar ik wist al dat die ging komen vandaag. ;)

1025...

Het zou voor mij ook zo gemakkelijk zijn om elke reactie van iemand te gaan nummeren.
Net als dat ik tegen bepaalde personen in dezelfde onfatsoenlijke taal zou kunnen reageren.
Op dit moment kan ik de verleiding nog weerstaan.

de Kok

Member
In zijn nieuwjaarstoespraak heeft MSC-voorzitter Jonkers zich eindelijk ook uitgelaten over de door hem zozeer gewenste mix van hoofdklassen.
Volgens De Meppeler Courant is Jonkers vooral trots op de kans dat MSC de boeken in gaat als initiatienemer voor een mix in de hoofdklassen. Na de vorig jaar vaak genoemde 90 % voorstanders en de onlangs kennelijk op de radio genoemde 75 % komt Jonkers in zijn toespraak kennelijk niet meer met cijfers.
Ik wacht dus 22 januari maar af.
En hoop en verwacht, dat de clubs de onomkeerbare negatieve gevolgen van een mix inzien.

Dat lijkt mij te vee eer voor Jonkers. Al veel langer is dit onderwerp van gesprek. Zelfs al bij de invoering van de topklassen.

noordooster

Well-known member
Off record heeft hij gezegd dat het zo goed als rond is.

In tegenstelling tot een jaar geleden , toen we werden overspoeld door mix-berichtgeving van Jonkers en MSC, schijnt hij nu vooral off the record te bezig te zijn.
Niks voor de man die van communicatie/PR zijn beroep heeft gemaakt.
Zou de afbrokkelende aanhang voor zijn mixplannen hiermee te maken hebben ?
Of zou hij inzien, dat de KNVB bij zoveel tegenstanders een dergelijke onomkeerbare ingreep logischerwijze niet aandurft, mede gezien ook het grote aantal tegenstanders van een mix in de derde divisies ?

noordooster

Well-known member
Bericht van begin december vorig jaar.
Laat de KNVB eerst eens beginnen met gewoon per speeldag 3 hoofdklassen als hoogste niveau , eventueel met per speeldag een topklasse daarboven.
Dat zou al flink wat kilometers besparen en de aantrekkelijkheid doen toenemen.
De invoering van onnodige niveaus boven de hoofdklassen heeft het aantal kilometers in de 3 hoogste amateurniveaus fors doen toenemen.
Met mixen wordt het sportief en financieel minder aantrekkelijk voor veel verenigingen en al die extra brandende verlichting op de late zaterdagmiddag helpt ook al niet mee energie te besparen.

Joost

Well-known member
Het is echt niet zo dat wanneer je een miljoenmiljard keer zegt dat het financieel en sportief onaantrekkelijk is, het ook echt zo is.

Je weet dat wel hopelijk?

Als die redenatie namelijk werkt kunnen jullie hier een miljoenmiljard posts van mij gaan krijgen omdat ik geen inkomstenbelasting wil betalen.

Bovenaan