De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Deathprod

Well-known member
Jij denkt dat er in deze tijd nog werkelijk mensen in de open lucht tegen een bal aantrappen? Nee, dat is al een jaar of honderd geleden gestopt.

De jongste jeugd en ook tieners krijg je tegenwoordig zelfs bij de BVO's zowat het stadion niet meer in. Zonder nieuwe aanwas kan het dus best vlot gaan. Ik zelf denk nog een jaar of 30.

Arjen

Member
Je kunt van alles bedenken waarom de publieke belangstelling terug loopt....

We hebben het allemaal wel een keer gezien.
Persoonlijk denk ik dat de gebruikelijke bezoeker van amateurwedstrijden - 50 en misschien 40 plusser - ook een uitstervende soort is.....

Ik durf te stellen dat het bij Alcides wel meevalt. Bij de thuiswedstrijden staat er steevast een enthousiaste groep jeugd met veel lawaai de club aan te moedigen. Zo veel publiek als 10 jaar terug is er niet maar er staat wel een herkenbaar publiek van alle leeftijden. Het is echt niet allemaal kommer en kwel.

erka

Well-known member
Waarom zou het hier anders zijn dan in de Eerste en Eredivisie? Ook daar loopt het terug. Het is denk ik vooral een maatschappelijke trend.

Joost

Well-known member
Waarom zou het hier anders zijn dan in de Eerste en Eredivisie? Ook daar loopt het terug. Het is denk ik vooral een maatschappelijke trend.

En een duidelijke oorzaak is er niet, het is een combinatie van factoren;

- er is voetbal op tv
- steeds minder mensen voetballen zelf ?n blijven minder lang hangen
- steeds minder mensen lezen de lokale krant dus weten niet eens dat de amateurclub speelt
- mensen willen vooral zelf een stem er in hebben hoe ze vermaakt willen worden en gaan meer voor zekerheidjes of kleine shotjes

JMD

Well-known member

In de ere- en eerste divisie loopt het niet eens zo terug hoor. Vorig jaar (1e + ere samen) 34.000 minder. Op 7 miljoen is dat echt niks. En dit jaar is het weer toegenomen (zelfs vergeleken met 2 seizoenen terug).

Mug

Member
En binnenkort ook de dames en heren mixen. Ik zie al vrouwelijke grens en scheidsrechters bij de mannen En dan zijn alle problemen opgelost .

erka

Well-known member
Dat sowieso natuurlijk. Alle problemen in de hele voetbalwereld komt door het mixen. Dat we bv niet naar het EK2016 en WK2018 gingen was omdat de KNVB wilde mixen.

En de KNVB niet alles op zaterdag 14:30 of 15:00 wilde spelen.

Bonehead

Well-known member
Dat we bv niet naar het EK2016 en WK2018 gingen was omdat de KNVB wilde mixen.

Nee hoor. Volgens Sjoerd Mossou ligt alles aan het kunstgras....

Teloorgang van de toeschouwersaantallen ligt aan de 24-uurs economie waar tweeverdieners de norm is. Dan moet er in het weekend alles gedaan worden, waar doordeweeks geen tijd voor is. Die goeie ouwe tijd komt nooit meer terug....

JMD

Well-known member
Nee hoor. Volgens Sjoerd Mossou ligt alles aan het kunstgras....
Ja, die heeft ze soms ook niet allemaal op een rijtje inderdaad...

Teloorgang van de toeschouwersaantallen ligt aan de 24-uurs economie waar tweeverdieners de norm is. Dan moet er in het weekend alles gedaan worden, waar doordeweeks geen tijd voor is. Die goeie ouwe tijd komt nooit meer terug....
Precies. Teamsporten lopen sowieso al jaren terug, simpelweg omdat men wil sporten als dat uitkomt, vandaar de toename van het aantal mensen in sportscholen e.d., dan kan je gaan wanneer je wil.

noordooster

Well-known member
Ja, die heeft ze soms ook niet allemaal op een rijtje inderdaad...

Het is 1 van de de beste voetbaljournalisten in Nederland.
Zoals eerder gezegd kun je niet 1 oorzaak aangeven waardoor Nederland niet bij de laatste grote toernooien aanwezig was en waarom er in de Europese clubtoernooien nauwelijks werd gepresteerd.
Dat geldt voor kunstgras, maar ook voor al die andere hier aangegeven "oorzaken".

Precies. Teamsporten lopen sowieso al jaren terug, simpelweg omdat men wil sporten als dat uitkomt, vandaar de toename van het aantal mensen in sportscholen e.d., dan kan je gaan wanneer je wil.

Niet alle teamsporten lopen terug.
In het voetbal is er een toename van het dames- en meisjes voetbal.

Dat was het weer voor vandaag.
Tot zover mijn bijdrage aan het levendig houden van dvk.
Dank voor alle reacties ( die niet beledigend of vol scheldwoorden waren )

Bonehead

Well-known member
Het is 1 van de de beste voetbaljournalisten in Nederland.
Zoals eerder gezegd kun je niet 1 oorzaak aangeven waardoor Nederland niet bij de laatste grote toernooien aanwezig was en waarom er in de Europese clubtoernooien nauwelijks werd gepresteerd.
Dat geldt voor kunstgras, maar ook voor al die andere hier aangegeven "oorzaken".

Hij is geobsedeerd op kunstgras. Ondertussen kan hij zijn betoog niet staven met enige feiten. Schroomt hij niet om allerlei leugens te verspreiden en dat mag hij ongestraft doen. Als je het wil afschaffen, waar ik een groot voorstander van ben, begin dan bij de basis. Dus ook bij de amateurs. Dat is een kansloze missie en dat weet Sjoerd ook. Dus richt hij zijn pijlen op het betaalde voetbal. Dan nog worden spelers dus opgeleid op kunstgras en is het gewoonweg een drogreden van Mossou.

Niet alle teamsporten lopen terug.
In het voetbal is er een toename van het dames- en meisjes voetbal.

Dat is de uitzondering die regel bevestigd puur door de resultaten van het Nederlands elftal heeft daar voor een impuls gezorgd. Verder klopt het wel wat JMD zegt. Ik vind dat jammer. Ik ben van de teamsporten. Zeker voor het sociale aspect.

Bovenaan