Fregge
Well-known member
En dan speelt de derde divisie nog niet eens tegen de zondagsclubs.
Kan dat fabeltje dus ook weer uit de wereld.
SJC is een zondagclub. Net als de Dijk.
Het aantal toeschouwers in de tweede divisie, de derde divisie zaterdag en de beide za. hoofdklassen daalt wordt gezegd. ( Met de zondagklassen bemoeit VoZ zich niet )
Ik geloof het graag, maar die tabellen vind ik totaal onleesbaar.
Wat is wat ? 9 wedstrijden, 144 wedstrijden ? Geen uitsplitsing per team ?
Ik neem maar aan, dat de gemiddelden in de bovenste tabel die van dit seizoen zijn en die in de onderste van vorig seizoen.
Het aantal toeschouwers in de tweede divisie, de derde divisie zaterdag en de beide za. hoofdklassen daalt wordt gezegd. ( Met de zondagklassen bemoeit VoZ zich niet )
Ik geloof het graag, maar die tabellen vind ik totaal onleesbaar
Ik vond deze tabel van VoZ nu eindelijk eens duidelijk en ook redelijk dicht bij de werkelijkheid liggen. Eerder rekenden ze bij alle wedstrijden doorgaan 3 tot 5 honderd man extra.
Je kunt van alles bedenken waarom de publieke belangstelling terug loopt.
bv. de kwaliteit van het voetbal is er door de jaren heen niet op vooruit gegaan.
Vaak is het de spanning die een duel nog wel voor een betrokken groep kijkers leuk maakt.
Zo kan je een wedstrijd in de 3e klas best al leuk ervaren, maar het wordt in de top steeds meer imitatie betaalde top en van die top worden we al overvoert op TV.
Dan was het altijd zo dat de sociale contacten langs de lijn wel leuk waren.
Misschien dat die ook aan waarde inboeten met al die sociale media in de hand langs de lijn.
We hebben het allemaal wel een keer gezien.
Persoonlijk denk ik dat de gebruikelijke bezoeker van amateurwedstrijden - 50 en misschien 40 plusser - ook een uitstervende soort is.Elke poging tot verandering van de competitie-opzet zal denk ik niet meer tot groei bezoekers leiden.
Ook derbies - vaak regionale derbies - zullen maar een tijdelijk positief effect hebben, den ik.
Ik vond deze tabel van VoZ nu eindelijk eens duidelijk en ook redelijk dicht bij de werkelijkheid liggen. Eerder rekenden ze bij alle wedstrijden doorgaan 3 tot 5 honderd man extra.
En jij kunt het weten, want jij hebt de aantallen bij elke wedstrijd persoonlijk geteld.
Overigens: als ze eerder 3 a 500 man extra rekenden en dat ze nu met de werkelijke aantallen komen, dan kun je concluderen , dat er sprake is van een flinke stijgende trend in het zaterdagvoetbal. :duim:
Ik niet, maar VoZ ook niet. Die namen gewoon een getalletje over dat iemand met een dronken kop in de kantine via de telefoon doorgaf.
Dank voor je uitleg, unregistere.
En voor de vergelijkende cijfers van vorig seizoen.
Ik had ook graag een soortgelijk overzicht willen zien van de zondagcompetities.
Inderdaad, over het bepalen van toeschouwersaantallen hebben we het hier al meermalen gehad.
Ik zie nu, dat de za. HB gemiddeld meer toeschouwers trekt dan vorig seizoen.
Wat dat betreft, lijkt een za-zo mix helemaal overbodig. :duim:
Verder is het al jarenlang zo, dat HB van vooral district noord en oost flink meer toeschouwers trekt dan HA met vooral clubs uit west-Nederland.
Je kunt van alles bedenken waarom de publieke belangstelling terug loopt.
Dat laatste komt natuurlijk vooral omdat er in het westen beduidend meer keuze is om je tijd aan te besteden.
Niet alleen voetbalwedstrijden maar ook andere zaken.
Dat is nogal een conclusie. En ik vraag me af of dat wel klopt en of dat de enige oorzaak is.
Dat is het ook. Er zijn bv beduidend meer voetbalclubs en die trekken allemaal hun supporters. Er is sprake van meerdere takken van sport op hoog niveau en die trekken bv. hockey ook veel kijkers.
Er zijn veel meer profclubs die een totaal ook een behoorlijke aantrekkingskracht hebben en mensen gaan veelal in de moderne tijd niet naar meerdere wedstrijden.
Maar in je eerdere reactie verschil toch niet zoveel van de mijne? Je wilt het altijd nog eens in je eigen woorden zeggen kennelijk.
meer voetbalclubs, meer takken van sport,meer profclubs