De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Een noodzakelijke mix heb ik het nergens genoemd, mixen is in mijn ogen ook nooit het hoofddoel. Het enige dat er moet gebeuren is dat er een oplossing komt voor het probleem dat clubs zich niet meer thuisvoelen in de huidige competitieopzet.

Een beetje flauw. Je noemt het woord misschien nergens, maar de rest van je verhaal kan alleen maar worden opgevat als een pleidooi voor het mixen van competities.
Daarvan heb ik meermalen de grote nadelen genoemd.
Bovendien heb ik meerdere keren betere alternatieven aangegeven.

Joost

Well-known member
Nee jij leest het, ik noem het nergens.

Het enige alternatief dat je noemt is gewoon geen enkele optie meer. Een Champions League met alleen kampioenen zou ook prachtig zijn, gaat ook niet meer gebeuren.

noordooster

Well-known member
Natuurlijk zijn er alternatieven voor jouw plannen.
Meerdere en betere.
Probleempje is wel, dat beroerde piramide-plannen, ( die mede zijn doorgedrukt op basis van de valse leugen van van Oostveen over een zgn decreet van de FIFA over promotie naar de eerste divisie ) het voetbal verder afdreven van de betere alternatieven .

SanMark.

Well-known member
Voor de goede orde.
Ik zou niets liever willen dan dat het monster van de KNVB-voetbalpiramide weer in het gareel komt.
De tweede en derde divisie terugbrengen naar 1 niveau met een topklasse zat. en en topklasse zondag.
Daaronder 3 hoofdklassen zondag en 3 hoofdklassen zaterdag.
En alle beloftenteams in een eigen beloftencompetitie.

Eventueel zonder die 2 topklassen mag ook.
Betekent ook meer derby's op zaterdagmiddag 14.30 uur voor de zaterdag en op zondagmiddag 14.00 uur voor de zondag.

Dementerende liegende bedriegende idioot.

Ben ik nog iets vergeten ?

noordooster

Well-known member
Even een update over de mix . Volgens Dhr Jonkers is er 22 Jan een bijeenkomst van alle hoofdklassers in Hoogland. En volgens hem is drie kwart van alle hoofdklassers voor het plan om weekend voetbal in te voeren. Daarna is het aan de KNVB.

In januari 2018 naar aanleiding van de vergadering van hoofdklassers in Huizen gaf Jonkers aan dat 90 % van de hoofdklassers voor zijn plannen waren.
Desondanks wilde Jonkers in 2018 nog enkele "verbeteringen" in zijn plannen opnemen, zoals het voetballen op de late zaterdagmiddag of vroege zaterdagavond.
Intussen is er volgens Jonkers kennelijk zo'n 75 % voor de plannen.
Het gaat duidelijk in de goede richting.

de Kok

Member
Natuurlijk zijn er alternatieven voor jouw plannen.
Meerdere en betere.
Probleempje is wel, dat beroerde piramide-plannen, ( die mede zijn doorgedrukt op basis van de valse leugen van van Oostveen over een zgn decreet van de FIFA over promotie naar de eerste divisie ) het voetbal verder afdreven van de betere alternatieven .

Niet alleen Oostveen! Het is allemaal begonnen met de coop 1e divisie met o.a. de heer J Korte die een klasse wilde onder de 1e divisie om werkloze voetballers te stallen etc. Financiele problemen in 1e divisie etc.
En toen waren er plots ook allerlei top amateurclubs in, meest in zaterdag en de Groesbeekse clubs op zondag die wel naar een topklasse wilden met alleen de sterksten. Zij dus!
Het is een rommeltje geworden, dat ben ik met NO eens.

Maak dus maar 2x een 1e divisie van 16 clubs en zo kan dus de sterkste groep 2e divisionisten daar naartoe. Wel dan ook de licentie eisen oprekken in de 1e divisie. Wil je naar de eredivisie zul je aan alles moeten kunnen voldoen.

En beloften? wat mij betreft mogen die meedoen.

Het beste is ook om het allemaal eerlijker te maken, het plan BQ van destijds te volgen. Een eredivisie, 2x een 1e divisie en daaronder 4 hoofdklassen en daaronder de districten.
Dat mengen was toen (8jaar geleden?) nog niet aan de orde, maar je zou nu gewoon alles kunnen mengen en zoals ok al vaker meldde b, a en senioren op zaterdagen en de jongere jeugd op de zondagen.
Overigens kun je dan ook nog organiseren dat er jongere jeugd voor een deel op de zaterdag blijft.

Ben wel benieuwd hoe alles zal gaan als de eredivisie op voorspraak van FOX ook de zaterdag middag gaat invullen.
De zondag op eredivisie live en nu FOX is ongeveer de belangrijkste oorzaak van de verschuiving in w2 naar de zaterdag. Men wil naar Feyenoord en ADO.

de waan

Well-known member
Dat hebben ze in de Eerste Divisie ook geprobeerd, spelen op zaterdagmiddag. Ze wisten niet hoe gauw ze dat weer terug moesten draaien.

ALenstra

Well-known member
Zijn er plannen om in de eredivisie op zatermiddag te spelen? Lijkt me ook niet leuk voor het zaterdagvoetbal.

Pascallovic

Well-known member
Vraag mij sowieso af of FOX er veel mee op zou schieten. Op de zaterdagmiddag PEC Zwolle - FC Groningen uitzenden. Dat zal echt niet bijzonder veel extra kijkers opleveren.

JMD

Well-known member
Vraag mij sowieso af of FOX er veel mee op zou schieten. Op de zaterdagmiddag PEC Zwolle - FC Groningen uitzenden. Dat zal echt niet bijzonder veel extra kijkers opleveren.

Nee inderdaad.
Al heb ik eerlijk gezegd datzelfde met zo'n duel op zondag om 12.15 of 16.45...

de Kok

Member
Nee inderdaad.
Al heb ik eerlijk gezegd datzelfde met zo'n duel op zondag om 12.15 of 16.45...

Gaat natuurlijk primair om de profclub die thuis speelt om de uitzending dan mogelijk te maken en die trekt in die regio wel publiek. Feyenoord 50 ooo op zondag

zwammy

Well-known member
Wie betaalt bepaald. We hadden ook nooit verwacht dat de tijden van nu er door zouden komen.

noordooster

Well-known member
Nog een jaar geduld. Dan weten we of we in 2020 in een al dan niet gemengde hoofdklasse terechtkomen.

Zullen ze bij HSC '21 vast een schrikbeeld vinden.
Op zaterdag om 14.30 uur bij Staphorst, Genemuiden, Excelsior'31, ACV, Berkum, HZVV, Urk SVZW, CSV Apeldoorn enz.

Bovenaan