De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Na de voorgaande reacties nog even in herinnering terug roepen :

Al WO II of nog eerder is er in Nederland sprake van zaterdag en zondagvoetbal.

Tot enkele jaren geleden was dat voor niets en niemand een probleem.
Het zaterdagvoetbal stelde in de ogen van de zondag toch niks voor.
Er werd met geen woord gerept over gemengde competities en het zaterdagvoetbal werd meewarig met de nek aangekeken

Dat veranderde een aantal jaren geleden toen het zondagvoetbal op allerlei gebied terrein ging verliezen op het zaterdagvoetbal.
Er kwamen en komen voorstellen die het afkalvende zondagvoetbal moeten redden ten koste van het ooit met de nek aangekeken zaterdagvoetbal.

En als je nu ziet hoe er bij de zondag moeilijk wordt gedaan over een normale aanvangstijd op zaterdag middag , omdat men zogenaamd geen veld vrij kan maken om 14.30 uur, omdat die jongen 's middags bij de HEMA moet werken , of omdat men "al zoveel toegeeft aan de zaterdag ", lijkt het beter dat de zondagclubs gewoon in hun eigen competitie lekker op zondag om 14.00 uur blijven voetballen. Iedereen blij.

NB ik hoor JMD ook niet meer over leugenaar, fantast enz. omdat ik niet bestaande uitspraken zou hebben overgenomen.
De man is nog in staat om aan axioma's te twijfelen en de stelling van Pythagoras als een leugen te betitelen.

noordooster

Well-known member
Lijkt mij best een interessant vraagstuk. Hoe ervaren jullie dat in andere regio's? Herkenbaar of niet?

2 Hoofdklassers op enkele kilometers afstand van elkaar.
MSC waar je tijdens de wedstrijd op zondagmiddag een speld kunt horen vallen en vv Staphorst waar er op zaterdagmiddag altijd een leuk sfeertje is, ondanks dat je de club ook wel eens aantallen toeschouwers zou toewensen zoals bij bv HHC gebruikelijk is.

stc

Well-known member
Lijkt mij best een interessant vraagstuk. Hoe ervaren jullie dat in andere regio's? Herkenbaar of niet?

Ik kan op deze vraag helaas geen goed antwoord geven, daar ik niet meer bij eerste elftallen kom in het amateurvoetbal. Rijdt af en toe nog langs mijn oude amateurclub als het eerste daar speelt (niet om te kijken, maar rijdt alleen langs) Daar zie ik dat het minder wordt qua toeschouwers langs de lijn.

JMD

Well-known member
Na de voorgaande reacties nog even in herinnering terug roepen :

Al WO II of nog eerder is er in Nederland sprake van zaterdag en zondagvoetbal.

Tot enkele jaren geleden was dat voor niets en niemand een probleem.
Het zaterdagvoetbal stelde in de ogen van de zondag toch niks voor.
Er werd met geen woord gerept over gemengde competities en het zaterdagvoetbal werd meewarig met de nek aangekeken

Dat veranderde een aantal jaren geleden toen het zondagvoetbal op allerlei gebied terrein ging verliezen op het zaterdagvoetbal.
Er kwamen en komen voorstellen die het afkalvende zondagvoetbal moeten redden ten koste van het ooit met de nek aangekeken zaterdagvoetbal.

En als je nu ziet hoe er bij de zondag moeilijk wordt gedaan over een normale aanvangstijd op zaterdag middag , omdat men zogenaamd geen veld vrij kan maken om 14.30 uur, omdat die jongen 's middags bij de HEMA moet werken , of omdat men "al zoveel toegeeft aan de zaterdag ", lijkt het beter dat de zondagclubs gewoon in hun eigen competitie lekker op zondag om 14.00 uur blijven voetballen. Iedereen blij.
Wat is het nut om een post van 3 uur geleden letterlijk te herhalen. Gaat de discussie de verkeerde kant op ofzo?

JMD

Well-known member
Ik kan op deze vraag helaas geen goed antwoord geven, daar ik niet meer bij eerste elftallen kom in het amateurvoetbal. Rijdt af en toe nog langs mijn oude amateurclub als het eerste daar speelt (niet om te kijken, maar rijdt alleen langs) Daar zie ik dat het minder wordt qua toeschouwers langs de lijn.

Sowieso hebben alle teamsporten e.d. het lastig in deze tijd. Vroeger was bv hier in Hillegom zo ongeveer het enige vermaak op zondagmiddag kijken bij Concordia of Hillegom (de twee toenmalige zondagverenigingen, in Hillegom hadden we ook SIZO, een zaterdagclub). Tegenwoordig is er op zondagmiddag (maar dat geldt natuurlijk ook voor zaterdagmiddag) zo ontzettend veel meer te doen, dat je als clubs moet concurreren met veel andere zaken.

stc

Well-known member
Sowieso hebben alle teamsporten e.d. het lastig in deze tijd. Vroeger was bv hier in Hillegom zo ongeveer het enige vermaak op zondagmiddag kijken bij Concordia of Hillegom (de twee toenmalige zondagverenigingen, in Hillegom hadden we ook SIZO, een zaterdagclub). Tegenwoordig is er op zondagmiddag (maar dat geldt natuurlijk ook voor zaterdagmiddag) zo ontzettend veel meer te doen, dat je als clubs moet concurreren met veel andere zaken.

Ok. Ik vraag me trouwens ook af of toeschouwer aantallen ook niet te maken hebben met het aantal clubs in de stad cq regio. In Delft en omstreken zijn er bijvoorbeeld minimaal 8 clubs die op zondagmiddag spelen. Dan is de vraag natuurlijk of je naar de hoogste club gaat kijken op 1ste klasse niveau of naar de je eigen club op 4 klasse niveau.

noordooster

Well-known member
Nederland moest de piramide open maken van de UEFA/FIFA. Mooie gelegenheid om de boel gelijk te trekken, maar de KNVB durft niks te beslissen.

Net zo als dat volgens van Oostveen er van de FIFA een verplichte promotie naar en degradatie uit de eerste divisie moest komen ?

noordooster

Well-known member
Wat is het nut om een post van 3 uur geleden letterlijk te herhalen. Gaat de discussie de verkeerde kant op ofzo?

Men dwaalde wat af van de oorspronkelijke vraag van Mug :
In welk land of in welke sport bestaan gescheiden competities ?

Vandaar nog even het antwoord op die vraag.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Net zo als dat volgens van Oostveen er van de FIFA een verplichte promotie naar en degradatie uit de eerste divisie moest komen ?

Schotland en Nederland moesten promotie naar de piramide mogelijk maken ja. Schotland heeft dat al een paar jaar.

JMD

Well-known member
Men dwaalde wat af van de oorspronkelijke vraag van Mug :
In welk land of in welke sport bestaan gescheiden competities ?

Vandaar nog even het antwoord op die vraag.

Dan had die eerste regel van je post volstaan. De rest gaat daar niet over. Dat is weer dezelfde aannames en dergelijke die je al 300x gedaan hebt. Die weten we nu wel.
Overigens ging het juist wel over andere sporten (volleybal werd o.a. genoemd). Maar goed, daarvan kwamen de resultaten je waarschijnlijk niet uit.

noordooster

Well-known member
Schotland en Nederland moesten promotie naar de piramide mogelijk maken ja. Schotland heeft dat al een paar jaar.

De bewering van van Oostveen, dat de FIFA zou eisen, dat die verplichte promotie en degradatie van en naar de eerste divisie er moest komen, bleek naderhand onwaar.
Mede op grond van die leugen is die vreselijke piramide er doorheen gejast.

Mug

Member
Het publiek verouderd. Ik zie heel veel 60+ en weinig jeugd. Bij winnende ploegen is er nog wel belangstelling . Maar ook bij Staphorst en Genemuiden zie ik minder publiek dan 10 jaar terug. De zondagclubs hebben heel veel last van Fox . Ook de zaterdagclubs kunnen daar in de toekomst last van krijgen. Dus vooruitzien graag.

Bovenaan