De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

de waan

Well-known member
Maar hoe wil je dan de snelwegen en het onderwijs en de zorg gaan betalen? Beetje ego?stisch, Joost.

noordooster

Well-known member
Als die redenatie namelijk werkt kunnen jullie hier een post van mij gaan krijgen omdat ik geen inkomstenbelasting wil betalen.

Ik betaal inderdaad ook het liefst zo min mogelijk IB. Omdat ik dan meer overhoud.
Daarom snap ik clubs zo goed die niet graag willen dat hun inkomsten dalen.
Want daardoor is er uiteindelijk ook sportief weer minder mogelijk.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Bericht van begin december vorig jaar.
Laat de KNVB eerst eens beginnen met gewoon per speeldag 3 hoofdklassen als hoogste niveau , eventueel met per speeldag een topklasse daarboven.
Dat zou al flink wat kilometers besparen en de aantrekkelijkheid doen toenemen.
De invoering van onnodige niveaus boven de hoofdklassen heeft het aantal kilometers in de 3 hoogste amateurniveaus fors doen toenemen.
Met mixen wordt het sportief en financieel minder aantrekkelijk voor veel verenigingen en al die extra brandende verlichting op de late zaterdagmiddag helpt ook al niet mee energie te besparen.

1027

Max

Administrator
Forumleiding
Persoonlijk betaal ik zoveel mogelijk IB. Het kan mij niet genoeg zijn.

Ik betaal ook graag heel veel belasting. Het is mij gelukkig in 2018 gelukt om 2017 te overtreffen. Hopelijk zet de stijgende lijn zich voort.

noordooster

Well-known member
Heren dit was het weer voor vandaag.
Opnieuw is te zien, dat mijn opmerkingen er kennelijk toe doen.
Er wordt weer volop gereageerd.
Dank voor alle opbouwende reacties .

de Kok

Member
Ik betaal inderdaad ook het liefst zo min mogelijk IB. Omdat ik dan meer overhoud.
Daarom snap ik clubs zo goed die niet graag willen dat hun inkomsten dalen.
Want daardoor is er uiteindelijk ook sportief weer minder mogelijk.

Waarom zou jij NO minder IB willen betalen? Je hebt immers met zoveel posts toch geen tijd het geld uit te geven?

noordooster

Well-known member
Waarom zou jij NO minder IB willen betalen? Je hebt immers met zoveel posts toch geen tijd het geld uit te geven?

Jij weet niet hoe laag mijn inkomen is, de Kok.
Maar uitgeven doe ik tussendoor. Ook vaak via internet.

Soms vraag ik me ook inderdaad af of al mijn reacties wel zin hebben.
Regelmatig roept men iets of vraagt men iets, dat ik denk van heb je mijn uitleg eigenlijk wel gelezen ?

JMD

Well-known member
Soms vraag ik me ook inderdaad af of al mijn reacties wel zin hebben.
Regelmatig roept men iets of vraagt men iets, dat ik denk van heb je mijn uitleg eigenlijk wel gelezen ?

Dat laatste geldt misschien nog wel meer voor jou.

Jouw bijdragen zijn allang bekend en vaak gelezen en weerlegd. 'We mixen niet, want anders wordt zaterdag genaaid'.

noordooster

Well-known member
Dat laatste geldt misschien nog wel meer voor jou.

Jouw bijdragen zijn allang bekend en vaak gelezen en weerlegd. 'We mixen niet, want anders wordt zaterdag genaaid'.

Vaak gelezen mag ik hopen, weerlegd klopt niet .
En verder zou ik dat laatste woord niet snel gebruiken.
Iets van nadelig vind ik meer passend, JMD.

Overigens blijft het iets waarmee weinig ervaring is.
Slechts de ervaringen van de Tweede Divisie kun je erin meenemen.
En natuurlijk je eigen mening over de gevolgen op basis van ervaringen, wensdenken, uitspraken van anderen waaraan je waarde toekent, wel of geen compassie met clubs waarvoor de gevolgen nadelig zijn enz.
Net als met de schadelijke gevolgen van het competitiemodel tgv de huidige voetbalpiramide zal er ook bij een eventuele mix vermoedelijk geen weg terug zijn.
Hooguit t.a.v. de ( straffen mbt de ) contracteisen bleken van der Zee e.a. wat terug te krabbelen . Maar de bezwaren kwamen daarbij dan ook voornamelijk uit de hoek van de zondagclubs.

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat vind jij van het niveau in de Tweede Divisie tov dat van de toenmalige hoofdklassen en topklasse Noord Ooster?

En andere volgers van de Tweede Divisie?

noordooster

Well-known member
Wat vind jij van het niveau in de Tweede Divisie tov dat van de toenmalige hoofdklassen en topklasse Noord Ooster?

Niet gemakkelijk voor mij daarover te oordelen.
Ik volgde en volg met name de hoofdklassers uit Noord en Oost.
En dan is HHC de enige die nu in de Tweede Divisie uitkomt.
Ik denk dat deze club nu gemakkelijker van een eerste divisie club zou kunnen winnen dan in zijn hoofdklasse tijd.
Zij promoveerden destijds ook maar ternauwernood ( met een 6e plaats ) uit de hoofdklasse.
Ik betwijfel of het voetbal nu zoveel aantrekkelijker is dan in de hoofdklasse-tijd.
Verder kun je ook niet vaststellen hoeveel de club de afgelopen jaren sterker zou zijn geworden wanneer de hoofdklasse het hoogste niveau was gebleven.

Ik denk dat jij graag wil horen, dat het goed is, dat de Tweede Divisie er kwam omdat het gemiddelde niveau gestegen is.
Dat is moeilijk objectief aan te tonen, omdat je niet kunt aantonen wat er zonder die Tweede Divisie, zonder een mix en zonder beloftenteams was gebeurd.
Daarnaast heb je natuurlijk ook elk seizoen binnen elke competitie weer niveauverschillen.
Misschien zou het gemiddelde niveau in een BENE-league of in een competitie samen met Duitsland ook wel stijgen.
Niveau is ook wat mij betreft niet het enige criterium. Ook iets als aantrekkelijkheid van de competitie voor spelers en publiek vind ik belangrijk.

JMD

Well-known member
WIskundig is al aan te tonen dat de 2e divisie sterker is dan de hoofd/topklassen toen. Simpelweg omdat je de beste ploegen uit de beide topklassen nu hebt.

Als ik uit 2 schoolklassen de beste 10 leerlingen haal, is die klas met uitverkorenen sterker dan de 2 klassen die ik ervoor had.

de waan

Well-known member

Het is in alle opzichten zo veel meer professioneler geworden. Logischerwijs geldt dat ook voor het niveau, omdat de clubs in tweede divisie makkelijker de beste spelers kunnen binden.

Om de reden die JMD al aangeeft, maar ook doordat de clubs elkaar "opjagen". Het is meegaan of afhaken. Daarnaast hebben ook de beloftenteams een positief effect op het niveau en het feit dat de onderlinge verschillen kleiner zijn dan in de oude hoofdklasse.

Bovenaan