Wat vind jij van het niveau in de Tweede Divisie tov dat van de toenmalige hoofdklassen en topklasse Noord Ooster?
En andere volgers van de Tweede Divisie?
Niet gemakkelijk voor mij daarover te oordelen.
Ik volgde en volg met name de hoofdklassers uit Noord en Oost.
En dan is HHC de enige die nu in de Tweede Divisie uitkomt.
Ik denk dat deze club nu gemakkelijker van een eerste divisie club zou kunnen winnen dan in zijn hoofdklasse tijd.
Zij promoveerden destijds ook maar ternauwernood ( met een 6e plaats ) uit de hoofdklasse.
Ik betwijfel of het voetbal nu zoveel aantrekkelijker is dan in de hoofdklasse-tijd.
Verder kun je ook niet vaststellen hoeveel de club de afgelopen jaren sterker zou zijn geworden wanneer de hoofdklasse het hoogste niveau was gebleven.
Ik denk dat jij graag wil horen, dat het goed is, dat de Tweede Divisie er kwam omdat het gemiddelde niveau gestegen is.
Dat is moeilijk objectief aan te tonen, omdat je niet kunt aantonen wat er zonder die Tweede Divisie, zonder een mix en zonder beloftenteams was gebeurd.
Daarnaast heb je natuurlijk ook elk seizoen binnen elke competitie weer niveauverschillen.
Misschien zou het gemiddelde niveau in een BENE-league of in een competitie samen met Duitsland ook wel stijgen.
Niveau is ook wat mij betreft niet het enige criterium. Ook iets als aantrekkelijkheid van de competitie voor spelers en publiek vind ik belangrijk.