De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Fregge

Well-known member
Waarom is alles mixen onrealistisch? Als een club bij de KNVB hun voorkeursdag en tijdstip doorgeeft kan de KNVB daar toch rekening mee houden met de indeling van de competitie? Overigens ga je nu heel erg uit van clubs uit Zuid-Holland qua mixen en dat zij langere reistijden hebben, maar denk eens aan clubs als Be Quick? Die krijgen een stuk minder reistijd als er gemixt gaat worden.

De argumenten voor mixen ga ik niet herhalen die zijn al bekend. Terug naar de scheiding kan alleen als de zaterdag-tak zich uit de bestaande piramide terug trekt en een eigen competitie / bond opricht. De fiendrieters-bond o.i.d.

En bij schorsingen biechten in de kerk?

N

Niels5596

Guest
Heeft geen zin om argumenten te noemen, je verdraait ze toch zo dat het alleen in je eigen wereldje past.
De wereld is net iets groter dan Katwijk en voor veel clubs (zowel zaterdag als zondag) buiten de bollenstreek is mixen een prima optie en uiteraard beter voor een gezonde piramide, maar nu val ik in herhaling.

Leg uit, waarom beter voor een gezonde piramide? Is dit weer zondaglogica? Met twee Topklasses (za-zo) heb je ook een piramide met verplichte dan wel vrijwillige promotie.

Flauwekul dus. Wat is je volgende argument, groene kikker?

Je valt niet in herhaling, want ik heb de afgelopen tientallen pagina's nog geen enkel steekhoudend argument gehoord van je. Je loopt vast en gaat daarom op de man spelen. En jij zegt dat ik verdraai. Daaaaaag :eek:mg:

JMD

Well-known member
Zonder het specifiek over de groene scout te willen hebben:
Het is inderdaad zo dat bepaalde personen , bij gebrek aan argumenten, of domweg omdat ze het niet eens zijn met je mening , ( of in veel gevallen omdat men een hekel heeft aan het zaterdagvoetbal, of de traditie waar deze uit voortkomt ) onfatsoenlijk vervallen in op de man spelen, gaan schelden of gaan vloeken.
Als je in de veronderstelling bent dat elke kritiek op zaterdag of voorstander zijn voor mixen vooral met het onderstreepte te maken heeft dan is verdere discussie zinloos. Dat argument is hetzelfde als iemand die voor zwarte piet is tot racist benoemen. Bij gebrek aan argumenten gebeuren die dingen.

Er zijn al zat argumenten genoemd voor mixen (in de bovenste regionen van het amateurvoetbal), maar daar willen jij en Niels niet op in gaan, om vervolgens te zeggen dat 'de ander' met argumenten moet komen. Die staan er al pagina's vol, maar blijkbaar lezen jullie die gewoon niet.

Maasveld

Well-known member
Leg uit, waarom beter voor een gezonde piramide? Is dit weer zondaglogica? Met twee Topklasses (za-zo) heb je ook een piramide met verplichte dan wel vrijwillige promotie.
Zolang de zaterdagclubs weigeren op zondag te spelen gaat dat niet werken, dat is al enkele keren uitgelegd. Het kan alleen werken wanneer de zaterdagclubs accepteren dat de kans bestaat dat ze over enkele jaren in de zondagtopklasse terecht kunnen komen.

TukkerVoetbal

New member
Dit is d? kans om het voetbal toekomstbestendig in te richten. Dit vraagt visie, durf en daadkracht. Geen halfslappe compromissen. Internationaal stelt het Nederlandse voetbal geen reet meer voor. D?t veranderen zou ieders prioriteit moeten zijn. Dus we stappen over naar het ?weekendmodel? waarbij de thuisspelende vereniging de speeldag bepaald. Dit kan per wedstrijd vari?ren. Dit biedt maximale flexibiliteit en hierdoor wordt/blijft het voetbal aantrekkelijk voor de grote meerderheid. We mixen dus t/m 5e klasse. Net als bij de jeugd. Dit gaat even pijn doen bij een kleine maar machtige minderheid maar ook van hen mag je verwachten dat zij nu ook in het algemeen belang denken.

Maasveld

Well-known member
Zonder het specifiek over de groene scout te willen hebben:
Het is inderdaad zo dat bepaalde personen , bij gebrek aan argumenten, of domweg omdat ze het niet eens zijn met je mening , ( of in veel gevallen omdat men een hekel heeft aan het zaterdagvoetbal, of de traditie waar deze uit voortkomt ) onfatsoenlijk vervallen in op de man spelen, gaan schelden of gaan vloeken.
Vervang zaterdag voor zondag en de omschrijving is zeer treffend voor Niels.

De Groene Scout

Well-known member
JMD je moet in elke post die je in dit topic plaatst wel je top 10 met argumenten herhalen voor noord-ooster of Niels anders komt het niet door. :oops:

JMD

Well-known member
Dit is d? kans om het voetbal toekomstbestendig in te richten. Dit vraagt visie, durf en daadkracht. Geen halfslappe compromissen. Internationaal stelt het Nederlandse voetbal geen reet meer voor. D?t veranderen zou ieders prioriteit moeten zijn. Dus we stappen over naar het ‘weekendmodel’ waarbij de thuisspelende vereniging de speeldag bepaald. Dit kan per wedstrijd vari?ren. Dit biedt maximale flexibiliteit en hierdoor wordt/blijft het voetbal aantrekkelijk voor de grote meerderheid. We mixen dus t/m 5e klasse. Net als bij de jeugd. Dit gaat even pijn doen bij een kleine maar machtige minderheid maar ook van hen mag je verwachten dat zij nu ook in het algemeen belang denken.

Jeugd mag wat mij betreft op zaterdag blijven, denk dat dat ook wel beter is. Verder kan je discussi?ren over de lagere klasses, maar voor de rest zou ik zeggen: stuur dit maar naar de KNVB.

PES5

Administrator
Forumleiding
Cre?er geen probleem waar geen probleem is. Leg nou eens even uit waarom een mix beter is dan een scheiding. De argumenten die zaterdag al heeft ontracht, zij gegeven:
1) reisafstand. Zie het probleem Quick Boys in de Derde Divisie Zuid, helemaal geen reistijdverkorting. Net zoals vele andere ploegen. Een aantal ploegen wel, maar significant niet veel minder reistijd. Zie ook de posts van noord-ooster, die had gegevens.
2) ouderwets. Dit is een drogreden.
3) meer publiek. Voor de zondag wellicht enkele tientallen. Maar voor de zaterdag kelderen die. Kijk eventjes daarvoor naar de statistieken van de Tweede Divisie en de vroegere Topklasses!! Een verschil van een paar honderd per wedstrijd gemiddeld.
4) meer derby's. Dat ligt per regio anders. Quick Boys tegen EVV noem ik nu geen derby, evenals Spakenburg - Be Quick 1889. Er zullen wellicht enkele clubs profiteren met meer derby's, aanvaard.

WAAROM MIXEN?

Ik zie nog enkel sportief element voorbijkomen. En dat is waar het hier om draait. Het niveau gaat simpelweg omhoog als je mixt en de beste clubs bij elkaar zet en dat is in het belang van het Nederlandse voetbal. Het niveau in de Tweede Divisie ligt namelijk ontegenzeggelijk hoger dan in de oude topklasses en al helemaal dan in de oude hoofdklasses.
Het gaat hier om semi-professioneel voetbal. Alle argumenten die jij aandraagt, zouden op recreatief niveau van groot belang kunnen zijn, maar passen niet bij semi-professioneel voetbal.

PES5

Administrator
Forumleiding
En trouwens, neem andere sporten hier in Nederland. Vrijwel allemaal weekendsporten. Zeker op hoger niveau. Dus waarom zou er dan in het prestatiegerichte amateurvoetbal wel een oude scheiding in stand gehouden moeten worden en niet gekeken worden naar sportieve argumenten?

En ik wil dus geen geluk over toeschouwers of aantal verkochte broodjes kroket en reisafstand, maar een sportieve reden, van invloed op het niveau.

N

Niels5596

Guest
Dit is d? kans om het voetbal toekomstbestendig in te richten. Dit vraagt visie, durf en daadkracht. Geen halfslappe compromissen. Internationaal stelt het Nederlandse voetbal geen reet meer voor. D?t veranderen zou ieders prioriteit moeten zijn. Dus we stappen over naar het ?weekendmodel? waarbij de thuisspelende vereniging de speeldag bepaald. Dit kan per wedstrijd vari?ren. Dit biedt maximale flexibiliteit en hierdoor wordt/blijft het voetbal aantrekkelijk voor de grote meerderheid. We mixen dus t/m 5e klasse. Net als bij de jeugd. Dit gaat even pijn doen bij een kleine maar machtige minderheid maar ook van hen mag je verwachten dat zij nu ook in het algemeen belang denken.

Waarom is weekendvoetbal van deze tijd? Het is net wat je modern noemt. Dit is hetzelfde dat SGP-stemmers zullen zeggen dat CU'ers progressief zijn, terwijl GL-stemmers zeggen dat CU toch echt conservatief is. En natuurlijk dat de PVV door de eigen aanhang als 'rechts' wordt bestempeld, terwijl de PvdA zegt dat de PVV rechtsextreem is...

Kortom, dit slaat als een tang op een varken.

N

Niels5596

Guest
JMD je moet in elke post die je in dit topic plaatst wel je top 10 met argumenten herhalen voor noord-ooster of Niels anders komt het niet door. :oops:

Ik noem dit 'ippon'. Ippon!

Als je geen argumenten meer aan kunt dragen, dan ga je dit soort onzin verkondigen. Jouw argumenten van reistijd, meer derby's en 'modern' heb ik allang weerlegd. En nu heb je ze niet meer.

Het hele punt is gewoon: de zondag wil profiteren van de zaterdag, een en al jaloezie, want het is mooier! En de zaterdag laat zich degraderen tot het niveau van de zondag. En logisch dat zaterdag dat niet wil.

IPPON. Discussie kan wat mij betreft snel gesloten worden. Tenzij iemand er met nog een valide argument komt, zonder op de man te gaan spelen...

N

Niels5596

Guest
Ik zie nog enkel sportief element voorbijkomen. En dat is waar het hier om draait. Het niveau gaat simpelweg omhoog als je mixt en de beste clubs bij elkaar zet en dat is in het belang van het Nederlandse voetbal. Het niveau in de Tweede Divisie ligt namelijk ontegenzeggelijk hoger dan in de oude topklasses en al helemaal dan in de oude hoofdklasses.
Het gaat hier om semi-professioneel voetbal. Alle argumenten die jij aandraagt, zouden op recreatief niveau van groot belang kunnen zijn, maar passen niet bij semi-professioneel voetbal.

Ah, hier komen we ergens. Dit vind ik een valide argument. De Tweede Divisie is qua niveau wel iets hoger dan de Topklasse. Toch zie ik niet echt een probleem bij een scheiding van een za-zo-Topklasse en bij promotie van de kampioen naar de JL. Die gaat makkelijk mee kunnen. En met mixen stoot je alleen maar mensen tegen het hoofd. In principe tegen alle zaterdagclubs en ook bijv. AFC en Koninklijke HFC vinden op zaterdag spelen niet alles.

Dat een scheiding ?berhaupt nog een discussie is!

Ik wil wel nog terugkomen op jouw argument van 'andere sporten hebben ook weekendvoetbal, dus prestatief amateurvoetbal moet het dan ook'. Dat is toch echt een drogreden, een verkeerde vergelijking om precies te zijn. Dus dat is geen argument.

Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar dat argument van kwaliteit is hier al vele malen genoemd. En er is, vanuit sportief oogpunt nog geen enkel tegenargument voor gekomen.

En natuurlijk is dat laatste geen drogreden. Waarom kan het daar wel en in het voetbal niet? Omdat daar de sentimenten niet zo'n grote rol spelen.

En waarom zou je als voetballer met een behoorlijke vergoeding bijvoorbeeld moeten mopperen omdat je iets langer in een bus moet zitten? Dat zijn toch argumenten die totaal geen invloed mogen hebben als je het over het derde niveau van Nederland hebt.

Op dat niveau mag het hoofdzakelijk om om sportief belang gaan. Reistijden, speeldagen en kantineomzet zijn dan gewoon ondergeschikt.

PES5

Administrator
Forumleiding
En jij kijkt alleen naar een kampioen, maar ik kijk naar het algemene niveau van de competities.

Zet je de beste ploegen tegenover elkaar, dan krijg je simpelweg meer weerstand en dus betere spelers.

N

Niels5596

Guest
En jij kijkt alleen naar een kampioen, maar ik kijk naar het algemene niveau van de competities.

Zet je de beste ploegen tegenover elkaar, dan krijg je simpelweg meer weerstand en dus betere spelers.

Eens zeker. Kwaliteit staat hoog in het vaandel. Maar voor een hoop zaterdagclubs toch ook echt de zaken eromheen. Supporters kwijtraken voor een beetje meer kwaliteit en daardoor minder opbrengsten. Het gaat uiteindelijk toch vaak om de centen. Zeker in de top van de zaterdagcompetities.

Dus eens over de kwaliteit, daar valt ook niets tegen in te brengen, maar wat betreft de 'randzaken' (die voor mij juist het belangrijkst zijn) heb ik alle argumenten weerlegd. Ik zeg dan, met een scheiding:
1) geen gezeur met promotie en degradatie, eventueel theoretisch na een x aantal jaar, maar ook dat valt op te lossen;
2) geen gezeur over aanvangstijdstippen, een competitie verspreid over het gehele weekend (waar een hoop mensen zich aan storen, je moet tot en met de avond of de zondag wachten voordat je de stand weet na die speelronde en dat zijn we niet gewend in het amateurvoetbal)
3) zaterdagploegen kunnen op zaterdag blijven spelen, zondagclubs op zondag. De identiteit blijft gewaarborgd
4) amateurs in de allerlaagste klassen hoeven niet om te kijken naar hun werk. Als zij op zondag vrij zijn (en op zaterdag werken), willen zij gewoon op zondag voetballen. Klaar. In een gemengde competitie gaat dat niet lukken. Dan moet hij eens in de zoveel tijd ?f de baas afzeggen ?f niet voetballen. Komt dan lekker veel van terecht van dat voetballen. Brengt een hoop stress met zich mee.

Kijk, het niveau van de discussie stijgt opeens met een paar honderd procent, nu er een persoon is bijgekomen!

Maasveld

Well-known member
Die randzaken brengen het Nederlandse voetbal alleen geen steek verder. Om de kwaliteit omhoog te brengen zijn er nu eenmaal concessies nodig. Dat die concessies voor de zaterdagtak groter zijn dan voor de zondagtak, ligt enkel en alleen aan de houding van de zaterdagtak.

Wat betreft de daling van kantine-inkomsten: hoeveel minder uitsupporters gaan er denk je komen en hoeveel minder gaan die zuipen?

Verder heb ik nog altijd geen fatsoenlijke oplossing gelezen voor het promotieprobleem, maar dat heb ik al 3 keer gezegd.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Samengevat: Iedereen is v??r vooruitgang, behalve twee. En die twee menen 'zaterdag' te representeren en ??k nog gelijk hebben.

Hosternokke zeg

Bovenaan