De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17
N

Niels5596

Guest
"Zaterdag en zondag gescheiden houden!" alds de zaterdagsupporters. En aangezien die veruit in de meerderheid zijn...

Waarom een probleem cre?ren voor iets dat er nu niet is, althans, de overgang Tweede en Derde Divisie uitgezonderd. Gescheiden houden die boel en terug naar de situatie in 2011.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
"Zaterdag en zondag gescheiden houden!" alds de zaterdagsupporters. En aangezien die veruit in de meerderheid zijn...

Waarom een probleem cre?ren voor iets dat er nu niet is...

Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Ken je die reclame? Het probleem is dat zaterdag niet een paar duels per jaar (!) op zondag wil spelen en zelfs dat is in overleg nog wel eens te verschuiven naar zaterdagavond. Kortom: Stel je niet zo aan, speel 3 tot 4x op zondag en klaar. Zegt een zaterdagfan als ik.
 
N

Niels5596

Guest
Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Ken je die reclame? Het probleem is dat zaterdag niet een paar duels per jaar (!) op zondag wil spelen en zelfs dat is in overleg nog wel eens te verschuiven naar zaterdagavond. Kortom: Stel je niet zo aan, speel 3 tot 4x op zondag en klaar. Zegt een zaterdagfan als ik.

Jij bent geen zaterdagfan, blijkbaar. Oh nee, dat is een drogreden. Wij willen niet op zondag, klaar. Geen enkele zaterdagclub en dat gaan we ook in de toekomst niet doen.
 

SanMark.

Well-known member
Jij bent geen zaterdagfan, blijkbaar. Oh nee, dat is een drogreden. Wij willen niet op zondag, klaar. Geen enkele zaterdagclub en dat gaan we ook in de toekomst niet doen.

Oh omdat iemand mening niet in jou straatje past kan hij geen fan van het zaterdagvoetbal zijn ?

Laat die onbuigzame kut clubs met die kut supporters dan aub optieven naar een wilde bond.
 
N

Niels5596

Guest
Oh omdat iemand mening niet in jou straatje past kan hij geen fan van het zaterdagvoetbal zijn ?

Laat die onbuigzame kut clubs met die kut supporters dan aub optieven naar een wilde bond.

Ah, mooi. Een zondagfan die al niet meer met de zaterdag wil! Weer iemand erbij voor een scheiding.

Ik zou bijna zeggen tegen de besturen van de zaterdagclubs: maak zoveel mogelijk ruzie met die zondagverenigingen en je behoudt een scheiding wel. Kunnen we het amateurkampioenschap op het laatst gaan uitvechten als we elkaar tegenkomen.

Doei!

"Vrede op aarde" wordt altijd gezegd tijdens Kerst, SanMark. Of is het geen gelukkig kerstfeest voor jou?
 

SanMark.

Well-known member
Ah, mooi. Een zondagfan die al niet meer met de zaterdag wil! Weer iemand erbij voor een scheiding.

Ik zou bijna zeggen tegen de besturen van de zaterdagclubs: maak zoveel mogelijk ruzie met die zondagverenigingen en je behoudt een scheiding wel. Kunnen we het amateurkampioenschap op het laatst gaan uitvechten als we elkaar tegenkomen.

Doei!

"Vrede op aarde" wordt altijd gezegd tijdens Kerst, SanMark. Of is het geen gelukkig kerstfeest voor jou?

Nogmaals ik heb heel mijn leven op zaterdag gevoetbald , ik ging vaak op zondag voetbal kijken ,dus ik sta qua zat zon discussie aardig neutraal erin maar ik vind de onbuigzame houding van zaterdag een doorn in het oog. En als zaterdag dan alleen maar de lusten van de KNVB wil hebben moeten alle clubs die dat vinden maar gewoon geroyeerd worden als lid van de KNVB. Zoveel mis je er toch niet aan want opleiden zit er toch niet in.

Dan blijven de goedwillende clubs over, en daar kun je dan een uitstekende piramide van maken waar je mix klasse op regio kunt maken tot de hoofdklasse. Er onder kan dan elke club zelf aangeven op welke dag ze willen voetballen.

En ja ik verwacht zeker op lange termijn dat de meerderheid toch naar de zaterdag gaat , dus dat zou dan betekenen dat clubs maximaal 2 a 3 zondagen zouden moeten voetballen.
 

SanMark.

Well-known member
"Vrede op aarde" wordt altijd gezegd tijdens Kerst, SanMark. Of is het geen gelukkig kerstfeest voor jou?

Heerlijk kerstfeest. Kinderen zitten nu even voor de tv mijn vriendin is over een dik uur klaar met werken en daarna heerlijk uit eten met (schoon)ouders en kids.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jij bent geen zaterdagfan, blijkbaar. Oh nee, dat is een drogreden. Wij willen niet op zondag, klaar. Geen enkele zaterdagclub en dat gaan we ook in de toekomst niet doen.

Ik ben zeker een zaterdagfan, vind het qua commercie ook volkomen logisch om op zaterdagmiddag te spelen. Maar ik heb ook gezond verstand en respect voor de valide standpunten van een andere partij. Die voor een groot deel al heel schappelijk is qua speeldagen richting de starre zaterdag profs. Je kunt niet zeggen: Wij willen het niet, dus het gebeurt niet.

Joost/De Waan/of wie dan ook, heb jij cijfers qua aantal spelende leden op de beide dagen? Is de zaterdagkliek zoveel groter als Niels meent?
 

Joost

Well-known member
Daarvoor hoef je echt geen wiskunde te hebben gestudeerd. In West2 is zaterdagvoetbal wat groter, in Noord is het redelijk gelijk. Is west 1 en oost is zondag nog flink groter, in zuid1 is zondag zelfs veel groter en zuid2 is er geeneens zaterdagvoetbal.
 

Joost

Well-known member
Omdat kerst toch saai is, het aantal klassen van seniorenmannenelftallen aan het eind van 16/17

Noord 77 om 77
Oost 97 zaterdag, 141 zondag
West 1 geen gegevens
West 2 109 om 65
Zuid 1 70 om 132
Zuid 2 0 om 135

Totaal; 353 om 550.

In west 1 is zondag ook groter waardoor je op ongeveer 2/3 zondag, 1/3 zaterdag uitkomt.
 

JMD

Well-known member
"Vrede op aarde" wordt altijd gezegd tijdens Kerst, SanMark. Of is het geen gelukkig kerstfeest voor jou?
In de Bijbel wordt ook gezegd dat je respect moet hebben voor andermans standpunten en niet alleen maar je eigen standpunten doordrukken en luisteren naar de ander. Waarom citeer je dat dan niet? Of komt dat je niet uit?
 
N

Niels5596

Guest
En waarom zou een zondagclub dan wel op zaterdag moeten?

Vanuit religieus oogpunt zijn er enkele zeer grote, machtige zaterdagclubs die niet op zondag willen. Niet omdat de club christelijk is (want die clubs zijn niet christelijk), maar omdat een groot deel van de achterban van die clubs gewoon stijfgereformeerden zijn. Mijzelf inclusief. Dat argument ?niet op zondag voetballen? is zo belangrijk, dan komen wij gewoon niet meer. Ik durf wel te zeggen dat bij clubs als VVIJV, Spakenburg, Katwijk, Quick Boys, Rijnsburgse Boys en GVVV zo tussen de 20 en 50 procent van de supporters niet meer komt. Op zich voor een niet-christelijke club niet zo?n groot probleem om op zondag te voetballen, maar als je als bestuur weet dat je z?veel supporters en ook leden gaat kwijtraken, omdat je deze groep mensen tegen het verkeerde been stoot... ik sta er echt van te kijken dat men vanuit de zondag niet kan voorstellen dat de ?gereformeerde groep? bij zulke megaclubs echt heel groot is. Vergis je niet, hoor. Mijn hele familie voetbalt en komt bij de club kijken. Weg supporters en leden en daarmee een hoop inkomsten.

Is het zo duidelijk genoeg? Als we hierop eens respectvol kunnen reageren!!
 
N

Niels5596

Guest
In de Bijbel wordt ook gezegd dat je respect moet hebben voor andermans standpunten en niet alleen maar je eigen standpunten doordrukken en luisteren naar de ander. Waarom citeer je dat dan niet? Of komt dat je niet uit?

Kan me niet voorstellen dat jij op een ‘school met den Bijbel’ hebt gezeten... Zeg jij maar even waar dat staat., want dat staat niet in de Bijbel. Als je bedoelt “Heb uw vijanden lief als uzelf”, dat is wel een extreem ruime interpretatie, dan kun je alles van elke Bijbeltekst maken.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Goed om hier de goede argumenten van niels 5596 te lezen.
Hij heeft het over supporters en die zijn er in de top op zaterdag zeker meer.
Het totaal aantal clubs op zondag is nog steeds meer, maar waarom is dat nu opeens een argument om te mixen ?
Toen er verhoudingsgewijs nog veel minder zaterdagclubs waren hoorde je niemand over een mix.
 

noordooster

Well-known member
Zoals niels zegt, zaterdagclubs willen geen mix, omdat ze er niks mee opschieten.
Integendeel, ze zijn dan in allerlei opzichten veel minder af.
Waarom zou je voor iets zijn waaraan louter nadelen zitten ?
De tweede divisie is wat dat betreft een goed voorbeeld.
Het zondagvoetbal heeft een probleem en het verliest in allerlei opzichten terrein op het zaterdagvoetbal.
Weinig toeschouwers, veel clubs en individuele spelers die overstappen naar zaterdag, het zaterdagvoetbal is zeker in de top sterker, geen representieve tweede elftallen enz. enz.
 
N

Niels5596

Guest
Goed om hier de goede argumenten van niels 5596 te lezen.
Hij heeft het over supporters en die zijn er in de top op zaterdag zeker meer.
.

EXACT. Ik had het inderdaad niet over aantallen clubs, maar over aantallen supporters in de hoogste amateurafdelingen. Mijn fout.
 
Bovenaan