JMD
Well-known member
Inderdaad.Niels doet gewoon een nordic walking met ons![]()
Die is in zijn eentje een compleet club forumcrashers...
Inderdaad.Niels doet gewoon een nordic walking met ons![]()
Idem voor jou. Ook jij bent het ene moment heel serieus en een moment later continu beledigend.
En als je een opmerking als 'waarom ben je hier nog' beledigend vindt dan zit jouw acceptatiegrens ook erg laag.
Zullen we het gewoon weer hebben over hoe de zaterdagafdeling altijd star is en nooit wil meewerken en jankt voor iedere verandering waarbij zij moeten inleveren?
Als ik dan even de genuanceerde jongen mag uithangen, die ook rekening houdt gevoeligheden van principi?le gelovigen. Als we nou als eerste stap eens gaan beginnen het "niet op zondag"-recht te beperken voor clubs waarvoor dat van oudsher de reden was om op zaterdag te spelen. Nu is het zo dat als je 130 jaar op zondag hebt gespeeld en je stapt over naar zaterdag je automatisch het recht cadeau krijgt nooit meer op zondag te hoeven spelen. Dat is natuurlijk onzin. Dan kunnen we van de huidige circa 1000 standaardteams op zaterdag ongeveer de helft al wegstrepen. Scheelt toch al weer een heel stuk.
Dat is exact mijn gedachte. Heb ik ooit, vele pagina's terug, volgens mij ook al eens in dit topic gezet. Bij ASWH, in mijn ogen absoluut geen heel 'strenge' club, zie ik het ook niet snel gebeuren dat met name de oudere leden zullen instemmen met spelen op zondag. Ondanks het feit dat spelers en begeleiding er vrijwel zeker geen principi?le bezwaren tegen zullen hebben. Bij veel clubs zijn het juist de oudere leden die een ALV bezoeken, waar gestemd wordt over dergelijke voorstellen.
Bij clubs waar men hier strikter in is en waar zoals Niels schetst zelfs leden weg zullen blijven als het eerste op zondag gaat voetballen, zal het dan helemaal niet eenvoudig zijn om dit te veranderen. Daarom verwacht ik dat het heel moeilijk wordt om de boel te gaan mixen.
Maar het blijft wel een vermakelijke discussie om te volgen uiteraard.
Unregistrere, kan jij mij dan wellicht objectief uitleggen dat als er gemixed wordt, ASWH gewoon op zaterdag kan blijven thuisspelen, waarschijnlijk zeker de helft van de uitwedstrijden ook, en er enkele uitwedstrijden op zondag zouden bijzitten, en de spelers en staf er geen problemen mee hebben, waarom die oudjes er dan tegen zijn? Dan is het toch gewoon religie? Of ben ik dan gek.
Dat was bij onze club in eerste instantie de reden dat de Eurosport ring toernooien werden gemeden omdat je dan op zondag moest voetballen.
Gelukkig zege vierde begin jaren 90 het verstand het van de emotie.
Dank, ben het met je eens dat zolang het zo georganiseerd als het nu is, dus met ledenvergaderingen die beslissen, dan zal het vanuit de clubs niet snel gebeuren.
Maar je kunt zondagochtend toch om 10:00 naar de kerk gaan en om 14:30 ergens langs de lijn staan? Of duren missen tegenwoordig 12 uur en 36 minuten?
Ik heb ook wel eens CU gestemd, terwijl ik wel degelijk op de hoogte ben van de incestfeestjes in bijvoorbeeld Rijssen.
Biechten doen ze in de katholieke kerk, niet in de protestantse. Geen idee hoe ze daar boete doen en hoe dat heet, dat zal Niels weten.Daarna moeten ze biechten.
Dat meen je niet, JMD. Ik dacht dat ze dat altijd na de mis deden. Dan zullen ze wel druk zijn met aflaten over wat ze de hele week op de steiger hebben uitgespookt.
Is dat zo? Ik weet dat het momenteel snel gaat met de zondagclubs die naar de zaterdag overstappen, maar ik denk dat nog steeds het overgrote deel principieel op zaterdag voetbalt en niet geswitchd is. Maar gewoon uit interesse: Zijn hier aantallen van.
In de meeste gevallen in Oost zijn het toch vooral sprongen in het nauw van verenigingen die bijna ter ziele zijn.In Oost is dat aantal relatief klein, maar met name in West II zijn er heel veel overlopers plus dat het in beide West-districten wemelt van de clubs die een eerste elftal op zowel zaterdag als zondag hebben.
In Oost heb ik uit de losse pols al meer dan 25 overstappers (KHC, Veensche Boys, AGOVV, Batavia'90, Barneveld, Hattem, Zwolsche Boys, ZAC, Reaal Dronten, Veenendaal, Wilhelminaschool, RKSV, Uchta, Valburg, OVC'85, Fortissimo, Kampen, Noord Veluwe Boys, Dieze West, HFC Storica, PH, Rijssen Vooruit, AJC'96, PW, Zuid Eschmarke, Wageningen, GVC). Daarnaast nog wat zaterdagteams van zondagclubs (Quick'20, De Treffers, Lienden o.a.), fusieclubs en niet-principi?le zaterdagclubs (De Esch, Drienerlo, Uni VV, Keizerstad). En dan is in Oost het zaterdagvoetbal qua aantallen standaardteams nog relatief klein.
Ik ben ooit eens begonnen het op een rijtje te zetten, maar het gekke is dat het lang niet altijd bekend is. Een club met een "C" in de naam, dat is wel helder, maar bijvoorbeeld de clubs uit Spakenburg, die speelden nooit (zoals bijvoorbeeld SVVN) in de NCVB, maar in een een zaterdagafdeling van het KNVB-district Utrecht.
Niet in heel West I. Boven het Noordzeekanaal wordt veel meer op zondag gevoetbald. Een hoop clubs hebben inderdaad ook wel een team op zaterdag, maar dat wordt dan niet als de hoofdmacht van die club beschouwd.In West I en II is zaterdagvoetbal sowieso het populairst. Veel zaterdagclubs (ook de niet overgestapten) zijn niet zozeer principieel tegen de zondag, maar geven gewoon de voorkeur aan het in het westen populairdere voetbal op zaterdag.
In West I en II is zaterdagvoetbal sowieso het populairst. Veel zaterdagclubs (ook de niet overgestapten) zijn niet zozeer principieel tegen de zondag, maar geven gewoon de voorkeur aan het in het westen populairdere voetbal op zaterdag.
Veel discussie ging over in hoeverre het ongewenst, dom, onbegrijpelijk enz. is dat er verenigingen zijn die niet op zondag willen voetballen en dat men maar anders moet gaan denken . Zo niet dan moeten ze worden aangepakt en gestraft..
Dat wat Bonehead en Unregistere hier meermalen hebben aangegeven is volgens mij in de hele discussie essentieel.
Bij vele zaterdagverenigingen , vooral ook bij de toppers, zal de ledenvergadering en alleen die gaat daarover , nooit akkoord gaan met voetballen op zondag, ook niet als, zoals erka voorstelde alleen uitwedstrijden op zondag worden gespeeld.
Dat is een gegeven en clubs dwingen op zondag te voetballen, zal veel ongewenste gevolgen teweeg brengen en ik denk dat je dat niet moet willen.
Forza AZ heeft me al verbetert: het is een deel van West 1.
Biechten doen ze in de katholieke kerk, niet in de protestantse. Geen idee hoe ze daar boete doen en hoe dat heet, dat zal Niels weten.
Ik weet niet welke kant jij het nu weer op wilt draaien, maar ik lees in zeer vele reacties dat zaterdagverenigingen maar op zondag moeten gaan voetballen.