SanMark.
Well-known member
Hahaha, deze vind ik echt wel mooi. Beperkingen opleggen?
Als zondagfan heb jij blijkbaar geen moeite om op zaterdagavond of -middag te ballen. Wij als zaterdagploegen wel op zondag. Dan kun jij je toch aanpassen als je dat wil? Dan wordt er jou toch geen beperking opgelegd? Dan houd je je poot stijf. Er wordt ons juist een beperking opgelegd als wij per se op zondag moeten voetballen, terwijl het gros van de zondag in zo'n geval gewoon op zaterdagmiddag of -avond wil spelen.
Ten eerste, ik heb het al tig keer gezegd ik ben geen zondagfan. Nu niet en nooit geweest. En ik heb ook al tig keer gezegd ik heb mijn hele leven op zaterdag bij een semi christelijke club gevoetbald.
Hoe geloviger de mensen hoe meer beperkingen die de ander op wil leggen. Bv de SGP wil niet dat IJhorst op zondag voetbalt in de gemeente Staphorst, dus die moeten op de zaterdag, maar diezelfde SGP is ook van mening dat er niet prestatie gericht gesport mag worden op welke dag dan ook, of dat er op zondag de winkels niet open mogen. Dat zijn allerlei beperkingen die opgelegd worden vanuit de geloofsovertuiging. Prima als je daar als persoon achter staat maar waarom moet je daar andere mensen die een andere opvatting over hebben lastig meevallen en als die winkelier graag de winkel open wil hebben op de zondag moet dat gewoon kunnen.
Zelfde met voetbal, als je als zaterdag semi profclub al je thuis wedstrijden op zaterdag 14.00/15.00 kan afwerken plus 80% van je uitwedstrijden waarom zou je dan als lid van die club het de voetballers die in het eerste misgunnen dat die 4x per jaar een wedstrijd op zondag moeten spelen. Die spelers voor 1 worden er vorstelijk voor betaald en 99% is toch een passant waar het geld het toch wint van het geloof. Heb je alleen te maken met een begeleidingsstaf waar misschien 1 of 2 mensen zitten die voor het geloof niet die 4 wedstrijden meekunnen.
Hoe zou jij het vinden als de zwarte kousen het voetbal in jou gemeente helemaal gaan verbieden, want dat is ook tegen hun geloof. Dus Niels dan moet jij ook stoppen met voetbal en kun je ook niet meer kijken.