De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

SanMark.

Well-known member
Hahaha, deze vind ik echt wel mooi. Beperkingen opleggen?

Als zondagfan heb jij blijkbaar geen moeite om op zaterdagavond of -middag te ballen. Wij als zaterdagploegen wel op zondag. Dan kun jij je toch aanpassen als je dat wil? Dan wordt er jou toch geen beperking opgelegd? Dan houd je je poot stijf. Er wordt ons juist een beperking opgelegd als wij per se op zondag moeten voetballen, terwijl het gros van de zondag in zo'n geval gewoon op zaterdagmiddag of -avond wil spelen.

Ten eerste, ik heb het al tig keer gezegd ik ben geen zondagfan. Nu niet en nooit geweest. En ik heb ook al tig keer gezegd ik heb mijn hele leven op zaterdag bij een semi christelijke club gevoetbald.

Hoe geloviger de mensen hoe meer beperkingen die de ander op wil leggen. Bv de SGP wil niet dat IJhorst op zondag voetbalt in de gemeente Staphorst, dus die moeten op de zaterdag, maar diezelfde SGP is ook van mening dat er niet prestatie gericht gesport mag worden op welke dag dan ook, of dat er op zondag de winkels niet open mogen. Dat zijn allerlei beperkingen die opgelegd worden vanuit de geloofsovertuiging. Prima als je daar als persoon achter staat maar waarom moet je daar andere mensen die een andere opvatting over hebben lastig meevallen en als die winkelier graag de winkel open wil hebben op de zondag moet dat gewoon kunnen.

Zelfde met voetbal, als je als zaterdag semi profclub al je thuis wedstrijden op zaterdag 14.00/15.00 kan afwerken plus 80% van je uitwedstrijden waarom zou je dan als lid van die club het de voetballers die in het eerste misgunnen dat die 4x per jaar een wedstrijd op zondag moeten spelen. Die spelers voor 1 worden er vorstelijk voor betaald en 99% is toch een passant waar het geld het toch wint van het geloof. Heb je alleen te maken met een begeleidingsstaf waar misschien 1 of 2 mensen zitten die voor het geloof niet die 4 wedstrijden meekunnen.

Hoe zou jij het vinden als de zwarte kousen het voetbal in jou gemeente helemaal gaan verbieden, want dat is ook tegen hun geloof. Dus Niels dan moet jij ook stoppen met voetbal en kun je ook niet meer kijken.

N

Niels5596

Guest
Ten eerste, ik heb het al tig keer gezegd ik ben geen zondagfan. Nu niet en nooit geweest. En ik heb ook al tig keer gezegd ik heb mijn hele leven op zaterdag bij een semi christelijke club gevoetbald.

Hoe geloviger de mensen hoe meer beperkingen die de ander op wil leggen. Bv de SGP wil niet dat IJhorst op zondag voetbalt in de gemeente Staphorst, dus die moeten op de zaterdag, maar diezelfde SGP is ook van mening dat er niet prestatie gericht gesport mag worden op welke dag dan ook, of dat er op zondag de winkels niet open mogen. Dat zijn allerlei beperkingen die opgelegd worden vanuit de geloofsovertuiging. Prima als je daar als persoon achter staat maar waarom moet je daar andere mensen die een andere opvatting over hebben lastig meevallen en als die winkelier graag de winkel open wil hebben op de zondag moet dat gewoon kunnen.

Zelfde met voetbal, als je als zaterdag semi profclub al je thuis wedstrijden op zaterdag 14.00/15.00 kan afwerken plus 80% van je uitwedstrijden waarom zou je dan als lid van die club het de voetballers die in het eerste misgunnen dat die 4x per jaar een wedstrijd op zondag moeten spelen. Die spelers voor 1 worden er vorstelijk voor betaald en 99% is toch een passant waar het geld het toch wint van het geloof. Heb je alleen te maken met een begeleidingsstaf waar misschien 1 of 2 mensen zitten die voor het geloof niet die 4 wedstrijden meekunnen.

Hoe zou jij het vinden als de zwarte kousen het voetbal in jou gemeente helemaal gaan verbieden, want dat is ook tegen hun geloof. Dus Niels dan moet jij ook stoppen met voetbal en kun je ook niet meer kijken.

Waarom kun je dan die vier keer dat je per se op zondag moet voetballen niet verplaatsen naar de zaterdag? Kleine stap dan, lijkt me. Wat een bullshit.

Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord gehad van de zondagfans - onder andere jij dus. Wat spreekt er nu tegen een scheiding? Dus twee Topklasses (za-zo) en de kampioen promoveert naar de JL. Volgens mij is iedereen dan blij. Zondag wil kosten wat het kost per se met zaterdag het bed in duiken. Nee, bedankt. Ik neem toch ook geen relatie met een vrouw die me niet interesseert...

Zaterdag en zondag. Complete andere werelden en belangen. Ze hebben nooit samen door een duur gekund. Zowel vanaf de zaterdagkant als de zondag niet. Laat dan lekker zo. Wat boeit jou een scheiding? Jij hebt geen principes, wij als zaterdag wel.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Waarom kun je dan die vier keer dat je per se op zondag moet voetballen niet verplaatsen naar de zaterdag? Kleine stap dan, lijkt me. Wat een bullshit

Dit is de perfecte samenvatting van dit topic :duim: Wat moet het leven heerlijk zijn voor jou.

N

Niels5596

Guest
Dit is de perfecte samenvatting van dit topic :duim: Wat moet het leven heerlijk zijn voor jou.

Hm, daar wil ik wel wat over kwijt, hoor. Tot 2011 was mijn voetballeven geweldig, na 2011 werd het nog mooier met de Topklasse, maar na 2016 is het compleet ingestort. Wat een gedrocht die Tweede Divisie en die ***-kalender van een Tweede Divisie. Om te huilen.

Wat betreft mijn overige leven: Ik heb een heerlijk leven in de Bollenstreek, maar als echte Zeeuw mis ik mijn familie wel in Schoondijke sinds ik verhuisd ben. Als ik het huis uit ga, zou ik graag terug willen naar Zeeuws-Vlaanderen. Dus ja, mijn leven is mooi, maar het kan nog mooier.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hm, daar wil ik wel wat over kwijt, hoor. Tot 2011 was mijn voetballeven geweldig, na 2011 werd het nog mooier met de Topklasse, maar na 2016 is het compleet ingestort. Wat een gedrocht die Tweede Divisie en die ***-kalender van een Tweede Divisie. Om te huilen.

Wat betreft mijn overige leven: Ik heb een heerlijk leven in de Bollenstreek, maar als echte Zeeuw mis ik mijn familie wel in Schoondijke sinds ik verhuisd ben. Als ik het huis uit ga, zou ik graag terug willen naar Zeeuws-Vlaanderen. Dus ja, mijn leven is mooi, maar het kan nog mooier.

Wel mooi dat je een JMD'tje doet. Snel aangepast :duim:

SanMark.

Well-known member
Waarom kun je dan die vier keer dat je per se op zondag moet voetballen niet verplaatsen naar de zaterdag? Kleine stap dan, lijkt me. Wat een bullshit.

Omdat het niet allemaal van 1 kant moet komen.
Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord gehad van de zondagfans - onder andere jij dus. Wat spreekt er nu tegen een scheiding? Dus twee Topklasses (za-zo) en de kampioen promoveert naar de JL. Volgens mij is iedereen dan blij. Zondag wil kosten wat het kost per se met zaterdag het bed in duiken. Nee, bedankt. Ik neem toch ook geen relatie met een vrouw die me niet interesseert...

Nogmaals ik ben geen zondagfan. De sterksten moeten tegen elkaar en op het semi prof niveau moet geloof geen beperking zijn.
Zaterdag en zondag. Complete andere werelden en belangen. Ze hebben nooit samen door een duur gekund. Zowel vanaf de zaterdagkant als de zondag niet. Laat dan lekker zo. Wat boeit jou een scheiding? Jij hebt geen principes, wij als zaterdag wel.

In jou beperkte denkwereld zijn het inderdaad twee verschillende werelden in de normale mensenwereld is het 1, ik zie geen verschil tussen za en zo.

N

Niels5596

Guest
Ja je verveeld iemand de dood in en je denkt dan dat je gelijk hebt gekregen.

Waarom reageer je dan nog.

Dit gaat weer op dollen lijken. Je gaat die groene kikker achterna. Of hoe heette die oosterling nu met zijn groene poppetje als badge?

N

Niels5596

Guest
Het is voor het eerst maar Niels heeft daarin echt gelijk.

Wie zit er achter de kloon N-O? Zoveel woorden juist achter elkaar kan niet kloppen.

Bedoel je je vriendje SanMark. soms? Die kan er ook wat van. 'Bepaald' en 'verveeld' als persoonsvormen in de ott. Ongelofelijk. En niet soms, maar dit zijn gewoon systematische fouten.

Maar goed, terug naar de discussie. Dit is een persoonlijke aanval.

Mug

Member
Wanneer de zondagclubs , de thuiswedstrijden om 15.00 uur op zaterdag moeten spelen, gaan er vast clubs problemen krijgen met hun jeugdafdeling. Tekort aan velden.

Batigoal

Well-known member
In principe is een gesloten piramide prima, maar dan moet iedereen onder de profs ook rigoreus terug naar amateurstatus. Dus nergens betalingen, ook geen sponsorcadeautjes en alleen nog maar vrijwilligers. Denk dat veel clubs uit 2e en 3e Divisie dan opeens niet meer voor het amateurvoetbal zijn.

N

Niels5596

Guest
Ik kom richting een conclusie:

1 Eredivisie
2 Jupiler League
3 Zaterdagtopklasse - Zondagtopklasse (vrijwillige promotie, eventueel verplicht, dan wel met play-offs)
4 Zaterdag Hoofdklasse A + B - Zondag Hoofdklasse A + B
5 ... enz.

GEEN PROBLEMEN!

JMD

Well-known member
Ik kom richting een conclusie:

1 Eredivisie
2 Jupiler League
3 Zaterdagtopklasse - Zondagtopklasse (vrijwillige promotie, eventueel verplicht, dan wel met play-offs)
4 Zaterdag Hoofdklasse A + B - Zondag Hoofdklasse A + B
5 ... enz.

GEEN PROBLEMEN!
Dat is jouw conclusie... Het bord voor je kop blijft continu aanwezig, daar heb je de afgelopen pagina alweer genoeg voorbeelden van gegeven...

JMD

Well-known member
In jou beperkte denkwereld zijn het inderdaad twee verschillende werelden in de normale mensenwereld is het 1, ik zie geen verschil tussen za en zo.
Geloofsfundamentalisten hebben geen normalemensenwereld. Die eisen dat anderen zich aan hun religie aanpassen. Religie hoort achter de voordeur. Dat geldt voor moslims, katholieken, boeddhisten en dus ook voor de gereformeerden.

N

Niels5596

Guest
Hoho, wil je mij niet associ?ren met die christenfundamentalist....

Och och, wat verneder je je toch weer tot het niveau van een vmbo-puber die met moeite een wiskundetoets stil kan afmaken. Bah. Zo medelijden met die leerlingen van je. Er zal vast ergens een christenfundamentalist tussen hebben gezeten. Of een moslimfundamentalist. We zijn gewoon mensen, hoor. En jij hebt een badge van twee tegenstanders die hand in hand lopen? Ga toch skeeleren, joh.

Ik heb met je te doen.

Bovenaan