De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Mug

Member
Stel dat Hoogeveen of Alcides zou promoveren vanuit de eerste klasse dan krijgen we HZVV - Hoogeveen of MSC - Alcides en ook nog Staphorst tegen MSC en Alcides. Kleine prognose , een extra opbrengst per club , vul maar in. Ik kan mij voorstellen dat hier mensen op tegen zijn!
 

noordooster

Well-known member
Dat is pas de 30e keer dat je dat hier post...

Overdreven.
Maar veelal als reactie op de 100-en bijdragen van de 80 ontkenners en zaterdaghaters op deze site voor wie het een doorn in het oog is dat het zondagamateurvoetbal in een neerwaartse spiraal zit.
En die daarom van alles uit de kast willen halen die neerwaartse spiraal te stoppen, het liefst ten koste van het zaterdagvoetbal. :rumcolaa:
 

Maasveld

Well-known member
Voor het gros hier gaat het om het Nederlandse voetbal in zijn geheel. De zaterdagmensen maken er een zaterdag-zondag discussie van.
 

noordooster

Well-known member
Voor het gros hier gaat het om het Nederlandse voetbal in zijn geheel. De zaterdagmensen maken er een zaterdag-zondag discussie van.

Tsja, toen een aantal jaren geleden het zondagvoetbal nog dominant was t.o.v. het zaterdagvoetbal, toen er op zondag nog publiek kwam, toen clubs en individuele spelers nog nauwelijks overliepen naar de zaterdag en toen zondagverenigingen nog representatieve tweede elftallen konden samenstellen, hoorde ik niemand over gemengde competities.
 
N

Niels5596

Guest
Zal wel vaker voorkomen. Jij denkt 1x in de 100 jaar; ik denk 1x in de 3 tot 4 jaar. Dus een serieus piramide probleem, dat niet zo maar met een zak geld of onevenredige competitie is op te lossen. Slecht plan dus, maar dat weet je zelf ook wel.

Wat een miezerig mannetje ben jij, verhuis lekker naar Duitsland ofzo, daar zijn de boodschappen goedkoper!

Hosternokke. Wat jij zegt klopt van geen kant. Dat gaat niet gebeuren in de paar jaar. Hoogstens een keer in een decennium. En dan is er altijd een oplossing. En dat mixen van jou, het lijkt wel alsof je een plaat voor je koppes hebt, d?t gaat leiden tot zulke problemen. D?t is een feit. Je schuift de Magreb-problematiek maar al te snel van de hand. En dat komt alleen maar door een mix. Reageer daar dan eens op, in plaats van iemand persoonlijk aan te vallen op de hoeveelheid posts.

Cre?er geen probleem waar geen probleem is. Leg nou eens even uit waarom een mix beter is dan een scheiding. De argumenten die zaterdag al heeft ontracht, zij gegeven:
1) reisafstand. Zie het probleem Quick Boys in de Derde Divisie Zuid, helemaal geen reistijdverkorting. Net zoals vele andere ploegen. Een aantal ploegen wel, maar significant niet veel minder reistijd. Zie ook de posts van noord-ooster, die had gegevens.
2) ouderwets. Dit is een drogreden.
3) meer publiek. Voor de zondag wellicht enkele tientallen. Maar voor de zaterdag kelderen die. Kijk eventjes daarvoor naar de statistieken van de Tweede Divisie en de vroegere Topklasses!! Een verschil van een paar honderd per wedstrijd gemiddeld.
4) meer derby's. Dat ligt per regio anders. Quick Boys tegen EVV noem ik nu geen derby, evenals Spakenburg - Be Quick 1889. Er zullen wellicht enkele clubs profiteren met meer derby's, aanvaard.

WAAROM MIXEN?
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Ik kan nog een tiental wedstrijden opnoemen die erg interessant worden. En daar gaat het om. Het niveau gaat naar boven , meer derby's of regionale wedstrijden , minder reistijd , meer inkomsten. Ben ik nou zo slim of jullie zo .......
 

De Groene Scout

Well-known member
Ah, het gaat snel Niels. Van 1x in de 100 jaar in een uurtje tijd naar 1x in de 10 jaar.
Miezerig mannetje, Duitsland en boodschappen; wat heeft dat met een piramide te maken?

De argumenten voor mixen ga ik niet herhalen die zijn al bekend. Terug naar de scheiding kan alleen als de zaterdag-tak zich uit de bestaande piramide terug trekt en een eigen competitie / bond opricht. De fiendrieters-bond o.i.d.
 
N

Niels5596

Guest
Ah, het gaat snel Niels. Van 1x in de 100 jaar in een uurtje tijd naar 1x in de 10 jaar.
Miezerig mannetje, Duitsland en boodschappen; wat heeft dat met een piramide te maken?

De argumenten voor mixen ga ik niet herhalen die zijn al bekend. Terug naar de scheiding kan alleen als de zaterdag-tak zich uit de bestaande piramide terug trekt en een eigen competitie / bond opricht. De fiendrieters-bond o.i.d.

Het is vast een tijdje terug dat jij op de middelbare school hebt gezeten zeker? Met je 'snel van 100 naar 10 jaar'. Mijn zin was een stijlfiguur om precies te zijn een hyperbool.

Kortom, ik heb geen glazen bol. Ik weet ook niet hoe lang het gaat duren voordat dit probleem zich voordoet in mijn voorstel. Dat dit "probleem" zich veel en veel minder snel voordoet dan bij een mix, is een feit.

En noem de argumenten dan eens even op. Kom dan op, ik ga ervoor zitten. Je hebt namelijk geen argumenten voor een mix, behalve dan dat jouw groene clubje uit Haaksbergen een paar tientallen supporters meer krijgt bij thuiswedstrijden. En dat je dan tegen een pak en beet Spakenburg, Quick Boys of DOVO kan voetballen met een prachtige ambiance. Daar is iedere zondagfan jaloers op. Maar dat noem ik geen voordeel en dus is het een invalide argument.

Conclusie: Als ik zondagfan was geweest, dan had ik ook een mix gewild. Puur voor de sfeer en beleving. Niets anders. Dit is een logische 'als x, dan y'.
 
Laatst bewerkt:
N

Niels5596

Guest
Bij een mix is het juist totaal geen probleem. Het is een typisch probleem van scheiding.

Klopt, als je alles mixt. Tot en met de vijfde klasse standaard. Maar dat is onrealistisch dat dat systeem wordt gekozen. Zie ook mijn verhaal over de recreatieve voetballer van de vierde klasse B.

Daarom zeg ik ook de hele tijd: ?f alles mixen (echt alles dus) ?f gescheiden houden de boel.

Een is onrealistisch, dus dan blijft twee over. Zo sta ik erin.
 

De Groene Scout

Well-known member
Heeft geen zin om argumenten te noemen, je verdraait ze toch zo dat het alleen in je eigen wereldje past.
De wereld is net iets groter dan Katwijk en voor veel clubs (zowel zaterdag als zondag) buiten de bollenstreek is mixen een prima optie en uiteraard beter voor een gezonde piramide, maar nu val ik in herhaling.
 

Fregge

Well-known member
Waarom is alles mixen onrealistisch? Als een club bij de KNVB hun voorkeursdag en tijdstip doorgeeft kan de KNVB daar toch rekening mee houden met de indeling van de competitie? Overigens ga je nu heel erg uit van clubs uit Zuid-Holland qua mixen en dat zij langere reistijden hebben, maar denk eens aan clubs als Be Quick? Die krijgen een stuk minder reistijd als er gemixt gaat worden.

De argumenten voor mixen ga ik niet herhalen die zijn al bekend. Terug naar de scheiding kan alleen als de zaterdag-tak zich uit de bestaande piramide terug trekt en een eigen competitie / bond opricht. De fiendrieters-bond o.i.d.

En bij schorsingen biechten in de kerk?
 
N

Niels5596

Guest
Heeft geen zin om argumenten te noemen, je verdraait ze toch zo dat het alleen in je eigen wereldje past.
De wereld is net iets groter dan Katwijk en voor veel clubs (zowel zaterdag als zondag) buiten de bollenstreek is mixen een prima optie en uiteraard beter voor een gezonde piramide, maar nu val ik in herhaling.

Leg uit, waarom beter voor een gezonde piramide? Is dit weer zondaglogica? Met twee Topklasses (za-zo) heb je ook een piramide met verplichte dan wel vrijwillige promotie.

Flauwekul dus. Wat is je volgende argument, groene kikker?

Je valt niet in herhaling, want ik heb de afgelopen tientallen pagina's nog geen enkel steekhoudend argument gehoord van je. Je loopt vast en gaat daarom op de man spelen. En jij zegt dat ik verdraai. Daaaaaag :eek:mg:
 

noordooster

Well-known member
Conclusie: Als ik zondagfan was geweest, dan had ik ook een mix gewild. Puur voor de sfeer en beleving. Niets anders. Dit is een logische 'als x, dan y'.

Klopt Niels.
En men hoopt de neergang van het zondagvoetbal daarmee te stoppen.
En dat door de lagere inkomsten voor de zaterdagclubs deze minder financi?le middelen zullen hebben.
Dat spelers en clubs daardoor minder reden zien om over te stappen naar de zaterdag.
Dat je direct of op korte termijn ook zaterdagverenigingen moet verplichten op zondag te voetballen, waardoor ze ook een kopje kleiner worden gemaakt.
Daarom zie je ook dat de roep om te mixen vrijwel uitsluitend uit de zondaghoek komt.
En dan heb ik het er nog niet eens over dat de KNVB afspraken schendt, vooral ten faveure van zondagclubs.
 

noordooster

Well-known member
Je valt niet in herhaling, want ik heb de afgelopen tientallen pagina's nog geen enkel steekhoudend argument gehoord van je. Je loopt vast en gaat daarom op de man spelen. En jij zegt dat ik verdraai. Daaaaaag :eek:mg:

Zonder het specifiek over de groene scout te willen hebben:
Het is inderdaad zo dat bepaalde personen , bij gebrek aan argumenten, of domweg omdat ze het niet eens zijn met je mening , ( of in veel gevallen omdat men een hekel heeft aan het zaterdagvoetbal, of de traditie waar deze uit voortkomt ) onfatsoenlijk vervallen in op de man spelen, gaan schelden of gaan vloeken.
 
Bovenaan