JMD
Well-known member
Weet niet of dat waar is.
Maar we moeten er vooral bij aantekenen, dat het juist de zondag is die alle belang heeft bij een mix.
1017
Weet niet of dat waar is.
Maar we moeten er vooral bij aantekenen, dat het juist de zondag is die alle belang heeft bij een mix.
Weer een voorbeeld van iemand die vraagt naar iets wat ik al vele malen heb uitgelegd.
En maar klagen, dat ik me soms herhaal.....
Derbys zijn gewoon geweldig voor het amateurvoetbal. HBS - Quick voor 3000 man terwijl er normaal 500 man staan. Daarom gewoon lekker mixen, zodat er nog veel meer derby's zullen ontstaan.
Voor de zoveelste keer: Bron???In ieder geval hadden de zaterdag tweede divisionisten in hun voor het eerst gemengde competitie te maken met een sterk dalende recette en kantine inkomsten, vergeleken met de zaterdagtopklasse.
Juist. SJC - Noordwijk trok in de herfst een volle 'Lageweg', en men is bij Noordwijk nu al druk bezig voor de return. Dus ook Noordwijk, zaterdag, heeft er voordeel van dat SJC bij hen zit.
Oei, zaterdag tegen zondag, dat mag toch niet NO?
Kan je die laten zien dan? Want ik zou niet weten waar ik die moet zoeken.Je hebt veel moeite met lezen, he.
Zie de daarover gehouden enqu?te onder tweede divisionisten.
Maar dat heb ik je op dezelfde vraag ook al enkele keren eerder geantwoord.
Ja en de derby de Dijk - AFC vorig seizoen leverde 400 toeschouwers op.
En de experimenten van de noordelijke zondaghoofdklassers tegen elkaar op zaterdagavond ( omdat ze als derby werden gezien ) leverden ook maar een handjevol toeschouwers op.
Je kan er wel enkele wedstrijden uit halen. Het gaat om het totale beeld.
Ik geloof er helemaal niks van, dat de zaterdaghoofdklassers in een gemengde competitie in totaal meer toeschouwers trekken , dan in een niet-gemengde.
Wanneer Putten en Nijkerk de wedstrijden tegen Genemuiden, Staphorst, ACV en Urk om 14.30 uur kwijtraken en daarvoor enkele zondaghoofdklassers als Hoogland , SDO enz. terugkrijgen, zullen ze eerder minder dan meer toeschouwers trekken. Om over dalende kantine omzet en minder mooie tegenstanders nog maar te zwijgen.
In ieder geval hadden de zaterdag tweede divisionisten in hun voor het eerst gemengde competitie te maken met een sterk dalende recette en kantine inkomsten, vergeleken met de zaterdagtopklasse.
Aha, dus je bent voor derby's als het je uitkomt (alleen zat), maar tegen derby's als het je niet uitkomt (zat-zon).Zie bovenstaande reactie.
Kan eens zo'n wedstrijd tussen zitten. Heb je altijd. Zo ken ik ook bv Spakenburg-IJsselmeervogels, Katwijk- Quick Boys en GVVV - DOVO in niet - gemengde competities die vaak vele vele duizenden toeschouwers trokken .
Doordat er zo nodig een gemengde onnodige Tweede Divisie kwam , werden dergelijke derbies vaak niet meer gespeeld, terwijl de kans erop in een gewone zaterdagtopklasse veel groter was.
De ontzuiling heeft al plaats gevonden.
Werd ergens in mei 2017 gepubliceerd en is hier ook uitgebreid besproken.
Misschien is er daarvan ook nog iets terug te vinden op dvk.
Nou heb ik de indruk dat dit in het voetbal nog niet helemaal is doorgedrongen.
Zomaar wat conclusies n.av. de nieuwe structuur met een Tweede Divisie erbij :
In de 2e divisie zelf is 27% positief en 36% negatief. 36% staat hier neutraal in. Wordt gekeken naar zaterdag- en zondagclubs dan geeft dat extreme verschillen. 0% van de zaterdagclubs zijn positief tegen 60% van de zondagclubs. Van de zaterdagclubs is 67% negatief tegen 0% van de zondagclubs.
In de zaterdag hoofdklassen is een terugloop van 19,5% te noteren. Als de 3e divisie zaterdag en 2e divisie vergeleken wordt met de toeschouwersaantallen van de zaterdag topklasse, dan geeft dit een terugloop van 34%.
Clubs die uit de Topklasse zaterdag naar de Tweede divisie zijn gegaan hebben een teruggang gezien in het
aantal bezoekers (en daarmee de recettes en baromzet), dit komt door de beloftenteams en de zondagclubs die een andere beleving hebben en daardoor minder toeschouwers meenemen. Bovendien zijn de wedstrijden op zaterdag om 18:00 ook minder bezocht dan de zaterdagmiddag wedstrijden.
De Tweede divisie trekt gemiddeld minder toeschouwers dan de Derde divisie zaterdag, dit komt door de zondag
clubs, die gemiddeld minder toeschouwers hebben.
Over de speeldag en de aanvangstijd van de wedstrijden in de Tweede divisie bestaat bij een behoorlijk
aantal clubs ontevredenheid.
Over een zaterdag/zondag scheiding in de Tweede divisie zijn de meningen zeer verdeeld, met meer
tegenstanders dan voorstanders
Wel is er vrij brede steun voor een uniforme aanvangstijd in de Tweede divisie
Je verzint er dus weer van alles bij. Heeft SM toch gelijk.Ik heb inderdaad mede geciteerd uit een destijds door de KNVB gepubliceerd document.
Komen er bij zaterdagclubs minder toeschouwers als ze tegen een zondagclub spelen?
Dat wil ik wel geloven dat dat gebeurd is dat eerste seizoen, ik kan zo al 2/3 redenen bedenken:Of er werkelijk minder mensen zijn of dat het wel goed uitkomt als er een lager aantal staat is niet na te gaan.