De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

erka

Well-known member
Straks is het dus nog echt zo dat Noord- en Zuid-Korea nog eerder vrede hebben dan Nederland een fatsoenlijke piramide.

Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Nou ja, beter zonder promotie dan dat driekwart zijn best doet om maar niet te hoeven promoveren.

Ik snap niet waarom ze niet in ieder geval voorlopig vrijwillige promotie mogelijk maken. Als een club kampioen wordt die toevallig wel wil promoveren (Jong Vitesse misschien?), dan moet dat toch mogelijk zijn.

noordooster

Well-known member
Ik snap niet waarom ze niet in ieder geval voorlopig vrijwillige promotie mogelijk maken. Als een club kampioen wordt die toevallig wel wil promoveren (Jong Vitesse misschien?), dan moet dat toch mogelijk zijn.

Die vrijwillige promotie is natuurlijk ook behoorlijke poos al mogelijk geweest.
Wanneer er bij zo'n promotie ook eentje moet degraderen uit de JL wordt het wel laat bekend voor die nr laatst van de JL.
En mag dan alleen de kampioen promoveren of bv ook de nr 4 als 1,2 en 3 niet willen ?

Forza AZ

Well-known member
Wanneer er bij zo'n promotie ook eentje moet degraderen uit de JL wordt het wel laat bekend voor die nr laatst van de JL.
Als je clubs laat beslissen voor 1 maart of ze willen promoveren of niet, dan lijkt me dat vroeg genoeg. De nummer laatst van de Eerste Divisie is dan toch nog niet bekend.

Ik zou het wel alleen voor de kampioen laten gelden van de Tweede Divisie.

Verplichte promotie lijkt mij ook beter, maar zolang dat blijkbaar niet realistisch is, laat dan in ieder geval de vrijwillige promotie bestaan, en gooi het niet helemaal dicht tussen de Eerste en Tweede Divisie.

Deathprod

Well-known member
Als ze het dicht willen houden dan kan je beter terug naar de oude situatie. Want dan spelen de amateurs Tenminste nog om het amateur kampioenschap. Maar ze zouden eigenlijk gewoon de licentie eisen van de JL moeten versoepelen. Dat is de enige manier om alsnog een succes te maken van de piramide.

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Als je voor Achilles jaren onder het mom van een pilot gedoogbeleid hebt gehad v.w.b. de licentie-eisen, dan kun je dat ook doen voor de eerste "echte" promovendus. Clubs zullen toch wel snappen dat je eerst een paar proefteams de kans moet geven hoe de promotie in de praktijk gaat.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Die vrijwillige promotie is natuurlijk ook behoorlijke poos al mogelijk geweest.
En mag dan alleen de kampioen promoveren of bv ook de nr 4 als 1,2 en 3 niet willen ?

Zo lang je vrijwillige promotie hebt, vind ik dat je gewoon de beste ploeg die wilt promoveren moet laten promoveren. Je kan bijvoorbeeld als extra regel stellen dat die bij de beste 4 moet eindigen, maar dat zou voorkomen dat ambiteuze clubs in hun ontwikkeling worden gehinderd door clubs die niet omhoog willen.

Joost

Well-known member
De vergadering over de piramide staat nu gepland voor juni a.s.
Niet onwaarschijnlijk is, dat men dan nog geen stap verder is en dat de vergadering opnieuw wordt uitgesteld.
https://www.voetbal247.nl/knvb-vergadering-over-piramide-en-competitieopzet-naar-juni/

De Tweede Divisie blijft dus ook komend seizoen nog een saaie flutcompetitie zonder promotie.

Ik bekijk het van de positieve kant; de semi-profs houden dit keer hun poot stijf

de waan

Well-known member
Het zijn vooral de profclubs (eredivisie versus eerste divisie) die met elkaar overhoop liggen.

Dat verklaart al die vertraging.

noordooster

Well-known member
Het zijn de profclubs die moeten inbinden. De amateurs hebben eisen neergelegd waar de profs het niet mee eens zijn.

Hoewel ik niet precies weet welke eisen er door de amateurs zijn neergelegd en op welke punten de de profs tegen die eisen zijn, lijkt me de gedachtengang goed, namelijk dat de amateurs wat meer op hun strepen gaan staan t.ov. de profs, vooral wat betreft de beloften, de licentie eisen en eventuele promotie naar de JL.
van der Zee kiest m.i. niet altijd voor de goede oplossingen, maar dat hij na die roerige vergadering met de topamateurs alles terug verwees naar de tekentafel en bv niet tegen de wil van de amateurs de piramide ging volstoppen met nog meer beloftenteams, was wel goed. ( Kon ook haast niet anders trouwens )
Blijft natuurlijk de vraag of van der Zee c.s. echt met iets kunnen komen wat kan rekenen op een zeer breed draagvlak bij de (top)amateurs.

Overigens ben ik het niet eens met de dvk-leden, die vinden dat in alles de BVO's , en met name de eredivisieclubs, maar hun zin moeten krijgen, omdat dat in het belang zou zijn van het Nederlandse voetbal.

erka

Well-known member
Ik had begrepen dat de discussie vrijwillige promotie vs verplichte promotie van 2e Divisie naar JL een van de grote struikelblokken is. Dat het laat bekend is voor de JL, lijkt mij op te lossen. Als je nu voorafgaand aan het seizoen alle clubs vraagt of ze eventueel gebruik maken van het promotierecht maak je de kans al een stuk kleiner dat je als JL club te laat weet waar je aan toe bent.

Ander probleem is uiteraard de licentie-eisen. Die begrijp ik wel. Het is vaker gezegd, daar moet de KNVB echt water bij de wijn doen en de eisen voor de JL aanzienlijk verlagen.

En niet nog meer beloftenteams moeten de Eredivieclubs ook maar slikken lijkt me. Wat mij betreft maximaal aantal in de JL, maximaal aantal in de 2e Divisie en een extra 3e Divisie alleen voor beloften. Waaruit alleen een beloftenteam kan promoveren naar de 2e Divisie als een ander beloftenteam degradeert daaruit.

Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Ik had begrepen dat de discussie vrijwillige promotie vs verplichte promotie van 2e Divisie naar JL een van de grote struikelblokken is. Dat het laat bekend is voor de JL, lijkt mij op te lossen. Als je nu voorafgaand aan het seizoen alle clubs vraagt of ze eventueel gebruik maken van het promotierecht maak je de kans al een stuk kleiner dat je als JL club te laat weet waar je aan toe bent.

Ander probleem is uiteraard de licentie-eisen. Die begrijp ik wel. Het is vaker gezegd, daar moet de KNVB echt water bij de wijn doen en de eisen voor de JL aanzienlijk verlagen.

En niet nog meer beloftenteams moeten de Eredivieclubs ook maar slikken lijkt me. Wat mij betreft maximaal aantal in de JL, maximaal aantal in de 2e Divisie en een extra 3e Divisie alleen voor beloften. Waaruit alleen een beloftenteam kan promoveren naar de 2e Divisie als een ander beloftenteam degradeert daaruit.
Dat is al ingesteld op 4. In de degradatieregeling uit de Eerste Divisie (voordat die geschrapt werd) stond al dat in het geval dat Jong Sparta kampioen zou worden, dat er dan een beslissingswedstrijd zou volgen met de laagste beloftes uit de Eerste Divisie (als de nummer 20 geen belofte-elftal was).

Bovenaan