De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

gevegt

Well-known member
Ik wil het niet groter maken dan het is, maar ik denk dat Poetin en Trump over dit item elkaar de tent uitvechten.

JMD

Well-known member
Dat wat jij een riedeltje noemt is maar al te waar. En meermaals beargumenteerd.
Waar dan?

Alleen maar door jouw onderbuikgevoel en je leugens.

Ja, er is door de 2e divisie idd geklaagd over aanvangstijd, vandaar dat na 1 seizoen de clubs ook eerder op zaterdag mogen spelen. Maar ja, dat past niet in je straatje, dus daar praat je overheen. En wat een onzin dat een 18.00 uitspeeltijd invloed heeft op de eigen kantine-omzet. Dan ga je toch voordat je naar dat uitduel gaat een drankje doen in de kantine ipv na afloop. En verder reizen er ook weer niet zoveel uitsupporters mee dat dat een heel groot probleem is. En verder is helemaal niet gezegd dat er dan om 18.00 gespeeld gaat worden, wie weet eindigt men wel ook om 14.30/15.00, dat is immers ook wat bv Kon HFC gedaan heeft. Is ook al de zoveelste keer dat ik dat vermeld, maar ja, past niet in je straatje, dus daar praat je overheen.

gevegt

Well-known member
Helemaal mee eens.
Je teksten zijn heel goed te lezen als ik aan de zuip ben. Zuip jij eigenlijk ook wel eens?

erka

Well-known member
Als ik zie, hoeveel mensen dit topic steeds lezen, zowel leden als niet-leden, dan moet dit welhaast het top-topic van dvk zijn.
De niet-leden kunnen hier natuurlijk niets terug zeggen.
Hopelijk vinden ze in mijn argumentatie een bevestiging van wat ze altijd al dachten , of zien ze hierin nieuwe gezichtspunten.
Daar doen we het natuurlijk ook een beetje voor.
En misschien valt hun ook op hoe er zo nu en dan nogal onheus bejegend wordt.

Ik denk dat de Russische en Chinese bots dit topic razend interessant vinden.

JMD

Well-known member
Waar ? Je leest kennelijk niet alles.
Dat uitgerekend jij dat zegt is een gotspe.

De aanvangstijden in de tweede divisie zijn nog steeds op allerlei momenten in het weekend.
Grotendeels om 14.30/15.00 hoor, of wil jij dat alles om 14.30 start? 15.30 kan toch ook? Zondagclubs spelen vaak onderling op zondag tegen elkaar, maar daar heb jij geen last van. Verder spelen er een club of 3 vaak om 18.00 thuis, dan heb jij dus met 3 duels (op de 34!!!) te maken met een echt andere aanvangstijd.

Na afloop van zo'n 18.00 uitwedstrijd komt er niemand meer in de eigen kantine wat drinken, na afloop van een 14.30 uitwedstrijd wel.
Heb ik net al gezegd: dan ga je toch voor het duel een drankje doen? En (heb ik net ook al gezegd) zoveel publiek reist er echt niet mee dat dat nou flinke invloed op de kantine-omzet gaat hebben. Laten het 100 man zijn die meegaan naar een uitduel en dat die 2 drankjes doen, dan is dat zeg 400 euro per duel. Maar het merendeel van de duels zal gewoon om 14.30/15.00 plaatsvinden (de zaterdagploegen spelen om die tijd thuis), dus dat is in totaal een kleine 3000 euro op jaarbasis (bij een duel of 7 om 18.00, wat al echt veel is). Dat is dus echt niet veel.

" Wie weet eindigt men wel om 14.30 of 15.00 uur "
tsja, wie weet niet. De argumenten van werken in de Hema en A junioren die op za. om 14.30 uur op het hoofdveld moeten spelen zullen blijven, al was het alleen maar omdat "we al zoveel toegeven aan die zaterdagclubs"
Inderdaad, zeker weten doen we het niet. Maar dan hebben we het over een duel of 5 op jaarbasis ofzo dat van een zaterdagclub niet om 15.00 plaats zal vinden. Poepoe...
Op je laatste insinuerende opmerking ga ik niet eens in, dat geeft precies je denktrant weer, jij denkt op die manier dus ga je er vanuit dat 'de vijand' ook op die manier denkt.

Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Na afloop van zo'n 18.00 uitwedstrijd komt er niemand meer in de eigen kantine wat drinken, na afloop van een 14.30 uitwedstrijd wel.
Dat ligt aan de personen of de clubs zelf. Waarom zou je om 20.00 uur niet nog even lekker de kantine in gaan? Zie echt het probleem niet. Is juist lekker om dan even flink los te gaan. De avond is immers begonnen. Clubs kunnen het ook leuk aankleden met en DJ, happy hour. Maar dat is te lastig te begrijpen voor iemand die compleet is vastgeroest aan de zaterdag 15.00 uur tijd.

JMD

Well-known member
Dat ligt aan de personen of de clubs zelf. Waarom zou je om 20.00 uur niet nog even lekker de kantine in gaan? Zie echt het probleem niet. Is juist lekker om dan even flink los te gaan. De avond is immers begonnen. Clubs kunnen het ook leuk aankleden met en DJ, happy hour. Maar dat is te lastig te begrijpen voor iemand die compleet is vastgeroest aan de zaterdag 15.00 uur tijd.
VVSB kan moeilijk (vanwege tekort aan velden) op zaterdagmiddag om 14.30/15.00 spelen, en is dus om 18.00 gaan spelen. Dat blijkt dus een groot succes te zijn, waarbij het tot ver na het einde van duel gezellig is in de kantine van De Boekhorst. Ook supporters van de tegenstander (of soms de spelers van de tegenstander) blijven vaak hangen begrijp ik.

SanMark.

Well-known member
Als ik zie, hoeveel mensen dit topic steeds lezen, zowel leden als niet-leden, dan moet dit welhaast het top-topic van dvk zijn.
Hopelijk vinden ze in mijn argumentatie een bevestiging van wat ze altijd al dachten , of zien ze hierin nieuwe gezichtspunten.

Zoals altijd weer aannames en geen feiten. Zoals elk 'betoog' van jou aan elkaar vast zit van aannames.

SanMark.

Well-known member
VVSB kan moeilijk (vanwege tekort aan velden) op zaterdagmiddag om 14.30/15.00 spelen, en is dus om 18.00 gaan spelen. Dat blijkt dus een groot succes te zijn, waarbij het tot ver na het einde van duel gezellig is in de kantine van De Boekhorst. Ook supporters van de tegenstander (of soms de spelers van de tegenstander) blijven vaak hangen begrijp ik.

Oei dat kost dus omzet in de kantine van de tegenstander. Want daar komen dan dus wat minder supporters een biertje drinken.

Doe ik ook een aanname. Tegenwoordig worden er al zeer veel wedstrijden van de tweede en derde divisie ( zelfs hoofdklasse) live op de diverse tv kanalen en YouTube uitgezonden.
Zend deze wedstrijden live uit om bv 18.00 uur in de eigen kantine op een groot scherm en er blijft meer hangen en er komt meer omzet binnen dan dat je het anders krijgt bij een uitwedstrijd.

Denken in oplossingen.

JMD

Well-known member
Tegenwoordig worden er al zeer veel wedstrijden van de tweede en derde divisie ( zelfs hoofdklasse) live op de diverse tv kanalen en YouTube uitgezonden.
Zend deze wedstrijden live uit om bv 18.00 uur in de eigen kantine op een groot scherm en er blijft meer hangen en er komt meer omzet binnen dan dat je het anders krijgt bij een uitwedstrijd.

Denken in oplossingen.
Goede oplossing! Hoef je ook je eigen sportpark niet te verlaten en kom je ook niet 'de grote boze buitenwereld' tegen en kan je lekker in het onskentonsclubje blijven hangen. En inderdaad, om 18.00 live uitzenden, kantine vol, patatje erbij, biertje erbij. Topomzet!

Bonehead

Well-known member

Ondanks dat jij het hier ongetwijfeld niet mee eens zal zijn denk ik dat DVK een redelijke afspiegeling van de (voetbal) maatschappij is. Dan denk ik niet dat je onder de niet leden veel voorstanders van jouw denkwijze zult vinden. Ondanks dat hier meerdere zaterdagmensen zijn heeft hier niemand jouw denkwijze.

Hoho dat mag niet. Verordeningen geven vaak aan wanneer sportkantines gesloten moeten zijn. Het is natuurlijk niet zo dat de kantine van Excelsior'31 regelmatig om ??n minuut voor twaalf sluit:D

Ja zo kan ik ook. Dat is een zondagclub. Die hebben heel wat winst te boeken. Zondagclubs spelen steeds vaker op de heilige graal die zaterdag heet. Dat schijnt lucratiever te zijn. Geen concurrentie van profvoetbal scheelt.

JMD

Well-known member
Zondagclubs spelen steeds vaker op de heilige graal die zaterdag heet. Dat schijnt lucratiever te zijn.
Geen idee of je dit nu serieus bedoelt of niet (je kent mijn problemen met herkennen van knipogen...), maar toch even een reactie:
ze moeten op zaterdag spelen omdat ze tegen zaterdagclubs spelen. En die 18.00 tijden in HK/3e div die gaan zullen dus vooral gaan gebeuren bij zondagclubs (want zatclubs trappen gewoon om 14.30/15.00 af), dus is VVSB juist wel een goed voorbeeld.

Overigens is er op zaterdagavond natuurlijk ook concurrentie van profvoetbal.

SanMark.

Well-known member
Nee, dat vind ik zeker niet.
Als het waar is wat Jonkers zegt, zou 25 % tegenstander zijn van gemengde hoofdklassen.
Hier zie ik niemand anders dan ik, die ook dat standpunt heeft.
De meerderheid van de derde divisionisten was tegen mixen.
In dvk was ik de enige. :eek:mg:

Ik heb (bijna) altijd op zaterdag gevoetbald en ik had er niet aan moeten denken om altijd op de zondag te moeten voetballen, Jonkers vind ik een dikke pad en MSC een enorme kutclub.

Dus het is mij een raadsel waarom jij dan denkt dat ik iets tegen het zaterdagvoetbal heb.

Bovenaan