De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

de waan

Well-known member
Dat schijnt hij gezegd te hebben op die bijeenkomst in Huizen van de hoofdklassers. Laten we het op een voornemen houden. Ik was er zelf niet bij natuurlijk.
Maar hij suggereerde het al eerder, alleen de BVO's liggen nu dwars.
Wel uit de hoofdklassen inderdaad, dat klopt wel.

noordooster

Well-known member
Geen nieuws nog van het piramidefront.
Vanavond nog even gesproken met MSC voorzitter Arjan Jonkers die met het plan voor een gecombineerde zaterdag/zondag hoofdklasse kwam.
Niet meer dan we hier al wisten. Vergaderingen op de lange baan en het vermoeden dat de BVO hun reserves in de piramide willen houden, ondanks toezeggingen van vd Zee om die er uit te wippen. .

Dat de BVO's hun beloftenteams graag in de piramide willen houden is natuurlijk algemeen bekend.
Alleen van Fc Twente kwamen in de loop van het seizoen wat andere geluiden, maar dat schijnt ook alweer tegengesproken te worden.
Bovendien willen veel BVO's er ook nog graag bij met hun beloften in de piramide.

Dat alle beloften in hun eigen beloftencompetitie moeten gaan spelen is een wens van vele amateurs en JL-teams.
Of het ( op termijn ) zover komt is natuurlijk de vraag. Of misschien komen op termijn er nog meer beloften bij in de piramide.
Tenslotte blijft men maar tekenen aan die tekentafel.

noordooster

Well-known member
Ja sowieso uit de hoofdklasse.

Bij de vorming van de voetbalpiramide met die onnodige Tweede Divisie , zijn ook die beloften door de strot geduwd van het amateurvoetbal.
Wat zijn de amateurs toen na?ef geweest.
En wat hebben ze zich in de luren laten leggen door die leugen van van Oostveen ( dat promotie naar de JL verplicht zou zijn)
En wat hebben die beloften en die gemengde tweede divisie al voor een problemen gezorgd voor de competitie indeling.
En ik verwacht dat dat alleen nog maar verder zal toenemen.

Kan het amateurvoetbal tov het betaald voetbal niet veel meer op haar strepen gaan staan ?
Of komen we nauwelijks tot een verbetering omdat het amateurvoetbal ook zo verdeeld is als het maar kan ?

TukkerVoetbal

New member
Het amateurvoetbal is oa zo verdeeld omdat er van die principi?le figuren actief zijn die iedere verandering met hand en tand verdedigen vanwege eigenbelang. Of moet ik opnieuw een pleidooi opstarten voor weekendvoetbal waarbij de scheiding tussen za en zo komt te vervallen en de thuisspelende vereniging de wedstrijddag bepaald ?

noordooster

Well-known member
Het amateurvoetbal is oa zo verdeeld omdat er van die principi?le figuren actief zijn die iedere verandering met hand en tand verdedigen vanwege eigenbelang. Of moet ik opnieuw een pleidooi opstarten voor weekendvoetbal waarbij de scheiding tussen za en zo komt te vervallen en de thuisspelende vereniging de wedstrijddag bepaald ?

Het is me bekend dat jij en vele anderen in dvk er een voorstander van zijn om zaterdagteams te verplichten op zondag te voetballen.
Ik ben daarvan geen voorstander en ik denk dat het voorlopig ook zover niet zal komen.

Bonehead

Well-known member

Nee, dat hoef niet. Je mening is wel bekend. Maar denk je dat het realistisch is dat dit binnen afzienbare tijd ook gaat gebeuren?

Bonehead

Well-known member
Binnen afzienbare tijd, nee dat zie ik niet gebeuren maar dat wil niet zeggen dat het geen goed plan is

Dat jij of ik het goede zaak vinden doet er niet zoveel toe. Het kan nog wel tientallen jaren duren voordat de werkelijkheid gaat worden. Op dit moment zal een groot en belangrijk deel van de zaterdagclub hier niet in mee willen gaan en om zonder deze clubs verder te gaan lijkt me niet wenselijk qua niveau. Dus nicht im frage.

Deathprod

Well-known member
Noem het een pilot en je kan zoiets binnen een paar weken geregeld hebben. Zo kwamen de beloften toen ook zo snel in de JL. West II lijkt er klaar voor.

noordooster

Well-known member
Noem het een pilot en je kan zoiets binnen een paar weken geregeld hebben. Zo kwamen de beloften toen ook zo snel in de JL. West II lijkt er klaar voor.

Ja, die beloften in de JL was ook al een misser van jewelste van de KNVB.
Competitievervalsing in opperste vorm.
jong Ajax kampioen in de JL, maar die mag niet promoveren.

Het was wat ook Sjoerd Mossou gisteren ook zei: Die beloften zouden beter verhuurd kunnen worden aan minder kapitaalkrachtige clubs in de ere- en eerste divisie, zodat die clubs niet allemaal derde rangs buitenlanders hoeven aan te trekken om hun selecties op niveau te krijgen.

de Kok

Member
Ja, die beloften in de JL was ook al een misser van jewelste van de KNVB.
Competitievervalsing in opperste vorm.
jong Ajax kampioen in de JL, maar die mag niet promoveren.

Het was wat ook Sjoerd Mossou gisteren ook zei: Die beloften zouden beter verhuurd kunnen worden aan minder kapitaalkrachtige clubs in de ere- en eerste divisie, zodat die clubs niet allemaal derde rangs buitenlanders hoeven aan te trekken om hun selecties op niveau te krijgen.

Die andere clubs kunnen ook zo goed hun best doen dst ze net zoveel goede spelers hebben als Ajax....................

Fregge

Well-known member
Jong Ajax heeft 46 spelers gebruikt of zo. Andere teams gebruiken de helft. Nog zijn hun automatismes niet dusdanig goed dat ze daarmee Jong Ajax op de ranglijst kunnen verslaan.

noordooster

Well-known member
Jong Ajax heeft 46 spelers gebruikt of zo. Andere teams gebruiken de helft. Nog zijn hun automatismes niet dusdanig goed dat ze daarmee Jong Ajax op de ranglijst kunnen verslaan.

Maar die andere teams beschikken niet zomaar over een topscorer die je even voor 5,5 miljoen haalt uit Colombia.

Bovenaan