De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
AFC, dat is toch die club die altijd over elke verandering klaagt, maar dan uiteindelijk toch gewoon meedoet?

Mensen als Ad Westerhof of bv Jack van Gelder en nu dus Gehring verkondigen inderdaad wel eens wat anders dan wat gebruikelijk is.
Dat betekent overigens niet dat ze niet regelmatig toch wel " een punt hebben" .
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Ze willen al 123 jaar alles bij het oude houden, dus het verbaast me niks dat jou dat wel aanspreekt.
 

noordooster

Well-known member
Zeg nou gewoon dat je de klok 10 jaar terug wil draaien.

Als je het zo wil noemen, prima.
Ik heb goede herinneringen aan de competities tot 2009-2010.
Vanaf 2010 kregen we de topklassen. Had om mij niet gehoeven, maar ik heb bij clubs als Genemuiden, Harkemase Boys, ONS, HHC en WKE vele leuke wedstrijden gezien op dat niveau.
Vanaf 2016 kwam de tweede divisie en kwamen de beloften erbij. Wat mij betreft beide geen succes en beide ook onnodig.
Dat is mijn mening. Maar denk daar gerust anders over.
 

noordooster

Well-known member
Ze willen al 123 jaar alles bij het oude houden, dus het verbaast me niks dat jou dat wel aanspreekt.

Wat ze in die 123 jaar allemaal wel en niet wilden weet ik niet.
Maar gezien hoe die club er nu voorstaat, zullen ze toch ook wel iets goed doen ?
Ik heb het over de laatste paar jaren en dan spreken lang niet alle, maar een aantal idee?n van genoemde mensen me wel aan.
En of dat nou is omdat ze bepaalde veranderingen wel of juist niet zien zitten, maakt me verder niet uit.
Overigens, ik heb het meer gezegd, niet elke verandering is een verbetering.
 

Joost

Well-known member
Mensen als Ad Westerhof of bv Jack van Gelder en nu dus Gehring verkondigen inderdaad wel eens wat anders dan wat gebruikelijk is.
Dat betekent overigens niet dat ze regelmatig toch wel " een punt hebben" .

Ze reageren vooral voor de b?hne zonder ook maar enige dossierkennis te hebben.

Als je Jack van Gelder nu opbelt met de vraag hoeveel clubs er uit de Tweede Divisie degraderen dan vrees ik dat hij je het antwoord schuldig blijft. Maar wel straks ageren tegen het feit dat zijn clubje in de Derde Divisie zaterdag moet spelen volgend seizoen.
 

JMD

Well-known member
Jawel, vind ik wel.
Zeker ook gezien de historie.
En volgens mij zien de zo1 bij die club toch veel meer als hun uithangbord dan za1.
Dat laatste snap ik ja, dat team speelt simpelweg hoger.

Gewoon elke club maar met 1 team de piramide in en je bent van het gezeur af.
 

JMD

Well-known member
Als je Jack van Gelder nu opbelt met de vraag hoeveel clubs er uit de Tweede Divisie degraderen dan vrees ik dat hij je het antwoord schuldig blijft. Maar wel straks ageren tegen het feit dat zijn clubje in de Derde Divisie zaterdag moet spelen volgend seizoen.
Dan krijg je de vreemde situatie dat AFCzo1 in de 3e divisie zat speelt en AFCza1 1 klasse lager... :)
 

Joost

Well-known member
Dat zou een gevolg kunnen zijn van de eerder genomen beslissingen van het invoeren van de gemengde tweede divisie en het toelaten van beloftenteams in de piramide.

open-deur.jpg
 

noordooster

Well-known member
Uitstel voor onbepaalde tijd; dat wordt dus niets meer met het oog op het nieuwe seizoen.

Als je iets verandert aan de competitie opzet ( bv beloften eruit of meer of minder competities per niveau )moet er al gauw een aangepaste promotie/degradatie regeling komen.
En dat moet aan het begin van de competitie duidelijk zijn.
Zelfs daarvoor vraag ik me af of het begin van komend seizoen haalbaar is.

"Die datum blijkt niet haalbaar te zijn voor het neerleggen van een kwalitatief goed en gedragen voorstel inzake voetbalpiramide”, laat de bond weten aan alle bestuurders.
Ik vraag me af of ze ooit uitkomen op een kwalitatief goed en gedragen voorstel .
Het blijkt toch wat moeilijker dan van der Zee het eerst deed voor komen.
 

JMD

Well-known member
Uitstel voor onbepaalde tijd; dat wordt dus niets meer met het oog op het nieuwe seizoen.
Daar leek het toch al niet op uit te draaien.

"Die datum blijkt niet haalbaar te zijn voor het neerleggen van een kwalitatief goed en gedragen voorstel inzake voetbalpiramide”, laat de bond weten aan alle bestuurders.
Ik vraag me af of ze ooit uitkomen op een kwalitatief goed en gedragen voorstel .
Het blijkt toch wat moeilijker dan van der Zee het eerst deed voor komen.
Kwalitatief goed gaat zeker lukken, gedragen door iedereen zeker niet, simpelweg omdat er tegenstrijdige belangen zijn.
 
Bovenaan