Meende laatst ergens gelezen te hebben dat Katwijk nu misschien wel oren naar promotie had, waar ze een jaar of 7 terug dat niet hadden.
Ze waren er meer klaar voor dan destijds maar wel onder de voorwaarden dat ze alle duels, ook uit, op zaterdagmiddag speelden.
Ze waren er meer klaar voor dan destijds maar wel onder de voorwaarden dat ze alle duels, ook uit, op zaterdagmiddag speelden.
Hoeveel wedstrijden zijn er in de Jupiler League eigenlijk afgelopen seizoen op zondag gespeeld?
Dat is volgens mij het enige punt hier waar iedereen het over eens is.
Was dat de enige voorwaarde voor Katwijk om wel te willen promoveren naar de JL ?
Zouden ze verder wel akkoord willen gaan met de huidige eisen die de KNVB stelt aan het spelen in de Jupiler League ?
Ondertussen maar even uitgezocht. De volgende clubs speelden thuis op zondag dit seizoen:
Volendam 3x
Almere City 1x
De Graafschap 1x
Dordrecht 1x
Go Ahead Eagles 1x
Jong Ajax 1x
MVV 1x
RKC Waalwijk 1x
Telstar 1x
En that's it. Dat zijn van de 380 wedstrijden maar liefst 11 op zondag. Dus daar mogen de KNVB+JL Clubs in mijn ogen best de concessie doen aan Katwijk dat ze niet op zondag hoeven. Makkelijk haalbaar.
Ondertussen maar even uitgezocht. De volgende clubs speelden thuis op zondag dit seizoen:
Volendam 3x
Almere City 1x
De Graafschap 1x
Dordrecht 1x
Go Ahead Eagles 1x
Jong Ajax 1x
MVV 1x
RKC Waalwijk 1x
Telstar 1x
En that's it. Dat zijn van de 380 wedstrijden maar liefst 11 op zondag. Dus daar mogen de KNVB+JL Clubs in mijn ogen best de concessie doen aan Katwijk dat ze niet op zondag hoeven. Makkelijk haalbaar.
Eens, je kan prima de concessie doen dat zaterdagploegen niet op zondag hoeven te spelen in de JL & lager. En thuiswedstrijden op zaterdag voor Katwijk lijkt mij ook geen probleem, net zoals andere voor clubs die dat als voorkeur hebben. Al is vrijdag nog wel de voornaamste speeldag, wordt allang niet meer alles op vrijdag gespeeld, clubs laten kiezen lijkt mij geen probleem. Een enkele keer op vrijdag zal voor Katwijk ook wel te halen zijn, want je voorkomt het soms niet met een dubbele speelronde e.d.
Zelfs dat zou je nog kunnen oplossen door enkele wedstrijden in zo'n dubbele speelronde te verplaatsen van maandag naar dinsdag.Een enkele keer op vrijdag zal voor Katwijk ook wel te halen zijn, want je voorkomt het soms niet met een dubbele speelronde e.d.
Dat klopt volgens mij niet. Vrijdag is de vaste speeldag en daar wordt in principe niet aan getornd. De JL clubs willen ook dat de beloftenteams hun duels op vrijdag gaan spelen dacht ik.
Als ze daar star aan vast blijven houden, helpt dat de piramide natuurlijk ook niet...
Het is toch belachelijk dat we hier een discussie over hebben? Dit kan alleen in Nederland.
Dat er verandering moet komen in de eisen qua contracten vind ik prima, laat een amateurclub een amateurclub blijven, maar ga niet voor een passant de speeldag aanpassen...
Als je tegen Jupiler League aanspeelt, ben je in mijn ogen geen amateurclub meer.
Je hoeft van mij niet verplicht een x-aantal full time contracten te hebben.