De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Deathprod

Well-known member
Volgens mij hebben de beloften ook regelmatig op maandag gespeeld tegen niet beloften. Een aantal wedstrijden op zaterdag en zondag per speelronde lijkt me niet echt een probleem toch? Van full-profs kan je verwachten dat ze elke dag in de week beschikbaar zijn om een wedstrijd te spelen. Bij semi-profs is dat lastiger en daarom zou het voor deze clubs mogelijk moeten zijn om enkel in het weekend te spelen.

noordooster

Well-known member
Volgens mij hebben de beloften ook regelmatig op maandag gespeeld tegen niet beloften. Een aantal wedstrijden op zaterdag en zondag per speelronde lijkt me niet echt een probleem toch? Van full-profs kan je verwachten dat ze elke dag in de week beschikbaar zijn om een wedstrijd te spelen. Bij semi-profs is dat lastiger en daarom zou het voor deze clubs mogelijk moeten zijn om enkel in het weekend te spelen.

Die wedstrijden op maandag waren eigenlijk steeds beloften tegen beloften.
Katwijk gaat niet op zondag voetballen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het is toch belachelijk dat we hier een discussie over hebben? Dit kan alleen in Nederland.

Dat er verandering moet komen in de eisen qua contracten vind ik prima, laat een amateurclub een amateurclub blijven, maar ga niet voor een passant de speeldag aanpassen...

Waarom is die vrijdag zo belangrijk? Dat is zo'n onzin. Laat clubs lekker kiezen, niet alleen Katwijk trouwens, ook de anderen...

Satyr

Administrator
Forumleiding
Waarom is die vrijdag zo belangrijk? Dat is zo'n onzin. Laat clubs lekker kiezen, niet alleen Katwijk trouwens, ook de anderen...

Als jouw baas zegt dat jij op maandag tot vrijdag van 9 tot 5 op je werk wordt verwacht, zeg jij dan ook: 'Ik kom alleen als het me uitkomt'?

FOX betaald en zegt 'vrijdagavond Eerste Divisie', dus spelen ze op vrijdagavond.

Ik zou zo graag eens iemand zien die 'gewoon' eens iets beslist op het gebied van degradatie en promotie. Dat gepolder altijd, bahbah. Het is nooit goed, simpel zat.

Deathprod

Well-known member
Volgens mij heeft FOX een tijdje terug wel geexperimenteerd in de JL met wedstrijden op de zaterdagmiddag.

noordooster

Well-known member
Gewoon weer terug naar weekendvoetbal. Thuisclub bepaalt speeldag en aanvangstijd.

Weer terug ? Wanneer was dat er dan ?
Jij geeft steeds aan dat er za. en zo, gemengde klassen moeten komen en dat de zaterdagteams op zondag moeten voetballen.
Ik weet niet tot welke niveau je dat van plan bent ? Zeg bv tweede divisie t.e.m. eerste klasse...
Wat wil je dan doen wanneer pakweg 80 % van die zaterdagteams niet op zondag gaan voetballen ?

Stel je wilt hen die eis opleggen om op zondag te gaan voetballen.
Wat zou dan het gevolg zijn, denk jij ?

de Kok

Member
Jij geeft steeds aan dat er za. en zo, gemengde klassen moeten komen en dat de zaterdagteams op zondag moeten voetballen.
Ik weet niet tot welke niveau je dat van plan bent ? Zeg bv tweede divisie t.e.m. eerste klasse...
Wat wil je dan doen wanneer pakweg 80 % van die zaterdagteams niet op zondag gaan voetballen ?

278 convenantclubs hoeven niet op zondag te spelen. De rest kan gewoon verplicht worden uitwedstrijden op zondag te spelen.

de Kok

Member
Op de site van de cvv ON Groningen lees ik een verslag van een sponsorbijeenkomst en daarin wordt o.a Eric Mulder bevraagd door Dick Heuvelman, sportjournalist in het Noorden.
Misschien een tipje van de onrust en ruzie waarom de KNVB vergadering weer is uitgesteld?
Mulder is toch een topfiguur in Zeist.
Uitspraak is veelzeggend.
"" Eric Mulder slaagde niet als scheidsrechter, maar hij had andere kwaliteiten, die hij inzet voor het voetbal. Eric werd door Dick o.a bevraagd op de aanstelling van Ronald Koeman, het kunstgras en de betaalde jeugdelftallen. Eric vertelde, dat er een plan is om deze jeugdelftallen. zo snel mogelijk te laten verdwijnen uit de Jupiterleauge en ook uit de amateurcompetitie. Er is volgens hem een plan voor een competitie met grensclubs uit Belgie en eventueel Duitsland. Dat is ook wel terecht, zo vond Dick. Het zou toch belachelijk zijn als Jong Ajax aan het eind van de competitie nog steeds bovenaan staat. En de amateurs hebben ook alleen maar last van de jeugdelftallen: geen publiek en geen ambiance".

noordooster

Well-known member
278 convenantclubs hoeven niet op zondag te spelen. De rest kan gewoon verplicht worden uitwedstrijden op zondag te spelen.

Er zijn toch ook behoorlijk wat zaterdag amateurclubs die, om welke reden dan ook, dat convenant niet hebben getekend , zagen we enkele dagen geleden. Of die op zondag willen of zullen voetballen betwijfel ik. En in hoeverre zijn clubs die het convenant wel tekenden solidair aan hen ?

Maar voordat het allemaal zover komt, zijn er nog vele vragen onbeantwoord.

- Eerst en vooral :Gaat de KNVB verder met het mengen van competities en zo ja wanneer ? Wetend dat de meerderheid van de clubs in de tweede divisie ongelukkig was met het mengen daarvan en dat de clubs uit de derde divisie onlangs in grote meerderheid tegen mengen stemden.
- Maakt de KNVB er eventueel werk van om de clubs te vragen wat ze willen , alleen op zondag, alleen op zaterdag of maakt niet uit welke dag?
- Blijft de KNVB vasthouden aan de 3 niveaus :1 tweede divisie, 2 derde divisies en 4 hoofdklassen ?( bij bv 2 x 3 hoofdklassen is de roep om te mengen minder sterk )
- Wat gaat men doen met de beloften ?

En als men al verder zou willen mengen:
- Welke aanvangstijden worden op zaterdag vastgesteld bij zo-za en za-zo wedstrijden wanneer een zaterdagclub niet op zondag speelt. En komt er dan binnen 1 competitie een wirwar aan speeldagen en aanvangstijden ?
- Tot welk niveau wil men dan eventueel mengen ?
- Welke zaterdagclubs wil men eventueel tegen hun zin dwingen om op zondag te voetballen en wat gebeurt er als ze dat niet gaan doen
- Hoe dan om te gaan met verenigingen met een zondag- en een zaterdagteam ?

enz. enz.

noordooster

Well-known member
Op de site van de cvv ON Groningen lees ik een verslag van een sponsorbijeenkomst en daarin wordt o.a Eric Mulder bevraagd door Dick Heuvelman, sportjournalist in het Noorden.
Misschien een tipje van de onrust en ruzie waarom de KNVB vergadering weer is uitgesteld?
Mulder is toch een topfiguur in Zeist.
Uitspraak is veelzeggend.
"" Eric Mulder slaagde niet als scheidsrechter, maar hij had andere kwaliteiten, die hij inzet voor het voetbal. Eric werd door Dick o.a bevraagd op de aanstelling van Ronald Koeman, het kunstgras en de betaalde jeugdelftallen. Eric vertelde, dat er een plan is om deze jeugdelftallen. zo snel mogelijk te laten verdwijnen uit de Jupiterleauge en ook uit de amateurcompetitie. Er is volgens hem een plan voor een competitie met grensclubs uit Belgie en eventueel Duitsland. Dat is ook wel terecht, zo vond Dick. Het zou toch belachelijk zijn als Jong Ajax aan het eind van de competitie nog steeds bovenaan staat. En de amateurs hebben ook alleen maar last van de jeugdelftallen: geen publiek en geen ambiance".

Ik neem aan dat hier de beloftenteams bedoeld worden ?
Dan is " zo snel mogelijk te laten verdwijnen uit de Jupiterleauge en ook uit de amateurcompetitie " natuurlijk goed nieuws.

Fregge

Well-known member

Jou laten happen is echt nog makkelijker dan een "Joepie" zeggen

Dan zal ongeveer 50% van de huidige clubs in de zaterdagtak daar niet heel veel moeite mee hebben, gok ik.

Joost

Well-known member
Het is natuurlijk wel zo dat de topclubs in Belgi? ook graag meer weerstand voor hun beloften hebben ?n dat de clubs in Duitsland niet zo tevreden zijn over de U21 in de gewone competities. De afstanden zijn niet heel erg groot dus dat is best een serieuze optie.

Pascallovic

Well-known member
Als ie niet eens weet over welke competities ie spreekt, laten we ene Eric Mulder dan maar niet te serieus nemen.

Bovenaan