De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Forza AZ

Well-known member
Als ze nu de belofte-elftallen niet meer op maandagen laten spelen (m.u.v. de weken met een dubbelprogramma) dan ben je volgens mij al grotendeels van de ongelijkheid af.

En in weekenden met een dubbelprogramma kun je ze dan nog verplichten om op maandag dezelfde selectie van 18 spelers te hanteren als op vrijdag.
 

noordooster

Well-known member
Het gaat natuurlijk ook om de supporters van de JL clubs. Die moet je een zo eerlijk en uitdagend mogelijke competitie bieden. We moeten niet overdrijven met die beloften, want zoveel geweldige spelers heeft het nog niet opgeleverd in al die seizoenen.

Precies.
En ik denk dat die beloften ook in een goede beloftencompetitie voldoende tegenstand kunnen krijgen.
De KNVB kan er natuurlijk wel e.e.a. aan doen om zo'n competitie aantrekkelijker te maken dan in het verleden.

In de tijd dat Nederland internationaal nog meetelde kwamen vele van onze toppers via de beloftencompetitie in het eerste.
En het voordeel voor de profclubs is dan ook nog dat de eisen t.a.v. de spelers die mee mogen doen wat minder streng hoeven te zijn dan in de piramide.

Ik verbaas me er soms over hoe sommigen hier nog vrij enthousiast zijn over het meedoen van de beloften in de piramide.
Zouden die leden dan ook graag willen dat alle BVO's met een beloftenteam mee kunnen doen ( en ook nog de clubs uit de tweede en derde divisie ) ?
 

noordooster

Well-known member
Niet? Gek. Had juist het idee van wel.

Ohw ? Is het aantal beloften dat dit en afgelopen seizoen doorstroomde naar het eerste hoger dan in de tijd dat de beloften in een eigen beloftencompetitie speelden ?
En waren de beloften die nu doorstromen er anders niet gekomen ?
En is het aantal beloften dat bij een BVO moet afvloeien nu ineens lager geworden ?

Misschien moeten we in dat geval de hoogste amateurklassen maar helemaal volpompen met beloftenteams. Immers velen vinden het belang van de amateurs ondergeschikt aan dat van de BVO's.
 

noordooster

Well-known member
Als ze nu de belofte-elftallen niet meer op maandagen laten spelen (m.u.v. de weken met een dubbelprogramma) dan ben je volgens mij al grotendeels van de ongelijkheid af.

En in weekenden met een dubbelprogramma kun je ze dan nog verplichten om op maandag dezelfde selectie van 18 spelers te hanteren als op vrijdag.

" Dan ben je grotendeels van de ongelijkheid af. "
Ben je er dan ook voorstander van om ook de beloftenteams van de nog niet vertegenwoordigde BVO's toe te laten tot de piramide ?
 

Fregge

Well-known member
Ohw ? Is het aantal beloften dat dit en afgelopen seizoen doorstroomde naar het eerste hoger dan in de tijd dat de beloften in een eigen beloftencompetitie speelden ?
En waren de beloften die nu doorstromen er anders niet gekomen ?
En is het aantal beloften dat bij een BVO moet afvloeien nu ineens lager geworden ?

Misschien moeten we in dat geval de hoogste amateurklassen maar helemaal volpompen met beloftenteams. Immers velen vinden het belang van de amateurs ondergeschikt aan dat van de BVO's.

Misschien niet, maar ik denk wel sneller. Zo'n Guus Til had misschien dit jaar nog wisselspeler geweest gok ik als hij alleen maar in een belofteelftal speelde.

Denk eens aan de voordelen van het spelen in een amateurcompetitie. Jonge jongens spelen anders tegen elkaar, met ongeveer dezelfde speelwijze in dezelfde leeftijdscategorie. Dat ken je wel na 4 wedstrijden. Spelen in een amateurcompetite (of Jupiler League) is spelen tegen oudere spelers, andere speelwijzes, en dus meer weerstand. Die winst alleen al scheelt zo veel. AZ bewijst dat wel dit jaar.
 

noordooster

Well-known member
Misschien niet, maar ik denk wel sneller. Zo'n Guus Til had misschien dit jaar nog wisselspeler geweest gok ik als hij alleen maar in een belofteelftal speelde.

Denk eens aan de voordelen van het spelen in een amateurcompetitie. Jonge jongens spelen anders tegen elkaar, met ongeveer dezelfde speelwijze in dezelfde leeftijdscategorie. Dat ken je wel na 4 wedstrijden. Spelen in een amateurcompetite (of Jupiler League) is spelen tegen oudere spelers, andere speelwijzes, en dus meer weerstand. Die winst alleen al scheelt zo veel. AZ bewijst dat wel dit jaar.

Ik denk dat Til anders ook wel in AZ 1 had gespeeld.
Verder denk ik dat bv de jongens van jong Groningen of jong Vitesse in een beloften competitie tegen jong Ajax, PSV, Feijenoord, Heerenveen enz. minstens evenveel weerstand en tegenstand kunnen verwachten als in hun huidige competitie.
Zeker als die tegenstanders ook nog diverse dik betaalde oudere selectiespelers mogen inzetten.
Maar omdat de voor-en nadelen niet of nauwelijks te bewijzen vallen en omdat de nadelen voor de overige teams in de competitie vaak niet meegenomen worden heeft een verdere uitwisseling van meningen hierover m.i. niet veel zin.
 

Fregge

Well-known member
Laat maar. het is dus inderdaad zoals onlangs iemand al zei: Jouw reacties slaan vaak nergens op en voegen ook zelden iets toe.

Maat, even serieus. Je leest niet eens wat ik zeg. Ja, Til zal wel AZ1 gehaald hebben, maar nog niet dit jaar als vaste basisspeler.
 

Joost

Well-known member
Misschien niet, maar ik denk wel sneller. Zo'n Guus Til had misschien dit jaar nog wisselspeler geweest gok ik als hij alleen maar in een belofteelftal speelde.

Toch is de ervaring die Guus Til heeft opgedaan bij de beloften in de tweede divisie maar heel erg beperkt geweest.

Hij speelde in totaal 14 duels in de 2e divisie waarvan slechts 2 keer bewust bij de beloften. In totaal maakte hij 1131 speelminuten bij de beloften (=12,5 wedstrijd) en 317 bij het eerste in de Eredivisie.
 

SanMark.

Well-known member
Precies.
En ik denk dat die beloften ook in een goede beloftencompetitie voldoende tegenstand kunnen krijgen.
De KNVB kan er natuurlijk wel e.e.a. aan doen om zo'n competitie aantrekkelijker te maken dan in het verleden.

In de tijd dat Nederland internationaal nog meetelde kwamen vele van onze toppers via de beloftencompetitie in het eerste.
En het voordeel voor de profclubs is dan ook nog dat de eisen t.a.v. de spelers die mee mogen doen wat minder streng hoeven te zijn dan in de piramide.

Ik verbaas me er soms over hoe sommigen hier nog vrij enthousiast zijn over het meedoen van de beloften in de piramide.
Zouden die leden dan ook graag willen dat alle BVO's met een beloftenteam mee kunnen doen ( en ook nog de clubs uit de tweede en derde divisie ) ?

Komt ie weer aan met zijn holle kreten.
 

noordooster

Well-known member
Die eis voor een vaste opleidingsvergoeding is natuurlijk lachwekkend in het licht dat het argument een paar maanden geleden nog was dat de goede spelers de stap naar de jong elftallen overslaan en er dus geen sprake is van meer weerstand. Werken met vaste selecties is leuk, maar heel veel veranderd er dan niet en de jong elftallen spelen dan nog steeds voor niks mee. Kortom het zijn vooral slappe excuses om meer geld te vangen, omdat ze zelf niet in staat zijn om ook maar 1 cent zelf te genereren.

Onsamenhangende onzinreactie.
 

noordooster

Well-known member
Je valt in de herhaling. Alzy.

Des te duidelijker dat het klopt, stalker.
Iedereen weet wat voor figuur je bent en waar je alleen maar op uit bent, maar het frustrerende is, dat jij zoveel vriendjes om je heen hebt verzameld, dat je hier alles onbestraft kunt zeggen en anderen een ban kunt aansmeren.
 

Pascallovic

Well-known member
Onsamenhangende onzinreactie.
Dat zou jou toch moeten aanspreken.

Ik heb maandag JL-clubs gehoord dat ze anderhalf miljoen per beloften elftal willen voor deelname aan de Jupiler League in het kader van opleidingsvergoedingen. Dezelfde clubs die een paar maanden eerder als argument tegen beloftenteams hebben aangegeven dat er toch geen sprake is van doorstroming van talent vanaf de beloften naar het eerste. Als dat laatste je argument een paar maanden eerder is, dan kun je niet om geld vragen voor een doorstroming die volgens jezelf niet bestaat.
 
Bovenaan