De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
Maar we gaan hier wel makkelijk voorbij aan het toch wel revolutionaire idee van de KNVB om belofteteams eerlijk te gaan verdelen over de derde divisie zaterdag en zondag. 4 om 2 zoals dit seizoen zou dus niet meer mogelijk zijn, als ik hun plan goed lees.

de waan

Well-known member
Het komt mij niet onbekend voor, maar er is het afgelopen jaar zoveel langsgekomen. Hoe of wat weet ik zo niet, maar dat naar rato verdelen had ik al wel eerder gehoord of gelezen.

Unregistere

Well-known member
Is heel vers van de pers. Althans, voorstel is gisteren rondgestuurd.

Dat maakt de puzzel overigens niet eenvoudiger. Jong Vitesse zal promoveren, maar als de vier op zaterdag dat niet doen en Jong De Graafschap zich handhaaft op zondag, dan moeten ze dus ook nog met beloften gaan schuiven en daarna nog met amateurclubs. Waar zijn ze aan begonnen....

noordooster

Well-known member
Gelukkig wil De Dijk gezellig naar zaterdag!!!

Echt een verrijking voor de derde divisie zaterdag !
Beetje vergelijkbaar met Magreb '90.
Het is overigens wel een vorm van overstappen van speeldag zonder dat je direct duikelt in niveau.
Dat zou meer mogelijk moeten zijn.

Ik zal het inkoppertje voor deze keer maar achterwege laten.

Ja, tot een jaar of 2 geleden had je dat gedonder niet.
De ellende begon met de onnodige oninteressante gemengde tweede divisie en met die beloften erbij.
Snel ongedaan maken !

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Gelukkig doe jij het wel gewoon.

En veel plezier met De Dijk.

Ik dacht eerst van, breek me de bek niet open.
Maar ik kon het liet laten.

Ja, De Dijk in gezellig Amsterdam.
Als die havenmiljonair niet weer terugkomt en ze geen andere vrijgevige rijkaard vinden , lijkt de eerste degradant alweer vast te staan.

Joost

Well-known member
Is heel vers van de pers. Althans, voorstel is gisteren rondgestuurd.

Dat maakt de puzzel overigens niet eenvoudiger. Jong Vitesse zal promoveren, maar als de vier op zaterdag dat niet doen en Jong De Graafschap zich handhaaft op zondag, dan moeten ze dus ook nog met beloften gaan schuiven en daarna nog met amateurclubs. Waar zijn ze aan begonnen....

Dat het niet eenvoudiger wordt is een understatement.

De huidige situatie is als volgt;
Zaterdagclubs: 13x
Zondagclubs: 17x
Beloften met zaterdagvoorkeur: 3x
Beloften met zondagvoorkeur: 3x

Volgend seizoen:
Zaterdagclubs: Magreb wordt vervangen door een zaterdagclubs, de kampioen niet als Lisse er in blijft, per saldo blijven dat er dan 13. Promoveren er dan 1 of 2 nog naar de 2e Divisie dan kan het zo zijn dat er maar 11 overblijven.
Zondagclubs: Twee degradanten erbij, Magreb eraf, dan kom je op 18. Degradeert De Graafschap dan zijn het er 19. En dan kunnen er zelfs nog twee degraderen uit de 2e Divisie ten koste van Zaterdagclubs. Maximum 21 dus.
Beloften met zaterdagvoorkeur: 3x waarschijnlijk als niemand promoveert
Beloften met zondagvoorkeur: Jong Twente blijft, Vitesse promoveert, De Graafschap degradeert. Minstens 1 dus.

In het meest extreme geval bestaat de Zaterdag 3e Divisie volgend seizoen uit;
11 Zaterdagclubs
2 Beloftenteams
5 Zondagclubs

noordooster

Well-known member
11 Zaterdagclubs
2 Beloftenteams
5 Zondagclubs

Dan krijgen Rene Waning en de voorzitter van HSC '21 alsnog min of meer hun zin. :werder:
Alleen heeft het dan verder niks met een regionale indeling te maken.

JMD

Well-known member
11 Zaterdagclubs
2 Beloftenteams
5 Zondagclubs
Des te meer reden dus om het regionaal in te delen. In principe spelend op zaterdag, als beide clubs overeen komen hun duel liever op zondag spelen moet dat natuurlijk kunnen. Thuisclub bepaalt wel de speeltijd.

En als het niet regionaal gaat: als dit nog een paar jaar doorgaat ontstaat de mix (en dus regionale indeling) tussen za en zo dus vanzelf (ook in HK)

noordooster

Well-known member
Dat is jou mening mannetje. Ook met deze opmerking je jubileum behaald.

jouW..
Niet alleen mijn mening. Met de beloftenteams is niemand gelukkig.
En uit een enqu?te onder clubs in de tweede divisie bleek dat die clubs de tweede divisie ook maar niks vonden.
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.

Bovenaan