De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

SanMark.

Well-known member
jouW..
Niet alleen mijn mening. Met de beloftenteams is niemand gelukkig.
En uit een enqu?te onder clubs in de tweede divisie bleek dat die clubs de tweede divisie ook maar niks vonden.
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.

Clubs uit de tweede divisie vormen maar een klein gedeelte van de piramide. Als je alleen in Staphorst of Urk een politieke enqu?te houd, krijg je ook een ander beeld dan wat er in Nederland leeft.

Gewoon al die fossielen die niet mee willen eruit kicken en verder gaan met de rest die wel voor vooruit gang is.

Bonehead

Well-known member
Des te meer reden dus om het regionaal in te delen. In principe spelend op zaterdag, als beide clubs overeen komen hun duel liever op zondag spelen moet dat natuurlijk kunnen. Thuisclub bepaalt wel de speeltijd.

En als het niet regionaal gaat: als dit nog een paar jaar doorgaat ontstaat de mix (en dus regionale indeling) tussen za en zo dus vanzelf (ook in HK)

Kijk zo moeilijk is het allemaal niet. Dit heet een compromis sluiten. En ja dan moet er van beide kanten wat water bij de wijn gedaan worden.

Hier bovenstaand kunnen tegenstanders hiervan zich in elk geval niet achter het geloof verschuilen.

noordooster

Well-known member
Kijk zo moeilijk is het allemaal niet. Dit heet een compromis sluiten. En ja dan moet er van beide kanten wat water bij de wijn gedaan worden.

Ik vind het niet de kenmerken hebben van een compromis.
In feite dwingt de KNVB de clubs in de derde divisie ( zaterdag ) akkoord te gaan met een gemengde competitie, terwijl zij eerder aangaven helemaal niet op een gemengde competitie zitten te wachten.
Mensen die een beetje nadachten, wisten wat de gevolgen zouden zijn van de invoering van die overbodige gemengde tweede divisie en van het invoegen van de ongewenste beloften.
Of de KNVB dat ook wel door had betwijfel ik trouwens.

JMD

Well-known member
Ik vind het niet de kenmerken hebben van een compromis.
In feite dwingt de KNVB de clubs in de derde divisie ( zaterdag ) akkoord te gaan met een gemengde competitie, terwijl zij eerder aangaven helemaal niet op een gemengde competitie zitten te wachten.
En de KNVB dwingt dan de clubs uit de 3e divisie zondag veel duels op zaterdag te spelen, denk dat dat een toch wel iets grotere prijs is vind je niet?
Zoals Bonehead zegt: er dient van beide kanten water bij de wijn gedaan te worden.

Vwb de beloften heb je gelijk, die mogen er wat mij betreft wel uit ja, maar de divisies gaan blijven, 100% zeker. (als is het alleen maar doordat ontvlechten steeds moeilijker wordt met de jaren) Door natuurlijk verloop (dat zie je nu al) gaat het zich steeds meer mengen totdat we over een jaar of 10 niet beter weten.

SanMark.

Well-known member
En de meeste fossielen een natuurlijke dood zijn gestorven.

Je ziet het ook bij fusie clubs is veel weerstand van vooral de oude garde maar na 10 jaar is er ( bijna) niemand die meer om kijkt naar vroeger.

noordooster

Well-known member
En de KNVB dwingt dan de clubs uit de 3e divisie zondag veel duels op zaterdag te spelen, denk dat dat een toch wel iets grotere prijs is vind je niet?

Tenzij er genoeg clubs te vinden zijn, zoals kennelijk De Dijk, die een overstap naar de zaterdag wel prettig vinden.
Maar als je liever op zondag blijft voetballen en je wordt gedwongen op zaterdag te spelen, dan is dat natuurlijk ook niet fijn.

Maar ja, er wordt weer volop gepraat, dat de een water bij de wijn moet doen en de ander water bij de wijn moet doen en dat de een een prijs moet betalen en de ander een prijs moet betalen en dat de een maar dingen tegen zijn zin moet doen en de ander maar dingen tegen zijn zin moet doen.

Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Maak een competitie voor clubs die op zondag willen voetballen en een voor clubs die op zaterdag willen voetballen en desnoods een voor clubs die het niks uitmaakt.
Iedereen blij en tevreden.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gewoon de hele scheiding zaterdag-zondag opheffen. T/m hoofdklasse alles op zaterdag, tenzij beide clubs anders bepalen, thuisclub bepaalt de tijd. Daaronder inventarisieren: clubs die alleen op zaterdag willen spelen, clubs die alleen op zondag willen spelen en clubs die het beiden prima vinden. De eerste 2 groepen hou je uit elkaar en verder regionaal indelen.

SanMark.

Well-known member
Tenzij er genoeg clubs te vinden zijn, zoals kennelijk De Dijk, die een overstap naar de zaterdag wel prettig vinden.
Maar als je liever op zondag blijft voetballen en je wordt gedwongen op zaterdag te spelen, dan is dat natuurlijk ook niet fijn.

Maar ja, er wordt weer volop gepraat, dat de een water bij de wijn moet doen en de ander water bij de wijn moet doen en dat de een een prijs moet betalen en de ander een prijs moet betalen en dat de een maar dingen tegen zijn zin moet doen en de ander maar dingen tegen zijn zin moet doen.

Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Maak een competitie voor clubs die op zondag willen voetballen en een voor clubs die op zaterdag willen voetballen en desnoods een voor clubs die het niks uitmaakt.
Iedereen blij en tevreden.

Nee je krijgt geen goede doorstroming naar de eerste divisie.

JMD

Well-known member
Terwijl dat helemaal nergens voor nodig is. Maak een competitie voor clubs die op zondag willen voetballen en een voor clubs die op zaterdag willen voetballen en desnoods een voor clubs die het niks uitmaakt.Iedereen blij en tevreden.
Dit moet je idd doen vanaf de 1e klasse (alhoewel ik dan die 'clubs die het niks uitmaakt' zou verdelen over de za en zo, als 'smeermiddel' om mooi uit te komen), daarboven gewoon alles bij elkaar.

Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Gewoon de hele scheiding zaterdag-zondag opheffen. T/m hoofdklasse alles op zaterdag, tenzij beide clubs anders bepalen, thuisclub bepaalt de tijd. Daaronder inventarisieren: clubs die alleen op zaterdag willen spelen, clubs die alleen op zondag willen spelen en clubs die het beiden prima vinden. De eerste 2 groepen hou je uit elkaar en verder regionaal indelen.

Bingo.

JMD

Well-known member
Bonehead, Kralinger, dewaan, erka en JMD lossen even in 1 middag het hele amateurvoetbalprobleem op. Wie belt er met de KNVB? :p

noordooster

Well-known member
Bonehead, Kralinger, dewaan, erka en JMD lossen even in 1 middag het hele amateurvoetbalprobleem op. Wie belt er met de KNVB? :p

Pas vanmiddag ?
Dezelfde personen hebben dit in het verleden al zo vaak aangedragen, dat ik me niet kan indenken , dat het niet bekend zou zijn bij de KNVB.
Bellen heeft dan ook geen zin.
Positief hieraan is, dat ik hierover nu niet SanMark, dekok en fregge enz. erover hoor praten dat zaterdagverenigingen maar verplicht op zondag moeten voetballen .
Verder weet ik niet of iedereen het erover eens is dat de beloften er uit moeten.
En een zo - za amateurwedstrijd op zaterdag om 17, 18, 19 of 20 uur vind ik ook waardeloos.

SanMark.

Well-known member
Positief hieraan is, dat ik hierover nu niet SanMark, dekok en fregge enz. erover hoor praten dat zaterdagverenigingen maar verplicht op zondag moeten voetballen .
.

Je korte termijn geheugen heb je waarschijnlijk helemaal kapot gezopen en iets van een paar maand terug is nog een flinter blijven hangen.

Daarna zijn er zoveel uitstekende ideeen de revue gepasseerd maar jij blijft maar ratelen over een opmerking van mij van tig maand terug.

Fregge

Well-known member
Pas vanmiddag ?
Dezelfde personen hebben dit in het verleden al zo vaak aangedragen, dat ik me niet kan indenken , dat het niet bekend zou zijn bij de KNVB.
Bellen heeft dan ook geen zin.
Verder weet ik niet of iedereen het erover eens is dat de beloften er uit moeten.
En een zo - za amateurwedstrijd op zaterdag om 17, 18, 19 of 20 uur vind ik ook waardeloos.

Fregge is ook gewoon op zaterdag bezig voor het voetbal. Ik ben voor regionaal indelen, maar tegen het standaard voetballen op zaterdag. Laat clubs speeldag ook bepalen en ik ben tevreden. Wil een club dat niet, dan valt de complete club buiten de KNVB. Niet meer ingedeeld worden in jeugdcompetities, geen jeugdscheidsrechters meer.

noordooster

Well-known member
Fregge is ook gewoon op zaterdag bezig voor het voetbal. Ik ben voor regionaal indelen, maar tegen het standaard voetballen op zaterdag. Laat clubs speeldag ook bepalen en ik ben tevreden. Wil een club dat niet, dan valt de complete club buiten de KNVB. Niet meer ingedeeld worden in jeugdcompetities, geen jeugdscheidsrechters meer.

Daarom noemde ik ook jouw naam als 1 van degenen die gemengde za-zo competities wil, waarbij zaterdagverenigingen verplicht op zondag moeten voetballen.
En als een zaterdagclub dat weigert moet die uit de KNVB worden gezet.
En ik heb zoiets hier dacht ik ook wel eens van anderen gelezen.
Dat is ook een standpunt...

Deathprod

Well-known member

Het lijkt me vrij overdreven om al die kinderen het voetbal onmogelijk te maken omdat er een aantal (bestuurs)leden tegen het weekendvoetbal zouden zijn. Het lijkt mij beter om deze clubs in te delen bij de reserveklassen bij een speeldag naar keuze.

Deathprod

Well-known member
De grote profclubs in Belgi? willen dat natuurlijk wel, maar hoe kijken de amateurs in Belgi? er tegenaan .
En wie heeft daar uiteindelijk de sterkste lobby ?

Ze willen het in ieder geval beter gaan aanpakken als in Nederland. In Belgi? noemen ze de NLse JL een drama door de soepele regels omtrent de beloftenteams.

noordooster

Well-known member
Ze willen het in ieder geval beter gaan aanpakken als in Nederland. In Belgi? noemen ze de NLse JL een drama door de soepele regels omtrent de beloftenteams.

Niet alleen de JL is een drama. Ook in die andere klassen waarin beloftenteams meedoen is de onvrede groot.

Het lijkt me vrij overdreven om al die kinderen het voetbal onmogelijk te maken omdat er een aantal (bestuurs)leden tegen het weekendvoetbal zouden zijn. Het lijkt mij beter om deze clubs in te delen bij de reserveklassen bij een speeldag naar keuze.

Ah , daar heb je er weer een die zaterdagclubs wil verplichten op zondag te voetballen .
En als ze dat niet gaan doen moeten ze maar in een reserveklasse voetballen.
Laten we zeggen, het is ook een mening...

noordooster

Well-known member
Het lijkt me vrij overdreven om al die kinderen het voetbal onmogelijk te maken omdat er een aantal (bestuurs)leden tegen het weekendvoetbal zouden zijn.

Neem voor het gemak de zaterdagverenigingen in de tweede en derde divisie en in de hoofdklassen.
Hoe kom jij aan die wetenschap, dat het bij de meerderheid van die clubs slechts om een aantal (bestuurs) leden gaat die ertegen zijn dat hun club op zondag voetbalt ? Hiermee suggereer je dat het om een minderheid gaat.

Laatst bewerkt:
Bovenaan