Onze grote vriend Niels wilde naar binnen, maar die heb ik maar een enkeltje Azkaban gegeven
Tuurlijk kan het samen. Dat kan bij korfbal, volleybal, basketbal, badminton en weet ik welke sport. En daar zijn de christelijke bonden ook uiteindelijk opgegaan in de nationale bonden (net als bij voetbal).Ik hou van jeugdvoetbal , van bekervoetbal , van het Protos Weering toernooi. Toevallig allemaal gemixt. Dus het kan wel samen .
En nog ergens anders, bij andere sport of ander land?
Jawel, al in de jaren 90 was men bij de KNVB bezig met dit probleem.
En nu kijken jullie als zaterdag meewarig de zondag met de nek aan. So what's new?
En verder: hoe weet je dat zondag zaterdag meewarig aankeek? Je komt nooit bij zondagclubs, je speelt in een zaterdagcompetitie met alleen maar zaterdagclubs.
En je hebt niet het idee dat het idee voor een gemengde competitie te maken heeft met de (flinke) afname van gelovigen in Nederland? Het feit dat we zat en zoncomp hebben in NL is puur een geloofskwestie. Momenteel is nog slechts een klein deel van NL gelovig, en het deel dat zijn/haar leven erdoor laat bepalen is helemaal klein te noemen. Dan wordt het dus tijd om ook het voetbal te seculariseren.
Zoals ik al vele malen heb aangegeven klopt dit niet.
En t.a.v de rest : zie mijn eerdere bijdragen.
Ik sprak zojuist iemand die op een heel behoorlijk niveau volleybalt. Daar spelen de meeste ploegen thuis op vrijdagavond en een paar ploegen thuis op zaterdagmiddah of zaterdagavond. Geen enkel probleem daar. Het is vooraf bekend hoe de kalender eruit ziet, dus iedereen kan er rekening mee houden.
Waarom kan dit bij volleybal wel en bij voetbal niet?
Mijn ouders hebben jarenlang gevolleybald en die hebben op werkelijk elke avond van de week gespeeld, of zaterdagmiddag. Op zondag werd (hier in de regio althans) niet gespeeld. Al naar gelang wanneer de thuisclub 'de zaal' had. Mijn moeder heeft promotieklasse gespeeld (het toenmalige 5e niveau van Nederland), en mijn vader op lager niveau gespeeld, maar t/m 1e divisie scheidsrechter geweest. Het programma was in juli/augustus bekend en daar deelde je je agenda op in. Als klein JMD-tje ben ik vaak meegeweest met mijn ouders (in vakanties enz), en ook ik ken nog steeds alle dagen uit mijn hoofd, wie wanneer speelde: zo was IJmuiden altijd vrijdagavond, Spaarndam altijd zaterdag overdag, Zandvoort zaterdagavond, Hillegom woensdagavond enz.Ik sprak zojuist iemand die op een heel behoorlijk niveau volleybalt. Daar spelen de meeste ploegen thuis op vrijdagavond en een paar ploegen thuis op zaterdagmiddah of zaterdagavond. Geen enkel probleem daar. Het is vooraf bekend hoe de kalender eruit ziet, dus iedereen kan er rekening mee houden.
Waarom kan dit bij volleybal wel en bij voetbal niet?
Klopt, maar als je hier kijkt zie je dat er in de eredivisie volleybal dus ook op zondag wordt gespeeld:Dan weet ik niet precies wat jij behoorlijk niveau vind maar alle landelijke divisies spelen standaard op zaterdag eind van de middag of in de avond.
Lijkt mij best een interessant vraagstuk. Hoe ervaren jullie dat in andere regio's? Herkenbaar of niet?
Lijkt mij best een interessant vraagstuk. Hoe ervaren jullie dat in andere regio's? Herkenbaar of niet?
Wat is het nut om een post van 3 uur geleden letterlijk te herhalen. Gaat de discussie de verkeerde kant op ofzo?Na de voorgaande reacties nog even in herinnering terug roepen :
Al WO II of nog eerder is er in Nederland sprake van zaterdag en zondagvoetbal.
Tot enkele jaren geleden was dat voor niets en niemand een probleem.
Het zaterdagvoetbal stelde in de ogen van de zondag toch niks voor.
Er werd met geen woord gerept over gemengde competities en het zaterdagvoetbal werd meewarig met de nek aangekeken
Dat veranderde een aantal jaren geleden toen het zondagvoetbal op allerlei gebied terrein ging verliezen op het zaterdagvoetbal.
Er kwamen en komen voorstellen die het afkalvende zondagvoetbal moeten redden ten koste van het ooit met de nek aangekeken zaterdagvoetbal.
En als je nu ziet hoe er bij de zondag moeilijk wordt gedaan over een normale aanvangstijd op zaterdag middag , omdat men zogenaamd geen veld vrij kan maken om 14.30 uur, omdat die jongen 's middags bij de HEMA moet werken , of omdat men "al zoveel toegeeft aan de zaterdag ", lijkt het beter dat de zondagclubs gewoon in hun eigen competitie lekker op zondag om 14.00 uur blijven voetballen. Iedereen blij.
Ik kan op deze vraag helaas geen goed antwoord geven, daar ik niet meer bij eerste elftallen kom in het amateurvoetbal. Rijdt af en toe nog langs mijn oude amateurclub als het eerste daar speelt (niet om te kijken, maar rijdt alleen langs) Daar zie ik dat het minder wordt qua toeschouwers langs de lijn.
Tot enkele jaren geleden was dat voor niets en niemand een probleem.
Leugenaar. Fantast.De man is nog in staat om aan axioma's te twijfelen en de stelling van Pythagoras als een leugen te betitelen.
Sowieso hebben alle teamsporten e.d. het lastig in deze tijd. Vroeger was bv hier in Hillegom zo ongeveer het enige vermaak op zondagmiddag kijken bij Concordia of Hillegom (de twee toenmalige zondagverenigingen, in Hillegom hadden we ook SIZO, een zaterdagclub). Tegenwoordig is er op zondagmiddag (maar dat geldt natuurlijk ook voor zaterdagmiddag) zo ontzettend veel meer te doen, dat je als clubs moet concurreren met veel andere zaken.
Net zo als dat volgens van Oostveen er van de FIFA een verplichte promotie naar en degradatie uit de eerste divisie moest komen ?