Het lijkt me vrij overdreven om al die kinderen het voetbal onmogelijk te maken omdat er een aantal (bestuurs)leden tegen het weekendvoetbal zouden zijn. Het lijkt mij beter om deze clubs in te delen bij de reserveklassen bij een speeldag naar keuze.
Ik ben benieuwd of we na het vorig jaar faliekant mislukte initiatief van HSC '21 kant om de derde divisies te gaan mixen, dit jaar van hen opnieuw een poging te zien krijgen.
Welke voorkeur kun je eruit halen als je er een wedstrijd eruit licht waar een zondag tegen een zaterdag club speelt ?Onze amateurvoorzitter met duidelijke voorkeuren voor het zondagvoetbal doet vandaag ook een duit in het zakje.
Hij haalt er de bekerfinale in West 1 bij waar zo hoofdklasser SDO zaterdag hoofdklasser Ajax versloeg voor naar verluidt 2500 toeschouwers.
(Toen Staphorst vorig seizoen Genemuiden en het seizoen daarvoor Flevo Boys versloeg voor minstens evenveel toeschouwers heb ik van van der Zee niets vernomen )
[.
Nog steeds is er niet iets van de beroemde tekentafel af gekomen en echt besloten.
Misschien eind deze maand als het niet weer uitgesteld wordt ?
Het blijft dus nog steeds onduidelijk of de missers die gemaakt zijn bij en met de invoering van de voetbalpiramide hersteld gaan worden .
Ik ga ervan uit dat we het komend seizoen met dezelfde piramide blijven zitten als dit en afgelopen seizoen, want het lijkt nu echt te kort dag om nog iets wezenlijks te veranderen.
En dat dus de fouten erin steeds sterker zichtbaar worden.
Het word steeds duidelijker dat we toe zijn aangemixte semi prof divisies.
Enige vraag is dan of je de hoofdklasse divisies moet gaan noemen of gewoon hoofdklasse.
Noem je het divisie dan, schaar je dat onder semi prof niveau. Blijft het hoofdklasse zou je het onder amateur niveau kunnen scharen met gemengde za en zo klassen.
Ga er maar van uit dat het komend seizoen hetzelfde blijft als dit jaar. (vwb beloften e.d.) Daar is het nu veel te laat voor om nog grote dingen te wijzigen.
Het enige wat nog zou kunnen is dat de 3e divisie en/of hoofdklasse gemixt worden.
Dat hoop ik met je mee. En ik neem aan dat als ze die eruit halen dat men dan ook hoopt een definitieve, echte, oplossing voor het semiprofvoetbal te kunnen presenteren. Waarbij de KNVB ook de eisen flink verzwakt zodat het ook voor een Spakenburg, Katwijk, Vogels e.d. mogelijk wordt om ook 1e divisie te spelen zonder op de fles te gaan.Ik heb goede hoop, dat het komend seizoen het laatste seizoen is waarin de beloftenteams nog in de piramide gaan uitkomen.
De roep om ze eruit te halen wordt ( ook bij de Jupiler League ) steeds luider.
Dat hoop ik met je mee. En ik neem aan dat als ze die eruit halen dat men dan ook hoopt een definitieve, echte, oplossing voor het semiprofvoetbal te kunnen presenteren. Waarbij de KNVB ook de eisen flink verzwakt zodat het ook voor een Spakenburg, Katwijk, Vogels e.d. mogelijk wordt om ook 1e divisie te spelen zonder op de fles te gaan.
Ik heb liever nu dat ze zo meteen in 1x met een goede oplossing komen dan half werk.
Geen verplichte promotie zolang topamateurs liever niet dan wel willen promoveren en /of hun best doen om maar niet te hoeven promoveren.
Tot zolang vrijwillige promotie.
Verder, mixen t.e.m. eerste klasse en alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 uur , of helemaal niks mixen.
van der Zee , lees je mee ?
T/m eerste klasse vind ik wel erg rigoureus overigens, ik zou tm hoofdklasse doen.Geen verplichte promotie zolang topamateurs liever niet dan wel willen promoveren en /of hun best doen om maar niet te hoeven promoveren.
Tot zolang vrijwillige promotie.
Verder, mixen t.e.m. eerste klasse en alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 uur , of helemaal niks mixen.
van der Zee , lees je mee ?
Onzin. Eisen verlichten en verplicht promoveren. Als je een begroting van 2.9 miljoen hebt moet je niet gaan zeuren dat je na een kampioenschap een divisie hoger moet voetballen.
T/m eerste klasse vind ik wel erg rigoureus overigens, ik zou tm hoofdklasse doen.
Precies. Er moet gewoon een knoop door, en hoe je dat ook doet er zal altijd iemand ontevreden zijn, dus moet je leiderschap tonen en een beslissing gaan nemen.Goed om te zien dat de KNVB (in casu: Van der Zee) nu in lijkt te zien dat ze meer de regie moeten nemen om de ontwikkelingen in goede banen te leiden.
Bedoelen ze dan gedurende het jaar wisselen? Gaat dat echt helpen?Een mooie eerste stap, die bovendien ook heel eenvoudig genomen kan worden, is om het mogelijk te maken spelers uit te wisselen tussen zaterdag- en zondagteams. Ik geloof dat met name De Treffers daar nu ook voor aan het lobbyen is.
Nu ook gewoon doorpakken en de hele scheiding opheffen. Waarom niet?