De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

gevegt

Well-known member
Op dit moment wel. Als je met vaste selecties wilt gaan werken, lijkt mij dat het niet kan, anders los je het probleem dat je met het introduceren van vaste selecties wilt aanpakken niet op.

Ik vraag het omdat het in mijn jeugd wel kon. Zo ken ik een paar spelers die al vanaf de D jeugd een klasse hoger speelden omdat ze te goed waren voor hun leeftijdsgenoten.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vraag het omdat het in mijn jeugd wel kon. Zo ken ik een paar spelers die al vanaf de D jeugd een klasse hoger speelden omdat ze te goed waren voor hun leeftijdsgenoten.
Het kan op dit moment ook. Ajax heeft gedurende dit seizoen verschillende spelers van onder 19 naar jong Ajax laten gaan en spelers van onder 17 naar onder 19.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vraag het omdat het in mijn jeugd wel kon. Zo ken ik een paar spelers die al vanaf de D jeugd een klasse hoger speelden omdat ze te goed waren voor hun leeftijdsgenoten.

Volgens mij gebeurd dat nog steeds . Die topscoorder van Ajax A was pas 14 of 15 jaar oud en voetbalde al met de A's mee.
 

noordooster

Well-known member
Op dit moment wel. Als je met vaste selecties wilt gaan werken, lijkt mij dat het niet kan, anders los je het probleem dat je met het introduceren van vaste selecties wilt aanpakken niet op.

Ik las ergens dat men halverwege de competitie de samenstelling van de selectie kan veranderen.
Als men een A- of een B-junior wil laten meedoen met de beloften , kan men die toch gewoon in die vaste selectie opnemen ?
 

gevegt

Well-known member
Ja, nog steeds komen spelers enkele wedstrijden of een heel seizoen uit in een hogere leeftijdsgroep.
Ook komt het voor dat A- of B-junioren meedoen bij de senioren.

Tuurlijk, waarom niet?

Dat geldt in principe toch hetzelfde voor de beloften? Als je te goed bent voor je leeftijdsgenoten wordt je overgeheveld omdat je beter bent en met een goede begeleiding nog beter wordt door meer weerstand?
 

de waan

Well-known member
Dat hoeft niet, want dat mag gewoon. Geen instantie houdt het tegen als PSV volgende week vier B-junioren opstelt.
 

bqandy

Well-known member
Geen nieuws nog van het piramidefront.
Vanavond nog even gesproken met MSC voorzitter Arjan Jonkers die met het plan voor een gecombineerde zaterdag/zondag hoofdklasse kwam.
Niet meer dan we hier al wisten. Vergaderingen op de lange baan en het vermoeden dat de BVO hun reserves in de piramide willen houden, ondanks toezeggingen van vd Zee om die er uit te wippen. .
 

bqandy

Well-known member
Toezegging om de beloften eruit te wippen? Dat heb ik dan gemist kennelijk.
Dat schijnt hij gezegd te hebben op die bijeenkomst in Huizen van de hoofdklassers. Laten we het op een voornemen houden. Ik was er zelf niet bij natuurlijk.
Maar hij suggereerde het al eerder, alleen de BVO's liggen nu dwars.
 

de waan

Well-known member
Dat schijnt hij gezegd te hebben op die bijeenkomst in Huizen van de hoofdklassers. Laten we het op een voornemen houden. Ik was er zelf niet bij natuurlijk.
Maar hij suggereerde het al eerder, alleen de BVO's liggen nu dwars.
Wel uit de hoofdklassen inderdaad, dat klopt wel.
 
Bovenaan