De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

erka

Well-known member
En zo wordt " een aantal (bestuurs)leden)" in de post van Deathprod "een paar leden" in de post van noord-ooster. Ziehier het niet kunnen of willen lezen.

Fregge

Well-known member
Het lijkt me vrij overdreven om al die kinderen het voetbal onmogelijk te maken omdat er een aantal (bestuurs)leden tegen het weekendvoetbal zouden zijn. Het lijkt mij beter om deze clubs in te delen bij de reserveklassen bij een speeldag naar keuze.

Aan die optie had ik niet gedacht.

SanMark.

Well-known member
Het word steeds duidelijker dat we toe zijn aangemixte semi prof divisies.

Enige vraag is dan of je de hoofdklasse divisies moet gaan noemen of gewoon hoofdklasse.

Noem je het divisie dan, schaar je dat onder semi prof niveau. Blijft het hoofdklasse zou je het onder amateur niveau kunnen scharen met gemengde za en zo klassen.

noordooster

Well-known member
Onze amateurvoorzitter met duidelijke voorkeuren voor het zondagvoetbal doet vandaag ook een duit in het zakje.
Hij haalt er de bekerfinale in West 1 bij waar zo hoofdklasser SDO zaterdag hoofdklasser Ajax versloeg voor naar verluidt 2500 toeschouwers.
(Toen Staphorst vorig seizoen Genemuiden en het seizoen daarvoor Flevo Boys versloeg voor minstens evenveel toeschouwers heb ik van van der Zee niets vernomen )
https://www.knvb.nl/info/48260/column-jan-dirk-vd-zee-doorbraak-het-weekendvoetbal

van der Zee wil binnen 3 jaar met een oplossing komen voor de gemixte klassen , zegt hij.
Waar hij mee gaat komen laat zich al raden.

Ik zal hem een handje helpen.
Mix de amateurklassen t.e.m de eerste klassen.
Omdat je vanuit het zondagvoetbal steeds die roep tot mixen hoort en omdat, wat van der Zee ook zegt, " de mensen hun weekend steeds anders invullen " en " omdat het zondagvoetbal op allerlei gebied terrein verliest"

Alle wedstrijden worden vastgesteld op za om 14.30 ( of 15.00 ) uur.
Het werken op zaterdagmiddag is nauwelijks nog een probleem op dat niveau.
En clubs die weigerachtig blijven om te schuiven met de aanvangstijden van de jeugd op zaterdagmiddag, kunnen altijd terecht in de klassen onder de eerste klasse.

SanMark.

Well-known member
Dat lijkt mij voor eerste en hoofdklasse een uitstekend voorstel. Om dan het zondag voetbal ook wat tegemoet te komen , kun je bv de 2de en 3de divisie. De thuisclub dag en tijdstip laten bepalen. Dan doet iedereen wat water bij de wijn. Daarnaast levert het voetbal voor deze spelers zoveel op, dat ze zo nu en dan ook wel eens een zondag kunnen voetballen.

En ook hier stel ik dan voor om de botte bijl van NO te gebruiken. Wie niet mee wil valt af. Club gewoon royeren van de KNVB, en spelers die toch voor die club blijven uitkomen een schorsing van een paar jaar geven.

Goed plan NO.

SanMark.

Well-known member
Onze amateurvoorzitter met duidelijke voorkeuren voor het zondagvoetbal doet vandaag ook een duit in het zakje.
Hij haalt er de bekerfinale in West 1 bij waar zo hoofdklasser SDO zaterdag hoofdklasser Ajax versloeg voor naar verluidt 2500 toeschouwers.
(Toen Staphorst vorig seizoen Genemuiden en het seizoen daarvoor Flevo Boys versloeg voor minstens evenveel toeschouwers heb ik van van der Zee niets vernomen )
[.
Welke voorkeur kun je eruit halen als je er een wedstrijd eruit licht waar een zondag tegen een zaterdag club speelt ?

En de enige persoon met voorkeur , ben jij de rest is liefhebber van het voetbal ongeacht dag en tijdstip.

JMD

Well-known member
Nog steeds is er niet iets van de beroemde tekentafel af gekomen en echt besloten.
Misschien eind deze maand als het niet weer uitgesteld wordt ?
Het blijft dus nog steeds onduidelijk of de missers die gemaakt zijn bij en met de invoering van de voetbalpiramide hersteld gaan worden .

Ik ga ervan uit dat we het komend seizoen met dezelfde piramide blijven zitten als dit en afgelopen seizoen, want het lijkt nu echt te kort dag om nog iets wezenlijks te veranderen.
En dat dus de fouten erin steeds sterker zichtbaar worden.

Ga er maar van uit dat het komend seizoen hetzelfde blijft als dit jaar. (vwb beloften e.d.) Daar is het nu veel te laat voor om nog grote dingen te wijzigen.
Het enige wat nog zou kunnen is dat de 3e divisie en/of hoofdklasse gemixt worden.

noordooster

Well-known member
van der Zee geeft ook aan :
"zo moeizaam gaan de gesprekken over vernieuwingen in het weekendvoetbal. "
Hij bedoelt gewoon dat hij wil mixen, omdat de zondagclubs dat willen en hij een zondagmannetje is.
En dat gesprekken daarover moeizaam gaan omdat een groot deel van de clubs totaal niks ziet in mixen en omdat er ook een groot verschil van mening is over hoe je het vorm zou moeten geven.

JMD

Well-known member
Het word steeds duidelijker dat we toe zijn aangemixte semi prof divisies.

Enige vraag is dan of je de hoofdklasse divisies moet gaan noemen of gewoon hoofdklasse.

Noem je het divisie dan, schaar je dat onder semi prof niveau. Blijft het hoofdklasse zou je het onder amateur niveau kunnen scharen met gemengde za en zo klassen.

Zou het gewoon hoofdklasse laten blijven... Mixen is voor sommigen al eng, laat staan als je dat de 4e divisie zou noemen...

noordooster

Well-known member
Ga er maar van uit dat het komend seizoen hetzelfde blijft als dit jaar. (vwb beloften e.d.) Daar is het nu veel te laat voor om nog grote dingen te wijzigen.
Het enige wat nog zou kunnen is dat de 3e divisie en/of hoofdklasse gemixt worden.

Ik heb goede hoop, dat het komend seizoen het laatste seizoen is waarin de beloftenteams nog in de piramide gaan uitkomen.
De roep om ze eruit te halen wordt ( ook bij de Jupiler League ) steeds luider.

JMD

Well-known member
Ik heb goede hoop, dat het komend seizoen het laatste seizoen is waarin de beloftenteams nog in de piramide gaan uitkomen.
De roep om ze eruit te halen wordt ( ook bij de Jupiler League ) steeds luider.
Dat hoop ik met je mee. En ik neem aan dat als ze die eruit halen dat men dan ook hoopt een definitieve, echte, oplossing voor het semiprofvoetbal te kunnen presenteren. Waarbij de KNVB ook de eisen flink verzwakt zodat het ook voor een Spakenburg, Katwijk, Vogels e.d. mogelijk wordt om ook 1e divisie te spelen zonder op de fles te gaan.

Ik heb liever nu dat ze zo meteen in 1x met een goede oplossing komen dan half werk.

noordooster

Well-known member
Dat hoop ik met je mee. En ik neem aan dat als ze die eruit halen dat men dan ook hoopt een definitieve, echte, oplossing voor het semiprofvoetbal te kunnen presenteren. Waarbij de KNVB ook de eisen flink verzwakt zodat het ook voor een Spakenburg, Katwijk, Vogels e.d. mogelijk wordt om ook 1e divisie te spelen zonder op de fles te gaan.

Ik heb liever nu dat ze zo meteen in 1x met een goede oplossing komen dan half werk.

Geen verplichte promotie zolang topamateurs liever niet dan wel willen promoveren en /of hun best doen om maar niet te hoeven promoveren.
Tot zolang vrijwillige promotie.
Verder, mixen t.e.m. eerste klasse en alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 uur , of helemaal niks mixen.
van der Zee , lees je mee ?

SanMark.

Well-known member
Geen verplichte promotie zolang topamateurs liever niet dan wel willen promoveren en /of hun best doen om maar niet te hoeven promoveren.

Onzin. Eisen verlichten en verplicht promoveren. Als je een begroting van 2.9 miljoen hebt moet je niet gaan zeuren dat je na een kampioenschap een divisie hoger moet voetballen.
Verder, mixen t.e.m. eerste klasse en alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 uur , of helemaal niks mixen.

Hahaha wat een onzin. Als je mixt luister je naar beide kanten en probeer je het beide kanten zo makkelijk mogelijk te maken.

Wil je dat niet als club dan kun je gvd gewoon optieven.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
T/m eerste klasse vind ik wel erg rigoureus overigens, ik zou tm hoofdklasse doen.
Verder hoop ik voor jou dat je in het 'echte leven' wel weet wat compromissen zijn, want anders wordt het toch knap lastig.

JMD

Well-known member
Onzin. Eisen verlichten en verplicht promoveren. Als je een begroting van 2.9 miljoen hebt moet je niet gaan zeuren dat je na een kampioenschap een divisie hoger moet voetballen.

Wel willen verplichten dat iedereen op zaterdag 14.30 speelt, maar niet willen promoveren met een begroting die qua begroting een plek in de middenmoot JL geeft... Aparte manier van denken idd...

de waan

Well-known member
Goed om te zien dat de KNVB (in casu: Van der Zee) nu in lijkt te zien dat ze meer de regie moeten nemen om de ontwikkelingen in goede banen te leiden.

Een mooie eerste stap, die bovendien ook heel eenvoudig genomen kan worden, is om het mogelijk te maken spelers uit te wisselen tussen zaterdag- en zondagteams. Ik geloof dat met name De Treffers daar nu ook voor aan het lobbyen is.

JMD

Well-known member
Goed om te zien dat de KNVB (in casu: Van der Zee) nu in lijkt te zien dat ze meer de regie moeten nemen om de ontwikkelingen in goede banen te leiden.
Precies. Er moet gewoon een knoop door, en hoe je dat ook doet er zal altijd iemand ontevreden zijn, dus moet je leiderschap tonen en een beslissing gaan nemen.

Een mooie eerste stap, die bovendien ook heel eenvoudig genomen kan worden, is om het mogelijk te maken spelers uit te wisselen tussen zaterdag- en zondagteams. Ik geloof dat met name De Treffers daar nu ook voor aan het lobbyen is.
Bedoelen ze dan gedurende het jaar wisselen? Gaat dat echt helpen?

JMD

Well-known member
Nu ook gewoon doorpakken en de hele scheiding opheffen. Waarom niet?

Qua naam eens, maar ik bedoelde ook het verplicht mixen... Dat moet t/m de hoofdklassen, daaronder kan je gewoon alles 1e klasse noemen, maar dan wel clubs laten aangeven wat de voorkeur heeft en dan 1e klassen maken die op zaterdag of op zondag spelen.

Bovenaan