De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

SanMark.

Well-known member
En ook af van die idiote verplichte vrijdagavond. Als bv Katwijk op zaterdagmiddag tegen Cambuur wil spelen en de burgervader vindt dat goed, dan moet dat gewoon kunnen.

Dat matcht dan weer niet met de clubs die de zondagclubs willen verplichten om op de zaterdagmiddag te laten voetballen.

Unregistere

Well-known member
Vandaag kort voor de aftrap bij IFC - EHC had ik alle gelegenheid om de toeschouwers op de tribune en rond het veld te tellen. Ik kwam nog net niet aan 40. De verklaring is simpel: koud, de klassieker, tegenstander uit het verre Limburg.

Toen de voorzitter mij passeerde en een praatje begon, was dit voor mij een mooie aanleiding om eens te informeren naar het plan van MSC. Hij had er absoluut van gehoord. Sterker nog, hij heeft aangegeven dat IFC voorstander van dit plan is. Wat hem betreft zou mixen een uitkomst zijn, omdat IFC nu toch een beetje een vreemde eend in de bijt is en er naar zijn verwachting meer publiek zal komen als ze ook tegen zaterdagteams uit de regio gaan spelen. Enige kleine probleempje kan zijn dat ze ook een zaterdag 1 hebben, maar de KNVB zou daar vast op in kunnen spelen door die teams om en om thuis te laten spelen.

IFC kan dus op de lijst clubs die voor het plan zijn.

noordooster

Well-known member
Vandaag kort voor de aftrap bij IFC - EHC had ik alle gelegenheid om de toeschouwers op de tribune en rond het veld te tellen. Ik kwam nog net niet aan 40. De verklaring is simpel: koud, de klassieker, tegenstander uit het verre Limburg.

Toen de voorzitter mij passeerde en een praatje begon, was dit voor mij een mooie aanleiding om eens te informeren naar het plan van MSC. Hij had er absoluut van gehoord. Sterker nog, hij heeft aangegeven dat IFC voorstander van dit plan is. Wat hem betreft zou mixen een uitkomst zijn, omdat IFC nu toch een beetje een vreemde eend in de bijt is en er naar zijn verwachting meer publiek zal komen als ze ook tegen zaterdagteams uit de regio gaan spelen. Enige kleine probleempje kan zijn dat ze ook een zaterdag 1 hebben, maar de KNVB zou daar vast op in kunnen spelen door die teams om en om thuis te laten spelen.

IFC kan dus op de lijst clubs die voor het plan zijn.

Jodan Boys uit Gouda is tegen de plannen van MSC.

noordooster

Well-known member

Dank je. Ben je ook zo benieuwd wat het gaat worden morgen ?
Hoeveel clubs er komen opdagen, hoe de meningen verdeeld zijn en wat de KNVB ermee gaat doen ?
Ik wel.

De kans dat de KNVB aan de tekentafel bedenkt dat er gemengd wordt en dat de thuisspelende club de speeldag bepaalt, lijkt me 0 %.
Ondanks dat velen hier in DVK aangeven dat het zo moet.
Zou trouwens wat zijn voor een club als DFS die met een beetje pech bij een regionale indeling bij allemaal zondagclubs in komt ...
Maar ik zou ook wel eens willen zien wat de gevolgen zouden zijn bij zo'n KNVB keuze.

Mug

Member
Ik zou al die clubs eens noemen waar het wel een vooruitgang voor is. Oh, ja, je bent tegen dat MSC plan. Dan ga je dat niet benoemen. Deze vraag was bedoeld voor Noord-Ooster

Mug

Member
Dank je.
Zou trouwens wat zijn voor een club als DFS die met een beetje pech bij een regionale indeling bij allemaal zondagclubs in komt ...

Hoe centraler kun je niet zitten , DFS Opheusden , kwa reiskosten en afstanden . En gemixt en regionaal , hoe mooi kan het niet worden.

noordooster

Well-known member
NO heeft een hele eenzijdige mening. En al het andere is fout.

Het is meer een mening die in DVK nauwelijks voorkomt.
Zeker niet nu Niels een ban heeft gekregen.
Maar ja, SanMark is een meester in het selectief interpreteren en het verdraaien van andermans woorden.
In de echte wereld is het aantal tegenstanders van mengen wat groter.
Zo werd een mengvoorstel in de derde divisie door zo'n 70 % van de clubs weggestemd en vindt een meerderheid van de clubs in de tweede divisie dat mengen geen succes.
Maar dergelijke tegenstanders vind je hier in DVK inderdaad niet.
Ik zou als eigenaar van DVK alleen maar blij zijn dat zo'n mening hier ook wordt verkondigd.
Anders wordt het allemaal wel heel erg van " ja, vind ik ook ".
Hier vindt men het niet erg als er maatregelen worden genomen die nadelig uitpakken voor het zaterdagvoetbal als daarmee de neergaande tendens in het zondagamateurvoetbal , zo mooi verwoord door MSC-voorzitter Jonkers, ( deels ) gestopt kan worden. :rumcolaa:

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Jodan Boys uit Gouda is tegen de plannen van MSC.

Dat kan uiteraard. Ik ken daar weinig mensen, geen idee dus verder waarom ze dan tegen zouden zijn. Mogelijk vanwege de christelijke achtergrond.

Vond het gisteren wel interessant om eens te peilen bij de voorzitter van IFC hoe zij hierin staan. Ook omdat ik me afvroeg of het plan ?berhaupt bekend was, aangezien de regioclubs hier (SteDoCo, Achilles Veen, RVVH, Smitshoek, Rijsoord, Zwaluwen, Leonidas) zich er bij mijn weten nog niet duidelijk over uitgelaten hebben. Daarom was ik er toen ik er toch was wel nieuwsgierig naar.

Hoe de verhouding uiteindelijk ligt als alle hoofdklassers een mening geven, kan ik moeilijk inschatten.

De Groene Scout

Well-known member
Ben je ook zo benieuwd wat het gaat worden morgen ?
Hoeveel clubs er komen opdagen, hoe de meningen verdeeld zijn en wat de KNVB ermee gaat doen ?
Ik wel.

Ik niet. Ik wacht rustig af; de meningen en de suggesties zijn bekend. Laat ze maar hun gang gaan.
Luisteren naar mij doen ze toch niet.

SanMark.

Well-known member
Het is meer een mening die in DVK nauwelijks voorkomt.
Zeker niet nu Niels een ban heeft gekregen.
Maar ja, SanMark is een meester in het selectief interpreteren en het verdraaien van andermans woorden.
In de echte wereld is het aantal tegenstanders van mengen wat groter.
Zo werd een mengvoorstel in de derde divisie door zo'n 70 % van de clubs weggestemd en vindt een meerderheid van de clubs in de tweede divisie dat mengen geen succes.
Maar dergelijke tegenstanders vind je hier in DVK inderdaad niet.
Ik zou als eigenaar van DVK alleen maar blij zijn dat zo'n mening hier ook wordt verkondigd.
Anders wordt het allemaal wel heel erg van " ja, vind ik ook ".
Hier vindt men het niet erg als er maatregelen worden genomen die nadelig uitpakken voor het zaterdagvoetbal als daarmee de neergaande tendens in het zondagamateurvoetbal , zo mooi verwoord door MSC-voorzitter Jonkers, ( deels ) gestopt kan worden. :rumcolaa:

Wie is Niels ? En wat voor functie heeft hij bij de KNVB ?

Er is geen eigenaar van DVK.

noordooster

Well-known member
Er worden zeer selectief bijdragen verwijderd waardoor de discussie nogal subjectief wordt be?nvloed .
Wat voor zin heeft het wanneer aantijgingen blijven staan en fatsoenlijke reacties erop worden verwijderd ?

Bovenaan