De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

De Groene Scout

Well-known member
Als je wacht totdat 80% achter een plan gaat staan, zal er nooit iets veranderen, daarvoor zijn er te veel verschillende belangen, wensen, inzichten etc.
Een kleine meerderheid zou al heel erg mooi zijn.

Joost

Well-known member
van der Zee heeft meermalen gezegd te streven naar een breed draagvlak en te verwachten dat dat er ook komt.
Daarvoor is een kleine meerderheid niet genoeg.
Zou er niet iets te bedenken zijn waar minimaal zo'n 80 % van degenen die het aangaat achter kan staan ?

Benader het eens andersom;

Je vraagt je af of 60% van de zaterdagverenigingen het een goed idee vind om op zondag aan te treden.
Of dat 60% van de zondagverenigingen het niet erg vind om op zaterdag te spelen.

Mug

Member
Nu Johan Derksen zich hier ook al mee bezig houdt , gaat het wel goed komen met mixen en regionaal indelen.

SanMark.

Well-known member
Goed zo SanMark, zo kennen we je weer!
van der Zee heeft ook meegekeken.
Op veler verzoek , vooral ook van DVK, worden de competities gemengd.
Zoals MSC in zijn publikaties aangeeft, vooral omdat het zondagvoetbal het moeilijk heeft.

En, zoals ik een supporter van TEC in Hardenberg al hoorde zeggen, de zondagclubs in de Tweede Divisie worden gediscrimineerd omdat zij wel op zaterdag moeten voetballen terwijl het omgekeerde niet gebeurt.
Dus we laten de thuisclub de speeldag bepalen, m.a.w. zaterdagclubs gaan we verplichten ook op zondag te voetballen.
Direct doorpakken, geen halve maatregelen.
Alleen dan krijgen we een optimale voetbalpiramide.
En als er eens 1 of 2 clubjes zijn die daarin niet mee willen, dan mogen die niet meer lid zijn van ons aller KNVB.

Precies.

erka

Well-known member
Oh, ik dacht dat er misschien al een voorstel of bespreekdocument van de KNVB lag, zodat we het ergens over kunnen hebben. My bad.

JMD

Well-known member
Goed zo SanMark, zo kennen we je weer!
van der Zee heeft ook meegekeken.
Op veler verzoek , vooral ook van DVK, worden de competities gemengd.
Zoals MSC in zijn publikaties aangeeft, vooral omdat het zondagvoetbal het moeilijk heeft.

En, zoals ik een supporter van TEC in Hardenberg al hoorde zeggen, de zondagclubs in de Tweede Divisie worden gediscrimineerd omdat zij wel op zaterdag moeten voetballen terwijl het omgekeerde niet gebeurt.
Dus we laten de thuisclub de speeldag bepalen, m.a.w. zaterdagclubs gaan we verplichten ook op zondag te voetballen.
Direct doorpakken, geen halve maatregelen.
Alleen dan krijgen we een optimale voetbalpiramide.
En als er eens 1 of 2 clubjes zijn die daarin niet mee willen, dan mogen die niet meer lid zijn van ons aller KNVB.

Ik lach me rot als dit er zo meteen echt uit gaat komen... (alhoewel ik denk dat dat niet gaat gebeuren)

Mug

Member
De voordelen van mixen en regionaal indelen is voor alle ploegen in noord en misschien ook wel voor oost zo groot dat daar makkelijk een oplossing voor te bedenken is. Zondagclubs passen zich aan. Dat moet je er voor over hebben om meer derby's en minder reistijd te willen hebben.Ik ben een zondagsman , maar daar gaat het niet om . Ik ben een voetballiefhebber, dan ook maar op zaterdag.

Bovenaan