De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17
N

Niels5596

Guest
Precies. En hij kan dus ook niet zeggen waarom je op zondag wel mag internetten of TV kijken, maar niet voetbal op het veld mag kijken...

Miezerig ventje. Je bent Pechtold tot de macht x. Ik geef je mijn nummer en dan praten we wel verder. Hier eventjes doen alsof ik geen antwoord daarop kan geven, maar dan moet je naar refoweb.nl gaan voor dat antwoord.

Ga je proefwerken nakijken, want de werkdruk in het onderwijs is hoog en die leerlingen willen na de vakantie het cijfer hebben, want anders krijgt de docent het stempel 'lui'.
 

JMD

Well-known member
Nou, voor mij is dat de zaterdag, voor jullie de zondag. Altijd al zo geweest.
Er zijn er een hele hoop hier die ook liever op zaterdag voetballen en ook helemaal niet 'zondagfan' zijn. Dat is al meerdere keren aangegeven.

Zoals erka al zegt:je negeert het gewoon.
 

JMD

Well-known member
Miezerig ventje. Je bent Pechtold tot de macht x. Ik geef je mijn nummer en dan praten we wel verder. Hier eventjes doen alsof ik geen antwoord daarop kan geven, maar dan moet je naar refoweb.nl gaan voor dat antwoord.
Je hebt dus geen antwoord. Want waarom zou ik dat op moeten zoeken, of zou dat telefonisch moeten. Als je het antwoord zou hebben zou je dat hier posten.
 

Forza AZ

Well-known member
Als jij tegen refo's moet zeggen dat ze achter de voordeur hun geloof maar moeten belijden, dan is je denkwereld toch echt even smal als een fundamentalist die zegt dat geloof en politiek verbonden kunnen zijn.
Je hoeft je geloof echt niet achter de voordeur te houden. Daar hebben ze ook kerken/moskee?n/tempels e.d. voor uitgevonden waar je met gelijkgestemden je geloof kan belijden.

Iedereen moet z'n eigen geloof kunnen kiezen, maar je moet geloof niet gaan mengen met sport e.d. In de sport doet iedereen mee en moet je mensen geen belemmeringen opleggen die vanuit het geloof van een ander voortkomen.
 
N

Niels5596

Guest
Je hebt dus geen antwoord. Want waarom zou ik dat op moeten zoeken, of zou dat telefonisch moeten. Als je het antwoord zou hebben zou je dat hier posten.

Als je even verderdenkt, dat wordt een discussie tot uitentreuren die hier niet thuishoort. Maak lekker een account aan op refoweb.nl. Ik zit daar ook. En trouwens, daar vind je al het antwoord. Jij durft het gesprek niet aan via de telefoon, dat kun je ook zeggen.
 
N

Niels5596

Guest
Je hoeft je geloof echt niet achter de voordeur te houden. Daar hebben ze ook kerken/moskee?n/tempels e.d. voor uitgevonden waar je met gelijkgestemden je geloof kan belijden.

Iedereen moet z'n eigen geloof kunnen kiezen, maar je moet geloof niet gaan mengen met sport e.d. In de sport doet iedereen mee en moet je mensen geen belemmeringen opleggen die vanuit het geloof van een ander voortkomen.

Als je een Zaterdag- en Zondagtopklasse hebt - zoals altijd en daarvoor de hoofdklassen - dan heb je toch geen belemmeringen? Zowel zaterdag als zondag niet. En dan kan ik mijn geloof mooi combineren met de voetbal op zaterdag. Niemand gekwetst, iedereen blij. Maar er wordt geen enkel argument aangedragen waarom een Zaterdag- en Zondagtopklasse niet zou kunnen of waarom dat niet slim is...
 
N

Niels5596

Guest
Nog altijd een hypocriete lul dus.

En maar klagen dat vluchtelingen niets van normen en waarden weten... zucht...

Geert Wilders, kijk je hier even rond? Kun je je Nederlandse tuig ook eventjes het land uit zetten. Voorwaarts links!
 

JMD

Well-known member
Als je even verderdenkt, dat wordt een discussie tot uitentreuren die hier niet thuishoort. Maak lekker een account aan op refoweb.nl. Ik zit daar ook. En trouwens, daar vind je al het antwoord. Jij durft het gesprek niet aan via de telefoon, dat kun je ook zeggen.

In dit geval is die vraag wel relevant, want de religie is de reden dat veel zaterdagclubs op zondag niet willen voetbal kijken. Dan is mijn oprechte vraag waarom je dan wel voetbal via TV mag kijken op zondag of internetten, maar waarom mag je dan niet voetbal kijken langs de lijn? Ik snap dat verschil echt niet. Ik snap best dat er een verschil zit tussen TV kijken en echt voetballen, maar of je nou naar die bal kijkt op TV of op het sportpark, dat is toch hetzelfde?

Als je nou had gezegd dat je op zondag helemaal geen TV kijkt of internet omdat je dan naar de kerk gaat en de tijd besteedt aan Bijbelstudie of zoiets, dan had ik het wel begrepen, maar niet als je wel voetbal op TV kijkt.
 

Forza AZ

Well-known member
Als je een Zaterdag- en Zondagtopklasse hebt - zoals altijd en daarvoor de hoofdklassen - dan heb je toch geen belemmeringen? Zowel zaterdag als zondag niet. En dan kan ik mijn geloof mooi combineren met de voetbal op zaterdag. Niemand gekwetst, iedereen blij. Maar er wordt geen enkel argument aangedragen waarom een Zaterdag- en Zondagtopklasse niet zou kunnen of waarom dat niet slim is...

Twee aparte Topklassen kan natuurlijk wel, maar dan ga je terug in de tijd. En dat gebeurt zelden in het voetbal. Er is nu een gemengde competitie, en dan vind ik het vreemd dat sommige clubs qua speeldag (van hun thuiswedstrijden) voorgetrokken worden ten opzichte van anderen, alleen maar vanwege geloof wat niets te maken zou moeten hebben met voetbal.
 

Fregge

Well-known member
Als je een Zaterdag- en Zondagtopklasse hebt - zoals altijd en daarvoor de hoofdklassen - dan heb je toch geen belemmeringen? Zowel zaterdag als zondag niet. En dan kan ik mijn geloof mooi combineren met de voetbal op zaterdag. Niemand gekwetst, iedereen blij. Maar er wordt geen enkel argument aangedragen waarom een Zaterdag- en Zondagtopklasse niet zou kunnen of waarom dat niet slim is...

Maar je kunt zondagochtend toch om 10:00 naar de kerk gaan en om 14:30 ergens langs de lijn staan? Of duren missen tegenwoordig 12 uur en 36 minuten?
 

JMD

Well-known member
Geert Wilders, kijk je hier even rond? Kun je je Nederlandse tuig ook eventjes het land uit zetten. Voorwaarts links!

Als ik het land word uitgezet dan raakt die Christen Unie van jou toch mooi een stem kwijt, want heb dit voorjaar op de CU gestemd...
Het is allemaal niet zo zwart-wit als jij voorstelt...
 

Maasveld

Well-known member
En maar klagen dat vluchtelingen niets van normen en waarden weten... zucht...

Geert Wilders, kijk je hier even rond? Kun je je Nederlandse tuig ook eventjes het land uit zetten. Voorwaarts links!

Gelukkig zit het met die normen en waarden van jou wel helemaal snor ja.
 

Maasveld

Well-known member
Als je een Zaterdag- en Zondagtopklasse hebt - zoals altijd en daarvoor de hoofdklassen - dan heb je toch geen belemmeringen? Zowel zaterdag als zondag niet. En dan kan ik mijn geloof mooi combineren met de voetbal op zaterdag. Niemand gekwetst, iedereen blij. Maar er wordt geen enkel argument aangedragen waarom een Zaterdag- en Zondagtopklasse niet zou kunnen of waarom dat niet slim is...
:eek:mg:
 
N

Niels5596

Guest
Twee aparte Topklassen kan natuurlijk wel, maar dan ga je terug in de tijd. En dat gebeurt zelden in het voetbal. Er is nu een gemengde competitie, en dan vind ik het vreemd dat sommige clubs qua speeldag (van hun thuiswedstrijden) voorgetrokken worden ten opzichte van anderen, alleen maar vanwege geloof wat niets te maken zou moeten hebben met voetbal.

Eindelijk iemand die normaal reageert. Terug in de tijd gaan is in dit geval wel feitelijk zo, maar is niet altijd een verslechtering. De voetbalpiramide die werd ingevoerd was tamelijk progressief en vooruitstrevend, maar wat een ellende heeft het gebracht. Van Magreb'90 tot beloftenteams tot speeldagen. Dus omdat de Za en Zo Topklasse terug in de tijd is, is dus eigenlijk geen overtuigend argument.
 
N

Niels5596

Guest

Ik weet niet of je dat kent, maar in onze regio is het altijd 'de voetbal'. Regionale standaardvarieteit noemt men dat.

MAASVELD, JE KOMT ER MET GEEN MOGELIJKHEID MEER UIT. JE BENT EEN DOODLOPENDE WEG INGESLAGEN.

IPPON!
 
Laatst bewerkt:
N

Niels5596

Guest
Als ik het land word uitgezet dan raakt die Christen Unie van jou toch mooi een stem kwijt, want heb dit voorjaar op de CU gestemd...
Het is allemaal niet zo zwart-wit als jij voorstelt...

Dat kan gewoon echt niet. Hahaha, jij CU? En dan met begrippen als "incest" smijten en "geloof achter de voordeur". Jij hebt gewoon ienemienemutte gedaan op het stemformulier. :eek:mg:

Als je nu lid bent van de CU, kom je mij nog eens tegen op een partijdag.
 
N

Niels5596

Guest
Maar je kunt zondagochtend toch om 10:00 naar de kerk gaan en om 14:30 ergens langs de lijn staan? Of duren missen tegenwoordig 12 uur en 36 minuten?

Haha, mis. Nee, geen mis, maar wel een kerkdienst. Die duren twee keer anderhalf uur. Kom een keer mee, zou ik zeggen.

En ik kijk op zondag geen tv en doe ook niet aan sport. Ik internet en lees een boek of ga wandelen.
 
N

Niels5596

Guest
Drogreden. Ik schrijf toch ook niet in het Venloos?

Dat is geen drogreden, haha. Ik mag toch zelf bepalen of ik een regionale standaard gebruik of Standaardnederlands? Wat een bullshit verkondig je nu met je persoonlijke aanval over taalvariatie. Meine G?te.
 
Bovenaan