De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17
N

Niels5596

Guest
Geloofsfundamentalisten hebben geen normalemensenwereld. Die eisen dat anderen zich aan hun religie aanpassen. Religie hoort achter de voordeur. Dat geldt voor moslims, katholieken, boeddhisten en dus ook voor de gereformeerden.

Achter de voordeur. Godzijdank niet. De ChistenUnie zit gelukkig in het kabinet, samen met het CDA. En het politieke landschap bekijkend zal dat de komende tientallen jaren niet anders zijn, aangezien een meerderheid op geen enkele manier te smeden is zonder een religieuze partij. Of je moet SP met GL en VVD en FvD 'mixen', maar dat gaat hem al helemaal niet worden.

Dus bereid je maar voor!
 

JMD

Well-known member
Jij kan op geen enkele, maar ook geen enkele manier uitleggen waarom een mix goed zou zijn, behalve dat de kwaliteit een klein beetje stijgt. Maar dat je heel veel clubs in een benarde positie wringt, in een soort spagaat.

Ga je wiskundetoetsen nakijken. Je vergeet vast ergens een getalletje en dan komen die leerlingen weer aan je bureau zeiken dat ze toch een punt extra moeten krijgen.
Er zijn al pagina's lang argumenten aangedragen, maar die lees je niet (of wil je niet lezen).
En de enige die flinke persoonlijke aanvallen uitvoert ben jij, maar ook dat wil je niet zien. Bord voor je kop.
 
N

Niels5596

Guest
Iemand die zijn geloof oplegt aan anderen (en niet accepteert dat er ook mensen zijn met een andere religie (of helemaal geen)) is een fundamentalist. Simpel.

Er zullen ongetwijfeld fundamentalisten tussen hebben gezeten (alhoewel: is daar sprake van bij kinderen van 12 t/m 16?), maar die hielden wijselijk hun mond. Simpelweg omdat je in mijn (wiskunde)les niet aan moet komen met het opdringen van je geloof aan mij of klasgenoten.

En dan? Stuur je ze dan de klas uit? Of word je dan boos? Wat ben jij triest.

Valt me mee dat je niet zegt dat 12- tot 16-jarigen niet ge?ndoctrineerd zijn en dus als nog fundamentalistisch zijn. En zoals je kunt zien, zit ik gewoon achter de laptop op zondag in het zicht van mijn ouders en kijk ik gewoon (amateur)voetbal op tv. Dus verbreed je denkwereld eens. En dat moet een gristenfundi zeggen.
 

JMD

Well-known member
En dan? Stuur je ze dan de klas uit? Of word je dan boos? Wat ben jij triest.
Dan ga ik een gesprek met ze aan. Stuur zelden mensen de klas uit, als dat er 2 per schooljaar zijn, is dat veel.

Valt me mee dat je niet zegt dat 12- tot 16-jarigen niet ge?ndoctrineerd zijn en dus als nog fundamentalistisch zijn. En zoals je kunt zien, zit ik gewoon achter de laptop op zondag in het zicht van mijn ouders en kijk ik gewoon (amateur)voetbal op tv. Dus verbreed je denkwereld eens. En dat moet een gristenfundi zeggen.
Als je op zondag dan wel mag TV kijken en computeren, waarom dan niet voetballen? Dat is toch ook ontspanning?

Weet wel zeker dat mijn denkwereld breder is dan die van jou.
 
N

Niels5596

Guest
Dan ga ik een gesprek met ze aan. Stuur zelden mensen de klas uit, als dat er 2 per schooljaar zijn, is dat veel.


Als je op zondag dan wel mag TV kijken en computeren, waarom dan niet voetballen? Dat is toch ook ontspanning?

Weet wel zeker dat mijn denkwereld breder is dan die van jou.

Als jij tegen refo's moet zeggen dat ze achter de voordeur hun geloof maar moeten belijden, dan is je denkwereld toch echt even smal als een fundamentalist die zegt dat geloof en politiek verbonden kunnen zijn.

Denk er maar eens over na. Dat vieze, vuile D66-gedrocht. Instorten zal die partij.
 
N

Niels5596

Guest
Er zijn al pagina's lang argumenten aangedragen, maar die lees je niet (of wil je niet lezen).
En de enige die flinke persoonlijke aanvallen uitvoert ben jij, maar ook dat wil je niet zien. Bord voor je kop.

Ken je je berichten nog over "incestcompetitie" enz. Daar waar de honden zelfs geen brood van lusten. En dat noemt zich wiskundedocent. Jij bent op geen enkele manier serieus te nemen.
 

JMD

Well-known member
Als jij tegen refo's moet zeggen dat ze achter de voordeur hun geloof maar moeten belijden, dan is je denkwereld toch echt even smal als een fundamentalist die zegt dat geloof en politiek verbonden kunnen zijn.

Denk er maar eens over na. Dat vieze, vuile D66-gedrocht. Instorten zal die partij.
Je snapt er dus echt helemaal niks van... Maar goed, dat laat je al pagina's lang zien...

Alleen je laatste 2 zinnetjes over D66 deel ik met je...
 

Fregge

Well-known member
Ik denk dat een grote meerderheid van de clubs in de divisies en de hoofdklassen er voorstander van is dat beloften in eigen beloftencompetities moeten voetballen en niet in de voetbalpiramide.
De argumenten daarvoor zijn overal te lezen.
De BVO's hoeven zich dan ook niet te houden aan allerlei beperkingen die men nu de beloftenteams wil opleggen.
En ook in die beloftencompetities krijgen de talenten voldoende tegenstand . Ze spelen tegen goede spelers die 4 a 5 maal trainen per week . Het wil er bij mij niet in dat beloften alleen maar beter worden als ze spelen tegen clubs in de voetbalpiramide.

De redenen zijn precies hetzelfde als jij en Niels zeggen: Er is minder ambiance bij die wedstrijden. Sportief gezien is het een groot voordeel dat belofteteams in de piramide zitten.

Hahaha, deze vind ik echt wel mooi. Beperkingen opleggen?

Als zondagfan heb jij blijkbaar geen moeite om op zaterdagavond of -middag te ballen. Wij als zaterdagploegen wel op zondag. Dan kun jij je toch aanpassen als je dat wil? Dan wordt er jou toch geen beperking opgelegd? Dan houd je je poot stijf. Er wordt ons juist een beperking opgelegd als wij per se op zondag moeten voetballen, terwijl het gros van de zondag in zo'n geval gewoon op zaterdagmiddag of -avond wil spelen.

Bij Zondagclub Blauw Geel is het geen probleem om op zaterdag te spelen, maar thuis is die ruimte er gewoon absoluut niet. We moeten voor de wedstrijden rond half 3 nu al schuiven met teams omdat er te weinig velden zijn. (15 O17 en O19 elftallen die bij ons rond dat tijdstip beginnen. Met 7 velden heb je geregeld een veldentekort).

Jij kan op geen enkele, maar ook geen enkele manier uitleggen waarom een mix goed zou zijn, behalve dat de kwaliteit een klein beetje stijgt.

Ghehe, randzaken voeren de boventoon bij de hoofdzaak. De topamateurs zijn al prof!
 
N

Niels5596

Guest
Je snapt er dus echt helemaal niks van... Maar goed, dat laat je al pagina's lang zien...

Als docent zou je moeten weten dat dit niet kan, want het is een drogreden. Zal je collega neerlandicus niet blij mee zijn. Dit is geen discussie voeren. En jouw "incestcompetitie" steek je gewoon lekker weer in het zand. Alsof er niets gebeurd is. Dat steekt mensen heel erg hard.
 

JMD

Well-known member
Als docent zou je moeten weten dat dit niet kan, want het is een drogreden.
Als je het even niet meer weet gebruik je de term 'drogreden'... Dat gaat opvallen...
Dit is geen discussie voeren.
Alsof jij dat wel doet... We hebben zat argumenten aangedragen waarom er gemixt zou moeten worden, maar die counter je niet met tegenargumenten, maar met termen als 'drogreden' e.d.
En jouw "incestcompetitie" steek je gewoon lekker weer in het zand. Alsof er niets gebeurd is. Dat steekt mensen heel erg hard.
Volgens mij heb ik die woorden de laatste dagen totaal niet gebruikt. Heb dat 2 weken terug idd 2x laten vallen, maar daarna niet meer.


En verder stond er nog een vraag voor je open. Waarom beantwoord je die niet? (waarom je wel TV mag kijken en internetten op zondag, maar niet voetballen of voetbal kijken, terwijl dat laatste ook gewoon ontspanning is)
 

Unregistere

Well-known member
Unregistrere, kan jij mij dan wellicht objectief uitleggen dat als er gemixed wordt, ASWH gewoon op zaterdag kan blijven thuisspelen, waarschijnlijk zeker de helft van de uitwedstrijden ook, en er enkele uitwedstrijden op zondag zouden bijzitten, en de spelers en staf er geen problemen mee hebben, waarom die oudjes er dan tegen zijn? Dan is het toch gewoon religie? Of ben ik dan gek.

Nee, dat zie je wel goed, denk ik. Bij de oudere leden zal het inderdaad nog voortkomen uit religie / principe, mogelijk ook deels uit het automatisme dat JMD schetst. En die oudere leden zijn altijd in de meerderheid bij ledenvergaderingen... Maar daarom denk ik juist ook dat het zo moeilijk is. Als het zelfs bij ons al speelt, dan is dat bij verenigingen waar religie een grotere rol speelt nog vele malen erger.

Keulen en Aken zijn uiteraard ook niet op 1 dag gebouwd, zoiets moet dan ook geleidelijk gaan. Veel meer nog dan in het betaalde voetbal zijn jullie afhankelijk van de vrijwilligers. Er zal ook echt niemand gaan zeggen dat er plotseling op zondag thuisduels gespeeld moeten worden.

Het gaat er enkel om dat sporadisch een uitduel plaatsvind op zaterdagavond in plaats van zaterdagmiddag. Dan kun je over een aantal jaar, als de clubs aan elkaar gewend zijn en de opzet van de competities fatsoenlijk evalueren en waar nodig bijgeschaafd worden.

Zou dat bij ASWH echt een probleem zijn?

Met spelen op zaterdagavond zal er geen probleem zijn, lijkt mij. Onze voorzitter riep van de week nog op de website dat hij hoopt dat we wellicht op termijn naar de tweede divisie gaan, dus dan ontkom je er al niet aan dat er ook op de zaterdagavond gespeeld zal worden. Vooral bij uitduels is dat geen ramp, denk ik, want dan gaan de supporters die daar geen zin in hebben gewoon niet mee.

Ik voorzie dus alleen wel een probleem als het mixen wordt doorgevoerd zoals hier her en der wordt gesteld, dus met verplicht op zondag spelen tegen zondagclubs.
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Ik heb het wel gehad met deze onzinnige discussie. Ik ben benieuwd wat de clubs ervan vinden. Uiteindelijk bepalen de clubs de toekomst en niet een paar mensen vanaf de zijlijn.
 
N

Niels5596

Guest
Als je het even niet meer weet gebruik je de term 'drogreden'... Dat gaat opvallen...

Alsof jij dat wel doet... We hebben zat argumenten aangedragen waarom er gemixt zou moeten worden, maar die counter je niet met tegenargumenten, maar met termen als 'drogreden' e.d.

Volgens mij heb ik die woorden de laatste dagen totaal niet gebruikt. Heb dat 2 weken terug idd 2x laten vallen, maar daarna niet meer.


En verder stond er nog een vraag voor je open. Waarom beantwoord je die niet? (waarom je wel TV mag kijken en internetten op zondag, maar niet voetballen of voetbal kijken, terwijl dat laatste ook gewoon ontspanning is)

Wat een miezierig en triest mannetje ben je. Die discussie gaan we hier niet weer voeren. Bel een dominee op, ofzo. Als je wilt, geef ik je mijn mobiele nummer, dan praten we verder. Voor jou stonden er nog ook een heel aantal vragen open, JMD. Zie de laatste vijftig pagina's. Daar ben je ook niet op ingegaan. En je wil me hier op een geloof pakken. Hoe in en in triest.

De argumenten die je als 'zondagfan' geeft, heb ik allang en breed ontkracht. Zie een heel aantal pagina's terug. En een aantal waren inderdaad drogredenen. Als jij nu bij mijn argumenten aangeeft wat er niet klopt, dan kijken we verder.
 
N

Niels5596

Guest
Ik heb het wel gehad met deze onzinnige discussie. Ik ben benieuwd wat de clubs ervan vinden. Uiteindelijk bepalen de clubs de toekomst en niet een paar mensen vanaf de zijlijn.

Hosternokke.

Dan ga je lekker weg. Daaaaag!

Kun je zelf wel bepalen wat jij doet ofzo? Sjongejonge.
 

erka

Well-known member
Nee, dat zie je wel goed, denk ik. Bij de oudere leden zal het inderdaad nog voortkomen uit religie / principe. En die zijn altijd in de meerderheid bij ledenvergaderingen... Maar daarom denk ik juist ook dat het zo moeilijk is. Als het zelfs bij ons al speelt, dan is dat bij verenigingen waar religie een grotere rol speelt nog vele malen erger.

Dank, ben het met je eens dat zolang het zo georganiseerd als het nu is, dus met ledenvergaderingen die beslissen, dan zal het vanuit de clubs niet snel gebeuren.
 

Fregge

Well-known member
Ik heb het wel gehad met deze onzinnige discussie. Ik ben benieuwd wat de clubs ervan vinden. Uiteindelijk bepalen de clubs de toekomst en niet een paar mensen vanaf de zijlijn.

Clubs moeten niet bepalen, want gezeik zal er toch altijd zijn. De KNVB moet hier gaan bepalen.
 
N

Niels5596

Guest
Dank, ben het met je eens dat zolang het zo georganiseerd als het nu is, dus met ledenvergaderingen die beslissen, dan zal het vanuit de clubs niet snel gebeuren.

Juist en proberen die andere forumleden dat hier nu ook eens in te zien. Ongeacht of je nu tegen of voor een geloof bent. Dan blijft een scheiding over. Het gaat toch lekker om het feit dat je op zaterdag of zondag kunt ballen wanneer het jou het beste uitkomt. Nou, voor mij is dat de zaterdag, voor jullie de zondag. Altijd al zo geweest.
 

JMD

Well-known member
Dat doen we, met een aantal mensen, al tientallen pagina's lang in dit topic maar je negeert dat gewoon. Of je maakt het persoonlijk.

Precies. En hij kan dus ook niet zeggen waarom je op zondag wel mag internetten of TV kijken, maar niet voetbal op het veld mag kijken...
 
Bovenaan