Naar ik heb begrepen 60 stemmers.
30 van de amateurs en 30 van BVO's.
In die 30 van de amateurs zaten mensen van clubs van alle niveau's , van de 2e divisie tem de 5e klasse.
En van za en zo verenigingen.
Ik neem aan een evenredige verdeling naar aantal klassen, niveau's en district, althans dat hoorde ik van iemand.
Dat laatste weet ik niet zeker, daarover heb ik ook nooit een offici?le mededeling gezien.
Ik schat dat de clubs die het aangaat hooguit iets van 25 % van de stemmen hadden.
( Als iemand betere cijfers heeft , voor 2014 en voor straks in maart, hoor ik ze graag... )
Gezien de belangen voor die clubs zou ik hun stem veel belangrijker willen maken ( zie 19.41 )
Waarom is 51-49 ineens niet meer goed genoeg? Is toch de meerderheid die voor of tegen stemt? Of ben ik nu gek? Als je met 60-40 gaat doen zul je zien dat mensen zeggen bij 61-39: Ja, maar is maar 1 stem.
Dan ben ik het in dit geval volledig met je eens. Wat een rare verdeling.
Of je laat iedereen stemmen, of alleen de clubs waar het over gaat, maar niet zo'n steekproef. Dan heeft dus bijvoorbeeld Wagenborger Boys uit de 5e klasse, die van zijn leven nooit in de buurt gaat komen van 2e Divisie t/m Hoofdklasse, net zoveel, nl. 1/60 invloed als pak m beet Spakenburg (clubs als voorbeeld).
Haha, er is nog nooit zoveel kritiek vanuit het amateurvoetbal richting KNVB geweest als in 2017mg:
Iedereen laten stemmen is ook niet goed, want er zijn veel meer 3e/4e klassers dan divisionisten. Er zijn 47 divisieclubs + 83 HK-clubs (Jong Achilles niet meegeteld) dat zijn er samen 130. Alleen al in West II zijn er volgens mij meer dan 130 amateurclubs uit de 1e/2e/3e/4e klasse.
Kan iemand het even kort samenvattien?
Zitten er verkiezingen aan te komen en waar moeten 'we' dan precies voor of tegen kiezen?
Waarom is 51-49 ineens niet meer goed genoeg? Is toch de meerderheid die voor of tegen stemt? Of ben ik nu gek? Als je met 60-40 gaat doen zul je zien dat mensen zeggen bij 61-39: Ja, maar is maar 1 stem.
Niet alleen betere cijfers, vooral een verhaal dat wel klopt.Naar ik heb begrepen 60 stemmers.
In die 30 van de amateurs zaten mensen van clubs van alle niveau's , van de 2e divisie tem de 5e klasse.
Ik neem aan een evenredige verdeling naar aantal klassen, niveau's en district, althans dat hoorde ik van iemand.
Dat laatste weet ik niet zeker, daarover heb ik ook nooit een offici?le mededeling gezien.
Ik schat dat de clubs die het aangaat hooguit iets van 25 % van de stemmen hadden.
( Als iemand betere cijfers heeft , voor 2014 en voor straks in maart, hoor ik ze graag... )
Gezien de belangen voor die clubs zou ik hun stem veel belangrijker willen maken ( zie 19.41 )
Naar ik heb begrepen 60 stemmers.
Zie de opmerkingen van bqandy.
En zie mijn eerdere opmerkingen, dat het ook aan de topamateurs zelf ligt , wanneer ze achteraf constateren dat hun vertegenwoordiger verkeerd stemde .
Inderdaad ook door oorzaken als onverschilligheid en onwetendheid.
Gaat het straks in maart weer net zo ?
van der Zee gaat ongetwijfeld zeggen dat de verkenners de wensen goed hebben ge?nventariseerd.
Het zou een goede zaak zijn wanneer de BAV ( de Belangenorganisatie Amateur Voetbalverenigingen ) zo snel mogelijk via een enqu?te onder de clubs uit de 2e en 3e divisie en de hoofdklasse de mening over het nieuwe piramideplan vraagt.
Het liefst voor de stemming , indien mogelijk.
Niks ontwijken.
Ik heb al veel gereageerd op jouw vragen en opmerkingen.
Een goed lezer weet allang hoe ik erover denk.
Maar ok. Over dat zwarte geld . Alles moet volgens de regels gebeuren.
En die relatie ( alleen ) zaterdagvoetbal / zwart geld, die ook hier nogal eens wordt gelegd, berust meer op jaloezie dan op feiten.
Jouw stelling mist de nodige nuance en ik onderschrijf 'm zo niet.
Dat spelers in de top van het amateurvoetbal betaald worden heeft ook positieve effecten. Ik noem enkele :
Topvoetbal naast een maatschappelijke carri?re of een studie is beter mogelijk.
Spelers van lagere amateurverenigingen wordt het gemakkelijker gemaakt over te stappen naar de top van de amateurs waar ze anders wellicht bleven hangen op lager niveau of zouden stoppen met voetballen.
Afvallers van BVO's of jongens die het net niet redden hebben meer redenen te kiezen voor de top van de amateurs, hetgeen niveauverhogend werkt ( zodat bijv ook " eigen jeugd" daar baat bij heeft )
Ter afwisseling van wiskundesommen en de (vermeende) werking van het besluitvormingsproces dan maar weer eens een stukje over de inhoud. Uit De Stentor van gisteren.
![]()
Afwisseling.... Maar het staat me bij dat ik ook dit verhaal al vele malen heb gelezen.![]()
Beste Tukkervoetbal, je mag het noemen zoals je wil.
Overigens blijft de grens dan willekeurig , omdat ook in de klassen eronder betaald wordt.
En nogmaals, zolang dat volgens de regels gebeurt heb ik daar geen moeite mee.
Ik blijf voorlopig maar vasthouden aan de benamingen van de KNVB .
Zij rekenen de tweede divisie tot het amateurvoetbal.
Mijn grens 2e, 3e,hk, is gekozen , omdat zij waarschijnlijk het meeste zullen merken van de veranderingen.
Over het algemeen merken clubs in de klassen daar onder nauwelijks wat van de gevolgen en clubs uit bv de 5e klasse boeit het vaak ook niet. Ik zou de clubs die het echt aangaat een zwaardere stem willen geven.
Met jouw voorstel om za en zo te mixen en de thuisclub de speeldag te laten bepalen heb ik nog wel de grootste moeite.