JMD
Well-known member
Waarom zijn deze aantallen logisch?Logisch om dan onder de Hoofdklasse verder te gaan met:
- 1e klasse (12)
- 2e klasse (18)
- 3e klasse (27)
- 4e klasse (40)
- 5e klasse (rest)
Mij ook wel, alleen is wat jij doet wel erg veel platter.Paar vragen:
* waarom wil je in de divisie al gaan splitsen naar 2 klassen? Het fenomeen divisie/hoofdklasse holt aardig uit zo.
> In de huidige opzet is het 1-1-1-2-4-11. Dat is van 4 naar 11 nogal uit verhouding. Hoewel de 2e Divisie ongetwijfeld een hoger niveau heeft dan de oude topklasse denk ik niet dat het meerwaarde heeft om clubs het hele land door te sturen op semi-prof niveau. Het mag best wat platter mijns inziens.
Is 'machten van 2' niet veel handiger?
1x 2e div
2x 3e div
4x HK
8x 1e
16x 2e
32x 3e
En dan steeds als volgt P/D: (ik neem even als VB 2e/3e div, maar dat kan je zo doorzetten naar onder, waarbij je elke keer 1 hogere klasse paart met 2 lagere (bv 1A met 2A en 2B)):
Nummer 15 en 16 degraderen (of 13 en 14 bij poule van 14), nummers 1 promoveren. Nummers 2 t/m 4 spelen nacompetitie (of als je met periodes wil werken de 3 periodekampioenen) samen met de nummer 13 en 14 (of 11 en 12 bij poule van 14) om 2 plaatsen. (zoals het nu dus ook gaat tussen 2e/3e divisie)
Op die manier heb je niet die 4 naar 11 (die idd heel onhandig en groot is), zal je even 1 jaar een verzwaarde degradatie moeten doen (maar dat wordt deels goedgemaakt als de beloften zouden verdwijnen, en anders is het idd 1 jaar 'pech'), maar is het ontzettend overzichtelijk.
En tussen JL en ere en JL en 2e: nummer 17 en 18 degraderen, nummer 1 promoveert en nummers 2 t/m 5 spelen nacompetitie om promotie. (k.o.sysyteem)