[...]Check ook dit eens;
http://www.rsssf.com/nedfer/ned-allclubs-index.html
In het plan van MSC, dus hoofdklasse , staat dat de zondagclubs zich aanpassen. Ik ben benieuwd wat het oplevert. Hier kan men toch niet tegen zijn.
Mooie lijst, alleen niet meer actueel. Zo staat bv Concordia uit Hillegom er nog in, terwijl die al minstens 5 jaar zijn gefuseerd van vv Hillegom.Check ook dit eens;
http://www.rsssf.com/nedfer/ned-allclubs-index.html
Mooie lijst, alleen niet meer actueel. Zo staat bv Concordia uit Hillegom er nog in, terwijl die al minstens 5 jaar zijn gefuseerd van vv Hillegom.
Beleid niets meer te maken heeft met amateurvoetbal? Maakt dat wat uit, dan? Dan is de Tweede Divisie toch gewoon profvoetbal als je het zo wilt noemen? Maar wel een scheiding van zaterdag-zondag.
En leg mij eens uit dat spelers betalen niets met amateurvoetbal te maken heeft. In de derde klasse C zitten er ook clubs die betalen. Waar leg je dan de grens van 'inkomen' wanneer je niet meer tot amateurvoetbal gerekend mag worden? Je ziet toch zelf wel in dat dit gewoon onzin is?
Een redelijk normale reactie, maar het is geen antwoord op mijn vraag. Je draait als een politicus om de hete brei heen. O, nee, politicus is wat te hoog gegrepen, want je speelt flink op de man en scheldt er maar op los.
Nog een keer de vraag, beantwoord hem eens normaal. Anders kom je er gewoon niet uit. Je hebt geen weerwoord.
Er wordt gesteld dat zaterdagclubs ongeveer 4 wedstrijden in het jaar per se op zondag moeten voetballen, dan zie ik dat toch echt als verplicht. Ze willen helemaal niet op zondag. Niemand.
Leg jij eens uit wat daar niet verplicht aan is. En wel reageren, he! En dat geldt ook voor onze Joost.
Quote mij dan even waar ik zeg dat ik het geen verplichting vind ? Want dat heb ik nooit gezegd. Je mag wat mij betreft een twee deling maken in amateurvoetbal en profvoetbal. Profvoetbal geeft voorkeurs speeldag aan, maar is bij uitwedstrijden verplicht om op bv de vrijdag dan wel zondag te spelen. Amateurvoetbal moet je niet verplichten om op een andere dag te spelen dan de voorkeursdag.
Zeer simpel. Divisies behandel je als profvoetbal, en dan mag wat mij betreft de hoofdklasse bij het amateur voetbal.
Oke, mooi. Dan dopen we de Tweede Divisie om tot Topklasse. Het is gewoon amateurvoetbal. Mensen met een maatschappelijke carri?re en die voor hun lol (en op zaterdag inderdaad ook voor wat leuke centjes) voetballen.
Magreb '90 had al financi?le problemen toen ze op zondag speelden. Dat heeft niets met een overgang naar de zaterdag te maken.
En waar ligt dan de scheiding qua bedrag per maand?
En kun jij mij uitleggen waar er dan zoveel wordt betaald? Heb je rekeningen of transacties? Dat wil ik dan ook wel zien (ik geloof het op zich wel).
Dit gaat niet onder de proftak verder, SanMark. Zie het nu eens in, zoete lieve jongetje.
Ga je ontkennen dat er spelers in de tweede divisie lopen die jaarlijks meer dan € 20.000,- NETTO of meer per jaar verdienen.
In mijn persoonlijke vriendenkring ken ik zeker 6 voetballers die dit soort bedragen verdienen of verdiend hebben.
Ik ontken dat niet. Zal best. Maar kom dan ook met bewijzen en niet "van horen zeggen".