Of jij snapt het niet.
Fregge geeft aan dat de KNVB clubs niet zou moeten consulteren
van der Zee gaf in een interview met voetbalprof aan , dat de KNVB in 2014 onvoldoende heeft geluisterd naar de clubs die het aanging .
En dat ze dat in het traject naar de tekentafel anders/beter willen doen.
Noord-ooster, er is een verschil tussen luisteren naar clubs en een beslissing maken.
Fregge, lees nog maar eens goed waarop jij zegt : " Dit moet je absoluut niet doen".
Maar ik vind het verder genoeg hierover.
Fregge, lees nog maar eens goed waarop jij zegt : " Dit moet je absoluut niet doen".
Maar ik vind het verder genoeg hierover.
Ik kan zijn eerste post dan wel weer raden:Ah je bent door je argumenten heen en dan volg je dezelfde tactiek weer. Weglopen en morgen of overmorgen gewoon weer opnieuw beginnen.
De voetbalpiramide gaat naar de tekentafel en wat mij betreft zou de beste oplossing zijn:
- Geen gemengde tweede divisie, deze splitsen in een zo en za topklasse
- Daar onder 6 hoofdklassen, 3 op za en 3 op zo.
- Overstap van speeldag za-zo of omgekeerd met behoud van speeldag en dan zou bv ook een verdeling 4 hoofdklassen za en 2 hoofdklassen zo mogelijk zijn.
- Geen za-zo gemixte klassen
- Geen verplichte promotie naar de Jupiler League, tenzij de eisen aan deelname in de JL zeer sterk overeenkomen met die van de Tweede Divisies.
Maar de KNVB kan niet iedereen 'gelukkig maken' , het is vooral zaak als de KNVB een bepaalde weg heeft gekozen dat ze die dan ook zeer consequent gaan volgen. Wie ( of in dit geval club) niet mee wil valt af , en doet niet meer mee. En dan haal je niet alleen het vlaggeschip uit de competitie maar de gehele club.
Daarmee benadeel je al die goedwillende zondagclubs die de pech hebben dat ze in een regio met veel zaterdagclubs zitten. Die zullen met de jeugd een stuk verder moeten rijden en daarbij vraag ik mij af hoe leuk het is telkens naar dezelfde clubs te moeten. Zo kan ik mij voorstellen dat de lokale zondagclub hier en er niet gelukkig van wordt. Zaterdagclubs hebben daar weer minder last van omdat ze doorgaans toch al geconcentreerd bij elkaar zitten.
Het is dezelfde SM die regelmatig verkondigt dat er maar gemixt moet worden en dat de thuisclub de speeldag bepaalt.
Dus dat zaterdagverenigingen verplicht op zondag moeten voetballen.
En dat, wanneer ze dat niet willen, ze dan maar 5e klasse moeten voetballen, of buiten de KNVB iets moeten organiseren of iets soortgelijks.
Volledig gebrek aan realiteitszin.
Ik wil niets verplichten ik wil dat de KNVB eens een beslissing neemt. En dat de clubs zich daar aan gaan houden vanaf de semiprof tak.
KNVB heeft er de tijd en de mensen voor om iets goed in elkaar te draaien voor het algehele Nederlandse voetbal. En als de KNVB zegt we doen de 2de divisie standaard op de zaterdag 15.00 uur vind ik dat prima. Maar ik vind het ook prima als de KNVB na onderzoek zegt dat de thuisclub de tijd en datum bepaald. Want dan zal daar een goed onderzoek aan vooraf zijn gegaan en dan moet die knoop door gehakt worden. Clubs die daar niet in mee willen ( optie 1 of 2 en versie 3, 4 of 5) moeten afhaken en die moet je niet meer in je piramide toe laten omdat die het belang van het Nederlandse voetbal schaden.
Ohw, dat is voor het eerst.
Ik heb je altijd zien beweren, mixen t.e.m. minimaal de hoofdklasse en het thuisspelende team bepaalt de speeldag.
Maar misschien heb je nu zelf uiteindelijk ook door dat dat erg onrealistisch is.
Wat goed gaat, moet je natuurlijk niet willen veranderen.
Ik zou graag onder andere de volgende vernieuwingen, verschuivingen en verbeteringen doorvoeren:
- Overstappen van speeldag met behoud van niveau
- Toevoegen van een extra Tweede Divisie, zodat we daar verlost worden van weekendvoetbal .
- Een aparte kolom voor beloften ( en tweede elftallen ) waarbij de uiteindelijke kampioen kan promoveren naar de Jupiler League.
- Onmogelijk maken van constructies, zoals Achilles '29 die heeft toegepast
Ik wil niets verplichten ik wil dat de KNVB eens een beslissing neemt. En dat de clubs zich daar aan gaan houden vanaf de semiprof tak.
KNVB heeft er de tijd en de mensen voor om iets goed in elkaar te draaien voor het algehele Nederlandse voetbal. En als de KNVB zegt we doen de 2de divisie standaard op de zaterdag 15.00 uur vind ik dat prima. Maar ik vind het ook prima als de KNVB na onderzoek zegt dat de thuisclub de tijd en datum bepaald. Want dan zal daar een goed onderzoek aan vooraf zijn gegaan en dan moet die knoop door gehakt worden. Clubs die daar niet in mee willen ( optie 1 of 2 en versie 3, 4 of 5) moeten afhaken en die moet je niet meer in je piramide toe laten omdat die het belang van het Nederlandse voetbal schaden.
Je laat je nu een stuk genuanceerder uit dan wat ik eerder van je las.
Goed om te zien :duim:
Ohw, dat is voor het eerst.
Ik heb je altijd zien beweren, mixen t.e.m. minimaal de hoofdklasse en het thuisspelende team bepaalt de speeldag.
Maar misschien heb je nu zelf uiteindelijk ook door dat dat erg onrealistisch is.
Wat goed gaat, moet je natuurlijk niet willen veranderen.
Ik zou graag onder andere de volgende vernieuwingen, verschuivingen en verbeteringen doorvoeren:
- Overstappen van speeldag met behoud van niveau
- Toevoegen van een extra Tweede Divisie, zodat we daar verlost worden van weekendvoetbal .
- Een aparte kolom voor beloften ( en tweede elftallen ) waarbij de uiteindelijke kampioen kan promoveren naar de Jupiler League.
- Onmogelijk maken van constructies, zoals Achilles '29 die heeft toegepast
Mij staan vooral dit soort onrealistische posts bij.
Waarom zou je een dief van eigen portemonnee zijn ?
Je maakt nogal vaak gebruik van deze hyperbool.
Wie vindt dat dan; dat is ook maar een deel; een ander deel vindt het juist een verbetering.Waarom veranderingen steunen wanneer je ze een verslechtering vindt?
En het klopt wat je zegt, er waren ook clubs voor dat idee, die zullen het niet als een verslechtering hebben gezien.
En dat zal best nog wel eens gebeuren. Misschien dat enkele vertegenwoordigers van hoofdklassers pas nu hier meelezen en dat enkele van de beslissers over de piramide pas de komende dagen dit forum ontdekken.
?
Opnieuw een grandioze hyperbool. Gelukkig zeg jij nooit hetzelfde.
Maar :.
Welk kamp moet er naar de eilandraad?Huh? Is er een derde kamp die fatsoenlijk wil reageren bestaande uit 1 a 2 personen?