TukkerVoetbal
New member
Naast de eisen waaraan voldaan moet worden in de JL, is de eventuele ( daar is bij mijn weten nog geen uitspraak over gedaan ) eis dat een zaterdagclub die dat niet wil, ook op zondag moet gaan voetballen, een reden om promotie niet te verplichten.
Het zaterdagvoetbal mag dan grotendeels zijn wortels in de verzuiling hebben, dat is nog geen reden om zaterdagverenigingen te verplichten nu op zondag te gaan voetballen. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste zaterdagtopamateurs dat niet willen en ook niet gaan doen. En dan heb je m.i. een probleem.
Daarnaast zie je dat er behoorlijk wat voetbalverenigingen zijn die overstappen naar zaterdag en daar zullen ze ook wel hun redenen voor hebben.
Met jouw pleidooi om clubs met bekroonde jeugdafdelingen te bevoordelen in de piramide .
Dat zijn vaak de verenigingen die het geluk hebben over veel jeugd te beschikken, waardoor ze volop kunnen selecteren en op divisieniveau kunnen spelen.
Tegelijkertijd zou je verenigingen , bv uit de wat kleineren plaatsen, benadelen, omdat zij niet dezelfde mogelijkheden hebben.
Bewezen vakmensen uit de voetbalpraktijk hebben niet per definitie een goede kijk op alle ontwikkelingen in de voetballerij.
Ik ben het ook niet met Johan Derksen eens dat je alleen een goede trainer bent als je ook op niveau gevoetbald hebt.
Co Adriaanse zei het al : Een goed paard is nog geen goede ruiter.
En bewezen vakmensen uit de praktijk denken ook niet allemaal hetzelfde.
Ik ben zeker voor het bevoordelen van clubs met een fatsoenlijke jeugdopleiding want die investeren in de toekomst van het Nederlandse voetbal. Daar is het mij nl. om te doen.
Want wie zorgt ervoor dat er over 10-15 weer goede spelers klaar staan voor voetbal op topniveau bij zowel de profs of de amateurs. Niet de clubs die over zoveel geld beschikken dat ze de gemakkelijkste route kiezen ( over geluk gesproken) en buitensporige bedragen uitbetalen aan amateurvoetballers. Dat geld cre?ert alleen waarde voor een zeer select groepje voetballiefhebbers die die exclusiviteit met hand en tand probeert te verdedigen. Want we zijn principieel en onze Lieve Heer heeft het verboden om op zondag te sporten. Dat heeft toch niets met prestatief voetbal te maken.
Ik ben voor weekendvoetbal dus daarmee ook voor voetbal op zaterdag maar wel met het algemeen belang voorop en dus voor vrije speeldagkeuze van de thuisspelende vereniging.