Al meerdere keren ben je hierop gewezen, maar dit klopt dus niet.Dan speelt elke club gewoon even vaak op zaterdag als op zondag, als je evenveel van zaterdag als van zondag in 1 competitie doet.
Ja hoor, ten tijde van de discussie met Niels is dit vaak langsgekomen.Ik ben nergens op gewezen, wat dit betreft.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, alhoewel er veel zondagploegen ook wel op zaterdag willen spelen. Dus het zal eerder richting 75-25 gaan dan bij 50-50 blijven.Maar ik had het wat duidelijker moeten opschrijven.
Wat ik bedoel is, dat zaterdagploegen dan 22 keer op zaterdag gaan voetballen en zondagploegen 22 keer op zondag.
En dat er evenveel wedstrijden op zaterdag als op zondag worden afgewerkt.
Overigens kan ik moeilijk inschatten welke clubs uit de 2e en 3e divisie en de hoofdklassen problemen zullen hebben met het voorstel dat ik ook op DVK al zo vaak las, namelijk dat de thuisspelende club de wedstrijddag bepaalt.
Maar momenteel ook niet hetzelfde niveau.
Ach Derksen moet zich nog wel meer zaken eigen maken wat betreft het amateurvoetbal in Drenthe.
Zo had hij GOMOS uitgekozen als club waarvoor hij bij het tv programma geld kon verdienen, maar keer op keer gaf hij allemaal verkeerde informatie over die club.
Zo dacht hij oa eerst dat de club uit Roden kwam.
Op de site van vv Staphorst lees ik zonet, dat Staphorst wel mee wil gaan met de plannen van MSC op voorwaarde dat ze de thuiswedstrijden op zaterdag om 14.30 uur en de uitwedstrijden uiterlijk op zaterdag om 17.00 uur kan spelen.
De enige za. hoofdklasser waarvan ik ook de mening kan vinden op internet is sv Huizen.
Zij zijn tegen gemengde hoofdklassen.
Die zijn dan ook al bijna gedegradeerd. Net goed.![]()
Noordwijk wil wel, maar....
Dan wil je dus niet.
Noordwijk wil het wel, als alles maar gespeeld wordt op zaterdag om 14.30 uur, begrijp ik.
Oss'20 kan ook niet akkoord gaan met de plannen van MSC zoals die er nu liggen.
Overigens heb ik een mogelijke regionale indeling van de hoofdklassen gezien, waarbij Zuid bijna geheel zou bestaan uit clubs die, net als Oss'20 nu in de zo hoofdklasse B zitten.
Slechts zaterdaghoofdklasser DFS uit Opheusen zou daar dan bij in komen.
Misschien is dat ook wel een reden waarom het bij de Zondaghoofdklassers uit B allemaal wat minder speelt.
mg: Dat heeft Joost dus ook al een keer of 16.347 gezegd hier.
Ik lees niet alles hier, misschien kun je me 3x aangeven waar Joost gezegd heeft dat het met die gemengde hoofdklassen niet zo leeft in Limburg en Brabant, omdat er dan weinig zaterdagverenigingen bij in komen.
Op de 16.347 keer moet dat toch makkelijk te vinden zijn.
Daarvoor hoef je echt geen wiskunde te hebben gestudeerd. In West2 is zaterdagvoetbal wat groter, in Noord is het redelijk gelijk. Is west 1 en oost is zondag nog flink groter, in zuid1 is zondag zelfs veel groter en zuid2 is er geeneens zaterdagvoetbal.
Overigens zou het voor oa het topic voetbalpiramide goed zijn de ban van Niels op te heffen.
Een forum is niet gebaat bij teveel eenzijdigheid.
Ik ben geen voorstander van gemengde competities.
De zaterdagcompetities draaien naar behoren en de clubs zijn er iha zeer tevreden over en gemengde competities leveren voor hen veel meer nadelen dan voordelen op.
Maar als er zonodig toch gemengd moet worden om het zondagamateurvoetbal uit het slob te helpen , is het idee van Noordwijk zo gek nog niet.
Alles gelijktijdig afwerken op de zaterdagmiddag is in ieder geval beter dan allemaal wedstrijden op verschillende tijdstippen in het weekend ( + soms maandag ), zoals in de tweede divisie en waarop de betreffende clubs ook de nodige kritiek hadden
Liefst 64 % van de clubs in de tweede divisie is van mening dat de wedstrijden gelijktijdig zouden moeten worden gespeeld.