De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Joost

Well-known member
Toen het zondagamateurvoetbal in kwantiteit en kwaliteit het zaterdagvoetbal veruit de baas was hoorde ik niemand over opfrisbeurten, scheefgroei, modernisering of wat dan ook.
Nu door een volledig natuurlijk proces de rollen zijn omgedraaid, zeker wat betreft kwaliteit, maar ook kwantiteit verandert in de goede richting, moet er kennelijk zo nodig veranderd worden.

Nee dat was niet nodig. De beste zondagclubs die de stap konden en wilden maken deden dat ook. Zie Emmen, Oss en RKC.

Je zegt overigens weer exact hetzelfde; geen enkel oog voor het groter geheel.

JMD

Well-known member
Dit is het leukste citaat:
"Competitiespanning 2e divisie.

Van alle clubs vindt 29% dat er te weinig competitiespanning is. Van de clubs uit de 2e divisie is 64% deze mening toegedaan. Slechts 18% van de clubs uit de 2e divisie beoordeeld de competitiespanning als positief."

Tsja, als je tegen doorstroming bent (en er dus geen spanning aan de bovenkant zit) is het niet gek dat je een deel van de spanning weghaalt. Vorig jaar was er tevens ook nog 1 ploeg duidelijk de sterkste.

SanMark.

Well-known member
Daar denkt zo'n 64 % van de clubs uit de 2e divisie en oa ook vv Noordwijk en ik anders over.

Onderdeel uitslag enqu?te onder de clubs uit de tweede divisie:
"Gevraagd is of wedstrijden in de 2e divisie op dezelfde dag en tijd gespeeld zouden moeten worden.
In de 2e divisie is 64% het hiermee eens tegen 27% die het hiermee oneens zijn. "
Dat is het probleem er word te veel in eigen belang gedacht.

Ik ik ik en de rest kan stikken. Ik sta volledig onafhankelijk in deze hele discussie. En probeer in oplossingen te denken , jij denkt alleen in problemen en die hele grefo kliek ook.

De KNVB zou er goed aan doen om de hele piramide te zuiveren , wie niet mee wil in de plannen valt af en doet niet meer mee als club onder de KNVB paraplu.

SanMark.

Well-known member
Dit is het leukste citaat:
"Competitiespanning 2e divisie.

Van alle clubs vindt 29% dat er te weinig competitiespanning is. Van de clubs uit de 2e divisie is 64% deze mening toegedaan. Slechts 18% van de clubs uit de 2e divisie beoordeeld de competitiespanning als positief."

Tsja, als je tegen doorstroming bent (en er dus geen spanning aan de bovenkant zit) is het niet gek dat je een deel van de spanning weghaalt. Vorig jaar was er tevens ook nog 1 ploeg duidelijk de sterkste.

Die 18% zal dan wel net bij de bovenste 5 staan. Wat heb je er aan als je in de winterstop zo goed als veilig hebt gespeeld en de nummer 1 staat 10 punten los van je club. Lekkere tweede helft van de competitie zal dat geven. Dat zal dan ook ten koste gaan van de recette en de kantine inkomsten.

JMD

Well-known member
Die 18% zal dan wel net bij de bovenste 5 staan. Wat heb je er aan als je in de winterstop zo goed als veilig hebt gespeeld en de nummer 1 staat 10 punten los van je club. Lekkere tweede helft van de competitie zal dat geven. Dat zal dan ook ten koste gaan van de recette en de kantine inkomsten.

Tevens werkt zoiets ook competitievervalsing in de hand. Want waarvoor speel je als nummer 3 zijnde als je toch geen 2e meer kan worden?? En dan ontvang je bv de nummer 17 die maar wat blij is met die mindere instelling bij de nummer 3.

Je hebt natuurlijk sowieso dat soort duels aan het einde van een competitie, maar als je of niet naar boven of niet naar onder kunt dan is die kans veel groter natuurlijk.

JMD

Well-known member
De betrokken clubs spelen prestatievoetbal en willen dat zo goed mogelijk kunnen doen.
Mooi zo. Dat is zeer in ze te prijzen.
Maar daarom snap ik dus niet dat je niet zo hoog mogelijk wilt spelen... (mits de licentie-eisen natuurlijk worden bijgesteld)

Anders komt het op me over als: 'ja, we willen prestatievoetbal spelen, maar niet als we daarvoor dingen moeten laten'...

SanMark.

Well-known member
Soms moet je 1 stap terug doen om er in de toekomst een paar vooruit te kunnen doen. En het is prima dat je aan je eigen belang denkt als je de discussie aangaat , maar op een bepaald moment moeten er knopen worden doorgehakt en dan kun je niet overal je zin in krijgen. Dus zul je water bij de wijn moeten doen.

SanMark.

Well-known member
Tevens werkt zoiets ook competitievervalsing in de hand. Want waarvoor speel je als nummer 3 zijnde als je toch geen 2e meer kan worden?? En dan ontvang je bv de nummer 17 die maar wat blij is met die mindere instelling bij de nummer 3.

Je hebt natuurlijk sowieso dat soort duels aan het einde van een competitie, maar als je of niet naar boven of niet naar onder kunt dan is die kans veel groter natuurlijk.

Ik vind het een zeer verbazingwekkende statistiek, dat de clubs zo over hun eigen competitie denken maar fel gekant zijn tegen een promotieregeling.

JMD

Well-known member
Ik vind het een zeer verbazingwekkende statistiek, dat de clubs zo over hun eigen competitie denken maar fel gekant zijn tegen een promotieregeling.
Precies.

Toch vind ik het noemen van een gebrek aan spanning in de tweede Divisie ( inderdaad ook vanwege jong AZ ) en het zo goed mogelijk prestatievoetbal kunnen spelen niet per se strijdig met het onder de huidige voorwaarden niet willen promoveren naar de Jupiler League.
Wellicht dat sommige topamateurs wel zouden willen promoveren, maar dat hangt erg af van de gestelde eisen.
Wat we moeten voorkomen is de situatie dat promotie verplicht is en dat clubs er alles aan willen doen om maar niet eerste te worden in de Tweede Divisie.
Gelukkig werd jong AZ kampioen en werd ons zo'n scenario bespaard.
Dus inderdaad de licentie-eisen aanpakken (of eerder: gewoon afschaffen, als een club het in de JL denkt te redden met dezelfde contracten als in de 2e divisie dan mogen ze dat toch zelf weten?). En ook af van die idiote verplichte vrijdagavond. Als bv Katwijk op zaterdagmiddag tegen Cambuur wil spelen en de burgervader vindt dat goed, dan moet dat gewoon kunnen.

SanMark.

Well-known member
En ook af van die idiote verplichte vrijdagavond. Als bv Katwijk op zaterdagmiddag tegen Cambuur wil spelen en de burgervader vindt dat goed, dan moet dat gewoon kunnen.

Dat matcht dan weer niet met de clubs die de zondagclubs willen verplichten om op de zaterdagmiddag te laten voetballen.

Unregistere

Well-known member
Vandaag kort voor de aftrap bij IFC - EHC had ik alle gelegenheid om de toeschouwers op de tribune en rond het veld te tellen. Ik kwam nog net niet aan 40. De verklaring is simpel: koud, de klassieker, tegenstander uit het verre Limburg.

Toen de voorzitter mij passeerde en een praatje begon, was dit voor mij een mooie aanleiding om eens te informeren naar het plan van MSC. Hij had er absoluut van gehoord. Sterker nog, hij heeft aangegeven dat IFC voorstander van dit plan is. Wat hem betreft zou mixen een uitkomst zijn, omdat IFC nu toch een beetje een vreemde eend in de bijt is en er naar zijn verwachting meer publiek zal komen als ze ook tegen zaterdagteams uit de regio gaan spelen. Enige kleine probleempje kan zijn dat ze ook een zaterdag 1 hebben, maar de KNVB zou daar vast op in kunnen spelen door die teams om en om thuis te laten spelen.

IFC kan dus op de lijst clubs die voor het plan zijn.

Mug

Member
Ik zou al die clubs eens noemen waar het wel een vooruitgang voor is. Oh, ja, je bent tegen dat MSC plan. Dan ga je dat niet benoemen. Deze vraag was bedoeld voor Noord-Ooster

Mug

Member
Dank je.
Zou trouwens wat zijn voor een club als DFS die met een beetje pech bij een regionale indeling bij allemaal zondagclubs in komt ...

Hoe centraler kun je niet zitten , DFS Opheusden , kwa reiskosten en afstanden . En gemixt en regionaal , hoe mooi kan het niet worden.

Unregistere

Well-known member
Jodan Boys uit Gouda is tegen de plannen van MSC.

Dat kan uiteraard. Ik ken daar weinig mensen, geen idee dus verder waarom ze dan tegen zouden zijn. Mogelijk vanwege de christelijke achtergrond.

Vond het gisteren wel interessant om eens te peilen bij de voorzitter van IFC hoe zij hierin staan. Ook omdat ik me afvroeg of het plan ?berhaupt bekend was, aangezien de regioclubs hier (SteDoCo, Achilles Veen, RVVH, Smitshoek, Rijsoord, Zwaluwen, Leonidas) zich er bij mijn weten nog niet duidelijk over uitgelaten hebben. Daarom was ik er toen ik er toch was wel nieuwsgierig naar.

Hoe de verhouding uiteindelijk ligt als alle hoofdklassers een mening geven, kan ik moeilijk inschatten.

De Groene Scout

Well-known member
Ben je ook zo benieuwd wat het gaat worden morgen ?
Hoeveel clubs er komen opdagen, hoe de meningen verdeeld zijn en wat de KNVB ermee gaat doen ?
Ik wel.

Ik niet. Ik wacht rustig af; de meningen en de suggesties zijn bekend. Laat ze maar hun gang gaan.
Luisteren naar mij doen ze toch niet.

Bovenaan