Toch heb ik dat al vaker gepost hoor.
Enfin puntsgewijs;
- Een verenigingsstructuur is bij geen enkele profclub meer aanwezig, dat scheelt ook flink in de inkomsten. Profclubs zijn daarnaast gebonden aan allerlei eisen op verschillende vlakken
- Eerste Divisie stadions zijn meestal redelijk bezet, toeschouwersaantallen liggen zoals het hoort tussen Eredivisie en Tweede Divisie niveau in met natuurlijk overlap
- Mijn huurargument interpreteer je verkeerd. Voorheen was het voor AZ interessant om een talent te laten spelen bij Telstar, nu speelt Jong AZ op hetzelfde niveau als Telstar en vervalt voor Telstar die optie.
- Natuurlijk moet je vergoedingen niet beperken, een salarycap is in Nederland niet nodig
Wat ik bepleit is dat van twee kanten de Eerste Divisie is leeggezogen. De profclubs bovenaan willen meer, meer meer. Daarnaast hebben we de voetbalpiramide bij de amateurs spitser gemaakt, zoals nodig was, maar hebben we toegestaan dat de doorstroming niet verplicht werd.
Het is toch niet uit te leggen dat GVVV en Helmond Sport in een volstrekt andere wereld lijken te leven? Zowel accommodatie, toeschouwersaantallen als sportief is er nauwelijks verschil en als de begroting van GVVV openbaar zou zijn dan zal die ook niet ver van die 2,1 miljoen van Helmond Sport af zitten.