Ohw, dat is voor het eerst.
Ik heb je altijd zien beweren, mixen t.e.m. minimaal de hoofdklasse en het thuisspelende team bepaalt de speeldag.
Maar misschien heb je nu zelf uiteindelijk ook door dat dat erg onrealistisch is.
Wat goed gaat, moet je natuurlijk niet willen veranderen.
Ik zou graag onder andere de volgende vernieuwingen, verschuivingen en verbeteringen doorvoeren:
- Overstappen van speeldag met behoud van niveau
- Toevoegen van een extra Tweede Divisie, zodat we daar verlost worden van weekendvoetbal .
- Een aparte kolom voor beloften ( en tweede elftallen ) waarbij de uiteindelijke kampioen kan promoveren naar de Jupiler League.
- Onmogelijk maken van constructies, zoals Achilles '29 die heeft toegepast
Nee dat is niet voor het eerst. Maar itt jou wil ik niet elke pagina in de herhaling vallen.
Nogmaals ik vind dat de KNVB moet luisteren naar de clubs, vanuit daar moet de KNVB met een plan komen. Dan zijn er twee optie's Het voorleggen aan de clubs zodat die voor een laatste keer met op en aanmerkingen kunnen komen, KNVB gaat weer verder met het plan uitwerken. En dan word het uiteindelijke plan uitgevoerd. Houd dat in dat bv de zondagclubs standaard op zaterdag middag 14.30 moeten voetballen dan moeten de clubs zich daar aan houden, komt de KNVB met het voorstel dat het thuisteam de dag en tijd bepaald dan moeten de clubs zich daar ook aan houden. Wie niet mee wil in het nieuwe plan van aanpak, gijzelt de gehele Nederlandse competitie , en dient verwijderd te worden uit de KNVB. Aan zulke mensen en clubs heb je niets aan.
Maar ik zal het nogmaals dus neerzetten.
KNVB bepaalt na samenspraak de dag en tijd.
Beloftes gaan wat mij betreft helemaal uit de standaard klasses. ( ook uit de eerste divisie)
Verplichte promotie van de tweede divisie naar de eerste divisie.
Ere divisie tot 3de divisie gaat vallen onder het betaalde voetbal, met alle plichten en rechten.
Zeer soepele eisen bij promotie naar de eerste divisie.
Wat ik dan minder belangrijk vind is waar de hoofdklasse dan onder valt maar die zou ik hetzelfde indelen als de derde divisie. Dus op regio en niet op dag en ook daar heeft de KNVB in hun nieuwe plan van aanpak de laatste stem in.