De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

TukkerVoetbal

New member
Welke lusten ??

Wel de lusten van een voetbalbond die competities, opleidingen, verenigingsondersteuning etc mogelijk maakt maar weigeren om in uitwedstrijden tegen KNVB-leden uit te komen op de voorkeursdag van de thuisspelende vereniging. Omdat Onze lieve Heer het schijnbaar verboden heeft, of omdat je het niet gewend bent, of omdat je ervan uitgaat dat het je geld kost, of omdat je op zondag liever iets anders doet, of omdat je bang bent dat je het niveau niet meer kan handhaven vanwege teruglopende inkomsten.

Rond de kerstdagen een aantal zaalvoetbaltoernooien in Duitsland bezocht en daar met clubbestuurders gesproken. Die staan echt met de oren te klapperen als ik ze vertel wat we hier in Nederland aan het doen zijn. Duitsland, het sterkste voetballand uit de geschiedenis

JMD

Well-known member
Dat gebeurt nu ook lijkt me.
De zaterdagclubs stemmen toch in met een vervolg, terwijl er vanuit die hoek nauwelijks belangstelling is in mixen en terwijl het voor de zaterdagclubs meer nadelen dan voordelen met zich mee brengt ( afhankelijk van de precieze invulling )
Dus omdat 'zaterdag' eigenlijk niet wil is het 'meedoen' al een opoffering, terwijl de zondag opoffert om van speeldag en speeltijd te wisselen???
Dat is niet van beide kanten water bij de wijn...

Het gaat dus weer zoals te verwachten viel: de zaterdag krijgt met alles haar zin. (en dan nog durven klagen dat ze in het gedrang komen)

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik zal het anders zeggen:
Zal wel lekker voelen he, dat je steeds ik ook kunt zeggen.

En dat je kunt schelden, vloeken, beledigen en anderszins vol onfatsoen zit wisten we al.

Oh ja en bedankt dat je kennelijk alles van mij leest en ook nog de moeite neemt om erop te reageren.
Doet me haast wat aan stalken denken. :eek:mg:

Het is anders ook niet fatsoenlijk om het (zeer serieuze) "metoo" te gebruiken...

JMD

Well-known member
Ik zit er een beetje dubbel in: enerzijds blijft het enorm wringen dat je sommige clubs privileges geeft. Anderzijds is het de enige manier om de boel open te breken. De KNVB doet niks en dus moeten de clubs er wel met een compromis uit zien te komen. Dat kan alleen als je heel erg veel (in het plan van MSC wat mij betreft iets te veel) meebuigt, omdat de ene partij nou eenmaal meer noodzaak heeft tot samengaan dan de andere partij.

Toch vind ik dit beter dan niks. Dan zijn we in ieder geval van dat onzinnige harde onderscheid af en denk ik dat de scherpe randjes er na verloop van tijd wel af gaan. Over twintig jaar weet dan vrijwel niemand meer dat er ?berhaupt ooit een onderscheid is geweest en blijven alleen nog wat streng-religieuze vlekjes over (kaliber Urk), waar ze blijven vasthouden aan de zondag als no-go zone. Maar dan moet wel eerst het hek open en dat kan alleen met veel inleveren voor de zondagclubs op korte termijn. Het zij zo.
Eens. Maar dan wel dat de speeltijd bespreekbaar blijft (de thuisclub bepaalt). Als club X om 14.00 wil aftrappen dan kan dat, wil club Y dat om 17.00 dan moet dat ook kunnen. In de 3e divisie zondag speelt men soms zaterdagavond om 19.30. Dat moet ook kunnen.

Rond de kerstdagen een aantal zaalvoetbaltoernooien in Duitsland bezocht en daar met clubbestuurders gesproken. Die staan echt met de oren te klapperen als ik ze vertel wat we hier in Nederland aan het doen zijn. Duitsland, het sterkste voetballand uit de geschiedenis
En dat terwijl Duitsland ook een grote groep Hervormd/Gereformeerde groepen heeft. Hoe lost men dat dan daar op vraag ik me dan af?

JMD

Well-known member
Het is al wel eens ter sprake gekomen: hoe zit dit bij andere sporten in NL? Er zullen vast ook Christelijke volleybal-, handbal-, basketbal- en weet ik niet wat voor clubs zijn. Die zullen dan ook wel eens op zondag ingedeeld worden lijkt me (simpelweg omdat daar de thuisclub echt bepaalt, zo heb ik jarenlang op zondagochtend competitiebadminton gespeeld, simpelweg omdat mijn vereniging op dat moment de sporthal ter beschikking had). Wat dan?

Mug

Member
Stel dat het MSC plan doorgaat , kan dan een zondagclub met twee eerste elftallen aan de kompetitie deelnemen ?

JMD

Well-known member
Jonkers van MSC zegt hierover :
" Als zondagverenigingen doen we veel water bij de wijn”, zegt Jonkers. “Zo voelen wij het ook, maar dat geeft niet, want wij hebben de grootste problemen. We moeten tien jaar vooruit kijken. Straks voetbalt er geen zondagclub uit het noorden meer op niveau. Nu al hebben veel clubs geen tweede elftal meer en is het voor andere clubs om sportieve redenen moeilijk om spelers vanuit het tweede te laten doorstromen naar het eerste, omdat het niveau ontbreekt”.

Klopt helemaal. Maar ik reageerde dan ook op jouw opmerking dat je zei dat zaterdag net zo veel water bij de wijn doet. En dat is je reinste onzin.

JMD

Well-known member
Waarom niet ?
AFC zo1 speelt nu toch ook in de gemengde tweede divisie en AFC za1 speelt nu toch ook op zaterdag in de zaterdaghoofdklasse ?
Wat verandert er voor AFC ?
Dat levert onduidelijkheid op. Zo meteen komt AFC zo bij AFC za in de klasse te zitten. Dat kan lijkt me niet.
En verder: als dat mag dan worden de ?chte zaterdagclubs benadeeld: want die hebben geen zondag1, dus die mogen dan maximaal maar 1 club in de hele pyramide hebben? Beetje oneerlijk.

Gewoon 1 team aanwijzen dat je vlaggenschip wordt. (en dus ook die Jongploegen weg)

JMD

Well-known member
Tukkervoetbal, ik zou zeggen lees nog eens mijn reacties terug :eek:mg:

JMD Ik vind dit een erg domme reactie die geen recht doet aan wat ik daarover zei.

Leg dan maar eens uit dat het 'wel de lusten niet de lasten' voor je geliefde zaterdagclubs dan niet hoeft op te gaan.

TukkerVoetbal

New member
Tukkervoetbal, ik zou zeggen lees nog eens mijn reacties terug :eek:mg:

JMD Ik vind dit een erg domme reactie die geen recht doet aan wat ik daarover zei.

Dat zijn er zoveel inmiddels:eek:mg:
Misschien moeten we er maar mee ophouden met het elkaar proberen te overtuigen. Het schiet nl. niet op. Jij ziet de voordelen of aanleiding niet om in het gemeenschappelijk belang te denken. Ik heb niets tegen zaterdagvoetbal, een thuiswedstrijd van een zaterdagteam mag van mij altijd op zaterdag gespeeld worden. Ik heb wel grote bezwaren als het andersom, om verschillende redenen, onbespreekbaar is. Sterker nog: op zaterdag om 17:00 uur is voor vele zaterdagclubs al een brug te ver. Dan ben je dus alleen maar met je eigen belangetjes bezig en niet met het totaal. Dat noem ik kortzichtig, asociaal en dom.

SanMark.

Well-known member
Voor iemand die elke dag haast zegt om te stoppen met reageren. Plaatst je aardig veel tekst.

Toevallig misschien dat je dat zegt op de momenten dat je weer finaal klem bent geluld.

Bovenaan