De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Joost

Well-known member
Waarom zijn deze aantallen logisch?


Mij ook wel, alleen is wat jij doet wel erg veel platter.

Is 'machten van 2' niet veel handiger?
1x 2e div
2x 3e div
4x HK
8x 1e
16x 2e
32x 3e

En dan steeds als volgt P/D: (ik neem even als VB 2e/3e div, maar dat kan je zo doorzetten naar onder, waarbij je elke keer 1 hogere klasse paart met 2 lagere (bv 1A met 2A en 2B)):
Nummer 15 en 16 degraderen (of 13 en 14 bij poule van 14), nummers 1 promoveren. Nummers 2 t/m 4 spelen nacompetitie (of als je met periodes wil werken de 3 periodekampioenen) samen met de nummer 13 en 14 (of 11 en 12 bij poule van 14) om 2 plaatsen. (zoals het nu dus ook gaat tussen 2e/3e divisie)

Op die manier heb je niet die 4 naar 11 (die idd heel onhandig en groot is), zal je even 1 jaar een verzwaarde degradatie moeten doen (maar dat wordt deels goedgemaakt als de beloften zouden verdwijnen, en anders is het idd 1 jaar 'pech'), maar is het ontzettend overzichtelijk.


En tussen JL en ere en JL en 2e: nummer 17 en 18 degraderen, nummer 1 promoveert en nummers 2 t/m 5 spelen nacompetitie om promotie. (k.o.sysyteem)

Ik maak de switch naar een 6 staffels omdat we in Nederland nu met 6 districten werken. Die zijn behoorlijk in evenwicht qua aantallen clubs.
 

noordooster

Well-known member
Een zaterdagvereniging heeft over het algemeen meer velden dan een club die de jeugd op zaterdag en de senioren op zondag heeft.

Als ik in Herten kijk dan zit het qua velden compleet vol op zaterdag en trappen er om 16u nog drie elftallen af. 16:00 is in onze regio ook een heel normaal tijdstip voor de A1.

Ik heb het meer gehoord. De bezetting op zaterdag met velden en kleedkamers kan problemen geven, ook al omdat gemeenten bij het eventueel afpakken van velden of het toekennen van aantallen velden rekening houden met de bestaande situatie.
Geen idee eigenlijk bij hoeveel clubs het ook na enig schuiven ( bv ook thuis of uit spelen enz ) nog problematisch is.
In deze regio wordt er vanaf ongeveer 16.15 uur op zaterdag nauwelijks nog gevoetbald.
 

JMD

Well-known member
Ik heb het meer gehoord. De bezetting op zaterdag met velden en kleedkamers kan problemen geven, ook al omdat gemeenten bij het eventueel afpakken van velden of het toekennen van aantallen velden rekening houden met de bestaande situatie.
Geen idee eigenlijk bij hoeveel clubs het ook na enig schuiven ( bv ook thuis of uit spelen enz ) nog problematisch is.
In deze regio wordt er vanaf ongeveer 16.15 uur op zaterdag nauwelijks nog gevoetbald.

Is voor dat laatste een reden?

Verder ben ik het eens met je vorige post dat je kan vragen aan de KNVB om de A1 niet thuis te laten spelen als het eerste dat doet. Moet redelijk mogelijk zijn.
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb het meer gehoord. De bezetting op zaterdag met velden en kleedkamers kan problemen geven, ook al omdat gemeenten bij het eventueel afpakken van velden of het toekennen van aantallen velden rekening houden met de bestaande situatie.
Geen idee eigenlijk bij hoeveel clubs het ook na enig schuiven ( bv ook thuis of uit spelen enz ) nog problematisch is.
In deze regio wordt er vanaf ongeveer 16.15 uur op zaterdag nauwelijks nog gevoetbald.

En dat is ook een reden dat clubs met kunstgras met geen mogelijkheid weer terug kunnen naar echt gras. Want gemeentes pakken meestal velden af als ze kunstgras neerleggen.
 

noordooster

Well-known member
Nee de KNVB maakt het zichzelf moeilijk door de clubs veel te veel inspraak te gunnen.

Dat vind ik in dit geval niet verkeerd. In het geval derde divisie waren, als ik het goed heb, de zaterdagverenigingen geheel of grotendeels tegen. En de zondagverenigingen waren , dacht ik,grotendeels , maar niet eensgezind, voor.
Blijft staan dat de initiatieven tot mixen nagenoeg steeds komen vanuit de zondaghoek.
 

noordooster

Well-known member
Is voor dat laatste een reden?

Het zal een van de volgende redenen zijn, of een combinatie ervan.
voldoende velden en kleedkamers
tussen 8.30 u en 16.15 u goed plannen
niet extreem veel teams
evenwicht in bij de KNVB aan te vragen uit- en thuiswedstrijden.
gemeenten die het voetbal een warm hart toedragen
 

JMD

Well-known member
Het zal een van de volgende redenen zijn, of een combinatie ervan.
voldoende velden en kleedkamers
tussen 8.30 u en 16.15 u goed plannen
niet extreem veel teams
evenwicht in bij de KNVB aan te vragen uit- en thuiswedstrijden.
gemeenten die het voetbal een warm hart toedragen
Dat snap ik.
Je post kwam op mij over als dat niemand na die tijd nog wilde voetballen, dat vond ik vreemd. Vandaar mijn vraag dus. Maar die is beantwoord.
 

noordooster

Well-known member
Dat snap ik.
Je post kwam op mij over als dat niemand na die tijd nog wilde voetballen, dat vond ik vreemd. Vandaar mijn vraag dus. Maar die is beantwoord.

Nou ja, ik denk dat hier eigenlijk ook geen enkel team graag nog om 16.15 uur wil voetballen.
Onlangs hoorde ik 1 uitzondering.
Een tweede team in Zuidwolde wil zijn thuiswedstrijden graag op kunstgras spelen en dat kan alleen om 16.15 uur. Dat gebeurt dan ook , soms tot ergernis van tegenstanders heb ik begrepen.
Om 14.30 uur is er daar voldoende de mogelijkheid om op gewoon gras te spelen.
 

de waan

Well-known member
Het zaterdagteam van JVC Cuijk in de standaardklasse speelt de thuiswedstrijden om 5 uur.

Een van de zaterdagteams bij HSC'21 ook dacht ik. Volgens mij heeft Bonehead daarover al eens zijn ergernis geuit hier. :p
 

de waan

Well-known member
Laat in de middag voetballen is wel zo'n beetje de norm bij de zaterdagteams van Twentse zondagclubs zie ik.

f1cs7q.jpg
 

SanMark.

Well-known member
Dat vind ik in dit geval niet verkeerd. In het geval derde divisie waren, als ik het goed heb, de zaterdagverenigingen geheel of grotendeels tegen. En de zondagverenigingen waren , dacht ik,grotendeels , maar niet eensgezind, voor.
Blijft staan dat de initiatieven tot mixen nagenoeg steeds komen vanuit de zondaghoek.

Polderen heeft niet altijd zin als je er toch niet uitkomt en als clubs te weinig water bij de wijn willen doen.
Dan moet je gewoon een sterk bestuurder zijn en je wil er gewoon doorheen drukken voor het grotere geheel en belang.
 

noordooster

Well-known member
Polderen heeft niet altijd zin als je er toch niet uitkomt en als clubs te weinig water bij de wijn willen doen.
Dan moet je gewoon een sterk bestuurder zijn en je wil er gewoon doorheen drukken voor het grotere geheel en belang.

Je moet een maatregel niet om 1 club over laten gaan.
Maar als je weet dat door een maatregel er grote heibel in de tent zou komen moet je dat als KNVB niet willen.
Wat dat betreft heeft de KNVB ook leergeld betaald bij de contracten maatregelen.
En ik voorspel je dat wanneer je, zoals jij vaak bepleitte, clubs wilt verplichten op zondag te voetballen, hoe vaak of tot welke klasse dan ook, er grote heibel uitbreekt.
 

SanMark.

Well-known member
clubs wilt verplichten op zondag te voetballen, hoe vaak of tot welke klasse dan ook, er grote heibel uitbreekt.

Ik wil niets verplichten ik wil dat de KNVB eens een beslissing neemt. En dat de clubs zich daar aan gaan houden vanaf de semiprof tak.

KNVB heeft er de tijd en de mensen voor om iets goed in elkaar te draaien voor het algehele Nederlandse voetbal. En als de KNVB zegt we doen de 2de divisie standaard op de zaterdag 15.00 uur vind ik dat prima. Maar ik vind het ook prima als de KNVB na onderzoek zegt dat de thuisclub de tijd en datum bepaald. Want dan zal daar een goed onderzoek aan vooraf zijn gegaan en dan moet die knoop door gehakt worden. Clubs die daar niet in mee willen ( optie 1 of 2 en versie 3, 4 of 5) moeten afhaken en die moet je niet meer in je piramide toe laten omdat die het belang van het Nederlandse voetbal schaden.
 

noordooster

Well-known member
Ik wil niets verplichten ik wil dat de KNVB eens een beslissing neemt. En dat de clubs zich daar aan gaan houden vanaf de semiprof tak.

KNVB heeft er de tijd en de mensen voor om iets goed in elkaar te draaien voor het algehele Nederlandse voetbal. En als de KNVB zegt we doen de 2de divisie standaard op de zaterdag 15.00 uur vind ik dat prima. Maar ik vind het ook prima als de KNVB na onderzoek zegt dat de thuisclub de tijd en datum bepaald. Want dan zal daar een goed onderzoek aan vooraf zijn gegaan en dan moet die knoop door gehakt worden. Clubs die daar niet in mee willen ( optie 1 of 2 en versie 3, 4 of 5) moeten afhaken en die moet je niet meer in je piramide toe laten omdat die het belang van het Nederlandse voetbal schaden.

Je laat je nu een stuk genuanceerder uit dan wat ik eerder van je las.
Goed om te zien :duim:
 

SanMark.

Well-known member
Kan me niet voorstellen dat de KNVB na onderzoek op optie 2 uitkomt om meermalen genoemde redenen.

Nu dram je weer door naar je eigen mening.

Ik vind dat de clubs naar de KNVB moeten luisteren ongeacht wat de uitkomst is en wat mijn mening is. Want ik denk dat de KNVB het dan gewoon goed onderzocht heeft.

Clubs die daar in niet mee willen moeten dan uit de piramide worden verwijderd.
 

noordooster

Well-known member
Nu dram je weer door naar je eigen mening.

Ik vind dat de clubs naar de KNVB moeten luisteren ongeacht wat de uitkomst is en wat mijn mening is. Want ik denk dat de KNVB het dan gewoon goed onderzocht heeft.

Clubs die daar in niet mee willen moeten dan uit de piramide worden verwijderd.

Als dat al drammen is...... Maar ik pas verder :rumcolaa:
 
Bovenaan