De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Kick.
Dus we zijn het eens dat de thuisclub de tijd en dag bepaald ?

Goed zo SanMark, zo kennen we je weer!
van der Zee heeft ook meegekeken.
Op veler verzoek , vooral ook van DVK, worden de competities gemengd.
Zoals MSC in zijn publikaties aangeeft, vooral omdat het zondagvoetbal het moeilijk heeft.

En, zoals ik een supporter van TEC in Hardenberg al hoorde zeggen, de zondagclubs in de Tweede Divisie worden gediscrimineerd omdat zij wel op zaterdag moeten voetballen terwijl het omgekeerde niet gebeurt.
Dus we laten de thuisclub de speeldag bepalen, m.a.w. zaterdagclubs gaan we verplichten ook op zondag te voetballen.
Direct doorpakken, geen halve maatregelen.
Alleen dan krijgen we een optimale voetbalpiramide.
En als er eens 1 of 2 clubjes zijn die daarin niet mee willen, dan mogen die niet meer lid zijn van ons aller KNVB.

SanMark.

Well-known member
Zoals MSC in zijn publikaties aangeeft, vooral omdat het zondagvoetbal het moeilijk heeft.

En, zoals ik een supporter van TEC in Hardenberg al hoorde zeggen, de zondagclubs in de Tweede Divisie worden gediscrimineerd omdat zij wel op zaterdag moeten voetballen terwijl het omgekeerde niet gebeurt.
Dus we laten de thuisclub de speeldag bepalen, m.a.w. zaterdagclubs gaan we verplichten ook op zondag te voetballen.
En als er eens 1 of 2 clubjes zijn die daarin niet mee willen, dan mogen die niet meer lid zijn van ons aller KNVB.

Precies.

erka

Well-known member
Oh, ik dacht dat er misschien al een voorstel of bespreekdocument van de KNVB lag, zodat we het ergens over kunnen hebben. My bad.

JMD

Well-known member

Ik lach me rot als dit er zo meteen echt uit gaat komen... (alhoewel ik denk dat dat niet gaat gebeuren)

Mug

Member
De voordelen van mixen en regionaal indelen is voor alle ploegen in noord en misschien ook wel voor oost zo groot dat daar makkelijk een oplossing voor te bedenken is. Zondagclubs passen zich aan. Dat moet je er voor over hebben om meer derby's en minder reistijd te willen hebben.Ik ben een zondagsman , maar daar gaat het niet om . Ik ben een voetballiefhebber, dan ook maar op zaterdag.

noordooster

Well-known member
Ik lach me rot als dit er zo meteen echt uit gaat komen... (alhoewel ik denk dat dat niet gaat gebeuren)

Het is wat anders dan een polderoplossing zoals we die hebben in de Tweede Divisie en die zondagclubs onbevredigend vinden.
Als de thuisclub bepaalt krijg je de wedstrijden waarschijnlijk of op zaterdag om 14.30 uur of op zondag om 14.30 uur.
Heel duidelijk. En onder de zondagclubs heeft dat vast een groot draagvlak.
Ik lach me nog niet rot, maar volgens het gros van de DVK-leden is dit de ideale piramide.
Dus wellicht is deze oplossing beter dan de halfslachtige van de Tweede Divisie waarop in die enqu?te zoveel kritiek was.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan lopen.

noordooster

Well-known member
De voordelen van mixen en regionaal indelen is voor alle ploegen in noord en misschien ook wel voor oost zo groot dat daar makkelijk een oplossing voor te bedenken is. Zondagclubs passen zich aan. Dat moet je er voor over hebben om meer derby's en minder reistijd te willen hebben.Ik ben een zondagsman , maar daar gaat het niet om . Ik ben een voetballiefhebber, dan ook maar op zaterdag.

Nee joh, gewoon thuisclub bepaalt. Zondagclubs thuis op zondag en zaterdagclubs thuis op zaterdag.
Dan speelt elke club gewoon even vaak op zaterdag als op zondag, als je evenveel van zaterdag als van zondag in 1 competitie doet.
Anders moeten zondagclubs zich altijd maar weer aanpassen aan die..... ( bedenk zelf maar een woord )
Overigens had Derksen het over allemaal derby's van clubs die niet op hetzelfde niveau spelen.
Zoals HZVV- Hoogeveen, ACV-Achilles 1894, MSC- Alcides
Dat is nog wel een probleempje dat nog moet worden opgelost.

noordooster

Well-known member
En MSC en Alcides zijn bovendien beide zondagclubs, dus die derby kan nu ook :)

Maar momenteel ook niet hetzelfde niveau.
Ach Derksen moet zich nog wel meer zaken eigen maken wat betreft het amateurvoetbal in Drenthe.
Zo had hij GOMOS uitgekozen als club waarvoor hij bij het tv programma geld kon verdienen, maar keer op keer gaf hij allemaal verkeerde informatie over die club.
Zo dacht hij oa eerst dat de club uit Roden kwam.

Mug

Member
Be Quick Gr. Drachster Boys . Sneek . Heerenveen . ACV. Achilles A . Hoogeveen. HZVV. Alcides. MSC. Staphorst . Genemuiden. Berkum . WHC . Flevo Boys. Urk . Rohda R . Excelsior. Quick 20. Zou zo maar kunnen. Een paar ploegen teveel , maar toch

noordooster

Well-known member
Staphorst Genemuiden Berkum Whc allemaal clubs die mooi in de buurt liggen. Doet er niets aan af dat er zo n en dan een paar eerste klasse voetballen.

Om ze tegen elkaar te laten voetballen is het toch wel handig dat ze op hetzelfde niveau voetballen.
En dan gewoon zondagclubs alles thuis op zondag en zaterdagclubs alles thuis op zaterdag.
En niet zo'n waardeloze oplossing van wel mixen en de zaterdagclubs vrijwaren van spelen op zondag.
Dan liever helemaal niet mixen.

noordooster

Well-known member
Be Quick Gr. Drachster Boys . Sneek . Heerenveen . ACV. Achilles A . Hoogeveen. HZVV. Alcides. MSC. Staphorst . Genemuiden. Berkum . WHC . Flevo Boys. Urk . Rohda R . Excelsior. Quick 20. Zou zo maar kunnen. Een paar ploegen teveel , maar toch

En een combinatie van 3e divisie, hoofdklasse en 1e klasse .
In het huidige voorstel van MSC mag Genemuiden voetballen tegen clubs als Silvolde, De Bataven en RKHVV . Ook Mooi.

JMD

Well-known member
Dan speelt elke club gewoon even vaak op zaterdag als op zondag, als je evenveel van zaterdag als van zondag in 1 competitie doet.
Al meerdere keren ben je hierop gewezen, maar dit klopt dus niet.
Als je 8 zaterdag en 8 zondagploegen in 1 competitie hebt dan speel je als zaterdagploeg dus al je thuiswedstrijden op zaterdag (in dit geval 15) en minimaal 7 uitduels op zaterdag (tegen de zaterdagploegen).
Dus helemaal niet de helft op zat en de helft op zon.

noordooster

Well-known member
Al meerdere keren ben je hierop gewezen, maar dit klopt dus niet.
Als je 8 zaterdag en 8 zondagploegen in 1 competitie hebt dan speel je als zaterdagploeg dus al je thuiswedstrijden op zaterdag (in dit geval 15) en minimaal 7 uitduels op zaterdag (tegen de zaterdagploegen).
Dus helemaal niet de helft op zat en de helft op zon.

Ik ben nergens op gewezen, wat dit betreft. Maar ik had het wat duidelijker moeten opschrijven.
Wat ik bedoel is, dat zaterdagploegen dan 22 keer op zaterdag gaan voetballen en zondagploegen 22 keer op zondag.
En dat er evenveel wedstrijden op zaterdag als op zondag worden afgewerkt.

Bovenaan