De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Dank voor je inhoudelijke antwoord.

Stellen we dan vast dat 2e divisie-niveau als profvoetbal gezien kan worden ?

Beste Tukkervoetbal, je mag het noemen zoals je wil.
Overigens blijft de grens dan willekeurig , omdat ook in de klassen eronder betaald wordt.
En nogmaals, zolang dat volgens de regels gebeurt heb ik daar geen moeite mee.
Ik blijf voorlopig maar vasthouden aan de benamingen van de KNVB .
Zij rekenen de tweede divisie tot het amateurvoetbal.

Mijn grens 2e, 3e,hk, is gekozen , omdat zij waarschijnlijk het meeste zullen merken van de veranderingen.
Over het algemeen merken clubs in de klassen daar onder nauwelijks wat van de gevolgen en clubs uit bv de 5e klasse boeit het vaak ook niet. Ik zou de clubs die het echt aangaat een zwaardere stem willen geven.

Met jouw voorstel om za en zo te mixen en de thuisclub de speeldag te laten bepalen heb ik nog wel de grootste moeite.

TukkerVoetbal

New member
Beste Tukkervoetbal, je mag het noemen zoals je wil.
Overigens blijft de grens dan willekeurig , omdat ook in de klassen eronder betaald wordt.
En nogmaals, zolang dat volgens de regels gebeurt heb ik daar geen moeite mee.
Ik blijf voorlopig maar vasthouden aan de benamingen van de KNVB .
Zij rekenen de tweede divisie tot het amateurvoetbal.

Mijn grens 2e, 3e,hk, is gekozen , omdat zij waarschijnlijk het meeste zullen merken van de veranderingen.
Over het algemeen merken clubs in de klassen daar onder nauwelijks wat van de gevolgen en clubs uit bv de 5e klasse boeit het vaak ook niet. Ik zou de clubs die het echt aangaat een zwaardere stem willen geven.

Met jouw voorstel om za en zo te mixen en de thuisclub de speeldag te laten bepalen heb ik nog wel de grootste moeite.

Wel de lusten, niet de lasten. Meer kan ik er niet van maken.

We kunnen het eens zijn, dat we het oneens zijn en blijven. Ik zal je niet meer vragen om in te gaan op mijn argumenten/idee?n. Ik zal omgekeerd ook niet meer trachten om je op andere gedachten te brengen.

noordooster

Well-known member
Maar wat is verkeerd stemmen?

De overkoepelende organen van de topamateurs stemmen in met een plan.
De (ook door de topamateurs) gekozen ledenraad bekrachtigd dat.

Het enige dat je echt kunt zeggen is dat doordat iedereen zijn eigen belangen voorop stelt er nooit een oplossing gaat komen.

Wat voor mij vooral telt is dat het nieuwe piramideplan een breed draagvlak krijgt.
En dat ging in 2014 ondanks gekozen ledenraden en weet ik veel wat niet allemaal, compleet mis.
Als minimaal zo'n 80 % van de topamateurs er achter kan staan ben je een heel eind.

Je hebt gezien hoe na 2014 er fikse commotie ontstond over de spelerscontracten, omdat een aantal clubs dat het betrof hier flink tegen tekeer ging. Wat uiteindelijk leidde tot versoepelingen en een punt in mindering voor ongeveer 20% van de clubs die het aanging.

De Groene Scout

Well-known member
Als je wacht totdat 80% achter een plan gaat staan, zal er nooit iets veranderen, daarvoor zijn er te veel verschillende belangen, wensen, inzichten etc.
Een kleine meerderheid zou al heel erg mooi zijn.

noordooster

Well-known member
Wel de lusten, niet de lasten. Meer kan ik er niet van maken.

Ik zie deze omschrijving meer als het gaat om zaterdagclubs te verplichten op zondag te voetballen.
Onterecht naar mijn idee, voor het zaterdagvoetbal hoeft die mix helemaal niet. Hoezo lusten die ze via de piramide zouden krijgen ?
Zoiets als, je krijgt het voorrecht om tegen AFC of TEC te mogen voetballen, maar dan moet je wel toestaan dat het op zondag om half 3 gebeurt ?

Hoofdargument om die verplichting niet te willen is dat je allerlei ongewenste gevolgen krijgt , omdat zeer vele zaterdagclubs zullen weigeren op zondag te voetballen.

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Voor (beroeps)gedeformeerde zeloten als jij en ik zal er niet veel nieuws in staan, maar dat geldt vast niet voor de gemiddelde voetballiefhebber annex krantenlezer.

Jij hebt het over de afwisseling hier.
En onder de lezers en reageerders hier zijn er meer die in het onderwerp ge?nteresseerd zijn.
Zij zullen iets soortgelijks als wat in het artikel staat wel vaker gelezen hebben.
Overigens zou ik zo'n term als die van jou nooit gebruikt hebben.

noordooster

Well-known member
Als je wacht totdat 80% achter een plan gaat staan, zal er nooit iets veranderen, daarvoor zijn er te veel verschillende belangen, wensen, inzichten etc.
Een kleine meerderheid zou al heel erg mooi zijn.

van der Zee heeft meermalen gezegd te streven naar een breed draagvlak en te verwachten dat dat er ook komt.
Daarvoor is een kleine meerderheid niet genoeg.
Zou er niet iets te bedenken zijn waar minimaal zo'n 80 % van degenen die het aangaat achter kan staan ?

Joost

Well-known member
van der Zee heeft meermalen gezegd te streven naar een breed draagvlak en te verwachten dat dat er ook komt.
Daarvoor is een kleine meerderheid niet genoeg.
Zou er niet iets te bedenken zijn waar minimaal zo'n 80 % van degenen die het aangaat achter kan staan ?

Benader het eens andersom;

Je vraagt je af of 60% van de zaterdagverenigingen het een goed idee vind om op zondag aan te treden.
Of dat 60% van de zondagverenigingen het niet erg vind om op zaterdag te spelen.

Mug

Member
Nu Johan Derksen zich hier ook al mee bezig houdt , gaat het wel goed komen met mixen en regionaal indelen.

Bovenaan