De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

JMD

Well-known member
Ik ben nergens op gewezen, wat dit betreft.
Ja hoor, ten tijde van de discussie met Niels is dit vaak langsgekomen.

Maar ik had het wat duidelijker moeten opschrijven.
Wat ik bedoel is, dat zaterdagploegen dan 22 keer op zaterdag gaan voetballen en zondagploegen 22 keer op zondag.
En dat er evenveel wedstrijden op zaterdag als op zondag worden afgewerkt.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, alhoewel er veel zondagploegen ook wel op zaterdag willen spelen. Dus het zal eerder richting 75-25 gaan dan bij 50-50 blijven.

noordooster

Well-known member
Overigens kan ik moeilijk inschatten welke clubs uit de 2e en 3e divisie en de hoofdklassen problemen zullen hebben met het voorstel dat ik ook op DVK al zo vaak las, namelijk dat de thuisspelende club de wedstrijddag bepaalt.

JMD

Well-known member
Overigens kan ik moeilijk inschatten welke clubs uit de 2e en 3e divisie en de hoofdklassen problemen zullen hebben met het voorstel dat ik ook op DVK al zo vaak las, namelijk dat de thuisspelende club de wedstrijddag bepaalt.

Veel van de zaterdagploegen zullen het daar niet mee eens zijn lijkt me.

erka

Well-known member
Maar momenteel ook niet hetzelfde niveau.
Ach Derksen moet zich nog wel meer zaken eigen maken wat betreft het amateurvoetbal in Drenthe.
Zo had hij GOMOS uitgekozen als club waarvoor hij bij het tv programma geld kon verdienen, maar keer op keer gaf hij allemaal verkeerde informatie over die club.
Zo dacht hij oa eerst dat de club uit Roden kwam.

Dat hij daar nog niet voor gelyncht is door een stel boze Norgers is op zich al opmerkelijk. Roden en Norg gaat niet echt samen.

noordooster

Well-known member
Veel van de zaterdagploegen zullen het daar niet mee eens zijn lijkt me.

Op de site van vv Staphorst lees ik zonet, dat Staphorst wel mee wil gaan met de plannen van MSC op voorwaarde dat ze de thuiswedstrijden op zaterdag om 14.30 uur en de uitwedstrijden uiterlijk op zaterdag om 17.00 uur kan spelen.

noordooster

Well-known member
Dat staat toch gewoon letterlijk zo in het plan van MSC?

Bijna wel.
Daar staat :
- thuisspelende club bepaalt dag en aanvangstijd.
- maar zaterdagclubs spelen altijd op zaterdag
- aanvangstijd bij voorkeur tussen 14.00 uur en 17.00 uur.

De enige za. hoofdklasser waarvan ik ook de mening kan vinden op internet is sv Huizen.
Zij zijn tegen gemengde hoofdklassen.

Mug

Member
Op de site van vv Staphorst lees ik zonet, dat Staphorst wel mee wil gaan met de plannen van MSC op voorwaarde dat ze de thuiswedstrijden op zaterdag om 14.30 uur en de uitwedstrijden uiterlijk op zaterdag om 17.00 uur kan spelen.

VV Staphorst , een verstandige club .

Unregistere

Well-known member
Die zijn dan ook al bijna gedegradeerd. Net goed. :p

Poeh, ik zie nu dat die er inderdaad wel heel beroerd voor staan. Opvallend, als degradant uit de derde divisie. De halve selectie is wel vertrokken en er is een nieuwe trainer, dus het is wel te verklaren, maar toch.

Ik ben trouwens wel benieuwd in hoeverre de plannen van MSC nu echt al gedeeld zijn met alle clubs. Van de hoofdklassers uit deze regio hoor ik er namelijk helemaal niets over. Dus of ze weten het niet of het leeft niet bij ze.

noordooster

Well-known member
Poeh, ik zie nu dat die er inderdaad wel heel beroerd voor staan. Opvallend, als degradant uit de derde divisie. De halve selectie is wel vertrokken en er is een nieuwe trainer, dus het is wel te verklaren, maar toch.

Ik ben trouwens wel benieuwd in hoeverre de plannen van MSC nu echt al gedeeld zijn met alle clubs. Van de hoofdklassers uit deze regio hoor ik er namelijk helemaal niets over. Dus of ze weten het niet of het leeft niet bij ze.

Volgende week dinsdag is er in Huizen een bijeenkomst van het COH, Centraal Overleg Hoofdklassen.
Daar zullen de MSC-plannen worden besproken. En zullen de meningen worden gepeild.
van der Zee heeft al aangegeven benieuwd te zijn naar de uitslag.
Tegelijkertijd wordt aangegeven dat e.e.a. geen initiatief is van de KNVB.

Hollandia Hoorn blijkt tegenstander van de plannen, Swift voorstander en Noordwijk wil het wel, als alles maar gespeeld wordt op zaterdag om 14.30 uur, begrijp ik.

noordooster

Well-known member
Ik citeerde vice voorzitter Leo Kruithof van vv Noordwijk

"Leo Kruithof ? Noordwijk, Zuid-Holland, Netherlands
Voor vv Noordwijk is samenvoeging zaterdag en zondag (in de Hoofdklasse en 3e Divisie) bespreekbaar, mits aan enkele voorwaarden wordt voldaan. Een van die voorwaarden: vast aanvangstijdstip op zaterdag om half 3. Noordwijk behoort dus (nog) niet tot de vele voorstanders, waarover Arjan Jonkers van MSC spreekt. "

noordooster

Well-known member
Oss'20 kan ook niet akkoord gaan met de plannen van MSC zoals die er nu liggen.

Overigens heb ik een mogelijke regionale indeling van de hoofdklassen gezien, waarbij Zuid bijna geheel zou bestaan uit clubs die, net als Oss'20 nu in de zo hoofdklasse B zitten.
Slechts zaterdaghoofdklasser DFS uit Opheusen zou daar dan bij in komen.

Misschien is dat ook wel een reden waarom het bij de Zondaghoofdklassers uit B allemaal wat minder speelt.

Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Oss'20 kan ook niet akkoord gaan met de plannen van MSC zoals die er nu liggen.

Overigens heb ik een mogelijke regionale indeling van de hoofdklassen gezien, waarbij Zuid bijna geheel zou bestaan uit clubs die, net als Oss'20 nu in de zo hoofdklasse B zitten.
Slechts zaterdaghoofdklasser DFS uit Opheusen zou daar dan bij in komen.

Misschien is dat ook wel een reden waarom het bij de Zondaghoofdklassers uit B allemaal wat minder speelt.

:eek:mg: Dat heeft Joost dus ook al een keer of 16.347 gezegd hier.

Bovenaan