De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
Interessant. Zou voor IFC ook niet zo slecht zijn, denk ik. Kan me voorstellen dat het voor hen veel aantrekkelijker is om tegen RVVH, Rijsoord, Smitshoek, Zwaluwen, Leonidas, DHC etc. te spelen dan tegen de meeste teams uit de huidige afdeling, waarin ze geografisch gezien een vreemde eend in de bijt zijn. En voor RVVH is een regioderby tegen IFC of Leonidas denk ik ook leuker dan potjes tegen AFC of Swift.
 

noordooster

Well-known member
Je trekt in twijfel of een meerderheid voor is en vind het een promo-stukje van Andor.
Dan geef je toch feitelijk aan dat het niet klopt?

Andor Heij is een voorstander van de za-zo mix en dat lees ik terug in zijn stukjes erover.
Hij schrijft dat meer dan de helft heeft gereageerd en dat daarvan 70 % voor is.
Dan kunnen er nog 31 clubs niet gereageerd hebben. Hoe zij erover denken weet je niet.
Vandaar dat ik aangaf liever 23 januari af te wachten.

Met het oog daarop vind ik de kop boven het artikel ook enigszins suggestief.
Daarbij vraag ik me af of je zo'n beslissing moet nemen met een minieme meerderheid van de huidige hoofdklassers voor.
Zoiets gaat namelijk ook de klassen erboven en eronder aan en komend seizoen zullen de hoofdklassen ook weer deels uit andere teams bestaan.

En ik zou in dit verband het woord "poep" nooit willen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Logisch dat je zoiets 'kopt' boven een artikel wat afkomstig is van de club met het voorstel. In de inleiding wordt echter al wel direct het woordje 'lijkt' toegevoegd aan de meerderheid die voor is.
Voorstel moet in ieder geval een kans krijgen overal op tafel komen, anders komt er nooit iets van de grond. Als een minieme meerderheid al voor is, dan klinkt mij dat vrolijker in de oren dan dat er door een minderheid weer enkele vraagtekens worden geplaatst. Dat zijn vaak conservatieve oude lullen die nooit iets willen wijzigen. Die waren 35 jaar geleden ook tegen het 11 tegen 11 op groot veld afschaffen voor E en F jeugd en vorig jaar tegen het 6 tegen 6 voetballen op kwart veldjes.
 

JMD

Well-known member
Een structuur waarbij Zondagclubs verplicht worden om thuiswedstrijden op zaterdag rond 15:00 uur te gaan spelen is onrealistisch en niet uitvoerbaar. Dit omdat, naast vele andere bezwaren, de accommodaties van deze verenigingen daar niet op zijn ingericht. Die clubs zitten veelal op zaterdag rammetje-vol gepland met jeugdwedstrijden. T? weinig velden, t? weinig kleedkamers etc.

En ik vraag me ook af hoe het zit met de spelers van de zondagclubs. Misschien zitten daar wel spelers bij die op zaterdag werken? (dat ze om die reden voor een zondagclub gekozen hebben)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik vind het grotendeels een prima voorstel. Van mij hoeven zaterdagverenigingen zeker niet verplicht worden op zondag te spelen, al zou ik bij zondag v zaterdag 17.00 of 18.00 als aanvangstijd of desnoods (bij onderling akkoord) vrijdagavond redelijk vinden. Wel moet op hoofdklasseniveau en hoger eindelijk eens verlichting verplicht worden. Qua promotie/degradatie ben ik (zoals bekend) geen voorstander van verplichte promotie. Eredivisie / JL kan naar 2 rechstreeks omlaag/omhoog en 1 via PO tussen nummer 16 eredivisie en 3/4/5 JL. Hetzelfde kan in principe tussen de 1e en 2e divisie. Als clubs niet willen promoveren of niet aan de licentie-eisen voldoen, kunnen de plaatsen opgeschoven worden naar de eerste ploeg die wel wilt. Dan moet er wel een regel komen dat je bij de beste 3 moet eindigen om rechtstreeks te promoveren (zijn er maar 1 of geen promovendi, dan is er maar 1 of geen rechtstreekse degradant). Op dezelfde manier moet een ploeg bij de beste 8 eindigen om aan de PO mee te doen.

Licentie-eisen voor de JL moeten omlaag, maar daar is zowat iedereen het wel over eens.
 

bqandy

Well-known member
Inderdaad, dan hadden we hem kunnen vragen waarom ie zulke smerige subjectieve stukjes schrijft.

Een eikel is het. :oops:

Ik heb uiteraard alleen het verhaal van Arjan Jonkers opgeschreven. Mijn mening doet er daarin niet toe.

Om op @noordooster terug te komen.
Ik ben voor een mix, maar dan zonder water bij de wijn.
Zaterdag komt maar mooi om twee uur of half drie bij zondag OP zondag voetballen.
 

noordooster

Well-known member
Logisch dat je zoiets 'kopt' boven een artikel wat afkomstig is van de club met het voorstel. In de inleiding wordt echter al wel direct het woordje 'lijkt' toegevoegd aan de meerderheid die voor is.
Voorstel moet in ieder geval een kans krijgen overal op tafel komen, anders komt er nooit iets van de grond. Als een minieme meerderheid al voor is, dan klinkt mij dat vrolijker in de oren dan dat er door een minderheid weer enkele vraagtekens worden geplaatst. Dat zijn vaak conservatieve oude lullen die nooit iets willen wijzigen. Die waren 35 jaar geleden ook tegen het 11 tegen 11 op groot veld afschaffen voor E en F jeugd en vorig jaar tegen het 6 tegen 6 voetballen op kwart veldjes.

" conservatieve oude lullen" vind ik nogal denigrerend.
Niet elke verandering is een verbetering.
Waarom zou je voor een verandering stemmen als je die een verslechtering vindt, voor jouw club en voor het voetbal als geheel ?

Ik vind de kop wel suggestief.
Als alle clubs die nog niet hebben gereageerd tegen gaan stemmen, klopt die kop waarschijnlijk niet meer.
( Wel afhankelijk van hoeveel er al hebben gereageerd, maar dat lees ik nergens )
 

noordooster

Well-known member
Welkom terug Niels.
Je benoemt direct een heleboel zaken waarin ik me kan vinden en die je op dit forum van niemand anders hoort.
( Gelukkig hoor en lees ik het wel buiten dit forum om )
 

JMD

Well-known member
Nou, daar gaan we weer. :jerry:

Weekje rust heeft je goed gedaan zie ik. Nog de beste wensen Niels!!!

Welkom terug Niels.
Je benoemt direct een heleboel zaken waarin ik me kan vinden en die je op dit forum van niemand anders hoort.
( Gelukkig hoor en lees ik het wel buiten dit forum om )

Mmm, ligt het aan mij of klopt het dat de posts van Niels alweer weg zijn? Ik zie namelijk geen posts van Niels. Wel van NO, DGS en erka
 

De Groene Scout

Well-known member
Ja, eerste post was 3 A4-tjes om ons allemaal nog weer even op de plaats te zetten. Jij was uiteraard weer het foute wiskunde docentje.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Mmm, ligt het aan mij of klopt het dat de posts van Niels alweer weg zijn? Ik zie namelijk geen posts van Niels. Wel van NO, DGS en erka

Dat ligt niet aan jou. Het waren posts die niet inhoudelijk bijdroegen aan de discussie, maar puur (onterecht) zeuren waren. En hij noemt gelijk mensen die het niet met hem eens zijn zagerdaghaters en Christenhaters. Wat natuurlijk onzin is.
 
N

Niels5596

Guest
Goh, dat je dat kunt zien vanuit jouw huiskamer, TukkerVoetbal.

Joost, even ter vergelijking:
Zaterdagtoeschouwers:
Spakenburg: 1600, 1900, 2500
Quick Boys: 1900, 2200, 2300
IJsselmeervogels: 1900, 2000, 2400
GVVV: 1000, 1200, 1300
HHC Hardenberg: 1300, 1100, 1300
Kozakken Boys: 1100, 1100, 1400
Rijnsburgse Boys: 1200, 1300, 1300
SC Genemuiden: 900, 800, 700
Sparta Nijkerk: 700, 900, 900

Zondagtoeschouwers:
Koninklijke HFC: 400, 500
FC Lienden: 800, 700
AFC: 400, 300 :eek:mg:
De Dijk: 300 :eek:mg:
TEC: 700, 500
EVV: 150, 200
Juliana '31: 300
OJC Rosmalen: 300, 450
HSC '21: 450, 500
Ik generaliseer, Joost, om het maar even duidelijk te maken. Ik kan niet zeggen dat FC Lienden een uitzondering op de regel is bij de zondagclubs, omdat zij net wat meer toeschouwers hebben dan pak 'm beet SC Genemuiden...
Hosternokke, moet dit nu nog duidelijker? Dat ik nog de statistieken opzoek, ook. Ik lijk wel gek. CONCLUSIE: Zondag is niets, zaterdag is alles.

ZATERDAGCLUBS WILLEN GEEN ZONDAGCLUBS IN DE COMPETITIE
 
Bovenaan