noordooster
Well-known member
"Het verhaal van de KNVB over toenemende toeschouwersaantallen, als promotie
voor de invoering van de piramide, is achterhaald door de praktijk. Een club als
Kozakken Boys klaagde vorig seizoen over teruglopend bezoek, met name bij de niet
aansprekende tegenstanders, terwijl de Werkendammers toch een vaste aanhang
hebben. Andermaal een bewijs dat toeschouwers hangen aan traditie. De Tweede
divisie trekt minder publiek dan de topklasse (zaterdag) in de zes jaar daarvoor.
Maar ook de Derde divisie (zaterdag), voorheen de topklasse, is qua
toeschouwersaantallen teruggelopen. Logisch want de traditioneel sterke
zaterdagclubs houden in de Tweede divisie de toeschouwersaantallen nog enigszins
op peil, op basis van traditie. "
Deze constatering op een veelgelezen voetbalsite vind ik veel meer van realiteitszin getuigen dan de quote van Jan Dirk van der Zee :
"Je ziet in de Tweede divisie hoe spectaculair de wedstrijden kunnen zijn tussen zaterdag- en zondagclubs."
Ik weet niet of het mag van de bazen hier, maar ik herhaal 'm nog een keer , omdat ik 'm te interessant vind om onbecommentarieerd
voorbij te laten gaan . Misschien heeft niet iedereen het gelezen. :rumcolaa:
voor de invoering van de piramide, is achterhaald door de praktijk. Een club als
Kozakken Boys klaagde vorig seizoen over teruglopend bezoek, met name bij de niet
aansprekende tegenstanders, terwijl de Werkendammers toch een vaste aanhang
hebben. Andermaal een bewijs dat toeschouwers hangen aan traditie. De Tweede
divisie trekt minder publiek dan de topklasse (zaterdag) in de zes jaar daarvoor.
Maar ook de Derde divisie (zaterdag), voorheen de topklasse, is qua
toeschouwersaantallen teruggelopen. Logisch want de traditioneel sterke
zaterdagclubs houden in de Tweede divisie de toeschouwersaantallen nog enigszins
op peil, op basis van traditie. "
Deze constatering op een veelgelezen voetbalsite vind ik veel meer van realiteitszin getuigen dan de quote van Jan Dirk van der Zee :
"Je ziet in de Tweede divisie hoe spectaculair de wedstrijden kunnen zijn tussen zaterdag- en zondagclubs."
Ik weet niet of het mag van de bazen hier, maar ik herhaal 'm nog een keer , omdat ik 'm te interessant vind om onbecommentarieerd
voorbij te laten gaan . Misschien heeft niet iedereen het gelezen. :rumcolaa: