Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

• CDA

Stemmen: 1 4,3%
  • VVD

• D66

Stemmen: 0 0,0%
  • PvdA

• SP

Stemmen: 2 8,7%
  • GL

• CU en/of SGP

Stemmen: 3 13,0%
  • PVV

• DENK

Stemmen: 2 8,7%
  • Andere landelijke partij

• Lokale partij

Stemmen: 7 30,4%
  • Geen verkiezingen / blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

• Wiv: VOOR

• Wiv: TEGEN

Stemmen: 8 34,8%
  • Wiv: blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

• Totaal aantal stemmers
    23
  • Opiniepeiling gesloten .

gevegt

Well-known member
Stem CU, hier de grootste partij. Ik gok dat ze dat niet blijven, want door de CU zijn hier de winkels nog dicht en ik heb het gevoel dat ze dat wordt aangerekend. Het referendum stem ik blanco. Ik wil mijn stem gebruiken, maar tegelijk heb ik niet voldoende verstand ervan om hier een oordeel over te geven. Ik laat dit aan de deskundigen over.

Ik heb juist het gevoel dat de CU het weer heel goed gaat doen in Zwolle. Vooral door de inzet van hun bners.

vakx2.0

Banned
Hoe kan het dan dat de AIVD van al die 'aanslagen die we hebben voorkomen' geen 1 rapport openbaar hebben gemaakt? Want dat was 'classified information' of zoiets... Allemaal niet controleerbaar dus.

Wat snap je niet aan het woord 'geheim' in 'geheime dienst'.
Hoe meer ze openbaar maken, hoe meer ze prijsgeven van hun methodiek.
Hoe minder ze nu en in de toekomst voorkomen kunnen.

Dom dus.

Ze zijn misschien niet controleerbaar voor jou en voor mij. Maar wel degelijk controleerbaar door toezichthoudende instanties en de rechterlijke macht. Dat is voor mij voldoende.

Max

Administrator
Forumleiding
Juist. Het meest opvallende is dat bijna niemand dit noemt om er tegen te zijn.
Wel is goed dat over twee jaar de wet wordt ge?valueerd. Maar ja, dan zit dit kabinet er waarschijnlijk nog.

Ik heb het idee dat iedereen die aan de macht komt voor deze sleepwet gaat zijn. Zo?n D66 is ook lekker gedraaid.

gevegt

Well-known member
Hoe kan het dan dat de AIVD van al die 'aanslagen die we hebben voorkomen' geen 1 rapport openbaar hebben gemaakt? Want dat was 'classified information' of zoiets... Allemaal niet controleerbaar dus.
Juist een reden te meer om onafhankelijke rechtsgeleerden dit te laten controleren. Al dan niet in het openbaar.

Max

Administrator
Forumleiding
De enige hoop zijn echt heel veel tegenstemmen en dat de RvS later haar werk goed doet.

De RvS had het toch ook al afgeschoten? Verder gaat het morgen 80% ja worden. Men is anti referendum of voor veiligheid of heet vakx.

gevegt

Well-known member
Ik heb het idee dat iedereen die aan de macht komt voor deze sleepwet gaat zijn. Zo’n D66 is ook lekker gedraaid.

Dat laatste is gewoon een schande. Ze hebben niets aan de wet gedaan, slechts een site letter bedongen.
Alles waar die partij ooit voor stond hebben te grabbel gegooid.
Ik ben heel benieuwd wat ze er over een paar jaar voor terug krijgen van Rutte.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat laatste is gewoon een schande. Ze hebben niets aan de wet gedaan, slechts een site letter bedongen.
Alles waar die partij ooit voor stond hebben te grabbel gegooid.
Ik ben heel benieuwd wat ze er over een paar jaar voor terug krijgen van Rutte.

Ik zie die partij nu zowel in Den Haag als in Amsterdam keihard spartelen. Het is echt te sneu voor woorden waar ze mee bezig zijn. Tijd dat er een Lousewies opstaat.

vakx2.0

Banned
CTIVD
De onafhankelijk opererende Commissie van Toezicht op de Inlichtingen en Veiligheidsdiensten (CTIVD) controleert het werk van de AIVD. Deze commissie kijkt tijdens en na het afronden van een onderzoek naar de rechtmatigheid en zorgvuldigheid van ons werk.

De CTIVD heeft altijd onbelemmerd toegang tot alle systemen van de AIVD en mag met alle medewerkers spreken. De CTIVD rapporteert aan de Tweede Kamer en de rapporten zijn (deels) openbaar.

TIB
In de Wiv 2017 staat dat er ook vooraf een controle moet plaatsvinden. Dit is een taak van de zogeheten Toetsingscommissie Inzet Bevoegdheden (TIB). Deze commissie bestaat uit drie leden. Twee van hen zijn rechters of oud-rechters, het derde lid is technisch expert. Zij toetsen vooraf verzoeken van de AIVD om een bijzondere bevoegdheid te kunnen gebruiken. In de oude wet bestond deze toetsingscommissie nog niet. Het oordeel van de TIB is bovendien bindend.

Ik vind het openbaar en controleerbaar genoeg.

@Max. Inderdaad, tegen een referendum. We kiezen onze volksvertegenwoordigers om - hopelijk met verstand en dossierkennis - politieke besluiten voor ons te nemen. Als we dat als volk zelf gaan doen, krijg je die toestanden zoals met dat Oekraine-referendum. "We zijn hartstikke tegen, maar hebben eigenlijk geen idee waarom".

Totale onzin.

leo1949

Well-known member
Gek is dat de VVD hier heeft dingen in zijn programma staan waarin ik mij wel kan vinden.
Het is jammer dat het VVD is anders zou ik er op stemmen bij gebrek aan SP hier.

Waar je wel voor op moet passen is die ijskoningin uit Zweden, je weet wel de Zwarte jonkvrouwe.
Die is voor de Sleepwet en laat de stemmen tellen met onveilige software.
Dat zal wel wezen voor Rusland en Bilderbergers.

DYwKI6nWAAAFNfK.jpg

gevegt

Well-known member
Ik zie die partij nu zowel in Den Haag als in Amsterdam keihard spartelen. Het is echt te sneu voor woorden waar ze mee bezig zijn. Tijd dat er een Lousewies opstaat.

Ik denk dat ze langzamerhand weer teruggaan naar een zeteltje of 3.
Wat eigenlijk nog veel schandelijker is dat de VVD echt overal mee wegkomt. Die hollen de rechtsstaat al jaren uit. Zelfs in Groningen hadden ze dat blijkbaar niet door tijdens de afgelopen verkiezingen.
Ik ben benieuwd wat daar morgen de uitslag wordt.

Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Haha, ik krijg net een berichtje dat Eikel (aka de neus ) lijstduwer is van Gemeentebelangen.
Jos wordt het dus!

gevegt

Well-known member
Wat snap je niet aan het woord 'geheim' in 'geheime dienst'.
Hoe meer ze openbaar maken, hoe meer ze prijsgeven van hun methodiek.
Hoe minder ze nu en in de toekomst voorkomen kunnen.

Dom dus.

Ze zijn misschien niet controleerbaar voor jou en voor mij. Maar wel degelijk controleerbaar door toezichthoudende instanties en de rechterlijke macht. Dat is voor mij voldoende.

Dus ook wanneer de politiek het laatste woord krijgt ipv de rechtelijke macht?

ElSimao

Active member
Met name de bankcaire sector daar zullen een aantal systemen behoorlijk gedateerd zijn. Laatst was ik voor een klant aan het schakelen met de belastingdienst en ik begrijp dat het betaalsysteem uit de jaren tachtig dateert en dat de invorderaar echt niet teveel in het systeem durfde te gooien. Dat zal vermoedelijk in de bancaire sector vergelijkbaar zijn. Ik zal het eens bij een IT-er werkzaam bij ABN Amro vragen.

De ING is qua IT en data de beste van de bancaire sector. De ABN heeft wat problemen omdat ze te snel teveel mensen eruit hebben gekegeld, maar ze zijn over het algemeen goed bezig en hebben dit gebied recent weer tot prioriteit gebombardeerd. Met hun organisatie, budget en infrastructuur kunnen ze daar snel stappen in zetten.

Dat soort grote partijen dat echt de focus legt op data weet in de regel wel wat meer van mensen, maar het is een misconceptie dat ieder groot bedrijf alle informatie van mensen heeft, dat is simpelweg niet het geval. Vaak is traditionele BI daar al een hele uitdaging, laat staan dat men op klantniveau inzicht veel inzicht heeft. En dat eventuele inzicht gebruiken is al helemaal een hoop stappen verder.

Joost

Well-known member
Met name de bankcaire sector daar zullen een aantal systemen behoorlijk gedateerd zijn. Laatst was ik voor een klant aan het schakelen met de belastingdienst en ik begrijp dat het betaalsysteem uit de jaren tachtig dateert en dat de invorderaar echt niet teveel in het systeem durfde te gooien. Dat zal vermoedelijk in de bancaire sector vergelijkbaar zijn. Ik zal het eens bij een IT-er werkzaam bij ABN Amro vragen.

Dat je die stem kan verdragen. Als ik daar nu naar zou gaan kijken, dan ben ik in staat om toch nog te switchen en geen CDA te stemmen.

Toch vind ik de Belastingdienst in Nederland nog prima qua gebruiksvriendelijkheid. Ik moet sinds kort ook aangiftes in Belgie verzorgen, dat is een site die nog uit 1991 stamt.

gevegt

Well-known member
Toch vind ik de Belastingdienst in Nederland nog prima qua gebruiksvriendelijkheid. Ik moet sinds kort ook aangiftes in Belgie verzorgen, dat is een site die nog uit 1991 stamt.

Dat heeft ermee te maken dat ze nog steeds bouwen op het mainframe systeem. Net als de banken en gemeenten dat doen. Het achterliggende probleem is dat de zogenaamde vernieuwde systemen er niet goed mee kunnen communiceren, of dat de betreffende leidinggevenden dat niet willen. Dat speelt al sinds de jaren '90 van de vorige eeuw.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gek is dat de VVD hier heeft dingen in zijn programma staan waarin ik mij wel kan vinden.
Het is jammer dat het VVD is anders zou ik er op stemmen bij gebrek aan SP hier.

Dit snap ik dus echt niet. Je bent het eens met ze, maar stemt er principieel toch niet op. Kun jij mij het verschil uitleggen met dat standpunt en mensen die zeggen "ja meneer, u voldoet aan de eisen. Maar we nemen u niet aan, want u bent een Marokkaan"?

Maasveld

Well-known member
Momenteel zal de AIVD idd niet in ons ge?nteresseerd zijn, maar er hoeft maar 1 persoon aan de macht te komen die kwade bedoelingen heeft en hij/zij heeft dan direct al het recht om ons allemaal digitaal af te luisteren. Dystopische toekomstvisie: het EU-leger valt ons land aan en wil alle mensen die kwaad spreken of gesproken hebben over de EU achter slot en grendel hebben. Met 1 druk op de knop hebben ze dat allemaal, en nog legaal ook, hoeven ze geen parlement voor te bewerken, want het staat al in de wet....
Ik moest het toch even 3 keer lezen om te zien of dit er echt stond...

Bovenaan