Zucht....
Niet zo? Je kan toch niet zeggen dat de islam onderschat wordt door bv de PVV, FVD of de VVD... Idem voor de facistische hoek door GL/PvdA/D66 e.d...
Van de 100 aanslagen worden er 100 gepleegd door mensen die ze al op de radar hebben. Wat is dan het nut van de sleepwet?
'Het net sluiten'... Met onze ICT-faalprojecten van de overheid?Het is een feit dat ze veel mensen op de korrel hebben. Dat los je natuurlijk niet op door meer 'blauw' op straat of achter het bureau. Waarom niet? Omdat je wel mensen op de korrel kunt hebben, maar het zijn er teveel om ze allemaal fysiek te volgen. Het gaat letterlijk om tienduizenden personen in Europa.
Juist daar heb je dus zo'n sleepwet voor nodig... zodat je via de digitale wet het net sneller kan sluiten om diegenen die echt op het punt staan toe te slaan tijdig te pakken. Dat soort lui worden namelijk door (samenwerkende) veiligheidsdiensten gepakt, niet door politie en rechercheurs.
Nog een keer zucht.....
Momenteel zijn al die dingen al toegestaan.Bewijs verzamelen en specificeren.
Je hebt er voor de rechter namelijk niets aan als je ze enkel 'op de radar hebt gehad'. Die willen meer bewijs. En dat is voornamelijk digitaal te verkrijgen. Als dat bewijs dan van tafel wordt geveegd omdat het - zonder zo'n sleepwet - illegaal verkregen bewijs is, lopen ze na vijf minuten weer vrij buiten.
Je weet wat er met de meeste bijvangst gebeurt bij gebruik van sleepnetten? Die overlijden...Het gaat om grote getallen 'eenzame wolven'. Die moet je dus inderdaad met een sleepwet zien te vangen... en vandaar uit isoleren. De brave bijvangst gooi je overboord, niet interessant. Of denk je echt dat de AIVD ge?nteresseerd in ons is?
En dat argument over wat mensen nu al delen is onzin. Ik kies zelf wat ik op bv Facebook zet, en er is zat dat ik daar niet op zet.
Precies.Het grappige is dat al die roeptoeters 'onze' democratie willen waarborgen door de in hun ogen extreme partijen willen verbieden.
Heel apart vind ik dat altijd.
'Het net sluiten'... Met onze ICT-faalprojecten van de overheid?
Als je die mensen op de korrel hebt, dan weet je waar ze mee bezig zijn, want dat kan men nu al uitzoeken via internet, daar heeft men de nieuwe sleepwet helemaal niet voor nodig...
En dat argument over wat mensen nu al delen is onzin. Ik kies zelf wat ik op bv Facebook zet, en er is zat dat ik daar niet op zet.
Bewijs verzamelen en specificeren.
Je hebt er voor de rechter namelijk niets aan als je ze enkel 'op de radar hebt gehad'. Die willen meer bewijs. En dat is voornamelijk digitaal te verkrijgen. Als dat bewijs dan van tafel wordt geveegd omdat het - zonder zo'n sleepwet - illegaal verkregen bewijs is, lopen ze na vijf minuten weer vrij buiten.
Het gaat om grote getallen 'eenzame wolven'. Die moet je dus inderdaad met een sleepwet zien te vangen... en vandaar uit isoleren. De brave bijvangst gooi je overboord, niet interessant. Of denk je echt dat de AIVD ge?nteresseerd in ons is?
Welke complottheoreticus heeft je deze onzin verteld? Ja, dat ik idd door cookies bepaalde advertenties zie snap ik, maar dan kies ik echt nog altijd zelf of ik die advertenties wil bekijken en of dat product wil kopen.En dan durf je de overheid gebrek aan IT-kennis te verwijten?
Joh, als je nu nog steeds gelooft dat je helemaal zelf KIEST wat je op bv Facebook zet (of via internet deelt), dan ben je alle zicht op de realiteit kwijt. Je wordt al jaren en jaren gemanipuleerd door algoritmes en cookies. Vanaf het allereerste moment dat je ooit 1 webformuliertje of online bestelling hebt gedaan. Ze weten alles van je JMD. Nee, niet de overheid. Maar de grote, commerciele, oncontroleerbare, niet door de wet beperkte, bedrijven van deze wereld.
Het grappige is dat al die roeptoeters 'onze' democratie willen waarborgen door de in hun ogen extreme partijen willen verbieden.
Heel apart vind ik dat altijd.
Dat is een goede inderdaad. Een Juvenalis-dilemma: wie bewaakt de bewakers...Wie moet volgens jou het laatste woord hebben wat betreft de rechtsgeldigheid van het verzamelen en gebruiken van de nieuwe data?
Welke complottheoreticus heeft je deze onzin verteld? Ja, dat ik idd door cookies bepaalde advertenties zie snap ik, maar dan kies ik echt nog altijd zelf of ik die advertenties wil bekijken en of dat product wil kopen.
Ik bepaal toch echt zelf wat ik op facebook zet, facebook bepaalt echt niet voor mij welke foto's ik deel...
En waarom ik de overheid gebrek aan feitenkennis verwijt? Misschien omdat dat zo ongeveer in alle kranten gestaan heeft? https://www.ad.nl/binnenland/rijk-faalt-bij-ict-projecten-het-gaat-mis-op-alle-niveaus~a354c62f/
Het is met al die fails van de laatste jaren in Nederlands politiek met ICT een heerlijk vooruitzicht dat ze alles mogen aftappen zonder toestemmning inderdaad
Als dat laatste het criteruim zo zijn, hadden we nooit een democratie gehad.Tja, ook democratie heeft bescherming nodig. Zonder duidelijke kaders, waar alle partijen zich aan zouden moeten conformeren, kan het razendsnel zijn afgelopen met democratie. Die kaders kunnen heel ruim zijn, als het maar duidelijk is waar de grens ligt van 'tot hier en niet verder'.
Dat is een goede inderdaad. Een Juvenalis-dilemma: wie bewaakt de bewakers...
Wie je ook 'aan de top' zet, die persoon aan de top kan alles naar zijn/haar hand zetten.
En waarom ik de overheid gebrek aan feitenkennis verwijt? Misschien omdat dat zo ongeveer in alle kranten gestaan heeft? https://www.ad.nl/binnenland/rijk-faalt-bij-ict-projecten-het-gaat-mis-op-alle-niveaus~a354c62f/