Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

  • CDA

    Stemmen: 1 4,3%
  • VVD

    Stemmen: 1 4,3%
  • D66

    Stemmen: 0 0,0%
  • PvdA

    Stemmen: 1 4,3%
  • SP

    Stemmen: 2 8,7%
  • GL

    Stemmen: 1 4,3%
  • CU en/of SGP

    Stemmen: 3 13,0%
  • PVV

    Stemmen: 0 0,0%
  • DENK

    Stemmen: 2 8,7%
  • Andere landelijke partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lokale partij

    Stemmen: 7 30,4%
  • Geen verkiezingen / blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

    Stemmen: 3 13,0%
  • Wiv: VOOR

    Stemmen: 1 4,3%
  • Wiv: TEGEN

    Stemmen: 8 34,8%
  • Wiv: blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

    Stemmen: 3 13,0%

  • Totaal aantal stemmers
    23
  • Opiniepeiling gesloten .

Maasveld

Well-known member
Arjen Lubach heeft er (mede) voor gezorgd dat het referendum er komt, dus daarvoor ga ik niet stemmen. Buiten dat maakt het verder ook geen drol uit, die wet komt/is er toch wel.

Voor de gemeente wordt het CDA. Standpunten komen redelijk overeen. Verder komt hun lijsttrekker het sterkst over. Is ook een bekende van me van dezelfde leeftijd. Kan wellicht wel voor broodnodige frisse wind zorgen.
 

zwammy

Well-known member
Ook hier CDA. Wilde eigenlijk lokaal stemmen maar de beste man had helemaal nergens een mening over. Dan kan ik net zo goed op Johan Vlemmix stemmen.
 

gevegt

Well-known member
Op Radio 1 is nu de CDAer te horen die door GS gepusht is.
Ik weet dat het niet netjes is, maar als die man aan het woord is moet ik constant lachen. Alsof hij een ballonnetje helium in heeft ingeademd.
 

vakx2.0

Banned
Ik ben nog zwevende. Neig naar VVD, toch al jaren de meeste bekwame bestuurders.
SP is ronduit oud en seniel. CDA hier, heeft ook niet de grootste lichten in huis. En bij de CU zit een mijnheer die HEEL Z'N LEVEN bestuurder is (en dus nog geen dag echt heeft gewerkt). Daar ga ik niet op stemmen.

Sleepwet: volmondig ja. In een Europa waar de veiligheidsdiensten aantoonbaar de meest verschrikkelijke aanslagen hebben verijdeld maar waar ondanks dat nog genoeg mensen het slachtoffer zijn geworden, mogen ze van mij meer middelen krijgen om volgende rampen te voorkomen. Ik heb meer vertrouwen in het zwaargeborgde systeem van de sleepwet, dan in de fabel dat we in Nederland niet zo bang hoeven zijn. Daarbij.... dat gezeik over privacy. 99 van de 100 Nederlanders delen bewust en onbewust dagelijks zo'n beetje hun hele hebben en houden met google en Facebook. En anders is er hier nog wel eentje die het nodig vindt om je timeschedules te publiceren.

En dan bang zijn voor dit?!
Beetje onnozel. Dus vrij baan voor de sleepwet. Let's go get some bad guys!
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Ik ben nog zwevende. Neig naar VVD, toch al jaren de meeste bekwame bestuurders.
SP is ronduit oud en seniel. CDA hier, heeft ook niet de grootste lichten in huis. En bij de CU zit een mijnheer die HEEL Z'N LEVEN bestuurder is (en dus nog geen dag echt heeft gewerkt). Daar ga ik niet op stemmen.

Sleepwet: volmondig ja. In een Europa waar de veiligheidsdiensten aantoonbaar de meest verschrikkelijke aanslagen hebben verijdeld maar waar ondanks dat nog genoeg mensen het slachtoffer zijn geworden, mogen ze van mij meer middelen krijgen om volgende rampen te voorkomen. Ik heb meer vertrouwen in het zwaargeborgde systeem van de sleepwet, dan in de fabel dat we in Nederland niet zo bang hoeven zijn. Daarbij.... dat gezeik over privacy. 99 van de 100 Nederlanders delen bewust en onbewust dagelijks zo'n beetje hun hele hebben en houden met google en Facebook. En anders is er hier nog wel eentje die het nodig vindt om je timeschedules te publiceren.

En dan bang zijn voor dit?!
Beetje onnozel. Dus vrij baan voor de sleepwet. Let's go get some bad guys!
Geen DENK of PVV in je gemeente?
 

vakx2.0

Banned
Geen DENK of PVV in je gemeente?

Geen denken aan. Aan beide niet. Laat ze daar maar eens een indamwetje voor maken... voordat een van beiden aan de macht is en onze vrijheden - vanuit islamitische of fascistische hoek - voor altijd vermorzelen. Ben bang dat andere partijen de gevaren onderschatten. Je zou maar in de grote stad wonen...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Geen denken aan. Aan beide niet. Laat ze daar maar eens een indamwetje voor maken... voordat een van beiden aan de macht is en onze vrijheden - vanuit islamitische of fascistische hoek - voor altijd vermorzelen. Ben bang dat andere partijen de gevaren onderschatten. Je zou maar in de grote stad wonen...

Dus dat. Zo blij dat die gevaarlijke figuren zich niet met de verkiezingen in mijn stad bemoeien. 15km verderop ligt Nissewaard, daar gaat de PVV heel groot worden. Feestje wordt dat.
 

vakx2.0

Banned
In Amersfoort, de - ahem - "grote stad" in mijn regio.... pleit Denk ervoor dat moskeebezoekers dubbel- en fout mogen parkeren op vrijdagmiddag zonder bekeurd te worden.
 

JMD

Well-known member
Sleepwet: volmondig ja. In een Europa waar de veiligheidsdiensten aantoonbaar de meest verschrikkelijke aanslagen hebben verijdeld maar waar ondanks dat nog genoeg mensen het slachtoffer zijn geworden, mogen ze van mij meer middelen krijgen om volgende rampen te voorkomen. Ik heb meer vertrouwen in het zwaargeborgde systeem van de sleepwet, dan in de fabel dat we in Nederland niet zo bang hoeven zijn. Daarbij.... dat gezeik over privacy. 99 van de 100 Nederlanders delen bewust en onbewust dagelijks zo'n beetje hun hele hebben en houden met google en Facebook. En anders is er hier nog wel eentje die het nodig vindt om je timeschedules te publiceren.
Ooit al eens bewijs gezien voor het feit dat de meest verschrikkelijke aanslagen verijdeld zijn? (behalve dan een nieuwsbericht dat ontstaan is door een persbericht van zo'n veiligheidsorganisatie zelf)

Verder blijkt bij zo ongeveer elke zelfmoordaanslag (Parijs, Brussel, Manchester) dat de veiligheidsdiensten die man allang op de korrel hadden, maar om de een of andere reden nog niet ingegrepen hadden. Dan kan je dus beter investeren in meer rechercheurs/politie dan in zo'n sleepwet waardoor je de AIVD moet uitbreiden...
 

erka

Well-known member
Ooit al eens bewijs gezien voor het feit dat de meest verschrikkelijke aanslagen verijdeld zijn? (behalve dan een nieuwsbericht dat ontstaan is door een persbericht van zo'n veiligheidsorganisatie zelf)

Verder blijkt bij zo ongeveer elke zelfmoordaanslag (Parijs, Brussel, Manchester) dat de veiligheidsdiensten die man allang op de korrel hadden, maar om de een of andere reden nog niet ingegrepen hadden. Dan kan je dus beter investeren in meer rechercheurs/politie dan in zo'n sleepwet waardoor je de AIVD moet uitbreiden...

Volledig mee eens. Zelfde als dat bij elk incident tegenwoordig wordt geroepen dat "Rusland" erachter zit. 0,0 bewijs voor. Neem nou die hack van de banken.
 

JMD

Well-known member
Geen denken aan. Aan beide niet. Laat ze daar maar eens een indamwetje voor maken... voordat een van beiden aan de macht is en onze vrijheden - vanuit islamitische of fascistische hoek - voor altijd vermorzelen. Ben bang dat andere partijen de gevaren onderschatten. Je zou maar in de grote stad wonen...
Grofweg gezegd wordt de islamitische hoek onderschat door de linkse partijen, de fascistische hoek wordt onderschat door de rechtse partijen.
 

vakx2.0

Banned
Ooit al eens bewijs gezien voor het feit dat de meest verschrikkelijke aanslagen verijdeld zijn? (behalve dan een nieuwsbericht dat ontstaan is door een persbericht van zo'n veiligheidsorganisatie zelf)

Verder blijkt bij zo ongeveer elke zelfmoordaanslag (Parijs, Brussel, Manchester) dat de veiligheidsdiensten die man allang op de korrel hadden, maar om de een of andere reden nog niet ingegrepen hadden. Dan kan je dus beter investeren in meer rechercheurs/politie dan in zo'n sleepwet waardoor je de AIVD moet uitbreiden...

Er worden overal in Nederland en in de ons direct omliggende landen aanslagen verijdeld. En ik ben niet zo cynisch te geloven dat dat allemaal 'made up' persberichtjes van veiligheidsorganisaties zijn. Er worden echte daders voorgeleid, veroordeeld en gevangen gezet. Allemaal acteurs zeker?

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/aanslag-op-kerstmarkt-karlsruhe-verijdeld
https://www.nu.nl/buitenland/5036753/aanslag-britse-premier-may-verijdeld.html
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1288004/aanslag-kerstmarkt-essen-verijdeld
https://nos.nl/artikel/2208083-rusl...n-sint-petersburg-dankzij-informatie-cia.html
etc etc etc

Het is een feit dat ze veel mensen op de korrel hebben. Dat los je natuurlijk niet op door meer 'blauw' op straat of achter het bureau. Waarom niet? Omdat je wel mensen op de korrel kunt hebben, maar het zijn er teveel om ze allemaal fysiek te volgen. Het gaat letterlijk om tienduizenden personen in Europa.

Juist daar heb je dus zo'n sleepwet voor nodig... zodat je via de digitale wet het net sneller kan sluiten om diegenen die echt op het punt staan toe te slaan tijdig te pakken. Dat soort lui worden namelijk door (samenwerkende) veiligheidsdiensten gepakt, niet door politie en rechercheurs.
 

zwammy

Well-known member
Van de 100 aanslagen worden er 100 gepleegd door mensen die ze al op de radar hebben. Wat is dan het nut van de sleepwet?
 
Bovenaan