De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

JMD

Well-known member
En dan noemen ze het ook nog de klassenindeling... Die was toch al lang bekend voor 90% van de clubs, en de overige 10% heeft van de week al te horen gekregen dat ze een klasse hoger mogen spelen. Oud nieuws dus. (en blijkbaar ook nog incorrect)
Ik dacht dat dit al de poule-indeling was.... Daar moeten we nog even op wachten...
Hillegom is overigens weer West I geworden...:heinz:
 

noordooster

Well-known member
De KNVB heeft het gewoon over de Derde Divisie Zaterdag en de Derde Divisie Zondag.
Iemand die kennelijk heel graag richting gemixt voetbal wil, heeft voor komend seizoen al topics aangemaakt met A en B.
Dat hij er nog niet tussen haakjes profvoetbal en weekendvoetbal achter heeft gezet...
Nmm moet dit gewoon veranderd/verbeterd worden in Derde Divisie Zaterdag en Derde Divisie Zondag.
 

Joost

Well-known member
En dan noemen ze het ook nog de klassenindeling... Die was toch al lang bekend voor 90% van de clubs, en de overige 10% heeft van de week al te horen gekregen dat ze een klasse hoger mogen spelen. Oud nieuws dus. (en blijkbaar ook nog incorrect)
Ik dacht dat dit al de poule-indeling was.... Daar moeten we nog even op wachten...
Hillegom is overigens weer West I geworden...:heinz:

Nee, Hillegom is en was een West 1 club.

Alleen hebben ze afgelopen seizoen gespeeld in een west2 competitie.

De benoemde districten zijn enkel die waartoe de club behoort en hebben geen relatie tot de indeling voor komend seizoen.
 

noordooster

Well-known member
Goed idee om het onder profvoetbal te scharen.

Is geen enkele reden toe.
Het is ( ook volgens de KNVB ) amateurvoetbal.
Ze hoeven ook geen Coach Betaald Voetbal onder contract te hebben.
Als je elke club die zijn spelers vergoedingen geeft wil rekenen tot het profvoetbal, blijf je bezig.
En moet hoofdklasser Noordscheschut die zijn spelers niks betaalt en gewoon contributie laat betalen opeens profclub heten ?
 

SanMark.

Well-known member
Is geen enkele reden toe.
Het is ( ook volgens de KNVB ) amateurvoetbal.
Ze hoeven ook geen Coach Betaald Voetbal onder contract te hebben.
Als je elke club die zijn spelers vergoedingen geeft wil rekenen tot het profvoetbal, blijf je bezig.
En moet hoofdklasser Noordscheschut die zijn spelers niks betaalt en gewoon contributie laat betalen opeens profclub heten ?

We hebben het niet over hoofdklassers.
 

Fregge

Well-known member
Is geen enkele reden toe.
Het is ( ook volgens de KNVB ) amateurvoetbal.
Ze hoeven ook geen Coach Betaald Voetbal onder contract te hebben.
Als je elke club die zijn spelers vergoedingen geeft wil rekenen tot het profvoetbal, blijf je bezig.
En moet hoofdklasser Noordscheschut die zijn spelers niks betaalt en gewoon contributie laat betalen opeens profclub heten ?

Ik schat zo dat er meer betaald wordt in de top van de Tweede Divisie dan in het rechterrijtje van de Eerste Divisie.
 

Joost

Well-known member
Het prutswerk van de KNVB en de gevolgen.

Foutief ingedeeld t/m de 3e klasse;
Quick'20 (Hoofdklasse)
Rigtersbleek (1e Klasse)
RKPVV (3e Klasse)

Voor het opvullen van de plek in de Hoofdklasse komt als eerste Alverna in aanmerking maar die schijnen sowieso geen verzoek te hebben ingediend. Daarna volgt BVC'12 uit Beek en Dal bij Nijmegen, of zij een verzoek hebben gedaan is niet bekend.

In de 1e klasse zouden dan 2 plekken extra vrijkomen. De volgorde op de lijst daarvoor is Berghem Sport (Zuid2), GSV'28 (Zuid2) en MASV (Oost). Berghem en MASV dienden een verzoek in dat (onterecht) niet werd gehonoreerd.

Vervolgens;

Oost
Geen promotie naar 2e klasse; SV Epe (wel verzocht)
Geen promotie naar 3e klasse; RODA'28 (wel verzocht)
Geen promotie naar 4e klasse; Voorst (onbekend of een verzoek is gedaan), anders op volgorde Emst, Zelhem, Bentelo

Zuid2
Geen promotie naar 2e klasse; RVU (wel verzocht)
Geen promotie naar 3e klasse; SV United, WDZ (wel verzocht) (een extra plaats ivm het wegvallen van RKPVV)
Geen promotie naar 4e klasse; SPV (wel verzocht), Heythuysen (verzoek onbekend)
 

Joost

Well-known member
En als toevoeging besloten RKVVL/Polaris en SCM gisteren samen te gaan werken. Nog een plekje vrij in de 4e klasse zuid2 en dat zou voor RKMSV zijn.
 

Fregge

Well-known member
Niet gepromoveerd wel verzocht kan toch komen doordat er meerdere clubs zijn die willen promoveren en er geen ruimte is?
 

Unregistere

Well-known member
Een pijnlijk foutje van het bestuur van zondagvierdeklasser Erasmus. De club wilde promoveren en meende een verzoek te hebben ingediend. Dat bleek echter niet het geval te zijn, men was het vergeten. Daardoor promoveren ze nu niet.
 

Joost

Well-known member
Een pijnlijk foutje van het bestuur van zondagvierdeklasser Erasmus. De club wilde promoveren en meende een verzoek te hebben ingediend. Dat bleek echter niet het geval te zijn, men was het vergeten. Daardoor promoveren ze nu niet.

Haha dat is wel suf. Maar het zou best kunnen dat ze alsnog hoger mogen, er zijn er nog maar 6 over straks.
 

Unregistere

Well-known member
Haha dat is wel suf. Maar het zou best kunnen dat ze alsnog hoger mogen, er zijn er nog maar 6 over straks.

Ja, ze zaten met smart te wachten op het promotienieuws en dat bleef maar uit. Vervolgens ging bijvoorbeeld GSC/ODS uit dezelfde afdeling wel naar de derde klasse. Ze zijn vervolgens aan het bellen geslagen en daarbij kwam de fout aan het licht. Toen hebben ze wel direct een nieuwe aanvraag gedaan, dus mogelijk komen ze alsnog in aanmerking als er straks toch nog gaten ontstaan. En inderdaad, een competitie met zes clubs lijkt ook niet echt wenselijk. Of ze moeten aansluiten bij een vierde klasse in Zuid I of West I.
 

noordooster

Well-known member
Met wat ik hier lees en in de regionale kranten uit Noord en Oost, heb ik de indruk, dat er in de zondagkolom net als in de afgelopen seizoenen weer veel clubs worden doorgeschoven naar een hogere klasse.
 

Fregge

Well-known member
Met wat ik hier lees en in de regionale kranten uit Noord en Oost, heb ik de indruk, dat er in de zondagkolom net als in de afgelopen seizoenen weer veel clubs worden doorgeschoven naar een hogere klasse.

Echt een schande van de KNVB (met zondagmannetje vd Zee voorop) dat ze de gaten die bovenin de piramide ontstaan (door eigen toedoen) aanvullen met clubs van onderaf ja.
 

JMD

Well-known member
Met wat ik hier lees en in de regionale kranten uit Noord en Oost, heb ik de indruk, dat er in de zondagkolom net als in de afgelopen seizoenen weer veel clubs worden doorgeschoven naar een hogere klasse.

Maar dat is toch ook logisch? Er gaan steeds meer clubs van zon naar zat dus ontstaan er gaten.
Daar kan je elke keer wel heel verrast over doen, maar dat gaat de komende jaren (totdat er weekendvoetbal komt) gewoon door.

Dat er in de zondag 1e klasse clubs zitten die op zaterdag 1 of 2 klassen lager hadden gespeeld is daar een logisch gevolg van.
 
Bovenaan