Toch niet hoor. Bij de opzet van de Derde Divisie was de afspraak dat er gepromoveerd zou worden. De topamateurs bleken echter onbetrouwbare partners want wilden plots niet meer.
Was er door de topamateurs/semi-profs uit de Derde Divisie gewoon gepromoveerd dan was er geen noodzaak om de piramide open te stellen voor Jong Ajax, PSV en Twente en was het hek niet van de dam geweest.
Ik reageerde op de opmerking van SanMark. Die ging over de tweede divisie.
Ontstaan bij de afspraken over de voetbalpiramide.
Die voetbalpiramide , inclusief de tweede divisie , kwam er in 2016.
Via een zeer dubieus beslissingsproces, mede gebaseerd op de leugen van van Oostveen.
Bij die afspraken hebben KNVB en BVO's mede gedaan gekregen dat er vele beloftenteams mochten instromen in de piramide.
Wat er daarna kwam was een slechte, kromme piramide met te weinig hoofdklassen, mede veroorzaakt doordat het aantal toen instromende beloftenteams voor de KNVB zeer tegenvallend was.
Als voornaamste oorzaak van beloftenteams in de tweede divisie zie ik de slinkse wijze waarop KNVB en BVO's dat in de afspraken voor de piramide hebben weten te krijgen .
Niet omdat, zoals SanMark aangeeft de amateurclubs niet willen promoveren.
Alsof er geen beloftenteams in de tweede divisie hadden gezeten, wanneer er na jong AZ ook vorig seizoen een club naar de eerste divisie was gepromoveerd.
jong Ajax kwam in 2013 in de eerste divisie, samen met enkele andere beloftenteams. De topklasse kwam er in 2010.
Welke afspraken toen zijn gemaakt weet ik niet. Maar ik zie niet welke invloed het afschaffen van de verplichte promotie naar de eerste divisie daarna, mede goedgekeurd door de KNVB, heeft op de huidige aantallen beloftenteams in de tweede divisie.
Die aantallen beloftenteams hebben we mi vooral te danken aan de slechte afspraken bij de vorming van de voetbalpiramide.