Mwah. Ik denk niet dat spelen op zaterdag of zondag voor de meeste van die overstappers nu zo belangrijk is hoor.
Ik begrijp anders wel dat de 3e helft voor die voetballers met bij behorend stappen op zaterdag even gemakkelijker is dan op zondag.
Mwah. Ik denk niet dat spelen op zaterdag of zondag voor de meeste van die overstappers nu zo belangrijk is hoor.
Fregge, het heeft mijn voorkeur om de tweede en derde divisie terug te brengen tot 1 niveau met een zo en een za. topklasse., ook zonder beloftenteams. Of dat je net als tot enkele jaren terug 3 hoofdklassen op zaterdag en 3 op zondag hebt als hoogste niveau.
En geen mix, omdat de zaterdag daar geen baat bij heeft. Voor de zaterdag heeft een mix louter nadelen.
Als men toch besluit te mixen zou de minst slechte inderdaad zijn , alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 a 15.00 uur. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Overigens was dit ook het MSC voorstel, waarbij zo-zo in onderling overleg wat anders mocht beslissen.
Die eerste alinea voelt een beetje als: "Ik vind salami het lekkerste" als ik vraag wat je lievelingskaas is, dus die negeer ik voor de rest.
Maar dat is dus jouw ideale situatie dus? Mixen en alles op zaterdag. Dus levert de zaterdag niks in? Dat is toch raar? Dat je een miljoen moet verdelen over 2 partijen, en de eerste partij krijgt alles en de ander niks?
Er werd ook een fabeltje opgehangen dat over een paar jaar echt gras niet te onderscheiden was van kunstgras. Of alle kunstgrasclubs in Nederland hebben verkeerde matten liggen, of men is niet in staat om kunstgras zo te maken dat het niet van echt gras te onderscheiden is.
He ja. Daar zit niemand op te wachten. Al die derby's die er ineens bijkomen. Bah.
Verreweg de meeste zaterdagverenigingen raken meer interessante wedstrijden tegen mooie tegenstanders op mooie tijden kwijt, dan dat ze terugkrijgen.
Wat schiet sc Genemuiden ermee op als ze op zaterdagavond moeten spelen tegen pakweg MSC of Be Quick 1887 ?
Wat schiet Harkemase Boys ermee op als ze in plaats van op zaterdag om 14.30 uur tegen pakweg Quick Boys of Dovo kan spelen op zaterdagavond moet spelen tegen HSC 21 of Quick '20 ?
Fregge, het heeft mijn voorkeur om de tweede en derde divisie terug te brengen tot 1 niveau met een zo en een za. topklasse., ook zonder beloftenteams. Of dat je net als tot enkele jaren terug 3 hoofdklassen op zaterdag en 3 op zondag hebt als hoogste niveau.
En geen mix, omdat de zaterdag daar geen baat bij heeft. Voor de zaterdag heeft een mix louter nadelen.
Als men toch besluit te mixen zou de minst slechte inderdaad zijn , alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 a 15.00 uur. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Overigens was dit ook het MSC voorstel, waarbij zo-zo in onderling overleg wat anders mocht beslissen.
NO ontwijkt de vraag.
Met de hele zondag op de zaterdagen de competitie afwerken. Niets mixen. De zondag regelt het wel zonder de zaterdag!
Zaterdag gewoon opheffen.
Verreweg de meeste zaterdagverenigingen raken meer interessante wedstrijden tegen mooie tegenstanders op mooie tijden kwijt, dan dat ze terugkrijgen.
Wat schiet sc Genemuiden ermee op als ze op zaterdagavond moeten spelen tegen pakweg MSC of Be Quick 1887 ?
Wat schiet Harkemase Boys ermee op als ze in plaats van op zaterdag om 14.30 uur tegen pakweg Quick Boys of Dovo kan spelen op zaterdagavond moet spelen tegen HSC 21 of Quick '20 ?
Vorig jaar zat Be Quick 1887 in de Derde Divisie zondag. De dichtstbijzijnde tegenstander was Quick'20. Een kilometertje 140 verderop. Bij een regionale indeling zou dat 1 van de verdere tegenstanders zijn. Je krijgt dus meer duels waar uitsupporters sneller naar toe gaan.
Ikke, ikke, ikke.
Het valt te hopen, dat de zaterdag zich dit goed realiseert.
En zich onvoldoende realiseert dat het voor hen louter organisatorische , financi?le en sportieve nadelen en vooruitzichten betreft.