De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Fregge

Well-known member
Fregge, het heeft mijn voorkeur om de tweede en derde divisie terug te brengen tot 1 niveau met een zo en een za. topklasse., ook zonder beloftenteams. Of dat je net als tot enkele jaren terug 3 hoofdklassen op zaterdag en 3 op zondag hebt als hoogste niveau.
En geen mix, omdat de zaterdag daar geen baat bij heeft. Voor de zaterdag heeft een mix louter nadelen.

Als men toch besluit te mixen zou de minst slechte inderdaad zijn , alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 a 15.00 uur. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Overigens was dit ook het MSC voorstel, waarbij zo-zo in onderling overleg wat anders mocht beslissen.

Die eerste alinea voelt een beetje als: "Ik vind salami het lekkerste" als ik vraag wat je lievelingskaas is, dus die negeer ik voor de rest.

Maar dat is dus jouw ideale situatie dus? Mixen en alles op zaterdag. Dus levert de zaterdag niks in? Dat is toch raar? Dat je een miljoen moet verdelen over 2 partijen, en de eerste partij krijgt alles en de ander niks?

noordooster

Well-known member
Die eerste alinea voelt een beetje als: "Ik vind salami het lekkerste" als ik vraag wat je lievelingskaas is, dus die negeer ik voor de rest.

Maar dat is dus jouw ideale situatie dus? Mixen en alles op zaterdag. Dus levert de zaterdag niks in? Dat is toch raar? Dat je een miljoen moet verdelen over 2 partijen, en de eerste partij krijgt alles en de ander niks?

Als je die eerste alinea niet zou negeren, zou je lezen, dat zondag helemaal niets, 0,0 , hoeft in te leveren, als ze gewoon lekker op zondag blijven voetballen.

Voor de zaterdag hebben de plannen alleen maar nadelen. Die hebben er totaal geen baat bij en zullen met die plannen zowel sportief als financieel flink moeten inleveren.
Dat moeten de zaterdagclubs zich goed realiseren.

SanMark.

Well-known member
Er werd ook een fabeltje opgehangen dat over een paar jaar echt gras niet te onderscheiden was van kunstgras. Of alle kunstgrasclubs in Nederland hebben verkeerde matten liggen, of men is niet in staat om kunstgras zo te maken dat het niet van echt gras te onderscheiden is.

Dat is iets wat ze al 25 a 30 jaar beweren . Dat de generatie kunstgras later niet van echt gras is te onderscheiden.

noordooster

Well-known member
He ja. Daar zit niemand op te wachten. Al die derby's die er ineens bijkomen. Bah.

Verreweg de meeste zaterdagverenigingen raken meer interessante wedstrijden tegen mooie tegenstanders op mooie tijden kwijt, dan dat ze terugkrijgen.
Wat schiet sc Genemuiden ermee op als ze op zaterdagavond moeten spelen tegen pakweg MSC of Be Quick 1887 ?
Wat schiet Harkemase Boys ermee op als ze in plaats van op zaterdag om 14.30 uur tegen pakweg Quick Boys of Dovo kan spelen op zaterdagavond moet spelen tegen HSC 21 of Quick '20 ?

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Verreweg de meeste zaterdagverenigingen raken meer interessante wedstrijden tegen mooie tegenstanders op mooie tijden kwijt, dan dat ze terugkrijgen.
Wat schiet sc Genemuiden ermee op als ze op zaterdagavond moeten spelen tegen pakweg MSC of Be Quick 1887 ?
Wat schiet Harkemase Boys ermee op als ze in plaats van op zaterdag om 14.30 uur tegen pakweg Quick Boys of Dovo kan spelen op zaterdagavond moet spelen tegen HSC 21 of Quick '20 ?

Dat zijn dan de uitduels, en misschien vinden MSC of Quick'20 dat wel een prettige tijd. VVSB op zaterdagavond en ook SJC trekken best veel publiek. Eerst voetbal kijken en daarna een feestje in de kantine, waar vaak supporters van de uitploeg gezellig bij aanschuiven. Maar goed, dat zijn dan ook denkers in oplossingen en mensen die hun blikveld willen verruimen.

Laatst bewerkt:

de Kok

Member
Fregge, het heeft mijn voorkeur om de tweede en derde divisie terug te brengen tot 1 niveau met een zo en een za. topklasse., ook zonder beloftenteams. Of dat je net als tot enkele jaren terug 3 hoofdklassen op zaterdag en 3 op zondag hebt als hoogste niveau.
En geen mix, omdat de zaterdag daar geen baat bij heeft. Voor de zaterdag heeft een mix louter nadelen.

Als men toch besluit te mixen zou de minst slechte inderdaad zijn , alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 a 15.00 uur. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Overigens was dit ook het MSC voorstel, waarbij zo-zo in onderling overleg wat anders mocht beslissen.

NO ontwijkt de vraag.
Met de hele zondag op de zaterdagen de competitie afwerken. Niets mixen. De zondag regelt het wel zonder de zaterdag!

Atreides

Well-known member
De Atreides leest altijd graag dit soort objectieve discussie die louter op feiten en argumenten worden gevoerd. Met name het begrijpend lezen en meedenken met de ander haalt een ongekend niveau.

de Kok

Member
Ik ben zo langzamerhand voor een volstrekte scheiding, zoals ik al eerder meldde.
Ik heb ook al eens gemeld dat ooit die volstrekte scheiding in de jeugd tot een einde kwam op verzoek van het zaterdagvoetbal. Zij hadden moeite om in hun regio goede competities te organiseren en toen zijn overal de b en a junioren naar de zaterdag gegaan.
Die geste van de zondag clubs is kennelijk vergeten.

Joost

Well-known member
Zaterdag gewoon opheffen.

Dat is best een goed idee.

Dan nemen we de vrijdag mee als weekend en hebben we een 4 daagse werkweek.
Krijgt iedereen ook een 13e maand.
Meer weekenden om het betaald voetbal te plannen, geen doordeweekse duels meer.

Fregge

Well-known member

Vorig jaar zat Be Quick 1887 in de Derde Divisie zondag. De dichtstbijzijnde tegenstander was Quick'20. Een kilometertje 140 verderop. Bij een regionale indeling zou dat 1 van de verdere tegenstanders zijn. Je krijgt dus meer duels waar uitsupporters sneller naar toe gaan.

noordooster

Well-known member
Vorig jaar zat Be Quick 1887 in de Derde Divisie zondag. De dichtstbijzijnde tegenstander was Quick'20. Een kilometertje 140 verderop. Bij een regionale indeling zou dat 1 van de verdere tegenstanders zijn. Je krijgt dus meer duels waar uitsupporters sneller naar toe gaan.

Waar ze ook spelen, Be Quick 1887 neemt nauwelijks uitsupporters mee.
Voor bv Staphorst of Genemuiden is het veel lucratiever om om 14.30 uur een gemiddelde za. hoofdklasser op bezoek te krijgen, dan om 18.00 uur Be Quick 1887 of bv MSC of RKHVV .[

Wat schieten zaterdaghoofdklassers ermee op als zo'n mixplan vooral is bedoeld om de overstap van spelers en clubs van de zondag naar de zaterdag tegen te gaan, met andere woorden om ervoor te zorgen dat minder spelers kiezen voor de clubs uit de zaterdaghoofdklasse.
Wat schieten ze ermee op als wedstrijden verplicht gespeeld gaan worden aan het eind van de zaterdagmiddag of begin van de zaterdagavond ?
Wat schieten ze ermee op als ze een interessante competitie kwijtraken en er een minder interessante voor terugkrijgen ?
Clubs die in een gemengde competitie wat meer kilometers zouden moeten maken ( geldt overigens lang niet voor alle ) zijn dat financi?le brandstofvoordeel kwijt aan allerlei andere financi?le nadelen.
Wat schieten ze ermee op als ze hun recettes en kantine-inkomsten zien dalen ? ( zie ook de ervaringen in de tweede divisie.)
Wat schieten ze ermee op om in de bestuurskamer constant te moeten aanhoren dat het oneerlijk is dat ze niet op zondag willen voetballen?
Wat schieten ze ermee op dat met zo'n mixplan een volgende stap van een verplichting om op zondag te gaan spelen dichterbij komt of dat ze met hun jeugd op ongewenste tijden zullen moeten spelen ?
Zo'n mixplan heeft voor de zaterdag allerlei sportieve en financi?le nadelen.
Het valt te hopen, dat de zaterdag zich dit goed realiseert.

Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Spelers kiezen voor het geld niet voor speeldag op dat niveau. Dus dat argument is al lang achterhaald.

Dat gaat vooral op voor het lagere niveau.

noordooster

Well-known member
Het valt te hopen, dat de zaterdag zich dit goed realiseert.

De angst bestaat, dat men zich deels door een gebrek aan kennis en aan historisch besef, vanuit een soort emotie laat leiden door mooie praatjes in de vorm van "het is ook zo voordelig en goed voor jullie" of "het zou goed zijn voor het Nederlands voetbal" enz.enz.
En zich onvoldoende realiseert dat het voor hen louter organisatorische , financi?le en sportieve nadelen en vooruitzichten betreft.

Fregge

Well-known member
En zich onvoldoende realiseert dat het voor hen louter organisatorische , financi?le en sportieve nadelen en vooruitzichten betreft.

Waarschijnlijk ook voor de zondagploegen zo hoor. Blauw Geel heeft de hele zaterdag vol met jeugd voetballen. Ook die moeten organisatorisch anders ingevuld gaan worden dan. Busreizen kunnen duurder worden (kan best zijn dat zaterdag een bus huren meer kost dan op zondag, maar dat weet ik niet zeker). Waarom bekijk je alleen de nadelen voor de zaterdag, en niet voor de zondag bij mengen?

Bovenaan